Connect with us

Elektrikli Araçlar

EN YAKIT Filolar için güvenli ve pratik şarj deneyimi sağlıyor


EN YAKIT, geliştirdiği Elektrikli Taşıt Tanıma Sistemi En-ix Teknolojisi (Tak ve Şarj Et) sayesinde şarj deneyimini tüm kullanıcılar için kolaylaştırırken elektrikli filo araçlarını yöneten şirketler için de operasyonel süreçleri pratik ve güvenli hale getiriyor.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla şarj altyapısına erişim, güvenlik ve yönetim konularının önemi artıyor.

EN YAKIT’ın En-ix teknolojisi sayesinde, şirket çalışanlarına tahsis edilen araçlar için herhangi bir RFID karta gerek kalmadan, sadece şarj soketi takılarak şarj işlemi otomatik olarak başlatılıyor. Türkiye genelindeki 270’e yakın şarj istasyonunda sunulan bu kolaylık, zamandan tasarruf sağlıyor.

Elektrikli Taşıt Tanıma Sistemi sayesinde araçlar, şarj noktalarında otomatik olarak tanımlanıyor ve şarj işlemleri güvenle başlatılabiliyor. Kart, şifre veya mobil uygulama kullanmaya gerek kalmadan kullanıcıya zahmetsiz bir şarj deneyimi sunuluyor.

Şirket, araç tüketimini kontrol altına almak ve maliyetleri optimize etmek isteyen firmalara filo yönetimi hizmeti sunuyor. EN YAKIT ayrıca kullanıcılarına tek ödeme ile toplu faturalandırma imkanı sağlıyor. Şirketler, tüm araçlarının yakıt ve enerji tüketimlerini tek bir fatura ile ödeyerek, muhasebe işlemlerini kolaylaştırabiliyor.

EN YAKIT uygulaması ile elektrikli araçların şarj işlemi, akaryakıt tüketimi ve harcamaları kolayca EN YAKIT mobil uygulaması üzerinden anlık olarak takip edilerek yönetilebiliyor. Böylelikle kullanıcılara, 7/24 erişim ve detaylı analiz imkanı sağlanıyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen EN YAKIT Genel Müdürü Tayfun Şenses, elektrikli araçların hızla yaygınlaştığı dönemde, kullanıcıların en büyük beklentisinin kolay, güvenli ve hızlı şarj deneyimi olduğunu vurgulayarak, “Biz de bu ihtiyaca yanıt vermek üzere Elektrikli Taşıt Tanıma Sistemi’ni geliştirdik. Bu sistem, 270’e yakın şarj istasyonumuzda hem bireysel kullanıcıların hem de filo yöneten şirketlerin şarj süreçlerini en verimli şekilde yönetebilmelerine imkan tanıyor.” ifadelerini kullandı.

Şenses, bu sistemi sayesinde araçların şarj istasyonlarında zahmetsizce tanımlanmasıyla kullanıcı deneyimini ileri seviyeye taşıdıklarını belirterek, “Kurumsal filolar için ise operasyonel kolaylığın en kritik unsurlardan biri olduğunu biliyoruz. Bu nedenle filoların ihtiyacına cevap olarak Elektrikli Taşıt Tanıma Sistemi sayesinde şirketler hangi aracın, ne zaman ve ne kadar şarj edildiğini detaylı olarak takip edebiliyor. Bu da maliyet yönetimini kolaylaştırıyor ve güvenliği artırıyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ELEKTRİK

Beefull Teknoloji ve WAT Mobilite’ den iş birliği


Elektrikli araç dönüşümünü desteklemek ve sektördeki ihtiyaçlara kapsamlı çözümler sağlamak amacıyla WAT Mobilite ve Beefull Teknoloji, dolaşım (roaming) altyapısını kullanıcılarının hizmetine sundu. Her iki şarj operatörünün kullanıcıları bu ortaklık ile, Beefull Teknoloji ve WAT Mobilite’nin tüm şarj istasyonlarına tek bir mobil uygulama içerisinde erişebilecek. Kullanıcılar, tercih ettikleri mobil uygulama üzerinden daha geniş bir şarj ağına erişim sağlayabilecek.

Bu dolaşım (roaming) altyapısı sayesinde, şarj istasyonlarının erişilebilirliği ve şarj müsaitlik durumu hakkında anlık bilgiler sunulacak. Ayrıca, kullanıcılar her iki markanın şarj istasyonlarında gerçekleşen şarj işlem ödemelerini aynı ödeme yöntemi ve platformu ile işlemlerini kolayca gerçekleştirebilecek.

