Connect with us

Elektrikli Araçlar

Elektrikli Araç Sahiplerinin %22’si Elektrikli Otomobil Almanın Avantajlarını Bilmiyor

Elektrikli araç satın alımlarını artıran tüketici trendlerini belirlemek için 8 ülkede 1.900 otomotiv tüketicisini kapsayan dünya genelinde bir araştırma gerçekleştirildi. EMEA bölgesinde elektrikli araç satın alma tercihinde en önemli neden çevre bilinci olurken, Kuzey Amerika’daki tüketicilerin tercihinde yakıt tasarrufu büyük rol oynadı.

İlk kez elektrikli araç satın alanların %52’si, pandemi sürecinde yaptıkları aramalarda ulaştıkları bir markanın web sitesinde yer alan elektrikli araçların öneminin arttığı bilgisi satın alma kararlarını etkilediğini belirtti . Ek bir araştırma, otomobil satın almaya niyetlenenlerin %89’unun yaşanan çip krizinin farkında olduğunu ve bunun satın alma kararlarını etkilediğini ortaya koydu.

Dünya genelinde faaliyet gösteren Küresel Medya Platformu Teads, Kantar ile otomotiv sektöründe ortak yürüttüğü araştırmanın sonuçlarını yayınladı. Dünya genelinde gerçekleştirilen araştırma, yalnızca birkaç markanın elektrikli araçlarla (EV) hali hazırda güçlü bir ilişkiye sahip olduğunu ve katılımcıların neredeyse yüzde 40’ının elektrikli araçların tüm avantajlarından haberdar olmadıklarını, bu nedenle hala eğitime ihtiyaç duyduklarını ortaya koydu.

Tüketicilerle bağlantı kurmak ve tüketicileri elektrikli araçlar konusunda daha fazla eğitmek, elektrikli araçların geleceği için büyük önem taşıyor.

Teads platformunda, yaşanan çip sıkıntısının tüketicilerin satın alımları üzerindeki etkisine yönelik olarak otomobil satın almayı planlayanlar arasında yapılan ek anket çalışması, tedarik sorunlarının satın alma kararlarını ciddi şekilde etkilediğini ortaya koydu. Önümüzdeki altı ay ve iki yıl içinde otomobil satın almayı planlayan tüketicilerin yüzde 89’u yaşanan çip sıkıntısından haberdar. Avrupa’daki kullanıcıların yüzde 31’i yaşanan çip sıkıntısının otomobil satın alma planlarını etkileyeceğini belirtiyor. Yüzde 14’lük bir kesim ikinci el otomobile yöneleceğini, yüzde 9’luk bir kesim ise elinde otomobil mevcut olan markaları tercih edeceğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 5’i otomobil satın alma planlarını erteleyeceğini belirtiyor. Diğer taraftan tüketiciler daha fazla beklemeleri durumunda fiyatların azalacağını düşünüyor. Dünya genelinde tüketicilerin yüzde 31’i, Avrupa’daki tüketicilerin yüzde 34’ü otomobil alım planlarını ertelemeleri durumunda daha uygun fiyata otomobil alacaklarını düşünüyor.

Tüketiciler satın alma yolculuklarında dijitale daha fazla güveniyor

Otomotiv markaları açısından reklam söz konusu olduğunda geçmişten bugüne TV en baskın medya tercihi olmuştur. Ancak, Teads’in kısa süre önce yaptığı araştırma, tüketicilerin satın alma yolculuklarında giderek daha fazla dijitale güvendiğini gösteriyor. Elektrikli araç almak isteyenler arasında bu oran daha da fazla. Elektrikli araç alanların yarısı tüm satın alma süreçlerini çevrimiçi ortam üzerinden yürütmeyi (yakıt harcamalarını düşürmek için elektrikli araç satın alanların yüzde 35’i) tercih ederken, yüzde 74’ü COVID sonrasında bu alışkanlıklarını devam ettirecek. Tüketici yolculuğunda dijitalin önemi göz önüne alındığında, tüketicilerin çevrimiçi elektrikli araç yolculuklarını etkileyen çevrimiçi kanallara bakıldığında, haber sitelerinin sosyal medyadan 1,6 kat daha etkili olduğu ve tüketicilerin kısa, ilgili ve atlanabilir videolardan oluşan reklamlar görmek istedikleri en ilgi çekici noktalar arasında yer alıyor.

