Connect with us

Blog

TOYOTA GAZOO Racing Dakar’da Hilux’ın Dayanıklılığını Bir Kez Daha Kanıtladı

TOYOTA GAZOO Racing, dünyanın en zorlu yarışlarından biri olarak kabul edilen Dakar Rallisi’nde Hilux’ın dayanıklılığını bir kez daha kanıtladı. 2024 Dakar Rallisi için yeni geliştirilen GR DKR Hilux T1U ile yarışan TOYOTA GAZOO Racing, yeni aracın güvenilirliğini ve hızını ortaya koymayı başardı.

Dakar Rallisi’nin yanı sıra hem 2022 ve 2023 yıllarında W2RC Şampiyonu olan aracın evrimleşmiş versiyonu GR DKR Hilux T1U, bir kez daha limitleri sonuna kadar zorladı. TGR’nin 5 aracı da bitiş noktasına ulaşırken üç araçla ilk 10’da yer almayı başardı. Bununla birlikte özel katılımcılarla altı Hilux, genel klasmanda ilk 10 içerisinde yer aldı.

Özel katılımcılardan Toyota Hilux ile 2. sırada ralliyi tamamlayan Guillaume de Mevius dikkat çekerken, takım arkadaşı Guerlain Chicherit yarışı 4. sırada tamamladı.

Yeni pilotlar potansiyellerini sergiledi

Tüm yarışçılar Dakar’ın zorluklarıyla mücadele ederken TOYOTA GAZOO Racing adına yarışan iki çaylak pilot da performanslarıyla büyük potansiyele sahip olduklarını kanıtladılar. Guy Botterill genel klasmanda elde ettiği altıncılıkla takım adına en iyi sonuca imza atarken, tüm etaplarda istikrarlı bir performans ortaya koydu.

Saood Variawa takımın bir diğer çaylak sürücüsüydü ve 18 yaşındaki sürücü ilk Dakar Rallisi’ne çıktı. Özellikle rallinin ikinci yarısında iyi bir tempo yakalayan Variawa, GR DKR Hilux EVO T1U’yu genel klasmanda 16. sıraya taşıdı.

Dakar Rallisi’nin ardından değerlendirmeler yapan TOYOTA GAZOO Racing W2RC takım sorumlusu Alain Dujardyn, yeni bir ekiple tamamen yeni bir maceraya başladıklarını belirterek, “Sonuçta ortaya çıkan istatistikler inanılmaz. Genel klasmanda beş TOYOTA GAZOO Racing aracı da yarışı tamamladı. İlk üçte bir Toyota Hilux, ilk beşte iki Toyota Hilux ve ilk onda altı Toyota Hilux yer aldı. Toyota markası adına kayda değer bir başarının yanı sıra yarış araçlarımızın kalitesinin, dayanıklılığının ve güvenilirliğinin bir kanıtı oldu” dedi.

Dakar ile başlayan 2024 W2RC sezonu, 25 Şubat-02 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilecek sezonun ikinci yarışı olan Abu Dhabi Desert Challenge ile devam edecek.

 

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Blog

KRE Kare Lojistik, Yeni Nesil Schmitz Treyler İle Filosunu Güçlendirdi

Lojistik sektöründe yenilikçi çözümleriyle dikkat çeken  KRE Kare Lojistik, filosuna Schmitz Treyler ekleyerek büyümesini hız kesmeden sürdürüyor. Bu önemli yatırım, operasyonel verimliliği artırmayı ve müşterilere daha hızlı, güvenilir hizmet sunmayı hedefliyor.

Yeni araçların teslimatı, Schmitz Cargobull’un Sakarya fabrikasında düzenlenen törenle gerçekleştirildi. Törene, KRE Kare Lojistik Genel Müdürü Berk Yalçınkaya ve Schmitz Cargobull’un üst düzey yetkilileri katıldı. Törende , iki şirket arasındaki güçlü iş birliği ve uzun vadeli ortaklık vurgulandı.

Törende konuşan KRE Kare Lojistik Genel Müdürü Berk Yalçınkaya, “Müşterilerimize en iyi hizmeti sunabilmek için filomuzu sürekli yeniliyoruz. Schmitz Treyler’lerin eklenmesi, operasyonel gücümüzü daha da artıracak ve sektördeki iddiamızı sürdüreceğiz. Bu iş birliğinin uzun soluklu olacağına inanıyorum,”dedi.

