Connect with us

Blog

LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE İLKLERİ GERÇEKLEŞTİREN FİRMAYIZ, YATIRIMLARIMIZ 2024’TE DE SÜRECEK

Balkan ülkelerine parsiyel ve komple lojistik hizmetleri sunan Kare Lojistik, 1990 yılında kuruldu. Romanya’ya ilk parsiyel taşımacılık hizmetini sağlayarak sektörde bir ilke imza atan firma, aynı zamanda lojistik alanında ‘ilk askılı tekstil taşımacılığını gerçekleştirerek bu alanda bir ilk olmayı başardı. Kare Lojistik Genel Müdürü Berk Yalçınkaya, “Kare Lojistik olarak ilkleri gerçekleştiren ve yatırım odaklı bir firmayız. 2023 yılını tüm olumsuzluklara rağmen büyüme ile kapattık. Zorlu geçeceğini öngördüğümüz 2024 yılında da yatırım odaklı olacak ve büyümemizi sürdüreceğiz” dedi.

Müşterilerine kesintisiz hizmet sunan Kare Lojistik, hizmet sağladığı kurumların “nakliyecisi” değil, aynı zamanda onların “çözüm ortağı ve sektörel danışmanı” olmak ilkesi ile ezber bozan işlere imza atıyor. Doğru zamanda doğru yerde olmayı kendine felsefe edinen Kare Lojistik, ihracatçı ve ithalatçı arasında en doğru iletişimi sağlayarak sevkiyatı ithalatçının fabrikasına kadar teslim ediyor. Müşterilerle aynı dili konuşan Kare Lojistik, operasyonun her aşamasında müşterilerinin beklentilerine cevap verebiliyor. Müşterinin sadece bugünkü beklentilerini değil, geleceğe yönelik beklentilerini de öngören Kare Lojistik için “kalite” en önemli değeri oluşturuyor.

LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE İLKLERİ GERÇEKLEŞTİREREK EZBER BOZDU

Balkan ülkelerine parsiyel ve komple lojistik hizmetleri sunan Kare Lojistik, 1990 yılında kuruldu. Romanya’ya ilk parsiyel taşımacılık hizmetini sağlayarak sektörde bir ilke imza atan firma, aynı zamanda lojistik sektöründe ‘ilk askılı tekstil taşımacılığını gerçekleştirdi. Tekstil sektörünün en hızlı tedarikçilerinden biri olarak sektörde adından söz ettiren Kare Lojistik’in Romanya’da da ofisi, deposu ve filosu bulunuyor.  Firmanın müşteri portföyünü ise Balkan ülkeleri haricinde İngiltere ve Avrupa oluşturuyor.

ÖZMAL ARAÇLARI İLE KESİNTİSİZ HİZMET VERİYOR

Her zaman öz mal araçları ile hizmet veren firma, öz mal araçlarının yanına ekspres araçları da koyarak farklı enstrümanlarla iş yapış biçimini daha da güçlendiriyor. Firmanın 70’e yakın öz mal aracı bulunuyor. Bu araçların bir kısmı Türk plakalı bir kısmı ise Romanya plakalı olarak hizmet veriyor. Çekicilerde Iveco ve Ford kullanan Kare Lojistik’in, treyler olarak Krone ile anlaşması bulunuyor.

ÜNİVERSİTEDE OKURKEN EN ALT KADEMEDEN BAŞLADI, TÜM BİRİMLERDE ÇALIŞTI

2011 yılında sektöre adım atan Kare Lojistik’in genç müdürü Berk Yalçınkaya, çekirdekten yetişti. Kadir Has Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü’nden mezun olan Yalçınkaya, hem okudu hem de Kare Lojistik’te çeşitli kademelerde çalışarak lojistiğin tüm süreçlerine hakim oldu. İlk olarak depoda işe yükleme ile başlayan Yalçınkaya, daha sonra operasyona geçti. Tüm evrak işlerini, müşteri yönetimini öğrendi. Yalçınkaya bundan sonra kademeye geçti. Tamirhane ve araçların takibi olan bölümüne yönelerek oradaki süreçleri de yönetti. Araçların parçalarından stokuna, stokundan maliyetine ve burada gelişen olayların hepsine hakim olan Yalçınkaya, en son muhasebe departmanında başlayarak buradaki süreçlere hakim oldu. 2011’den beri operasyonun başına geçen Kare Lojistik Genel Müdürü Berk Yalçınkaya, bir işletmenin tepe yöneticisinin tüm süreçleri detaylarına kadar bilmesi gerektiğinin özenle altını çizdi.

