Connect with us

PETROL

OPET, Altın Pusula Ödülleri’nde 2 ödülün sahibi oldu


TÜHİD’in (Türkiye Halkla İlişkiler Derneği) düzenlediği 20. Altın Pusula Ödülleri’nde OPET, 2 ödülün birden sahibi oldu. OPET Etno-köy Çıplak Projesi, Kurumsal Sorumluluk- turizm dalında Altın Pusula alırken OPET’in Dünya Kadınlar Günü’nde yaptığı bütünleşik medya iletişimi ‘Medya İlişkileri’ kategorisinde Altın Pusula’ya layık görüldü.

İletişim sektöründe 50’nci yılını kutlayan Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD), bu yıl 20’ncisi gerçekleştirilen Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödül Töreni’nde yılın en başarılı markalarını ve projelerini ödüllendirdi. Yarım asırlık bilgi birikimi ve tecrübesiyle Türkiye’de halkla ilişkiler sektörünün çatı örgütü konumunda olan Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TUHİD) tarafından düzenlenen 20. Altın pusula, iletişim alanında ülkemizdeki en prestijli ödül programı olarak kabul ediliyor.

Ödül töreni, sektör profesyonelleri, medya mensupları, akademisyenler ve genç iletişimcilerin yoğun katılımı ile gerçekleştirildi.

“Misyonumuz Tühid’in 50 yıllık değerli mirasını hep birlikte geleceğe taşımak”

Törenin açılış konuşmasını yapan TÜHİD Yönetim Kurulu Başkanı İpek Özgüden Özen, “Türkiye Halkla İlişkiler Derneği, mesleğimizi çatı örgütü; iletişim sektörünün en önemli temsilcilerinden birisi. Bizler, bu salonda bulunan herkes, bir ruhu temsil ediyoruz ve aklımızı ortaya koyarak dünya çapında işler yapan bir mesleğin üyeleriyiz. Misyonumuz TÜHİD’in 50 yıllık değerli mirasını hep birlikte geleceğe taşımak” açıklamasını yaptı.

20. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri’ne 283’u kurum, 93’u genç iletişimci projesi olmak üzere 21 ana ve 27 alt kategoride 400 yakın proje başvuruda bulundu. OPET, 2 ödülün birden sahibi oldu. OPET Etno-köy Çıplak Projesi, Kurumsal Sorumluluk- turizm dalında Altın Pusula alırken OPET’in Dünya Kadınlar Günü’nde yaptığı bütünleşik medya iletişimi ‘Medya İlişkileri’ kategorisinde Altın Pusula’ya layık görüldü.

Etno-Köy etno kültürel mirası yansıtacak şekilde kurgulandı

OPET’in Gelibolu Yarımadası’nın doğal dokusunu koruyarak, çağdaş bir görünüme kavuşması için 2006 yılında başlattığı “Tarihe Saygı Projesi” devam ediyor. Çanakkale Savaşları’nın geçtiği Eceabat bölgesindeki rehabilitasyon çalışmalarının ardından “2018 Troya Yılı”nda; Troya Ören Yeri’ne en yakın yerleşim yeri olan Tevfikiye Köyü’nü Arkeo-köye dönüştüren OPET, ardından Troya Bölgesi’ndeki Çıplak Köyü’ne kimlik kazandırarak Etno-köy’e dönüştürdü. Anadolu’nun farklı tarihsel ve kültürel katmanlarını yansıtan Çıplak Köyü’nde yürütülen çalışmaların ana eksenini; insan yapımı kültürel öğeleri ele alan bir bilim dalı olan etnografya kelimesinden türetilen “etno-köy” kavramı oluşturdu. Etno-köy projesi Türkiye’de müze, ören yeri ve kültürü- tarihi ile hâlâ yaşayan köyleri bir araya getiriyor. Proje; Anadolu geleneğinin kültür mirasını temsil eden tüm katmanlara dair öğeler, dokular ve öyküler barındıran Çıplak Köyü’nün etno-kültürel mirasını yansıtacak şekilde kurgulandı.