Schmitz Cargobull Marmara Bölge Müdürü  Oral Topçuoğlu ve Schmitz Cargobull Batı Marmara Satış Müdürü Emre Yaver , tören sırasında KRE  Kare Lojistik Genel Müdürü Berk Yalçınkaya’ya iş birliklerini simgeleyen plaketi takdim ettiler. Schmitz Cargobull Marmara Bölge Müdürü Oral Topçuoğlu, KRE Kare Lojistik’in sektördeki başarılarına vurgu yaparak bu güçlü iş birliğinin uzun yıllar devam edeceğini belirtti.

Değişen brandası ile yenilenen araç filosu, KRE Kare Lojistik’in uluslararası lojistik hizmetlerinde güvenlik ve esnekliği en üst düzeye çıkarma hedefi doğrultusunda atılan önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Firma, yaptığı yatırımlar ve inovatif çözümleriyle lojistik sektöründe fark yaratmaya devam ediyor.

Kare Lojistik, yeni Schmitz Treyler’ler ile uluslararası operasyonlarında önemli avantajlar elde ediyor. Treylerlerin 0,80 mikron galvaniz şase teknolojisi sayesinde paslanma sorunları tamamen ortadan kalkarken, kaynaksız ve ısıl işlem görmemiş soğuk büküm modül yapısı, araçların dayanıklılığını artırıyor. Bu sayede Kare Lojistik, operasyonel maliyetlerini düşürürken, güvenlik ve uzun ömürlü kullanım konusunda da önemli bir adım atmış oluyor.

Continue Reading

Blog

Türkiye’nin doğal gaz ithalatı mayısta azaldı

Türkiye’nin doğal gaz ithalatı mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 21,9 azalarak yaklaşık 2 milyar 882 milyon 340 bin metreküp oldu.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun mayıs ayına ilişkin “Doğal Gaz Piyasası Sektör Raporu”na göre, ithalatın 2 milyar 336 milyon 480 bin metreküpü boru hatlarıyla, 545 milyon 860 bin metreküpü de sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) tesisleri aracılığıyla yapıldı.

Toplam doğal gaz ithalatı, geçen yılın mayıs ayındaki 3 milyar 692 milyon 270 bin metreküp seviyesine kıyasla yüzde 21,9 azalarak yaklaşık 2 milyar 882 milyon 340 bin metreküpe geriledi.

Mayısta en fazla doğal gaz ithalatı, 1 milyar 8 milyon 580 bin metreküple Azerbaycan’dan yapıldı. Bu ülkeyi 734 milyon 410 bin metreküple Rusya, 593 milyon 490 bin metreküple İran takip etti.

Bu dönemde Cezayir’den 371 milyon 640 bin metreküp LNG ithal edildi.

Konutlarda gaz tüketimi yüzde 53,3 azaldı

Ülkede toplam doğal gaz tüketimi mayısta yıllık bazda yüzde 26 azalarak 3 milyar 203 milyon 640 bin metreküpe geriledi.

Sanayi sektörünün doğal gaz tüketimi yüzde 9,7 artışla 1 milyar 99 milyon metreküp olarak kayıtlara geçti. Elektrik santrallerinde doğal gaz tüketimi yüzde 20 azalarak 633 milyon 960 bin metreküpe düştü.

Konutlardaki doğal gaz tüketimi ise mayısta yüzde 53,3 azalarak 851 milyon 530 bin metreküpe geriledi.

Türkiye’nin doğal gaz stok miktarı mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 21,1 düşüşle yaklaşık 3 milyar 685 milyon 300 bin metreküp oldu.

Doğal gaz stokunun yaklaşık 3 milyar 412 milyon 220 bin metreküpü yer altı depolama tesislerinde, 273 milyon 80 bin metreküpü ise LNG terminallerinde bulunuyor.

AA

Continue Reading

Blog

Aksa Jeneratör’den Çevre ve Bütçe Dostu Yeniden Üretim Çözümü: ‘RePower’  

Aksa Jeneratör, sürdürülebilir ve sorumlu üretim çalışmaları kapsamında jeneratörlerin yaşam döngüsünü uzatan ‘RePower’ projesini başlattı. Bu çözüm, kullanılmış veya kullanım ömrünü tamamlamış jeneratörlerin yüksek kalite standartlarında revizyon ile döngüsel ekonomiye kazandırılmasını sağlıyor. Böylece geri dönüştürülmesi mümkün olmayan malzemeler döngüsel bir modelle ekonomiye kazandırılıyor. Bu proje sayesinde kullanıcılar maksimum enerji verimliliği ve performans sağlamak üzere geliştirilmiş ürünlere uygun maliyetle ve Aksa Jeneratör garantisiyle sahip oluyor. 