Elektrikli araç satın almayı planlayan tüketicilerin yüzde 90’ı, genel anlamda otomobil satın almayı planlayanların yüzde 85’i çevrimiçi reklamlarla eyleme geçtiğinden dijital reklamlar otomotiv pazarı açısından büyük önem taşıyor. Teads’in araştırması, bir tüketicinin çevrimiçi bir otomobil reklamı gördükten sonra yaptığı en olası eylemin (yüzde 40) bir otomotiv markasının web sitesini ziyaret etmek olduğunu, yüzde 21’inin de reklamı tıkladığını gösteriyor.

Markaların web siteleri de satın alma yolculuğunda önemli bir temas noktası olarak öne çıkıyor. EMEA bölgesindeki elektrikli araç satın almayı planlayanların yüzde 49’u araştırmalarına markanın web sitesini ziyaret ederek başlıyor. Bayiye gidenlerin oranı yalnızca yüzde 28. Markaların web siteleri aynı zamanda en etkili satın alma kararı kaynağı olarak öne çıkıyor. Elektrikli araç satın almayı planlayanların yüzde 80’i web sitelerinin nihai kararlarını etkilediğini belirtiyor.

Elektrikli araçlarla ilgilenen kullanıcılar son teknolojilere çok daha ilgililer

Elektrikli araçlarla ilgilenenlere otomotivden sonra en önemli iki içerik türü olan haber ve teknoloji kanalları dahil olmak üzere çeşitli bağlamlarla ulaşmak mümkün. Elektrikli araçlarla ilgilenen kullanıcılar (yüzde 76), standart fosil yakıtlı otomobil arayanlara (yüzde 56) kıyasla en son teknolojilere daha meraklı olduklarından elektrikli araç kampanyalarında teknolojiye yönelik kanallara daha yüksek oranda yer vermek büyük önem taşıyor.

Teads Insights International Başkan Yardımcısı Ioanna Stagia, “Araştırmamız, konu otomobil satın alma olduğunda tüketicilerin çevre bilincine sahip tutumlara doğru önemli oranda kaydıklarını gösteriyor. Araştırmamızın net olarak ortaya koyduğu en önemli nokta ise çevrimiçi kanalların farkındalıktan satın almaya kadar uzanan tüketici yolculuğunu yönlendirmede giderek daha önemli hale geldiği. Otomobil üreticilerinin yaşadıkları zor zamanlardan başarıyı en üst düzeye çıkarmaları için 2022 yılındaki kampanyalarını bu iki temel anlayış üzerine kurmaları ve planlamaları gerekiyor” diyor.

Teads Küresel Kıdemli Sektör Direktörü Henner Bloemer, “Marka itibarı elektrikli araç kullanıcıları açısından en önemli kilit noktalarından biri olduğundan markaların elektrikli araç profilini geliştirmek büyük önem taşıyor. Yeni rakiplerin girişiyle her geçen gün daha da gelişen bir pazarda büyümek için yerleşik markaların, yüzde 57’si elektrikli araç için daha fazla para ödemeye hazır son derece kârlı müşteriler için cazibelerini korumaları gerekiyor” diyor.

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Elektrikli Araçlar

Schneider Electric ve AVEVA, IN-CORE Systemes ile ortaklık kurarak, elektrikli araç (EV) batarya üretimindeki verimliliği artıracak.

Schneider Electric’ten yapılan açıklamaya göre, EV pazarı hızla büyümeye devam ederken, artan üretim, arıza modları ve süreç varyasyonu gibi yeni sorunlara yol açabiliyor ve bu da operasyonel, malzeme ve işçilik kayıplarına neden olabiliyor.

Bir EV batarya hücresinin üretilmesi için 1 kilowatt saat enerjiye karşılık 47 kilowatt saat enerji gerekirken, son yıllarda, EV batarya üretiminde malzemelerin yüzde 20’ye kadarının hurdaya ayrıldı.

Schneider Electric ve AVEVA, IN-CORE Systemes arasında yapılan ortakla, elektrot seviyesinden nihai hücre performansına kadar veri bağlantısı sağlayacak ve müşterilere süreçleri iyileştirmek için eksiksiz bir veri resmi sunacak.

Schneider Electric, AVEVA ve IN-CORE arasındaki ortaklık, elektrot seviyesinde veri izlenebilirliğini ele alarak üretim sürecine daha büyük veri bağlantısı getirecek.

IN-CORE İzlenebilirlik Çözümü, kritik parametreleri elektrot üretimi, nihai hücre ve paket performansına bağlamak için AVEVA Sistem Platformu ile çalışacak ve müşterilere doğru zamanda ve doğru formatta ilgili verileri sağlayarak eksiksiz bir veri resmi sunacak.