KULLANICI DENEYİMİ İYİLEŞTİRİLDİ

WAT Mobilite ve Beefull Teknoloji’nin iş birliği, kullanıcıların tercih ettikleri mobil platform üzerinden her iki şirketin şarj istasyonlarına kolayca erişimini sağlayacak. Bu sistem, en yakın şarj istasyonlarını bulmayı, yol tariflerini almayı ve şarj süreçlerini yönetmeyi kolaylaştıracak. Geliştirilen sistem ile kullanıcılar, tercih ettikleri mobil platform üzerinden her iki markanın şarj istasyonlarına erişim sağlayabilecek. Aynı zamanda her iki operatörden şarj işlemlerini yapabilecek ve ödemelerini gerçekleştirebilecek. Bu anlaşma, Türkiye’de elektrikli araç kullanımını daha pratik hale getirerek sürdürülebilir ulaşımı destekleyecek ve e-mobilite sektörünün gelişmesinde önemli bir ivme kazandıracak.

WAT Mobilite, Koç Holding bünyesinde halihazırda büyüme odaklı bir strateji ile geniş bir şarj ağı ve yenilenebilir enerji çözümleri sunarken, Beefull Teknoloji de hızla büyüyen ağı ve teknoloji odaklı yaklaşımıyla kullanıcı dostu, yenilikçi ve erişilebilir şarj çözümleri sunuyor.

WAT MOBİLİTE VE BEEFULL TEKNOLOJİ, ROAMİNG İŞ BİRLİĞİNİ SAHADA TEST ETTİ

WAT Mobilite Genel Müdür Yardımcısı Burak Demirtaş ve Beefull Teknoloji Büyümeden Sorumlu Başkan Yardımcısı (CGO) Alper Arın, roaming iş birliğini sahada test etmek amacıyla gerçekleştirilen video çekiminde bir araya geldi. Otopark.com’un kurucusu ve içerik üreticisi Sinan Koç’un da eşlik ettiği bu özel çekimde, elektrikli bir araçla yapılan yolculukta her iki markanın şarj istasyonları deneyimlendi.

Söz konusu iş birliği, 25 Eylül 2024 Çarşamba günü Teknopark’ta düzenlenen bir etkinlikte kamuoyuna duyuruldu; teknik geliştirme sürecinin tamamlanmasının ardından sistem devreye alınarak kullanıcılara hizmet vermeye başladı. Her iki markanın yöneticilerinin yer aldığı bir roaming deneyim gezisi, Setur Kalamış Fenerbahçe Marina’da bulunan WAT Mobilite şarj istasyonunda, Beefull Teknoloji mobil uygulaması üzerinden ilk şarj molası başladı. Ardından İstinyePark AVM’deki Beefull Teknoloji şarj istasyonu ziyaret edilerek bu kez şarj süreci WAT Mobilite mobil uygulaması üzerinden gerçekleştirildi. Bu video çekimi ile roaming iş birliği sahada test edildi.

Continue Reading

Elektrikli Araçlar

Türkiye Elektrikli Araç Şarj Altyapısı Büyümeye Devam Ediyor: Sayı 33 Bini Aştı


Türkiye, fosil yakıtlara veda edip elektrikli mobiliteye geçişte dev bir adım atıyor. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından yayımlanan ağustos ayı verileri, ülkenin elektrikli araç ekosisteminde yaşanan hızlı ve kararlı büyümeyi gözler önüne seriyor.

Ülke genelindeki şarj soketi sayısı, bir ay içinde önemli bir sıçrama yaparak 33 bin 592’ye ulaştı. Bu artış, Türkiye’nin geleceğin ulaşımına ne kadar sıkı sarıldığının bir göstergesi olarak kayıtlara geçiyor.

Yeşil Enerjiyle Güçlenen Bir Gelecek

Elektrikli araçlar sadece yolları sessizleştirmekle kalmıyor, aynı zamanda çevre dostu bir geleceğin kapılarını aralıyor. Ağustos ayında şarj istasyonlarında tüketilen 55 milyon kilovatsaat elektriğin yüzde 63,8’i, yani büyük bir kısmı, yenilenebilir kaynaklardan sağlanan enerjiyi belgeleyen “yeşil şarj istasyonları”ndan karşılandı. Bu durum, elektrikli araç sahiplerinin çevreye duyarlı tercihlerinin, altyapı yatırımlarıyla nasıl desteklendiğini net bir şekilde ortaya koyuyor.

