PETROL
Shell’de yakıtlar TTS ile doluyor, filolar verimliliğe, misafirler lezzete doyuyor

Shell&Turcas akaryakıt istasyonları, 30 yıla yaklaşan Taşıt Tanıma Sistemi (TTS) tecrübesi ile firmaların akaryakıt alımları için hızlı, kolay ve güvenli bir filo yönetim sistemi sunuyor.
Filo yöneticileri Shell’in TTS portalı üzerinden araçlarının yakıt tüketimini kontrol altında tutma, Araç Takip Sistemi-Shell FiloPlatform ile akıllı, emniyetli ve verimli bir filo yönetimi ve Shell Kurumsal HGS’nin takibi kolay, rahat ve cezasız geçişlerinden toplu faturalamaya kadar birçok uygulamadan yararlanıyor.
Filo sürücüleri ise hızlı yakıt almanın yanı sıra misafir oldukları 81 ildeki 1000’i aşkın Shell Select Markette, temassız tuvaletler ve deli2go lezzetleri ile keyifli molalar verebiliyor.
Shell’in filo çözümleri kapsamındaki dijital çözümü Shell SmartPay ile cihaz montajı ya da karta ihtiyaç duymadan anında yakıt alabiliyor ve dizel şirket araçlarının AdBlue ihtiyaçlarını TTS üzerinden alarak, sonradan ödeme avantajı ve online raporlamadan faydalanabiliyor.
Shell, bir ilke imza atarak Türkiye’de geliştirip yine dünyada ilk kez Türkiye’de 1996 yılında devreye aldığı Taşıt Tanıma Sistemi (TTS) ile filo yönetimini her zamankinden daha kolay ve verimli hale getiriyor.
Yaklaşık 30 yıllık TTS tecrübesiyle Shell, akaryakıt alım süreçlerini hızlandırırken, filo yöneticilerine yakıt tüketimini kontrol etme, maliyetleri düşürme ve operasyonel verimliliği artırma gibi önemli avantajlar sunuyor.
TTS sayesinde filo sürücüleri, Shell istasyonlarına misafir olarak yakıt alımı için bekleme sürelerini minimize ederken, Shell Select marketlerdeki temazssız tuvaletlerde ihtiyaçlarını hijyen içinde karşılayabiliyorlar.
Ayrıca deli2go’nun lezzetli ve çeşitli ürünleriyle keyifli bir mola verebiliyor ve araç bakım hizmetlerinden hızlıca faydalanabiliyorlar. Bu da filo çalışanlarının memnuniyetini artırarak daha verimli bir çalışma ortamı sunuyor.
TTS, filo yöneticilerine benzersiz avantajlar sunuyor
Shell TTS, gelişmiş online platformuyla filo yöneticilerine yakıt tüketimini kontrol altına almada önemli bir güç sağlıyor. Bu sistem sayesinde filo yöneticileri, araç ve filo bazında detaylı yakıt tüketim raporlarını inceleyerek performans analizi yapabiliyor ve maliyetlerini optimize edebiliyor.
Ayrıca, Shell TTS portalı üzerinden 7/24 araçlarını takip etmeleri, limit belirlemeleri ve yakıt alımını anlık olarak kontrol etmeleri de mümkün oluyor. Ay içerisinde düzenlenen toplu faturalar sayesinde muhasebe süreçleri de sadeleştirilerek zaman tasarrufu sağlanıyor.
Tüm bu özellikler, filo yöneticilerinin operasyonel verimliliği artırmalarına ve iş süreçlerini kolaylaştırmalarına yardımcı oluyor.
“Çalışan memnuniyetinde ve verimlilikte artış sağlıyoruz”
Shell & Turcas CEO’su Emre Turanlı, Shell TTS ve sundukları diğer hizmetlerin yarattığı sinerjiyi şu sözlerle ifade ediyor:
“Shell olarak, sadece akaryakıt sağlayan bir şirket olmanın ötesine geçmeyi başardığımıza inanıyorum. Taşıt Tanıma Sistemimiz ve istasyonlarımızda sunduğumuz market, yiyecek-içecek ve araç bakım hizmetleri ile filo yöneticilerine ve sürücülere bütüncül bir deneyim sunuyoruz.
TTS sayesinde filo yöneticileri, yakıt tüketimini daha etkin bir şekilde yönetebilme, maliyetlerini düşürme ve operasyonel verimliliklerini artırma imkanlarına kavuşurken; sürücülerimiz ise zamandan tasarruf ederek aynı zamanda ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri ve keyifli bir mola verebilecekleri bir ortama kavuşuyorlar. Bu da çalışan memnuniyetini ve verimliliğini artırıyor.”