– “Bu ortaklık, EV pazarına yeni veri bağlantısı seviyeleri sağlayacak”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Schneider Electric Mobility Segment Başkanı Christel Galbrun, operasyonel zorlukların, EV batarya üretiminde başarının önündeki en büyük engel olduğunu belirtti.

Galbrun, “Talep arttıkça, kaliteyi ve verimliliği artırmalı, varyasyonu ve hurdayı azaltmalıyız. IN-CORE ile olan bu ortaklık, EV pazarına yeni veri bağlantısı seviyeleri sağlayacak ve müşterilerin tüm süreçlerde eksiksiz bir veri mimarisi oluşturmasına yardımcı olacak.” ifadelerini kullandı.

IN-CORE Systemes Genel Müdürü Michel Popovic de Schneider Electric ile EV pazarındaki ana zorluklardan biri olan elektrot seviyesi veri bağlantısını ele almak için ortaklık yapmaktan memnuniyet duyduklarını belirterek “Birlikte, izlenebilirlik verilerini toplayabilir, değer zincirinin geri kalanıyla bağlantı kurabilir ve müşterilere anında değer katmak için bağlamlaştırabiliriz.” açıklamasında bulundu.

Continue Reading

Elektrikli Araçlar

Ford Trucks, Avrupa’da büyümesini emin adımlarla sürdürüyor

Global büyümesini sürdüren Ford Trucks, Avrupa’nın kilit pazarlarından Hollanda’ya adım attı. Ford Trucks, F-MAX ve bağlanabilirlik teknolojisi ile öne çıkan yeni F-LINE serisi gibi ürünlerle Hollanda’nın geniş müşteri tabanına verimli ve teknolojik çözümler sunacak. 

Ağır ticari sektörünün global markası Ford Trucks, Avrupa’daki büyüme yolculuğuna Kuzey ülkelerine açılımda stratejik öneme sahip olan Hollanda ile devam ediyor. Hollanda pazarına giren Ford Trucks, Benelux bölgesindeki yapılanmasını tamamlamış oldu.

Geniş ürün portfolyosu ve yenilikçi teknolojileriyle Avrupa’dan yoğun talep gören Ford Trucks, Hollanda pazarında 65 yılı aşkın deneyimi bulunan F-Trucks Nederland ile iş birliği yapacak. Açılışı takiben 2024 yılı içerisinde en az 10 stratejik lokasyonda operasyonlarına başlayacak olan Ford Trucks, 2025 yılının sonuna kadar 15’i aşkın lokasyonda bayii ağını daha da güçlendirecek.

Ford Trucks, çekicisi F-MAX’in yanı sıra bağlanabilirlik teknolojisi ve gelişmiş güvenlik özellikleriyle öne çıkan yeni serisi F-LINE başta olmak üzere, F-Trucks Nederland’ın kapsamlı kamyon müşteri veri tabanının ihtiyacı olan verimli, teknolojik çözümleri sunacak.

F-Trucks Nederland ile iş birliği aynı zamanda Ford Trucks’ın sıfır emisyonlu taşımacılık yatırımları açısından da önem teşkil ediyor. Elektrikli araçlar bakımından yüksek potansiyele sahip olan Hollanda, Ford Trucks tarafından tasarlanıp 2025 itibarıyla seri üretimi gerçekleşecek ilk elektrikli kamyonun pazara sunulacağı öncül ülkelerden birisi olacak.

Emrah Duman: Müşterilerimizin operasyonlarını teknoloji ve verimlilikle desteklemeyi sürdüreceğiz

Ford Trucks Lideri Emrah Duman, “60 yılı aşkın süredir ağır ticari sektöründe ‘En verimli taşıma çözümleri ile değer yaratmak’ vizyonumuz doğrultusunda ilkleri başarmaya ve dünya çapında bir başarı öyküsü yazmaya devam ediyoruz. Global yapılanmamız kapsamında şimdi adım attığımız, Avrupa pazarının merkezi geçit görevini gören ve lojistik sektörü için ideal kesişim noktası olan Hollanda’da sektörün önde gelen, tecrübeli kuruluşlarından F-Trucks Nederland ile iş birliği yapmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Hollanda aynı zamanda dekarbonizasyon süreçlerinde öncü katkılar sunması ve elektrifikasyon dönüşümü açısından gelişmiş altyapıya sahip olması nedeniyle bizim için önemli bir ülke. Geleceğin taşımacılık çözümlerine öncülük eden bir marka olarak Hollanda pazarında da müşterilerimiz için değer yaratmayı, onların operasyonlarını teknoloji ve verimlilikle desteklemeyi sürdüreceğiz” dedi.

