Connect with us

Elektrikli Araçlar

Elektrikli Araç Sahiplerinin %22’si Elektrikli Otomobil Almanın Avantajlarını Bilmiyor


Elektrikli araç satın alımlarını artıran tüketici trendlerini belirlemek için 8 ülkede 1.900 otomotiv tüketicisini kapsayan dünya genelinde bir araştırma gerçekleştirildi. EMEA bölgesinde elektrikli araç satın alma tercihinde en önemli neden çevre bilinci olurken, Kuzey Amerika’daki tüketicilerin tercihinde yakıt tasarrufu büyük rol oynadı.

İlk kez elektrikli araç satın alanların %52’si, pandemi sürecinde yaptıkları aramalarda ulaştıkları bir markanın web sitesinde yer alan elektrikli araçların öneminin arttığı bilgisi satın alma kararlarını etkilediğini belirtti . Ek bir araştırma, otomobil satın almaya niyetlenenlerin %89’unun yaşanan çip krizinin farkında olduğunu ve bunun satın alma kararlarını etkilediğini ortaya koydu.

Dünya genelinde faaliyet gösteren Küresel Medya Platformu Teads, Kantar ile otomotiv sektöründe ortak yürüttüğü araştırmanın sonuçlarını yayınladı. Dünya genelinde gerçekleştirilen araştırma, yalnızca birkaç markanın elektrikli araçlarla (EV) hali hazırda güçlü bir ilişkiye sahip olduğunu ve katılımcıların neredeyse yüzde 40’ının elektrikli araçların tüm avantajlarından haberdar olmadıklarını, bu nedenle hala eğitime ihtiyaç duyduklarını ortaya koydu.

Tüketicilerle bağlantı kurmak ve tüketicileri elektrikli araçlar konusunda daha fazla eğitmek, elektrikli araçların geleceği için büyük önem taşıyor.

Teads platformunda, yaşanan çip sıkıntısının tüketicilerin satın alımları üzerindeki etkisine yönelik olarak otomobil satın almayı planlayanlar arasında yapılan ek anket çalışması, tedarik sorunlarının satın alma kararlarını ciddi şekilde etkilediğini ortaya koydu. Önümüzdeki altı ay ve iki yıl içinde otomobil satın almayı planlayan tüketicilerin yüzde 89’u yaşanan çip sıkıntısından haberdar. Avrupa’daki kullanıcıların yüzde 31’i yaşanan çip sıkıntısının otomobil satın alma planlarını etkileyeceğini belirtiyor. Yüzde 14’lük bir kesim ikinci el otomobile yöneleceğini, yüzde 9’luk bir kesim ise elinde otomobil mevcut olan markaları tercih edeceğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 5’i otomobil satın alma planlarını erteleyeceğini belirtiyor. Diğer taraftan tüketiciler daha fazla beklemeleri durumunda fiyatların azalacağını düşünüyor. Dünya genelinde tüketicilerin yüzde 31’i, Avrupa’daki tüketicilerin yüzde 34’ü otomobil alım planlarını ertelemeleri durumunda daha uygun fiyata otomobil alacaklarını düşünüyor.

Tüketiciler satın alma yolculuklarında dijitale daha fazla güveniyor

Otomotiv markaları açısından reklam söz konusu olduğunda geçmişten bugüne TV en baskın medya tercihi olmuştur. Ancak, Teads’in kısa süre önce yaptığı araştırma, tüketicilerin satın alma yolculuklarında giderek daha fazla dijitale güvendiğini gösteriyor. Elektrikli araç almak isteyenler arasında bu oran daha da fazla. Elektrikli araç alanların yarısı tüm satın alma süreçlerini çevrimiçi ortam üzerinden yürütmeyi (yakıt harcamalarını düşürmek için elektrikli araç satın alanların yüzde 35’i) tercih ederken, yüzde 74’ü COVID sonrasında bu alışkanlıklarını devam ettirecek. Tüketici yolculuğunda dijitalin önemi göz önüne alındığında, tüketicilerin çevrimiçi elektrikli araç yolculuklarını etkileyen çevrimiçi kanallara bakıldığında, haber sitelerinin sosyal medyadan 1,6 kat daha etkili olduğu ve tüketicilerin kısa, ilgili ve atlanabilir videolardan oluşan reklamlar görmek istedikleri en ilgi çekici noktalar arasında yer alıyor.