Shell, Araçtan İnmeye Gerek Olmasa da İnmek için Hep İyi Bir Sebep Sunuyor “
Öte yandan Shell, filo çözümlerinin ve sunduğu hizmetlerin avantajlarını “İnsanların Shell’i” iletişim stratejisiyle yine dikkat çekici bir şekilde vurguluyor.
Farklı beklentilerle istasyona gelen insanların ihtiyaçlarına sunduğu çözümlere odaklanmaya devam eden markanın yeni reklam kampanyası, Taşıt Tanıma Sistemi’nin sağladığı “araçtan inmeden ödeme” kolaylığını mizahi bir dille ele alırken, Shell Select ve deli2go gibi hizmetlerle “inmek için iyi bir sebep” yarattığının altını çiziyor.
Engin Akyürek’in rol aldığı filmde, TTS ile hızlı ve pratik bir şekilde yakıt alan bir sürücü, aynı zamanda kahvesinden de vazgeçmek istemiyor ve Shell Select’ten kahve almak için kendini ilginç bir mücadelenin içinde buluyor.
“İşi için yolda olan, buraya gelince inmek için hep iyi bir sebep bulan insanların Shell’i. Hep ileride.” sözleriyle, Shell’in sadece bir akaryakıt istasyonu olmanın ötesinde, işi için yolda olan insanların da tüm ihtiyaçlarına cevap veren bir mola noktası olduğu vurgulanıyor. İşte tam da bu farklı ihtiyaçları ve çözümleri göstermek ve bireysel hikayelerimizin aslında ne kadar kapsayıcı olduğunu görmek, İnsanların Shell’i platformunun gerçek gücünü de ortaya koyuyor.
PETROL
TotalEnergies İstasyonları’ndan “Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına destek

T.C. İçişleri Bakanlığı’nın motosiklet kazalarını önleme hedefiyle başlattığı “Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına desteğini açıklayan TotalEnergies İstasyonları, motosiklet sürücülerine özel olarak sunduğu avantajlarla plana katkı sağlamayı hedefliyor
TotalEnergies İstasyonları, motosiklet sürücülerinin güvenliğini artırmak ve kask kullanımını teşvik etmek amacıyla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından başlatılan “Bir Kural 1 Ömür” adlı eylem planına katıldı. Türkiye’nin 81 ilinde hizmet veren TotalEnergies İstasyonları, söz konusu plan kapsamında motosiklet sürücülerine özel avantajlar sunacak.
Beş kat yakıt puan kazanma imkânı
Eylem planına destek kapsamında TotalEnergies İstasyonları, Club TotalEnergies mobil uygulamasında motosiklet kullanıcılarını ayrı bir kategori altında tanımlayarak, platforma ilk kez üye olan motosiklet kullanıcılarına hoş geldin puanı hediye edecek. Motosiklet kullanıcılarına beş kat yakıt puan kazanma imkânı sunan TotalEnergies İstasyonları, farklı markalarla yaptığı iş birlikleri ile sigorta, lastik, bakım gibi hizmetlerden indirimli şekilde yararlanılmasına olanak tanıyacak.
“Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına yönelik farkındalığı artırmayı hedefleyen TotalEnergies İstasyonları, çeşitli iletişim çalışmaları da gerçekleştirecek. TotalEnergies İstasyonları, Club TotalEnergies uygulaması ve kurumsal web sitesinin yanı sıra istasyonlarındaki dijital ekranlarından bilgi ve farkındalık yaratmak amacıyla mesajlar yayınlayacak. TotalEnergies İstasyonları, iletişim izni veren motosiklet kullanıcısı Club TotalEnergies üyelerine farkındalığı artıran bildirimler de gönderecek.
PETROL
BP Petrolleri A.Ş.’nin Petrol Ofisi Grubu ile birleşme işlemleri resmen tamamlandı

28 Şubat 2025 tarihinde İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından tescil edilen birleşme ile BP Petrolleri A.Ş.’nin tüm hak ve yükümlülükleri Petrol Ofisi’ne devredildi.