MÜŞTERİLERİMİZİN BİZİ TERCİH ETMESİNDE ÜÇ ÖNEMLİ ETKEN VAR

Yalçınkaya, “Her sevkiyat acil. Acil olmayan bir sevkiyat yok. Kare Lojistik’in çalışkan kadrosu olarak bu aciliyete cevap verebilmek için gece gündüz çalışıyoruz. Müşterilerimizin bizi tercih etmesinin üç nedeni var. Bunlardan biri hız, diğeri ulaşılabilirlik ve güvenilirlik. Müşteri her zaman bize 7/24 ulaşabiliyor. Hızımızı artırmak adına Yetkilendirilmiş Yükümlülük Sertifikası (YYS) ve izinli gönderici belgelerimiz var. Bu belgelerimiz sayesinde sınır kapılarından daha hızlı geçebiliyor ve müşterilerimize daha hızlı ve efektif hizmet sağlayabiliyoruz. Tekstil sektöründe hız, en önemli parametrelerden biridir. Askılı tekstil taşımalarında özel dorselerimiz bulunuyor. Bu dorselerimizin içinde tekstil ürünlerinin ütüsü dahi bozulmadan, kırışmadan, yıpranmadan ürünleri teslim edebiliyoruz.” dedi.

2023’Ü BÜYÜYEREK KAPATTIK, 2024’TE DE YATIRIM ODAKLI OLACAĞIZ

Depremlerin gündemde olduğu ülkece ciğerlerimizin yandığı üzücü bir yıl olan 2023’ü bütün olumsuzluklara rağmen büyüyerek kapattıklarını belirten Yalçınkaya, şu bilgileri verdi: “Kare Lojistik olarak yatırım odaklıyız. Gerek filomuza gerekse de insan kaynaklarımıza her koşulda yatırım yapıyoruz. Filosunu her zaman yenileyen bir firmayız. Filomuz Euro 6 normundadır. Şu an filomuzun yaş ortalaması 2022-2023. Filomuzu her zaman genç tutmaya çalışıyoruz. Filomuza haricen ekstra enstrümanlar ekliyoruz. Bunlar gıda taşımacılığına yönelik frigo treyler, ekspres araçlarla daha hızlı hizmet verebiliyoruz. Müşteriden bir sevkiyatı depomuza aldığımız andan itibaren tüm beyanname işlerini buradan bitirip araçları ve yükleri gümrük alanına sokmadan ve gümrükteki bekleme süresi olan 1 gün kaybını ortadan kaldırarak hızlı bir şekilde hareket etme imkanı sunuyoruz. Müşterinin üzerindeki evrak yükünü alarak çalışma hizmeti sağlıyoruz.

