Elektrikli Araçlar
Elektrikli Araç Sahiplerinin %22’si Elektrikli Otomobil Almanın Avantajlarını Bilmiyor
Elektrikli araç satın alımlarını artıran tüketici trendlerini belirlemek için 8 ülkede 1.900 otomotiv tüketicisini kapsayan dünya genelinde bir araştırma gerçekleştirildi. EMEA bölgesinde elektrikli araç satın alma tercihinde en önemli neden çevre bilinci olurken, Kuzey Amerika’daki tüketicilerin tercihinde yakıt tasarrufu büyük rol oynadı.
İlk kez elektrikli araç satın alanların %52’si, pandemi sürecinde yaptıkları aramalarda ulaştıkları bir markanın web sitesinde yer alan elektrikli araçların öneminin arttığı bilgisi satın alma kararlarını etkilediğini belirtti . Ek bir araştırma, otomobil satın almaya niyetlenenlerin %89’unun yaşanan çip krizinin farkında olduğunu ve bunun satın alma kararlarını etkilediğini ortaya koydu.
Dünya genelinde faaliyet gösteren Küresel Medya Platformu Teads, Kantar ile otomotiv sektöründe ortak yürüttüğü araştırmanın sonuçlarını yayınladı. Dünya genelinde gerçekleştirilen araştırma, yalnızca birkaç markanın elektrikli araçlarla (EV) hali hazırda güçlü bir ilişkiye sahip olduğunu ve katılımcıların neredeyse yüzde 40’ının elektrikli araçların tüm avantajlarından haberdar olmadıklarını, bu nedenle hala eğitime ihtiyaç duyduklarını ortaya koydu.
Tüketicilerle bağlantı kurmak ve tüketicileri elektrikli araçlar konusunda daha fazla eğitmek, elektrikli araçların geleceği için büyük önem taşıyor.
Teads platformunda, yaşanan çip sıkıntısının tüketicilerin satın alımları üzerindeki etkisine yönelik olarak otomobil satın almayı planlayanlar arasında yapılan ek anket çalışması, tedarik sorunlarının satın alma kararlarını ciddi şekilde etkilediğini ortaya koydu. Önümüzdeki altı ay ve iki yıl içinde otomobil satın almayı planlayan tüketicilerin yüzde 89’u yaşanan çip sıkıntısından haberdar. Avrupa’daki kullanıcıların yüzde 31’i yaşanan çip sıkıntısının otomobil satın alma planlarını etkileyeceğini belirtiyor. Yüzde 14’lük bir kesim ikinci el otomobile yöneleceğini, yüzde 9’luk bir kesim ise elinde otomobil mevcut olan markaları tercih edeceğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 5’i otomobil satın alma planlarını erteleyeceğini belirtiyor. Diğer taraftan tüketiciler daha fazla beklemeleri durumunda fiyatların azalacağını düşünüyor. Dünya genelinde tüketicilerin yüzde 31’i, Avrupa’daki tüketicilerin yüzde 34’ü otomobil alım planlarını ertelemeleri durumunda daha uygun fiyata otomobil alacaklarını düşünüyor.
Tüketiciler satın alma yolculuklarında dijitale daha fazla güveniyor
Otomotiv markaları açısından reklam söz konusu olduğunda geçmişten bugüne TV en baskın medya tercihi olmuştur. Ancak, Teads’in kısa süre önce yaptığı araştırma, tüketicilerin satın alma yolculuklarında giderek daha fazla dijitale güvendiğini gösteriyor. Elektrikli araç almak isteyenler arasında bu oran daha da fazla. Elektrikli araç alanların yarısı tüm satın alma süreçlerini çevrimiçi ortam üzerinden yürütmeyi (yakıt harcamalarını düşürmek için elektrikli araç satın alanların yüzde 35’i) tercih ederken, yüzde 74’ü COVID sonrasında bu alışkanlıklarını devam ettirecek. Tüketici yolculuğunda dijitalin önemi göz önüne alındığında, tüketicilerin çevrimiçi elektrikli araç yolculuklarını etkileyen çevrimiçi kanallara bakıldığında, haber sitelerinin sosyal medyadan 1,6 kat daha etkili olduğu ve tüketicilerin kısa, ilgili ve atlanabilir videolardan oluşan reklamlar görmek istedikleri en ilgi çekici noktalar arasında yer alıyor.
Elektrikli araç satın almayı planlayan tüketicilerin yüzde 90’ı, genel anlamda otomobil satın almayı planlayanların yüzde 85’i çevrimiçi reklamlarla eyleme geçtiğinden dijital reklamlar otomotiv pazarı açısından büyük önem taşıyor. Teads’in araştırması, bir tüketicinin çevrimiçi bir otomobil reklamı gördükten sonra yaptığı en olası eylemin (yüzde 40) bir otomotiv markasının web sitesini ziyaret etmek olduğunu, yüzde 21’inin de reklamı tıkladığını gösteriyor.