700 haber içeriği

Bu yıl OPET‘in Dünya Kadınlar Günü özelinde 1-8 Mart arası dönemde medyanın her kanalını kullanılarak yaptığı iletişim çalışmaları kapsamında yaklaşık 700 haber içeriği ve özel yayınlarla 6 milyona yakın kişiye erişim sağlandı. Sosyal medyada da 40 milyon civarında bir etkileşim kaydedildi.

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

PETROL

TotalEnergies İstasyonları ve M Oil’den yapay zekâ destekli Hijyen Kalkanı Projesi


Temizlik süreçlerini Hijyen Kalkanı Projesi ile dijitalleştiren TotalEnergies İstasyonları ve M Oil, proje ile hijyen standartlarının yanı sıra müşteri memnuniyetini de en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyor. Yapay zekâ destekli bir sistem ile temizlik süreçlerinin denetlendiği proje kapsamında, görevlerini başarıyla yerine getiren personeller de ödüllendiriliyor.

Güzel Enerji çatısı altında faaliyet gösteren TotalEnergies İstasyonları ve M Oil, hijyen standartlarını yeni bir boyuta taşımak amacıyla geliştirdiği Hijyen Kalkanı Projesi’ni hayata geçirdi. İstasyonlardaki temizlik süreçlerini dijitalleştiren proje ile hijyen standartlarının yanı sıra müşteri memnuniyetinin de en üst seviyeye çıkarılması hedefleniyor.

İstasyonlardaki tuvalet temizliğinin merkezi olarak planlandığı yenilikçi bir uygulama olan Hijyen Kalkanı Projesi, süreçlerin dijital olarak takip edilmesine olanak sağlıyor. Merkezi bir temizlik planı çerçevesinde belirli periyotlarla görev atamalarının yapıldığı projede, görevlerin tamamlanma süreci yapay zekâ destekli bir sistem ile denetleniyor.

Başarılı personeller ödüllendiriliyor

Temizlik öncesi ve sonrası fotoğrafları değerlendiren yapay zekâ destekli bir sistemi içeren Hijyen Kalkanı uygulaması ile temizlik kalitesi objektif bir şekilde ölçülüyor ve görevlerini başarıyla yerine getiren temizlik personeli ödüllendiriliyor. Aynı zamanda, her ayın sonunda kazandıkları puanlar karşılığında hediye alışveriş çeki verilen çalışanların motivasyonlarının artırılması da hedefleniyor

Continue Reading

PETROL

Küresel madeni yağ pazarının aralıksız lideri Shell 18. kez zirvede


 

Madeni yağ üretiminin bir kısmını Türkiye’de gerçekleştiren Shell, bir kez daha dünyanın lider madeni yağlar tedarikçisi seçilerek küresel şampiyonlukta 18 yılı devirdi.

Shell binek araç, ticari araç ve endüstriyel yağlar olmak üzere 3 ana kategoride de liderliğini sürdürdü.

Zirvede büyümeye devam eden şirketin başarısında premium ürün yatırımları ve yenilikçi çözümleri rol oynadı.

Shell küresel pazar araştırma ve danışmanlık şirketi Kline + Company’nin raporuna göre, üst üste 18. kez dünyanın bir numaralı madeni yağlar tedarikçisi oldu.

Kocaeli Derince’de kurulu Akdeniz’in tek gres ve en büyük madeni yağ tesisiyle global madeni yağ üretiminin bir kısmını da uzun yıllardır Türkiye’de gerçekleştiren Shell; binek araç, ticari araç ve endüstriyel yağlar olmak üzere raporda ele alınan 3 ana kategoride ve toplamda küresel sektör liderliğini sürdürdü.

Kline + Company’nin ‘Global Madeni Yağlar: Pazar Analizi ve Değerlendirme’ adlı raporu dünyanın önde gelen madeni yağlar pazarları, pazar segmentleri, ürün türleri ve formülasyonları kapsamında 2023 verilerine göre hazırlandı.

“Öncü rolümüzü koruma hedefindeyiz”

 

Shell Madeni Yağlar Küresel Başkan Yardımcısı Jason Wong 18 yıllık aralıksız liderliğe ilişkin şu değerlendirmeleri yaptı:

“Madeni yağlar alanında dünya liderliğini aralıksız sürdürüyor olmamız, tüketicilere, ticari müşterilere ve endüstriyel kullanıcılara doğru madeni yağlar çözümleri sunma konusundaki kararlılığımızın en güçlü kanıtıdır.