MARKA BİLİNİRLİĞİMİZİ ARTIRACAK, E-TİCARETTE SES GETİRECEĞİZ

Yeni nesil bir yönetici olarak gençlere, ve bu işi yapacak genç meslektaşlarımıza önem veriyoruz. Meslek liselerinin gerçekleştirdiği seminerlere gidiyoruz. Staj imkanı sağlıyoruz. Staj fırsatı sağlayarak gençlerin tecrübe edinmesini ve A’dan Z’ye işi öğrenmesini amaçlıyoruz. Şu an Balkan ülkelerinin hepsine gidiyoruz. Kara taşımacılığında Avrupa’da sevkiyat oranımızı artırmaya çalışıyoruz. Forwarding dediğimiz hava ve deniz lojistiğinde de daha büyük adımlar atıp hedeflerimize ulaşmaya çalışıyoruz. 2024 yılı içerisinde yeni araç yatırımlarımız olacak. 2024 yılında yatırım odaklı olacağız. 2024 yılı içerisinde marka bilinirliğimizi artırmayı hedefliyoruz. Kurumsal yapımızı bozmadan daha çok kurumsal müşterilere hizmet vermeyi amaçlıyoruz. E-ticaret lojistiğinde adımızdan söz ettirmeyi planlarımız içerisine aldık. Kare Lojistik olarak e-ticaretin kara taşıma yapılan yetki belgesini (ETGB izin belgesi) aldık. E-ticaret genelde hava lojistiği ile yapılıyor. Hava lojistiğinde 150 euroya yapılan taşımayı biz, kara lojistiği ile 50 euroya kadar indirebiliyor ve maliyet avantajı oluşturuyoruz. Hedeflerimiz arasında e-ticaret lojistiği üzerinde kendimizi daha geliştirmek bulunuyor. Balkanlardaki gücümüzü koruyup Avrupa’da gücümüzü artırmak istiyoruz.”

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Blog

KRE Kare Lojistik, Yeni Nesil Schmitz Treyler İle Filosunu Güçlendirdi

Lojistik sektöründe yenilikçi çözümleriyle dikkat çeken  KRE Kare Lojistik, filosuna Schmitz Treyler ekleyerek büyümesini hız kesmeden sürdürüyor. Bu önemli yatırım, operasyonel verimliliği artırmayı ve müşterilere daha hızlı, güvenilir hizmet sunmayı hedefliyor.

Yeni araçların teslimatı, Schmitz Cargobull’un Sakarya fabrikasında düzenlenen törenle gerçekleştirildi. Törene, KRE Kare Lojistik Genel Müdürü Berk Yalçınkaya ve Schmitz Cargobull’un üst düzey yetkilileri katıldı. Törende , iki şirket arasındaki güçlü iş birliği ve uzun vadeli ortaklık vurgulandı.

Törende konuşan KRE Kare Lojistik Genel Müdürü Berk Yalçınkaya, “Müşterilerimize en iyi hizmeti sunabilmek için filomuzu sürekli yeniliyoruz. Schmitz Treyler’lerin eklenmesi, operasyonel gücümüzü daha da artıracak ve sektördeki iddiamızı sürdüreceğiz. Bu iş birliğinin uzun soluklu olacağına inanıyorum,”dedi.

Schmitz Cargobull Marmara Bölge Müdürü  Oral Topçuoğlu ve Schmitz Cargobull Batı Marmara Satış Müdürü Emre Yaver , tören sırasında KRE  Kare Lojistik Genel Müdürü Berk Yalçınkaya’ya iş birliklerini simgeleyen plaketi takdim ettiler. Schmitz Cargobull Marmara Bölge Müdürü Oral Topçuoğlu, KRE Kare Lojistik’in sektördeki başarılarına vurgu yaparak bu güçlü iş birliğinin uzun yıllar devam edeceğini belirtti.

Değişen brandası ile yenilenen araç filosu, KRE Kare Lojistik’in uluslararası lojistik hizmetlerinde güvenlik ve esnekliği en üst düzeye çıkarma hedefi doğrultusunda atılan önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Firma, yaptığı yatırımlar ve inovatif çözümleriyle lojistik sektöründe fark yaratmaya devam ediyor.

Kare Lojistik, yeni Schmitz Treyler’ler ile uluslararası operasyonlarında önemli avantajlar elde ediyor. Treylerlerin 0,80 mikron galvaniz şase teknolojisi sayesinde paslanma sorunları tamamen ortadan kalkarken, kaynaksız ve ısıl işlem görmemiş soğuk büküm modül yapısı, araçların dayanıklılığını artırıyor. Bu sayede Kare Lojistik, operasyonel maliyetlerini düşürürken, güvenlik ve uzun ömürlü kullanım konusunda da önemli bir adım atmış oluyor.