Metropollerde Sessiz Devrim

Elektrik tüketiminde liderliği kimseye bırakmayan şehirler de değişen bu rüzgâra ayak uyduruyor. Türkiye’nin lokomotif şehirleri İstanbul, Ankara ve İzmir, sırasıyla 12 bin 285, 5 bin 732 ve 3 bin 599 megavatsaatlik tüketimleriyle elektrikli araç devriminin öncüleri haline geldi.

Soketler Çoğalırken Araçlar Çoğalıyor

Altyapıdaki bu hızlı gelişime, elektrikli araç sayısındaki artış da eşlik ediyor. Ağustos ayında, sadece bir ayda yüzde 6,5’lik bir artışla elektrikli araç sayısı 310 bin 668’e yükseldi. Bu büyüme, hem AC hem de DC şarj soketlerinin sayısındaki yükselişle destekleniyor.

Türkiye, elektrikli araç ve şarj istasyonu altyapısıyla küresel trendleri yakalarken, aynı zamanda temiz ve sürdürülebilir bir gelecek için önemli bir kilometre taşına daha ulaştı. Bu veriler, ülkenin yol haritasının sadece teknolojik bir dönüşümden ibaret olmadığını, aynı zamanda çevresel sorumluluğu da merkeze alan kapsamlı bir vizyonu yansıttığını gösteriyor.

Continue Reading

Elektrikli Araçlar

Tofaş’ın Stellantis Liderleri Açıklandı


 Türkiye’deki Stellantis markalarının Tofaş bünyesinde bir araya gelmesi sonrasında, markalara liderlik edecek üst düzey yöneticiler açıklandı.

Tofaş’ın Türkiye’de temsil ettiği Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, FIAT, Jeep®, Opel ve Peugeot markalarının üst yöneticilerinin belirlendiği organizasyon 5 Mayıs 2025 tarihi itibarıyla geçerli olacak.

Tofaş’ın yeni ticari organizasyon yapısı açıklandı. Tofaş yeni yapısı ve liderleri ile Stellantis markalarının müşterilerine daha fazla değer yaratmaya; yüksek müşteri memnuniyeti sunmaya, mobilite hizmetlerine ve yenilikçi çözümler geliştirmeye odaklanacak. Yeni organizasyon yapısında; markalardan sorumlu direktörler ile Filo ve 2. El Satış’tan sorumlu direktör; Markalar Direktörü İbrahim Anaç’a bağlı olarak görev yapacak.

Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu gerçekleşen organizasyon değişimi ve atamalara ilişkin yaptığı açıklamada şöyle dedi “Stellantis Türkiye’de üstlendikleri görevlerin ardından aramıza katılan çalışma arkadaşlarımıza yeni görevlerinde başarılar dilerim. Uzun yıllardır markalarımıza liderlik eden üst düzey yöneticilerimize de başarılarının devamını diliyorum. Tüm liderlerimizin, müşterilerimiz için yarattığımız değeri ve markalarımızın performansını daha da ileri taşıyacaklarına inanıyorum. Tofaş ve Stellantis Türkiye’nin güçlerini birleştirmesiyle otomotiv sektörünün deneyimli ve yetkin ekipleri bir araya geldi. Bu çeşitliliğin yaratacağı sinerjiyle daha büyük başarılara imza atacağız. Yeni iş alanlarına giriş fırsatları elde etmeyi ve müşterilerimize yarattığımız değeri artırmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.

Altan Aytaç- FIAT Direktörü

Yeni yapıda, Markalar Direktörü olarak görev alacak olan İbrahim Anaç, 1990 yılında Polis Akademisi’nde üniversite eğitimini tamamladıktan sonra, Saint Thomas Üniversitesi’nde MBA (Master of Business Administration) ve Uluslararası İşletme yüksek lisansını tamamladı. 1997 yılında profesyonel iş hayatına başlayan Anaç, 2017 yılına dek otomotiv sektöründe farklı markalarda üst düzey görevler aldı. Aynı yıl Peugeot Otomotiv Pazarlama A.Ş. Genel Müdürlüğünü üstlenen İbrahim Anaç, 2022 yılında Stellantis’in MEA (Ortadoğu ve Afrika) Bölgesi’nin Ticari Başkanlığına getirildi. Anaç, 2024 yılından bu yana Stellantis Türkiye Ülke Başkanı olarak görev yapmaktaydı.

