Connect with us

PETROL

OPET, Altın Pusula Ödülleri’nde 2 ödülün sahibi oldu

TÜHİD’in (Türkiye Halkla İlişkiler Derneği) düzenlediği 20. Altın Pusula Ödülleri’nde OPET, 2 ödülün birden sahibi oldu. OPET Etno-köy Çıplak Projesi, Kurumsal Sorumluluk- turizm dalında Altın Pusula alırken OPET’in Dünya Kadınlar Günü’nde yaptığı bütünleşik medya iletişimi ‘Medya İlişkileri’ kategorisinde Altın Pusula’ya layık görüldü.

İletişim sektöründe 50’nci yılını kutlayan Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD), bu yıl 20’ncisi gerçekleştirilen Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödül Töreni’nde yılın en başarılı markalarını ve projelerini ödüllendirdi. Yarım asırlık bilgi birikimi ve tecrübesiyle Türkiye’de halkla ilişkiler sektörünün çatı örgütü konumunda olan Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TUHİD) tarafından düzenlenen 20. Altın pusula, iletişim alanında ülkemizdeki en prestijli ödül programı olarak kabul ediliyor.

Ödül töreni, sektör profesyonelleri, medya mensupları, akademisyenler ve genç iletişimcilerin yoğun katılımı ile gerçekleştirildi.

“Misyonumuz Tühid’in 50 yıllık değerli mirasını hep birlikte geleceğe taşımak”

Törenin açılış konuşmasını yapan TÜHİD Yönetim Kurulu Başkanı İpek Özgüden Özen, “Türkiye Halkla İlişkiler Derneği, mesleğimizi çatı örgütü; iletişim sektörünün en önemli temsilcilerinden birisi. Bizler, bu salonda bulunan herkes, bir ruhu temsil ediyoruz ve aklımızı ortaya koyarak dünya çapında işler yapan bir mesleğin üyeleriyiz. Misyonumuz TÜHİD’in 50 yıllık değerli mirasını hep birlikte geleceğe taşımak” açıklamasını yaptı.

20. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri’ne 283’u kurum, 93’u genç iletişimci projesi olmak üzere 21 ana ve 27 alt kategoride 400 yakın proje başvuruda bulundu. OPET, 2 ödülün birden sahibi oldu. OPET Etno-köy Çıplak Projesi, Kurumsal Sorumluluk- turizm dalında Altın Pusula alırken OPET’in Dünya Kadınlar Günü’nde yaptığı bütünleşik medya iletişimi ‘Medya İlişkileri’ kategorisinde Altın Pusula’ya layık görüldü.

Etno-Köy etno kültürel mirası yansıtacak şekilde kurgulandı

OPET’in Gelibolu Yarımadası’nın doğal dokusunu koruyarak, çağdaş bir görünüme kavuşması için 2006 yılında başlattığı “Tarihe Saygı Projesi” devam ediyor. Çanakkale Savaşları’nın geçtiği Eceabat bölgesindeki rehabilitasyon çalışmalarının ardından “2018 Troya Yılı”nda; Troya Ören Yeri’ne en yakın yerleşim yeri olan Tevfikiye Köyü’nü Arkeo-köye dönüştüren OPET, ardından Troya Bölgesi’ndeki Çıplak Köyü’ne kimlik kazandırarak Etno-köy’e dönüştürdü. Anadolu’nun farklı tarihsel ve kültürel katmanlarını yansıtan Çıplak Köyü’nde yürütülen çalışmaların ana eksenini; insan yapımı kültürel öğeleri ele alan bir bilim dalı olan etnografya kelimesinden türetilen “etno-köy” kavramı oluşturdu. Etno-köy projesi Türkiye’de müze, ören yeri ve kültürü- tarihi ile hâlâ yaşayan köyleri bir araya getiriyor. Proje; Anadolu geleneğinin kültür mirasını temsil eden tüm katmanlara dair öğeler, dokular ve öyküler barındıran Çıplak Köyü’nün etno-kültürel mirasını yansıtacak şekilde kurgulandı.

700 haber içeriği

Bu yıl OPET‘in Dünya Kadınlar Günü özelinde 1-8 Mart arası dönemde medyanın her kanalını kullanılarak yaptığı iletişim çalışmaları kapsamında yaklaşık 700 haber içeriği ve özel yayınlarla 6 milyona yakın kişiye erişim sağlandı. Sosyal medyada da 40 milyon civarında bir etkileşim kaydedildi.

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

PETROL

Petrol Ofisi Grubu denizlerdeki liderliğini beş yıldır aralıksız sürdürüyor

EPDK Petrol Piyasası 2023 Yılı Sektör Raporu’na göre Petrol Ofisi Grubu, PO/Marine markası ile transit pazarda yüzde 32,5, yurt içi denizcilik yakıtları pazarında yüzde 42 ve tüm denizcilik pazarında yüzde 34,2 pay oranı ile 2023 yılını da lider olarak tamamladı. 

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), Petrol Piyasası 2023 Yılı Sektör Raporu’nu yayımladı. Raporda yer alan verilere göre Petrol Ofisi Grubu’nun PO/Marine markası, yaklaşık 915 bin toplam satış hacmi ile denizlerde bu yıl da zirvede yer aldı. PO/Marine transit pazarda yüzde 32,5, yurt içi denizcilik yakıtları pazarında yüzde 42 ve tüm denizcilik pazarında yüzde 34,2 pay oranı ile liderliğini beşinci yıla taşıdı.