Markaların web siteleri de satın alma yolculuğunda önemli bir temas noktası olarak öne çıkıyor. EMEA bölgesindeki elektrikli araç satın almayı planlayanların yüzde 49’u araştırmalarına markanın web sitesini ziyaret ederek başlıyor. Bayiye gidenlerin oranı yalnızca yüzde 28. Markaların web siteleri aynı zamanda en etkili satın alma kararı kaynağı olarak öne çıkıyor. Elektrikli araç satın almayı planlayanların yüzde 80’i web sitelerinin nihai kararlarını etkilediğini belirtiyor.
Elektrikli araçlarla ilgilenen kullanıcılar son teknolojilere çok daha ilgililer
Elektrikli araçlarla ilgilenenlere otomotivden sonra en önemli iki içerik türü olan haber ve teknoloji kanalları dahil olmak üzere çeşitli bağlamlarla ulaşmak mümkün. Elektrikli araçlarla ilgilenen kullanıcılar (yüzde 76), standart fosil yakıtlı otomobil arayanlara (yüzde 56) kıyasla en son teknolojilere daha meraklı olduklarından elektrikli araç kampanyalarında teknolojiye yönelik kanallara daha yüksek oranda yer vermek büyük önem taşıyor.
Teads Insights International Başkan Yardımcısı Ioanna Stagia, “Araştırmamız, konu otomobil satın alma olduğunda tüketicilerin çevre bilincine sahip tutumlara doğru önemli oranda kaydıklarını gösteriyor. Araştırmamızın net olarak ortaya koyduğu en önemli nokta ise çevrimiçi kanalların farkındalıktan satın almaya kadar uzanan tüketici yolculuğunu yönlendirmede giderek daha önemli hale geldiği. Otomobil üreticilerinin yaşadıkları zor zamanlardan başarıyı en üst düzeye çıkarmaları için 2022 yılındaki kampanyalarını bu iki temel anlayış üzerine kurmaları ve planlamaları gerekiyor” diyor.
Teads Küresel Kıdemli Sektör Direktörü Henner Bloemer, “Marka itibarı elektrikli araç kullanıcıları açısından en önemli kilit noktalarından biri olduğundan markaların elektrikli araç profilini geliştirmek büyük önem taşıyor. Yeni rakiplerin girişiyle her geçen gün daha da gelişen bir pazarda büyümek için yerleşik markaların, yüzde 57’si elektrikli araç için daha fazla para ödemeye hazır son derece kârlı müşteriler için cazibelerini korumaları gerekiyor” diyor.
ELEKTRİK
Beefull Teknoloji ve WAT Mobilite’ den iş birliği
Elektrikli araç dönüşümünü desteklemek ve sektördeki ihtiyaçlara kapsamlı çözümler sağlamak amacıyla WAT Mobilite ve Beefull Teknoloji, dolaşım (roaming) altyapısını kullanıcılarının hizmetine sundu. Her iki şarj operatörünün kullanıcıları bu ortaklık ile, Beefull Teknoloji ve WAT Mobilite’nin tüm şarj istasyonlarına tek bir mobil uygulama içerisinde erişebilecek. Kullanıcılar, tercih ettikleri mobil uygulama üzerinden daha geniş bir şarj ağına erişim sağlayabilecek.
Bu dolaşım (roaming) altyapısı sayesinde, şarj istasyonlarının erişilebilirliği ve şarj müsaitlik durumu hakkında anlık bilgiler sunulacak. Ayrıca, kullanıcılar her iki markanın şarj istasyonlarında gerçekleşen şarj işlem ödemelerini aynı ödeme yöntemi ve platformu ile işlemlerini kolayca gerçekleştirebilecek.
KULLANICI DENEYİMİ İYİLEŞTİRİLDİ
WAT Mobilite ve Beefull Teknoloji’nin iş birliği, kullanıcıların tercih ettikleri mobil platform üzerinden her iki şirketin şarj istasyonlarına kolayca erişimini sağlayacak. Bu sistem, en yakın şarj istasyonlarını bulmayı, yol tariflerini almayı ve şarj süreçlerini yönetmeyi kolaylaştıracak. Geliştirilen sistem ile kullanıcılar, tercih ettikleri mobil platform üzerinden her iki markanın şarj istasyonlarına erişim sağlayabilecek. Aynı zamanda her iki operatörden şarj işlemlerini yapabilecek ve ödemelerini gerçekleştirebilecek. Bu anlaşma, Türkiye’de elektrikli araç kullanımını daha pratik hale getirerek sürdürülebilir ulaşımı destekleyecek ve e-mobilite sektörünün gelişmesinde önemli bir ivme kazandıracak.