Elektrikli araç satın almayı planlayan tüketicilerin yüzde 90’ı, genel anlamda otomobil satın almayı planlayanların yüzde 85’i çevrimiçi reklamlarla eyleme geçtiğinden dijital reklamlar otomotiv pazarı açısından büyük önem taşıyor. Teads’in araştırması, bir tüketicinin çevrimiçi bir otomobil reklamı gördükten sonra yaptığı en olası eylemin (yüzde 40) bir otomotiv markasının web sitesini ziyaret etmek olduğunu, yüzde 21’inin de reklamı tıkladığını gösteriyor.

Markaların web siteleri de satın alma yolculuğunda önemli bir temas noktası olarak öne çıkıyor. EMEA bölgesindeki elektrikli araç satın almayı planlayanların yüzde 49’u araştırmalarına markanın web sitesini ziyaret ederek başlıyor. Bayiye gidenlerin oranı yalnızca yüzde 28. Markaların web siteleri aynı zamanda en etkili satın alma kararı kaynağı olarak öne çıkıyor. Elektrikli araç satın almayı planlayanların yüzde 80’i web sitelerinin nihai kararlarını etkilediğini belirtiyor.

Elektrikli araçlarla ilgilenen kullanıcılar son teknolojilere çok daha ilgililer

Elektrikli araçlarla ilgilenenlere otomotivden sonra en önemli iki içerik türü olan haber ve teknoloji kanalları dahil olmak üzere çeşitli bağlamlarla ulaşmak mümkün. Elektrikli araçlarla ilgilenen kullanıcılar (yüzde 76), standart fosil yakıtlı otomobil arayanlara (yüzde 56) kıyasla en son teknolojilere daha meraklı olduklarından elektrikli araç kampanyalarında teknolojiye yönelik kanallara daha yüksek oranda yer vermek büyük önem taşıyor.

Teads Insights International Başkan Yardımcısı Ioanna Stagia, “Araştırmamız, konu otomobil satın alma olduğunda tüketicilerin çevre bilincine sahip tutumlara doğru önemli oranda kaydıklarını gösteriyor. Araştırmamızın net olarak ortaya koyduğu en önemli nokta ise çevrimiçi kanalların farkındalıktan satın almaya kadar uzanan tüketici yolculuğunu yönlendirmede giderek daha önemli hale geldiği. Otomobil üreticilerinin yaşadıkları zor zamanlardan başarıyı en üst düzeye çıkarmaları için 2022 yılındaki kampanyalarını bu iki temel anlayış üzerine kurmaları ve planlamaları gerekiyor” diyor.

Teads Küresel Kıdemli Sektör Direktörü Henner Bloemer, “Marka itibarı elektrikli araç kullanıcıları açısından en önemli kilit noktalarından biri olduğundan markaların elektrikli araç profilini geliştirmek büyük önem taşıyor. Yeni rakiplerin girişiyle her geçen gün daha da gelişen bir pazarda büyümek için yerleşik markaların, yüzde 57’si elektrikli araç için daha fazla para ödemeye hazır son derece kârlı müşteriler için cazibelerini korumaları gerekiyor” diyor.

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Elektrikli Araçlar

Aracını OtoPriz’de Şarj Et, Yolcu360’ta İndirim Fırsatı Yakala!