Continue Reading

Blog

Türkiye’nin doğal gaz ithalatı mayısta azaldı

Türkiye’nin doğal gaz ithalatı mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 21,9 azalarak yaklaşık 2 milyar 882 milyon 340 bin metreküp oldu.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun mayıs ayına ilişkin “Doğal Gaz Piyasası Sektör Raporu”na göre, ithalatın 2 milyar 336 milyon 480 bin metreküpü boru hatlarıyla, 545 milyon 860 bin metreküpü de sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) tesisleri aracılığıyla yapıldı.

Toplam doğal gaz ithalatı, geçen yılın mayıs ayındaki 3 milyar 692 milyon 270 bin metreküp seviyesine kıyasla yüzde 21,9 azalarak yaklaşık 2 milyar 882 milyon 340 bin metreküpe geriledi.

Mayısta en fazla doğal gaz ithalatı, 1 milyar 8 milyon 580 bin metreküple Azerbaycan’dan yapıldı. Bu ülkeyi 734 milyon 410 bin metreküple Rusya, 593 milyon 490 bin metreküple İran takip etti.

Bu dönemde Cezayir’den 371 milyon 640 bin metreküp LNG ithal edildi.

Konutlarda gaz tüketimi yüzde 53,3 azaldı

Ülkede toplam doğal gaz tüketimi mayısta yıllık bazda yüzde 26 azalarak 3 milyar 203 milyon 640 bin metreküpe geriledi.

Sanayi sektörünün doğal gaz tüketimi yüzde 9,7 artışla 1 milyar 99 milyon metreküp olarak kayıtlara geçti. Elektrik santrallerinde doğal gaz tüketimi yüzde 20 azalarak 633 milyon 960 bin metreküpe düştü.

Konutlardaki doğal gaz tüketimi ise mayısta yüzde 53,3 azalarak 851 milyon 530 bin metreküpe geriledi.

Türkiye’nin doğal gaz stok miktarı mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 21,1 düşüşle yaklaşık 3 milyar 685 milyon 300 bin metreküp oldu.

Doğal gaz stokunun yaklaşık 3 milyar 412 milyon 220 bin metreküpü yer altı depolama tesislerinde, 273 milyon 80 bin metreküpü ise LNG terminallerinde bulunuyor.

AA

Continue Reading

Blog

Aksa Jeneratör’den Çevre ve Bütçe Dostu Yeniden Üretim Çözümü: ‘RePower’  

Aksa Jeneratör, sürdürülebilir ve sorumlu üretim çalışmaları kapsamında jeneratörlerin yaşam döngüsünü uzatan ‘RePower’ projesini başlattı. Bu çözüm, kullanılmış veya kullanım ömrünü tamamlamış jeneratörlerin yüksek kalite standartlarında revizyon ile döngüsel ekonomiye kazandırılmasını sağlıyor. Böylece geri dönüştürülmesi mümkün olmayan malzemeler döngüsel bir modelle ekonomiye kazandırılıyor. Bu proje sayesinde kullanıcılar maksimum enerji verimliliği ve performans sağlamak üzere geliştirilmiş ürünlere uygun maliyetle ve Aksa Jeneratör garantisiyle sahip oluyor. 

Aksa Jeneratör, Aksa Grup Şirketleri’nin 2030 Stratejik Hedefleri doğrultusunda sürdürülebilirlik ve çevre dostu çözümler alanındaki çalışmalarına bir yenisini ekledi. ‘RePower’ projesi ile Aksa Jeneratör, kullanılmış jeneratörlerin yeniden kullanıma kazandırılması yoluyla ürün yaşam döngüsünde yeni bir değer yaratmayı ve çevreye, topluma ve ekonomiye fayda sunmayı hedefliyor. Aksa Jeneratör’ ün doğal kaynakların korunması ve atıkların azaltılması odağında geliştirdiği bu yenilikçi yaklaşım, sadece çevreye duyarlı bir çözüm sunmakla kalmıyor, aynı zamanda kullanıcılara da daha ekonomik ve sürdürülebilir jeneratör seçenekleri sağlıyor.