Yenilikçi markamız, teknolojimiz ve insan kaynağımızla küresel çapta mobiliteyi desteklemekten gurur duyuyoruz. Önümüzdeki dönemde de geleceğin madeni yağlar ve sıvı çözümlerini sunarak bu öncü rolümüzü koruma hedefindeyiz” dedi.

Shell’in küresel liderliğinin arkasında, Shell Helix binek araç motor yağları, Shell Rimula kamyon ve ağır hizmet motor yağları, Shell Tellus ve Shell Gadus endüstriyel yağları ve gresleri gibi birçok pazarda tercih edilen premium ve farklılaştırılmış ürünlere yaptığı yatırımlar bulunuyor.

Batarya ile veri merkezi sıvılarında yarına bugünden hazır

Aynı zamanda 2019 yılında E-Fluids portföyünü tanıtan ilk markalardan biri olan Shell, bugün Shell E-Fluids ile elektrikli araçların verimliliğini, güvenliğini ve sürdürülebilirliğini artırıyor.

Bu ürünler, yalnızca elektrikli araçlar için değil, veri merkezleri ve Batarya Enerji Depolama Sistemleri (BESS) gibi alanlar için de yenilikçi çözümler sunuyor. Shell, bu kapsamda performans, verimlilik ve sürdürülebilirlik alanlarında sınırları zorlayan bir dizi daldırma soğutma sıvısı da geliştirdi.

Shell Madeni Yağlar, Shell’in 2050 yılına kadar net sıfır emisyonlu bir enerji şirketi olma hedefinin gerçekleşmesinde kritik bir rol oynuyor. Bu hedef doğrultusunda, Shell kendi operasyonlarından kaynaklanan karbon emisyonlarını azaltmanın yanı sıra müşterilerinin karbon ayak izlerini minimize etmelerine ve atıklarını azaltmalarına yardımcı oluyor.

Yakıt verimliliği ve motor ömrüne katkı sağlıyor

Bu doğrultuda Shell aynı zamanda sürdürülebilir ambalajlar ve döngüsel çözümler geliştirerek atıkları azaltıyor ve biyolojik olarak parçalanabilir ürünleriyle daha çevreci seçenekler sunuyor.

Shell’in gelişmiş düşük viskoziteli yağları, yakıt verimliliğini araçlarda %3’e[1], endüstriyel uygulamalarda da enerşi tasarrufunu %4’e[2] kadar artırabiliyor. Bu özellikler, motor ve makinelerin ömrünü uzatıyor ve aynı zamanda emisyonların azalmasına da katkı sağlıyor.

Kline + Company’nin raporuna göre, Shell 2023 yılında %11,6’lık küresel pazar payıyla liderliğini pekiştirdi. Shell Madeni Yağlar’ın küresel satışlarının segmentlere göre dağılımı ise %36 tüketici otomotiv, %33 endüstriyel ve %31 ticari otomotiv olarak gerçekleşti.

 

Continue Reading

PETROL

Türk Telekom ve Petrol Ofisi Grubu’ndan akaryakıt sektörünün en büyük dijital dönüşüm hamlesi


Türkiye’nin enerji altyapı grubu Petrol Ofisi ile Türkiye’nin dijital dönüşümünün lideri Türk Telekom arasında “Geniş Alan İletişim Ağı” (SD-WAN) alanında dört yıldır devam eden stratejik iş birliğinde yeni bir döneme girildi.  Petrol Ofisi Grubu’nun 81 ilde sayıları 2 bin 700’e varan akaryakıt istasyonunu kapsayan ve dünyanın en yaygın SD-WAN teknolojisi kullanımlarından birine imza atılan proje, sektörde de bir ilk olma özelliği taşıyor.