Ford Trucks Benelüks ve İskandinav Bölgesi Lideri Bahadır Koç, “Hollanda, Avrupa’daki büyüme planlarımızda önemli bir kilometre taşı. F-Trucks Nederland ile birlikte, Hollanda pazarında ve tüm Benelüks bölgesinde müşterilerimize yenilikçi ve verimli çözümler sunmaya devam edeceğiz. Bu iş birliği, müşteri odaklı yaklaşımımızı güçlendirerek taşımacılık sektöründeki konumumuzu daha da sağlamlaştıracaktır. Hedefimiz bölgede fark yaratan bir kamyon markası olmak” diye konuştu.

Avrupa’daki büyüme planlarına hız kesmeden devam eden Ford Trucks, bu yıl Kuzey Avrupa yayılım stratejisi için önemli adımlar atıyor. Hollanda pazarının ardından İsviçre’yi hedefleyen şirket, global operasyonlarını daha da genişletmek üzere çalışıyor.

Geleceğin taşımacılık çözümlerine öncülük eden Ford Trucks, mühendislik ve Ar-Ge uzmanlığıyla yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler geliştiriyor. İklim değişikliğinin etkilerini azaltmak amacıyla 2040 yılına kadar ağır ticari araç üretiminde sıfır emisyona ulaşmayı taahhüt eden şirket, öncelikli odak noktası olan elektrifikasyonun yanı sıra hidrojen motoru konusundaki çalışmalarını da sürdürüyor.

Continue Reading

Elektrikli Araçlar

Çin’de elektrikli araçlara şarj kolaylığı

Çin’de elektrikli araçların akülerini yalnızca 80 saniyede değiştirmelerine olanak tanıyan ilk akıllı bölgenin kurulumu tamamlandı. 

Çin’in ilk elektrikli araç (EV) şarj ve batarya değiştirme akıllı bölgesi Jiangsu Eyaletinde kuruldu. Akıllı bölge EV şarjı için gereken bekleme süresini kısaltacak.

Çin’de yeni enerjili olarak bilinen elektrikli, hibrit ve hidrojen yakıtlı araç (NEV’ler) sayısı son yıllarda artmaya devam etti ve kullanımdaki NEV’ler 2023 sonu itibarıyla 20,41 milyona yükseldi. Çin, artan elektrikli otomobil kullanımını karşılamak için ülkenin NEV şarj tesisleri ağını geliştirmeye ve genişletmeye devam ediyor. Çin Ulusal Enerji İdaresi’ne göre, 2023’te yıllık yüzde 65 büyüyerek geçen yılın sonunda neredeyse 8,6 milyona ulaştı.

Bu çerçevede elektrikli araç şarjı için gereken bekleme süresini kısaltmak amacıyla Çin’de ilk akıllı elektrikli araç (EV) şarj ve pil değiştirme gösteri bölgesi kuruldu. Çin’in Suzhou, Wuxi ve Changzhou şehirlerinde yaklaşık 500 kilometrekarelik bir alanı kapsayan bölge, State Grid Jiangsu Electric Power’a göre yaklaşık 1,300 şarj ünitesiyle 500 binden fazla yeni enerjili araç (NEV) sürücüsüne hizmet vermesi bekleniyor.

80 SANİYEDE EV ŞARJ AKÜLERİ DEĞİŞEBİLECEK

Araçların akülerini yalnızca 80 saniyede değiştirmelerine olanak tanıyan bölge, Wuxi’den başlayarak tüm yerlere de kurulacak. Daha önce EV sürücüleri sıklıkla yakındaki şarj istasyonlarını aramak zorunda kalıyordu. Yeni bölge, şarj tesislerinin uygun zamanları ve yerleri de dahil olmak üzere sürücülerin en hızlı ve en ekonomik şarj çözümlerini bulmasına yardımcı olmak için akıllı algoritmalar kullanıyor.

BEKLEME SÜRESİ YARI YARIYA AZALACAK

State Grid Jiangsu Electric Power’ın elektrik enerjisi araştırma enstitüsünde direktör olarak çalışan Yuan Xiaodong, akıllı bölgenin şarj için gereken ortalama aylık bekleme süresini yaklaşık yüzde 50 oranında azaltmasının beklendiğini söyledi. Yuan, gösteri bölgesi modelinin, Yangtze Nehri Deltası bölgesindeki NEV endüstrisinin geliştirilmesini teşvik etmek amacıyla komşu Shanghai’ye kadar genişletilebileceğini söyledi.

Continue Reading

En Çok Okunanlar