Aksa Jeneratör, Aksa Grup Şirketleri’nin 2030 Stratejik Hedefleri doğrultusunda sürdürülebilirlik ve çevre dostu çözümler alanındaki çalışmalarına bir yenisini ekledi. ‘RePower’ projesi ile Aksa Jeneratör, kullanılmış jeneratörlerin yeniden kullanıma kazandırılması yoluyla ürün yaşam döngüsünde yeni bir değer yaratmayı ve çevreye, topluma ve ekonomiye fayda sunmayı hedefliyor. Aksa Jeneratör’ ün doğal kaynakların korunması ve atıkların azaltılması odağında geliştirdiği bu yenilikçi yaklaşım, sadece çevreye duyarlı bir çözüm sunmakla kalmıyor, aynı zamanda kullanıcılara da daha ekonomik ve sürdürülebilir jeneratör seçenekleri sağlıyor.

‘RePower’ hizmeti kapsamında şirket, uzman ekipleriyle kalite standartlarına uygun şekilde radyatör değişimi, pompa enjektör tamiri, sandık motor montajı gibi farklı işlemlerle jeneratörleri yeniden kullanıma sunuyor. Böylece, müşterilerine yeni nesil tekniklerle yenilenmiş ve geliştirilmiş ürünlerini uygun fiyatlı ve garantili olarak satın alma imkanı tanıyor. Döngüsel ekonomi modeline sahip bu çözümle Aksa Jeneratör, bugüne dek 30 yaşına kadar farklı durum ve özelliklerdeki jeneratörleri yeniledi.  

‘RePower’ ile toplumsal, ekonomik ve çevresel bir değer yaratıyor

Aksa Jeneratör, ürünlerin tasarımından üretimine ve son kullanıcıya ulaştırılmasına kadar her aşamada çevresel etkileri minimize etmek için çalışıyor. Ayrıca, iş süreçlerini sürekli olarak gözden geçiriyor ve daha sürdürülebilir uygulamaları benimseyerek gelecek nesillere temiz bir dünya bırakmayı hedefliyor.

Bu kapsamda başlatılan ‘RePower’ projesi ile yenilenen jeneratörler, atık miktarını önemli ölçüde azaltarak çevreye zararlı atıkların oluşmasını da engelliyor. Ayrıca bu ürünlerde sağlanan yüksek enerji verimliliği sayesinde daha az enerji tüketimiyle daha fazla güç sağlayarak çevresel ve ekonomik fayda yaratılıyor.

Aksa Jeneratör, ‘RePower’ projesi ile başta müşterileri ve iş ortakları olmak üzere toplum genelinde sürdürülebilirlik farkındalığı yaratmayı da hedefliyor. Şirketin yeniden üretim ve geri dönüşüm çalışmaları, sürdürülebilir yaşam alışkanlıklarının toplum genelinde benimsenmesine hizmet ediyor.

Atık yönetiminde yenilikçi adımlar atıyor

AKSA Jeneratör, ‘RePower’ projesinin yanı sıra 2030 stratejisi doğrultusunda atık yönetiminde öncü çalışmalara sahip. Şirket, son olarak Çerkezköy’deki fabrikasında yürüttüğü sıfır atık çalışmaları sonucunda, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan “Sıfır Atık Belgesi” almaya hak kazandı.

Aksa Jeneratör, ayrıca bir ileri dönüşüm projesi ile üretimden çıkan temiz atık süngerlerle bel yastığı üretmeye başladı. Bu projeyi kadın girişimcilerle birlikte hayata geçiren Aksa Jeneratör, böylece hem kadınların güçlenmesine ve cinsiyet eşitliğine destek oluyor hem de aylık ortalama 2 bin kg süngerin atık olmasını engelliyor.

AKSA Jeneratör, atık yönetiminde bir diğer yenilikçi adımı ise yakıt alanında gerçekleştirdi. Şirket hidro işlenmiş bitkisel yağ (HVO) ile çalışabilen jeneratörler üzerindeki araştırmalarını tamamlayarak teknik uygunluk verdi. Bu jeneratörler, çevre dostu yakıt alternatiflerinin önemli bir adımını temsil ediyor. Bir tür yenilenebilir dizel yakıt olan HVO; kolza tohumu, soya fasulyesi, palmiye veya atık yemeklik yağ gibi bitkisel yağlardan, “hidro-arıtma” adı verilen bir işlemle elde ediliyor. Bu yakıt, geleneksel dizele göre daha düşük karbon emisyonlarına sahip olduğu için fosil yakıtların yerine sürdürülebilir bir alternatif olarak kabul ediliyor.

Continue Reading

En Çok Okunanlar