Türkiye akaryakıt ve toplam kimyasal pazarlarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, dijital dönüşümün lideri Türk Telekom ile gerçekleştirdiği iş birliğiyle, sektöründe bir ilke imza attı. Şirket, Türkiye genelindeki akaryakıt istasyonları ve yurt genelinde yayılan köy pompalarında satış, stok ve dolum verilerinin yönetimini daha güvenli ve kesintisiz hale getirmek amacıyla Türk Telekom ile sürdürdüğü kapsamlı iş birliğini genişletiyor. Bu iş birliği sayesinde Türk Telekom, Petrol Ofisi’nin akaryakıt otomasyon sistemlerinin dijital dönüşümünde sektöre referans teşkil eden “Geniş Alan İletişim Ağı” (SD-WAN) ve Lokal Network Altyapı kurulumunu hayata geçirerek 5 yıl daha altyapı yönetimini sağlayacak. Yeni anlaşma ile Petrol Ofisi Grubu’nun dört yıl önce sektörde bir ilke imza atarak yine Türk Telekom iş birliğiyle kullanmaya başladığı SD-WAN teknolojisi, geçtiğimiz günlerde devir süreci tamamlanan bp istasyonlarında ve hizmet noktalarında da kullanılacak.

Anlaşma hakkında açıklama yapan Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu, “Grubumuzun dijital dönüşüm hedeflerine ulaşmasında önemli bir kilometre taşı olan ve Türkiye genelinde enerji sektöründe iletişim otomasyon altyapısının, UTTS dâhil olmak üzere yenilikçi çözümlerle güçlendirilmesine katkı sunan bu önemli projeyi, dijitalleşmeyi bir kültür olarak gören ve ülkemizin dijital dönüşümünde hayati rol oynayan Türk Telekom ile hayata geçirmekten ötürü mutluyuz. bp satın alımı ile birlikte ülke genelinde 2 bin 700 adetlik bir istasyon ağına ulaşarak ülkenin enerji arzının güvenliği ve erişimindeki rolümüzü daha da perçinlediğimiz bir yaygınlığa eriştik. Türkiye’nin dört bir yanına ulaşan bu ağı güvenli, kesintisiz ve yüksek erişilebilirlik sağlayan bir iletişim altyapısı ile destekleyerek sektörde norm olacak bir standarda öncülük etmenin gurunu yaşıyoruz.” şeklinde konuştu.

Türk Telekom CEO’su Ümit Önal ise açıklamasında şunları söyledi: “Türk Telekom olarak, işletmelerin ve kurumların dijital dönüşüm yolculuklarında yanlarında olmaktan gurur duyuyoruz. Hayatın her alanına aktardığımız dijitalleşme vizyonumuz ile savunmadan sanayiye, finanstan enerjiye, eğitimden sağlığa ulaşımdan tarıma, sanattan spora pek çok sektörlerde dijitalleşmeyi sağlayan kilometre taşlarını oluşturmaya devam ediyoruz. Petrol Ofisi ile gerçekleştirdiğimiz bu iş birliği, SD-WAN teknolojimizle onların ağ yönetimini daha esnek, güvenilir ve merkezi hale getirerek, operasyonel verimliliklerini en üst düzeye çıkarmalarına olanak tanıyor. Geleceğin teknolojilerini bugünden hayata geçirerek, işletmelerin dijital dönüşüm süreçlerini desteklemeye ve en yeni teknolojilerle uçtan uca çözümler sunmaya devam edeceğiz.” dedi.

Merkezi ağ mimarisi ile yüzde 100’e yakın erişilebilirlik
İstasyon ve terminal altyapısını tek bir merkezden yönetmeyi mümkün kılan, esneklik, ölçeklenebilirlik ve yüksek görünürlük sağlayan bir ağ mimarisi olan SD-WAN (Geniş Alan İletişim Ağı) teknolojisi Petrol Ofisi Grubu’nun Türkiye’nin 81 ilinde bulunan ve sayıları bp’nin de katılımıyla 2 bin 700’e varan akaryakıt istasyonunda kullanılabilir hale gelecek. Bu sayede istasyonlarda otomasyon sistemleri ile elde edilen verilerin Türk Telekom’un sağladığı uydu, GSM ve karasal hatlar üzerinden Petrol Ofisi veri merkezi ve Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’na (EPDK) anında iletilmesi sağlanacak. Petrol Ofisi Grubu’na geniş alan ağlarını merkezi bir yapıda yönetme imkânı sunan bu yenilikçi SD-WAN teknolojisi, yüzde 100’e yakın erişilebilirlik, esneklik ve ölçeklenebilirlik sağlıyor.

Continue Reading

En Çok Okunanlar