 

Alfa Romeo, DS Automobiles ve Jeep Direktörü olarak Selim Eskinazi görev yapacak. Eskinazi, Sabancı Üniversitesi Üretim Sistemleri Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra 2006 yılından itibaren otomotiv sektörü içerisinde birçok farklı rolde görev yaptı. Eskinazi, Stellantis Türkiye çatısı altındaki görevine, Temmuz 2022 itibarıyla başlamıştı.

Selim Eskinazi- Alfa Romeo- DS Automobiles – Jeep Direktörü

Citroën Marka Direktörlüğünü Bora Duran sürdürecek. Lisans eğitimini Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Birimler İşletme Fakültesi’nde tamamlayan Duran, İngiltere’deki Gloucestershire Üniversitesi’nde İşletme Bölümü’nde yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2019 yılında Citroën Türkiye’de Satış Bölge Müdürü olarak çalışmaya başlayan Duran, 1 Şubat 2025 tarihinden bu yana Citroën Marka Direktörlüğünü yürütüyor.

 

Hüseyin Şahin- Satış Sonrası ve Yedek Parça Direktörü

2015 yılından bu yana FIAT markasının direktörlüğünü yürüten Altan Aytaç ise görevine devam edecek. Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra, Koç Üniversitesi’nde MBA yüksek lisans programını tamamlayan Altan Aytaç,

çalışma hayatına Tofaş’ta başladı. Aytaç sırasıyla CBU Lojistik Departman Müdürü, Ticari Projeler Koordinatörlüğü, FIAT Marka Müdürlüğü ve Alfa Romeo ve Lancia markalarının direktörlüğünü üstlendi. 2008 yılında Tedarik Zinciri Direktörlüğü’ne atanan Aytaç, FIAT Marka Direktörlüğü görevinden önce; Satış Sonrası ve Yedek Parça Direktörü olarak görev yapmıştı.

Yiğit Yantaç- Opel Direktörü

 

Opel Marka Direktörlüğü görevini Yiğit Yantaç sürdürecek. Koç Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun olan ve 2020 yılından bu yana Stellantis çatısı altında farklı görevler alan Yantaç, 2023 yılından bu yana Opel Marka Direktörlüğü görevini yürütüyor.

Peugeot Marka Direktörlüğünü ise Gupse Kaplan devam ettirecek. Lisans eğitimini Marmara Üniversitesi İktisadi ve Yönetim Bilimleri Fakültesi’nde tamamladıktan sonra Nice Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Bölümü’nde yüksek lisans yapan Kaplan, 2024 yılında atandığı görevini sürdürecek.

Gupse Kaplan- Peugeot Direktörü

Yeni organizasyon yapısında; Filo ve 2.El Satış Direktörü olarak Mahmut Karacan görev yapacak. Çukurova Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun olan ve 1995 yılında başladığı çalışma hayatında otomotiv sektöründe farklı kademelerde yöneticilik yapan Mahmut Karacan, 2013- 2015 yılları arasında Alfa Romeo, Jeep® ve Lancia Marka Direktörlüğü görevini yürüttü. 2015 yılında FIAT Satış Direktörlüğünü üstlenen Karacan, yeni yapılanma ile Filo ve 2.El Satış Direktörlüğünü yürütecek.

 

Bora Duran- Citroën Direktörü

Mahmut Karacan- Filo ve 2.El Satış Direktörü

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tofaş’ta 2015 yılından bu yana Satış Sonrası ve Yedek Parça Direktörü rolünü üstlenen Hüseyin Şahin ise yeni markalarla birlikte büyüyen görevini CEO Cengiz Eroldu’ya bağlı olarak sürdürecek. Uludağ Üniversitesi, Kamu Yönetimi Bölümü’nden mezun olan ve otomotiv sektöründe uzun yıllardır üst yönetici olarak görev alan Hüseyin Şahin 2011-2015 yılları arasında Tofaş’taki Satış Direktörlüğü görevinin ardından, Satış Sonrası ve Yedek Parça Direktörü olarak atanmıştı.

 

 

Continue Reading

En Çok Okunanlar