WAT Mobilite, Koç Holding bünyesinde halihazırda büyüme odaklı bir strateji ile geniş bir şarj ağı ve yenilenebilir enerji çözümleri sunarken, Beefull Teknoloji de hızla büyüyen ağı ve teknoloji odaklı yaklaşımıyla kullanıcı dostu, yenilikçi ve erişilebilir şarj çözümleri sunuyor.
WAT MOBİLİTE VE BEEFULL TEKNOLOJİ, ROAMİNG İŞ BİRLİĞİNİ SAHADA TEST ETTİ
WAT Mobilite Genel Müdür Yardımcısı Burak Demirtaş ve Beefull Teknoloji Büyümeden Sorumlu Başkan Yardımcısı (CGO) Alper Arın, roaming iş birliğini sahada test etmek amacıyla gerçekleştirilen video çekiminde bir araya geldi. Otopark.com’un kurucusu ve içerik üreticisi Sinan Koç’un da eşlik ettiği bu özel çekimde, elektrikli bir araçla yapılan yolculukta her iki markanın şarj istasyonları deneyimlendi.
Söz konusu iş birliği, 25 Eylül 2024 Çarşamba günü Teknopark’ta düzenlenen bir etkinlikte kamuoyuna duyuruldu; teknik geliştirme sürecinin tamamlanmasının ardından sistem devreye alınarak kullanıcılara hizmet vermeye başladı. Her iki markanın yöneticilerinin yer aldığı bir roaming deneyim gezisi, Setur Kalamış Fenerbahçe Marina’da bulunan WAT Mobilite şarj istasyonunda, Beefull Teknoloji mobil uygulaması üzerinden ilk şarj molası başladı. Ardından İstinyePark AVM’deki Beefull Teknoloji şarj istasyonu ziyaret edilerek bu kez şarj süreci WAT Mobilite mobil uygulaması üzerinden gerçekleştirildi. Bu video çekimi ile roaming iş birliği sahada test edildi.
Elektrikli Araçlar
EN YAKIT Filolar için güvenli ve pratik şarj deneyimi sağlıyor
EN YAKIT, geliştirdiği Elektrikli Taşıt Tanıma Sistemi En-ix Teknolojisi (Tak ve Şarj Et) sayesinde şarj deneyimini tüm kullanıcılar için kolaylaştırırken elektrikli filo araçlarını yöneten şirketler için de operasyonel süreçleri pratik ve güvenli hale getiriyor.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla şarj altyapısına erişim, güvenlik ve yönetim konularının önemi artıyor.
EN YAKIT’ın En-ix teknolojisi sayesinde, şirket çalışanlarına tahsis edilen araçlar için herhangi bir RFID karta gerek kalmadan, sadece şarj soketi takılarak şarj işlemi otomatik olarak başlatılıyor. Türkiye genelindeki 270’e yakın şarj istasyonunda sunulan bu kolaylık, zamandan tasarruf sağlıyor.
Elektrikli Taşıt Tanıma Sistemi sayesinde araçlar, şarj noktalarında otomatik olarak tanımlanıyor ve şarj işlemleri güvenle başlatılabiliyor. Kart, şifre veya mobil uygulama kullanmaya gerek kalmadan kullanıcıya zahmetsiz bir şarj deneyimi sunuluyor.
Şirket, araç tüketimini kontrol altına almak ve maliyetleri optimize etmek isteyen firmalara filo yönetimi hizmeti sunuyor. EN YAKIT ayrıca kullanıcılarına tek ödeme ile toplu faturalandırma imkanı sağlıyor. Şirketler, tüm araçlarının yakıt ve enerji tüketimlerini tek bir fatura ile ödeyerek, muhasebe işlemlerini kolaylaştırabiliyor.
EN YAKIT uygulaması ile elektrikli araçların şarj işlemi, akaryakıt tüketimi ve harcamaları kolayca EN YAKIT mobil uygulaması üzerinden anlık olarak takip edilerek yönetilebiliyor. Böylelikle kullanıcılara, 7/24 erişim ve detaylı analiz imkanı sağlanıyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen EN YAKIT Genel Müdürü Tayfun Şenses, elektrikli araçların hızla yaygınlaştığı dönemde, kullanıcıların en büyük beklentisinin kolay, güvenli ve hızlı şarj deneyimi olduğunu vurgulayarak, “Biz de bu ihtiyaca yanıt vermek üzere Elektrikli Taşıt Tanıma Sistemi’ni geliştirdik. Bu sistem, 270’e yakın şarj istasyonumuzda hem bireysel kullanıcıların hem de filo yöneten şirketlerin şarj süreçlerini en verimli şekilde yönetebilmelerine imkan tanıyor.” ifadelerini kullandı.