Türkiye’nin her bölgesinde hizmet veren, elektrikli araç dünyasının hızla büyüyen şarj istasyonu OtoPriz, kullanıcılarına avantajlı kampanyalar sunmaya yeni yılda da devam ediyor. 31 Mart 2025 tarihine kadar OtoPriz’den şarj işlemi gerçekleştiren elektrikli araç kullanıcıları, araç kiralama platformu Yolcu360 üzerinden yapacakları kiralamalarında indirim fırsatı yakalıyor. Kullanıcılar yurt içi araç kiralamalarında %10, yurt dışı araç kiralamalarında ise %15’lik indirimle yeni yıla avantajlı başlıyor.

Eksim Holding’in yalnızca yüzde yüz yenilenebilir enerjiyle hizmet veren yüksek hızlı elektrikli araç sarj istasyonu OtoPriz, 2025’i özel bir kampanyayla karşılıyor. Müşteri memnuniyetini merkeze alarak gerçekleştirdiği iş birlikleriyle kullanıcılarına çeşitli avantajlar sunan OtoPriz, yenilikçi araç kiralama platformu Yolcu360 ile birlikte hayata geçirdiği yeni kampanyasını duyurdu. Kampanya kapsamında 31 Mart 2025 tarihine kadar OtoPriz’den şarj işlemi gerçekleştirecek kullanıcılar, Yolcu360 üzerinden araç kiralarken indirim fırsatı yakalıyor.

Kodu gir, aracını indirimli kirala

OtoPriz kullanıcıları, şarj işleminin ardından faturalarında yer alan kodu, Yolcu360 web sitesi üzerinden kiralama işlemi esnasında girerek yurt içi araç kiralamalarında %10, yurt dışı araç kiralamalarında ise %15’lik indirim şansı elde ediyor. Ayrıca, kampanya kodu kullanıcılara birden fazla rezervasyon imkanı da sunuyor.

Tüm elektrikli araç kullanıcılarına ayrıcalıklar sunan ve temiz bir gelecek inşasına katkıda bulunan OtoPriz hakkında daha fazla bilgi için www.otopriz.com.tr adresi ziyaret edilebilir. Yolcu360 indirim kampanyasıyla ilgili detaylı bilgiye ise www.yolcu360.com adresi veya 0850 360 5 360 numaralı Yolcu360 Misafir Merkezi’nen ulaşabilir.

Continue Reading

Elektrikli Araçlar

T10X elektrikli araç ve SUV segmentinin lideri oldu


Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, 2024 yılını zirvede bitirdi. Togg’un T10X modeli 2024 yılında elektrikli otomobil pazarında 30 bin 93 adetlik satış ve yüzde 30 pazar payıyla lider olurken, tüm segmentler içinde en çok satılan SUV unvanını da elde etti. Satışları bir önceki yıla göre yüzde 53,67 oranında artan T10X, 2024 yılında bütün segmentler ve gövde tipleri içerisinde en çok satılan 5. model olurken, Togg da bütün kategoriler içerisinde en çok satılan 12. marka oldu

Türkiye’nin doğuştan elektrikli ilk akıllı cihazı T10X, 30 bin 93 adetlik satış rakamıyla 2024 yılını elektrikli otomobil pazarının ve tüm kategorilerde SUV segmentinin lideri olarak tamamladı. Togg T10X 2024 yılında elektrikli otomobil pazarında yüzde 30 pazar payıyla açık ara lider olurken, tüm segmentler içinde en çok satılan SUV unvanını da elde etti. Satış adetlerinde geçen yıla göre yakaladığı yüzde 53,67’lik büyüme oranıyla T10X bütün segmentler ve gövde tipleri içerisinde yüzde 3,07 pazar payı ile en çok satılan 5. model olurken, Togg da bütün kategoriler içerisinde en çok satılan 12. marka oldu

T10X aralık ayının en çok satılan 3. modeli oldu

Aralık ayı otomobil ve hafif ticari araç satışları 170 bin 249 adetle tüm zamanların rekoruna ulaştı. 2024 yılı toplam pazarı ise 1 milyon 238 bin 509 adet olarak gerçekleşti. Yılı lider olarak kapatan Togg T10X, pazarda satış rekorunun kırıldığı aralık ayında ise elektrikli otomobil satışlarında yüzde 26 payla yine lider olurken, aynı zamanda tüm segmentler içinde en çok satılan SUV ve  tüm segmentler ile gövde tipleri içinde en çok satılan 3. model oldu. Aralık ayının tüm kategorileri içinde en çok satış yapan 3. marka da yine Togg oldu.