BP Petrolleri A.Ş.’nin (BP), Petrol Ofisi A.Ş. çatısı altında birleşme işlemi 28 Şubat 2025 tarihinde resmen tamamlandı. Bu kapsamda, DAĞ/471-7/10208 numaralı Petrol Piyasası Dağıtıcı Lisansı sahibi Petrol Ofisi A.Ş., yüzde 100 oranında hissedarı olduğu DAĞ/471-143/10338 numaralı Petrol Piyasası Dağıtıcı Lisansı sahibi BP ile Türk Ticaret Kanunu’nun 155 ve ilgili maddeleri çerçevesinde kolaylaştırılmış birleşme usulüyle birleşti. 1282 sayılı Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi’nde ilan edilen tescil işlemi ile birlikte BP, tüzel kişiliğini sona erdirerek tasfiyesiz infisah etti ve tüm hak ve yükümlülükleri külli halefiyet yoluyla Petrol Ofisi A.Ş.’ye devredildi.
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu, “BP’nin Petrol Ofisi Grubu’na katılması hem bizim hem de sektör için yeni bir dönemin başlangıcı. Ülke genelindeki 9 terminalimizin ikmal ve tedarik gücüyle beslenen 2.700’e yakın istasyonumuzla hem tüketicimize hem de bayilerimize katma değer sağlarken Türkiye’nin enerji güvenliği stratejilerine de fayda yaratacak projelerimizi artırarak sürdüreceğiz. Sektörümüze örnek teşkil eden bu birleşmenin tamamlanmasında emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarımıza, iş ortaklarımıza ve düzenleyici kurumlara teşekkür ediyorum.” şeklinde konuştu.
İstasyon dönüşümleri sürüyor
BP’nin dağıtıcısı olduğu akaryakıt bayileri, 1 Mart 2025 itibariyle faaliyetlerine Petrol Ofisi dağıtıcı lisansı altında devam ediyor. Bu çerçevede “bp” markası ve “Petrol Ofisi” markası altında hizmet veren istasyonlardan akaryakıt alımı aynı şekilde sürdürülüyor. Hâlihazırda “bp” markası ile faaliyet gösteren perakende akaryakıt istasyonlarının marka dönüşüm süreci 1 Kasım 2026 tarihine kadar tamamlanmış olacak.
PETROL
Shell, Madeni Yağlar Stratejilerini Türkiye’deki Distribütörleriyle Paylaştı

Shell & Turcas Madeni Yağlar ekibi Antalya’da düzenlenen Shell Champions Club etkinliğinde, Türkiye’nin dört bir yanından gelen ve indirekt satışlarından sorumlu madeni yağlar distribütörleriyle yıllık stratejilerini paylaştı.
Küresel pazar araştırma ve danışmanlık şirketi Kline + Company’nin raporuna göre, üst üste 18’inci kez dünyanın bir numaralı madeni yağlar tedarikçisi olan Shell, Türkiye’de Shell & Turcas Madeni Yağlar ekibi olarak distribütörleriyle bir araya geldi.
Etkinliğe katılan 250 katılımcıyla, 2025 yılı ve sonrası için yeni iş birliği fırsatları, inovatif fikirler ve uygulanabilir projeler tartışılarak somut aksiyon planları oluşturuldu.
Türkiye Madeni Yağlar İndirekt Satışlar Müdürü Emre Şuyalçınkaya’nın sunumuyla başlayan etkinliğin ilk gününde, 2025 stratejileri, pazarlama planları ve teknik eğitimler katılımcılarla paylaşıldı. Yeni ürünler, teknik onay mekanizmaları ve Shell’in teknoloji faaliyetleri hakkında detaylı bilgiler aktarılırken, pazarlama seansında global örnekler ve sektörel gelişmeler ele alındı. Ayrıca katılımcılar, Shell’in dijital araçları konusunda da kapsamlı eğitimler alarak bilgi ve yetkinliklerini artırma fırsatı buldu.
İkinci gün ise İş Sağlığı, Emniyet ve Çevre (İSEÇ) seansında satış ekiplerinin günlük hayatta karşılaştığı İSEÇ riskleri ve Shell’in Hayat Kurtaran Kuralları ele alınırken, Etik ve Uyum seansında güncel uygulamalar ve kanuni gereklilikler değerlendirildi. Ayrıca, Shell’in Derince’de yer alan Madeni Yağ ve Gres Üretim Tesisi’ndeki üretim süreçleri hakkında da bilgi verildi.
Saffet Üçüncü deneyimlerini paylaştı
Etkinliğin dikkat çeken anlarından biri, sektörün deneyimli ismi Saffet Üçüncü’nün de konuk olduğu, küresel gelişmeler ve Shell’in teknoloji alanındaki yenilikçi yaklaşımını anlattığı ilham verici konuşması oldu. Günün sonunda düzenlenen egzersiz seansıyla da katılımcılar hem zihinsel hem de fiziksel olarak yenilenme fırsatı buldu.