Şenses, bu sistemi sayesinde araçların şarj istasyonlarında zahmetsizce tanımlanmasıyla kullanıcı deneyimini ileri seviyeye taşıdıklarını belirterek, “Kurumsal filolar için ise operasyonel kolaylığın en kritik unsurlardan biri olduğunu biliyoruz. Bu nedenle filoların ihtiyacına cevap olarak Elektrikli Taşıt Tanıma Sistemi sayesinde şirketler hangi aracın, ne zaman ve ne kadar şarj edildiğini detaylı olarak takip edebiliyor. Bu da maliyet yönetimini kolaylaştırıyor ve güvenliği artırıyor.” değerlendirmesinde bulundu.
Elektrikli Araçlar
Türkiye Elektrikli Araç Şarj Altyapısı Büyümeye Devam Ediyor: Sayı 33 Bini Aştı
Türkiye, fosil yakıtlara veda edip elektrikli mobiliteye geçişte dev bir adım atıyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından yayımlanan ağustos ayı verileri, ülkenin elektrikli araç ekosisteminde yaşanan hızlı ve kararlı büyümeyi gözler önüne seriyor.
Ülke genelindeki şarj soketi sayısı, bir ay içinde önemli bir sıçrama yaparak 33 bin 592’ye ulaştı. Bu artış, Türkiye’nin geleceğin ulaşımına ne kadar sıkı sarıldığının bir göstergesi olarak kayıtlara geçiyor.

Yeşil Enerjiyle Güçlenen Bir Gelecek
Elektrikli araçlar sadece yolları sessizleştirmekle kalmıyor, aynı zamanda çevre dostu bir geleceğin kapılarını aralıyor. Ağustos ayında şarj istasyonlarında tüketilen 55 milyon kilovatsaat elektriğin yüzde 63,8’i, yani büyük bir kısmı, yenilenebilir kaynaklardan sağlanan enerjiyi belgeleyen “yeşil şarj istasyonları”ndan karşılandı. Bu durum, elektrikli araç sahiplerinin çevreye duyarlı tercihlerinin, altyapı yatırımlarıyla nasıl desteklendiğini net bir şekilde ortaya koyuyor.
Metropollerde Sessiz Devrim
Elektrik tüketiminde liderliği kimseye bırakmayan şehirler de değişen bu rüzgâra ayak uyduruyor. Türkiye’nin lokomotif şehirleri İstanbul, Ankara ve İzmir, sırasıyla 12 bin 285, 5 bin 732 ve 3 bin 599 megavatsaatlik tüketimleriyle elektrikli araç devriminin öncüleri haline geldi.
Soketler Çoğalırken Araçlar Çoğalıyor
Altyapıdaki bu hızlı gelişime, elektrikli araç sayısındaki artış da eşlik ediyor. Ağustos ayında, sadece bir ayda yüzde 6,5’lik bir artışla elektrikli araç sayısı 310 bin 668’e yükseldi. Bu büyüme, hem AC hem de DC şarj soketlerinin sayısındaki yükselişle destekleniyor.
Türkiye, elektrikli araç ve şarj istasyonu altyapısıyla küresel trendleri yakalarken, aynı zamanda temiz ve sürdürülebilir bir gelecek için önemli bir kilometre taşına daha ulaştı. Bu veriler, ülkenin yol haritasının sadece teknolojik bir dönüşümden ibaret olmadığını, aynı zamanda çevresel sorumluluğu da merkeze alan kapsamlı bir vizyonu yansıttığını gösteriyor.
-
Güneş Enerjisi4 hafta önceYüzde 60 eğimli arazide ilk güneş enerjisi santrali Adana’da
-
Yenilenebilir Enerji4 hafta önceEDSİS, ENERGY STORAGE SYSTEMS SUMMIT EUROPE 2025’TE TÜRKİYE’Yİ TEMSİL ETTİ
-
ELEKTRİK2 hafta önceEDEDER Enerjinin Geleceği ve Depolama Kongresi’nde
-
ELEKTRİK4 hafta önceSungrow, Enerji Depolama Çözümleri ile Türkiye’de
-
ELEKTRİK4 hafta önceAksa Jeneratör, Avrupa ve Afrika’daki Yatırımlarıyla Küresel Gücünü Artırıyor
-
Güneş Enerjisi4 hafta önceEksim Enerji CEO’su Arkın Akbay:“1 GW Kurulu Güç Eşiğini Aştık”
-
Yenilenebilir Enerji4 hafta önceAksa Enerji’den 9 Ayda 10 Milyar TL FAVÖK
-
Güneş Enerjisi2 hafta önceSokak lambaları elektrik üretecek, her direk bir GES’e dönüşecek!