‘RePower’ hizmeti kapsamında şirket, uzman ekipleriyle kalite standartlarına uygun şekilde radyatör değişimi, pompa enjektör tamiri, sandık motor montajı gibi farklı işlemlerle jeneratörleri yeniden kullanıma sunuyor. Böylece, müşterilerine yeni nesil tekniklerle yenilenmiş ve geliştirilmiş ürünlerini uygun fiyatlı ve garantili olarak satın alma imkanı tanıyor. Döngüsel ekonomi modeline sahip bu çözümle Aksa Jeneratör, bugüne dek 30 yaşına kadar farklı durum ve özelliklerdeki jeneratörleri yeniledi.  

‘RePower’ ile toplumsal, ekonomik ve çevresel bir değer yaratıyor

Aksa Jeneratör, ürünlerin tasarımından üretimine ve son kullanıcıya ulaştırılmasına kadar her aşamada çevresel etkileri minimize etmek için çalışıyor. Ayrıca, iş süreçlerini sürekli olarak gözden geçiriyor ve daha sürdürülebilir uygulamaları benimseyerek gelecek nesillere temiz bir dünya bırakmayı hedefliyor.

Bu kapsamda başlatılan ‘RePower’ projesi ile yenilenen jeneratörler, atık miktarını önemli ölçüde azaltarak çevreye zararlı atıkların oluşmasını da engelliyor. Ayrıca bu ürünlerde sağlanan yüksek enerji verimliliği sayesinde daha az enerji tüketimiyle daha fazla güç sağlayarak çevresel ve ekonomik fayda yaratılıyor.

Aksa Jeneratör, ‘RePower’ projesi ile başta müşterileri ve iş ortakları olmak üzere toplum genelinde sürdürülebilirlik farkındalığı yaratmayı da hedefliyor. Şirketin yeniden üretim ve geri dönüşüm çalışmaları, sürdürülebilir yaşam alışkanlıklarının toplum genelinde benimsenmesine hizmet ediyor.

Atık yönetiminde yenilikçi adımlar atıyor

AKSA Jeneratör, ‘RePower’ projesinin yanı sıra 2030 stratejisi doğrultusunda atık yönetiminde öncü çalışmalara sahip. Şirket, son olarak Çerkezköy’deki fabrikasında yürüttüğü sıfır atık çalışmaları sonucunda, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan “Sıfır Atık Belgesi” almaya hak kazandı.

Aksa Jeneratör, ayrıca bir ileri dönüşüm projesi ile üretimden çıkan temiz atık süngerlerle bel yastığı üretmeye başladı. Bu projeyi kadın girişimcilerle birlikte hayata geçiren Aksa Jeneratör, böylece hem kadınların güçlenmesine ve cinsiyet eşitliğine destek oluyor hem de aylık ortalama 2 bin kg süngerin atık olmasını engelliyor.

AKSA Jeneratör, atık yönetiminde bir diğer yenilikçi adımı ise yakıt alanında gerçekleştirdi. Şirket hidro işlenmiş bitkisel yağ (HVO) ile çalışabilen jeneratörler üzerindeki araştırmalarını tamamlayarak teknik uygunluk verdi. Bu jeneratörler, çevre dostu yakıt alternatiflerinin önemli bir adımını temsil ediyor. Bir tür yenilenebilir dizel yakıt olan HVO; kolza tohumu, soya fasulyesi, palmiye veya atık yemeklik yağ gibi bitkisel yağlardan, “hidro-arıtma” adı verilen bir işlemle elde ediliyor. Bu yakıt, geleneksel dizele göre daha düşük karbon emisyonlarına sahip olduğu için fosil yakıtların yerine sürdürülebilir bir alternatif olarak kabul ediliyor.

Continue Reading

En Çok Okunanlar