Denizcilik sektöründe fark yaratmaya devam ettiklerini söyleyen Petrol Ofisi Grubu Denizcilik Kıdemli Müdürü Aydın Yıldız, “Denizlik sektöründe beşinci kez liderliği elde edebilmemizin arkasında, sektördeki yenilikçi yaklaşımımız, yüksek kalite standartlarımız ve müşteri odaklı hizmet anlayışımız yatıyor. Türkiye’de denizcilik sektörüne transit, ÖTV’siz, gümrüklü yakıtlar, deniz yağları ikmal ve hizmetlerini bir arada sunabilen tek şirketiz. PO/Marine markamız ile her yıl iç pazarda 30 binden, transit pazarda 3 binden, madeni yağ pazarında 2 bin 500’den fazla gemiye, Türkiye dışında ise 60 ülkede akaryakıt ikmali yapabilen bir güce sahibiz. Uluslararası sularda bize biyoyakıt tedarik yetkinliği kazandıran ISCC sertifikamız sayesinde de denizcilik sektörüne daha sürdürülebilir, çevre dostu yakıt hizmeti de sağlayabiliyoruz. Bunun ilk örneğini de geçtiğimiz günlerde Singapur’da Vitol Bunkers iş ortağımızla gerçekleştirdik. Denizcilik ekonomisindeki konumumuzu güçlendiren yerel ve küresel tüm başarılarımızın bizi sektörün değişmeyen lideri haline getirmesinden gurur duyuyoruz. PO/Marine markamızı daha da ileriye taşımak için çalışmalarımızı sürdüreceğiz.” dedi.

Türkiye’nin tüm limanlarından gemilere yakıt sağlamanın yanı sıra İstanbul Boğazı’nı transit geçiş için kullanan yerli ve yabancı gemilere yakıt ikmali yapan PO/Marine ürün çeşitliliği, lojistik kapasitesi ve piyasadaki etkinliği ile Akdeniz, Ege ve Karadeniz sahil şeridinde de önemli bir gemi yakıtı tedarikçisi konumunda bulunuyor.

Continue Reading

PETROL

Akaryakıtta ÖTV Zammı

GİB’den yapılan açıklamada, Özel Tüketim Vergisi Kanunu uyarınca, akaryakıt ve akaryakıt harici petrol ürünleriyle alkollü içecekler ve tütün mamullerinin ÖTV tutarlarının, 6 ayda bir Yİ-ÜFE’ye göre düzenlendiği belirtildi.

Söz konusu ürünlerdeki ÖTV tutarlarının ocak ve temmuz aylarında, Türkiye İstatistik Kurumu tarafından ilan edilen Yİ-ÜFE’de son 6 ayda meydana gelen değişim oranında, bu değişimin ilanı gününden geçerli olmak üzere artırıldığı anımsatıldı.

Güncellenen maktu ÖTV tutarlarının ise her yıl 3 Ocak ve 3 Temmuz’da TÜİK verisinin ilanı saatinden kısa süre sonra Gelir İdaresi Başkanlığı internet sitesinde yayınlandığı ifade edilen açıklamada, bu çerçevede 2024’ün 6 aylık (ocak-haziran) döneminde yurt içi üretici fiyat artışının yüzde 19,49 olarak gerçekleştiği ve Ocak 2024 başından itibaren petrol ürünleri, alkollü içecekler ve tütün mamulleri ÖTV tutarlarında yüzde 19,49 artış yapıldığı kaydedildi.

Güncelleme öncesinde sigaralarda 1 pakette 33,3 lira, biralarda 7,78 lira, şaraplarda 38,24 lira, yüksek alkollü içkilerde her litreye düşen alkol derecesi başına 10,63 lira, benzinde 9,45 lira, motorinde 8,86 lira, LPG’de 7,26 lira ÖTV uygulandığına yer verilen açıklamada, “Sonuç olarak, son 6 ayda yüzde 19,49 olarak gerçekleşen 6 aylık yurt içi üretici fiyat artışına göre, sigaralarda 1 pakette 6,49 lira, biralarda 1,51 lira, şaraplarda 7,45 lira, yüksek alkollü içkilerde her litreye düşen alkol derecesi başına 2,06 lira, benzinde 1,84 lira, motorinde 1,72 lira, LPG’de 1,41 lira ÖTV artışı olmuştur.” ifadesi kullanıldı.

 

Continue Reading

PETROL

LPG’ye ÖTV zammı 

LPG otogazın litre satış fiyatına yarından geçerli olmak üzere pompa satış fiyatlarına yansıyacak şekilde 1,75 TL artış oldu.
LPG otogazın pompa fiyatına 2 Temmuz 2024 tarihinden itibaren geçerli olacak şekilde ÖTV kaynaklı yukarı yönlü fiyat ayarlaması yapıldı. Artış tutarı litre başına 1 lira 75 kuruş olacak. LPG otogaz fiyatındaki artış tutarı, bugün gece yarısından itibaren pompa satış fiyatlarına yansıtılacak.

Fiyat artışı ardından LPG otogazın litresi İstanbul Avrupa Yakası’nda 21.94 liraya; İstanbul Anadolu Yakası’nda 21,39 liraya; Ankara’da 21.94 liraya ve İzmir’de ise 21,64 liraya yükselecek.

 

Continue Reading

En Çok Okunanlar