Yılın son ayında ayında 5 bin 789, 2024 yılı toplamında ise 30 bin 93 T10X’i kullanıcılarıyla buluşturan Togg, 2023 yılında toplam 19 bin 583 adetlik satış rakamına ulaşmıştı. Böylelikle 2024 yılı boyunca Türkiye’nin her bölgesinden büyük ilgi gören T10X’in trafikteki toplam sayısı, geçen yıla göre yüzde 153,6 artışla 49 bin 676’ya ulaştı.

Continue Reading

Elektrikli Araçlar

Hızlı Şarj Hizmetinin Yanında 1 Aylık Ücretsiz S Sport Plus Keyfi


Türkiye’nin her bölgesinde hizmet veren, elektrikli araç dünyasının hızla büyüyen şarj istasyonu OtoPriz, avantajlı kampanyalarla müşteri memnuniyetini artırmaya devam ediyor. Tüm müşterilerine 1 aylık ücretsiz S Sport Plus keyfi sunan OtoPriz, 22 Kasım – 22 Aralık 2024 tarihleri arasında geçerli olan kampanyası ile spor sever müşterilerine EuroLeague, LaLiga, Serie A, NBA, UFC, MotoGP, FIBA, NFL gibi heyecan verici lig ve turnuvaları canlı ve özet olarak izleme imkanı sağlıyor.

Yüzde yüz yenilenebilir enerjiyle çalışan Otopriz şarj istasyonları, yeni kampanyasıyla elektrikli araç kullanıcılarına sunduğu avantajlarla sektörde fark yaratıyor. Yenilikçi şarj markası, daha önce Bankkart kullanıcılarına sunduğu avantajın ardından, şimdi de tüm müşterilerine spor keyfini canlı olarak yaşayabileceği bir kampanyaya imza atıyor. 22 Kasım – 22 Aralık 2024 tarihleri arasında geçerli olan kampanya ile tüm spor sever müşterilerine EuroLeague, LaLiga, Serie A, NBA, UFC, MotoGP, FIBA ve NFL serilerini canlı ve özet olarak izleme imkanı sunuluyor. OtoPriz, herhangi bir konum ya da cihaz fark etmeksizin çoklu ortamda kullanılabilecek kampanya kodu ile lig ve derbi heyecanını canlı olarak yaşatıyor.

Elektrikli araç kullanıcılarına keyifli bekleyiş fırsatı

Müşteri memnuniyetini ön planda tutarak sektördeki kalite tanımına farklı bir vizyon getiren yeniliklerin adresi OtoPriz, müşterilerine hızlı şarj imkanı sunarken kısa süreli bekleyişleri keyifli hale getiriyor. Elektrikli araç kullanıcıları, araçlarını şarj ederken telefon, tablet ve diğer elektronik cihazlardan kolaylıkla tüm spor müsabakalarını izleyebiliyor.

Kampanyadan faydalanmak için elektrikli araçları bir kere şarj etmek yeterli. Kullanıcılar, şarj işlemi sonrasında teslim edilen faturanın ‘notlar’ kısmında yer alan kampanya kodunu, www.ssportplus.com platformuna girerek bir ay boyunca ücretsiz üyelik hizmetinden yararlanabiliyor. OtoPriz, 22 Aralık 2024 tarihine kadar geçerli olan kampanyası ile tüm elektrikli araç kullanıcılarına ayrıcalık sunmaya ve temiz bir gelecek inşasına katkıda bulunmaya devam edecek. Kampanyanın detaylarına web sayfasında yer veren OtoPriz, elektrikli araç kullanıcılarını kolay ara yüze sahip https://otopriz.com.tr/ sayfasına davet ediyor.

Continue Reading

En Çok Okunanlar