Connect with us

PETROL

‘Shell, 1923 yılında Cumhuriyet ile çıktığı yolda “Hep İleride” olmaya devam ediyor’


Shell, 1923 yılından bu yana Türkiye’de sektörde yerini korumaya devam ediyor. Bu kapsamda köklü tarihi ve değerleri ile ‘Shell Hep İleride’ marka yaklaşımında yeni bir iletişim kampanyasına imza attı.  Shell & Turcas CEO’su Emre Turanlı; “Shell olarak Türkiye’de faaliyetlerimizi yürütmeye başladığımız Cumhuriyetimizin kurulduğu 1923 yılından bu yana akaryakıt sektöründe birçok “ilk”e imza atarak “Hep İleride” olmanın getirdiği sorumluluğun bilinciyle ülkemizin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkı sağlamak için çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürüyoruz” dedi.

Bu yıl Türkiye’deki faaliyetlerinin 99. yılı olan Shell, çok yönlü bir enerji şirketi olarak sunduğu yeni ürün ve hizmetleriyle sektörün ve ülke ekonomisinin gelişimine katkı sağlamayı amaçlıyor. Şirket aynı zamanda sosyal yatırımlarıyla çevre, engelsiz yaşam, toplumsal cinsiyet eşitliği, inovasyon ve yol emniyeti gibi çok çeşitli alanlarda herkesin gelişme hakkına sahip çıkan projelere imza atıyor.

‘SOSYAL YATIRIM FAALİYETLERİMİZ İLE DOKUNDUĞUMUZ HAYATLARDA FARK YARATIYORUZ’

Sosyal alanlara yaptıkları yatırımlarla da toplumsal fayda sağladıklarına değinen Turanlı, “Birleşmiş Milletler’in 17 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’ndan 13’üne doğrudan, dolaylı olarak tamamını destekliyoruz. Sosyal yatırım faaliyetlerimiz ile dokunduğumuz hayatlarda fark, içinde bulunduğumuz toplumda  sürdürülebilir sosyal fayda yaratıyoruz. Toplum ve paydaşlarımız ile uzun vadeli güvene dayalı ilişkilere değer veriyor, onları her zaman için yakından dinliyoruz. Bu alanda; yol emniyeti, inovasyon, çevre, engelsiz yaşam ve istihdam programları alanlarına yaptığımız sosyal yatırımlarla toplumsal gelişimi ve ilerlemeyi destekliyoruz. Toplumsal cinsiyet eşitliği odak alanlarımızın başında geliyor. Türkiye’de yönetim kurulunda kadın liderlerimizin temsiliyeti %42, icra kurulumuzda %50. Toplam çalışanlarımız içinde kadın arkadaşlarımızın oranı ise %31. Sadece enerji sektörü için değil, tüm dünyada en çeşitli ve kapsayıcı şirket olmak küresel hedefimiz. Sektördeki ilk kadın istihdamı programı olan ‘Shell’de Kadın Enerjisi’ni başlattık ve sektörde itici güç haline geldik. Son 4 yılda 5.300 kadına istasyonlarımızda istihdam olanağı sağlayarak bu alanda dönüşüme liderlik ediyoruz.” dedi

‘99 YILLIK KÖKLÜ DENEYİMİMİZLE İLKLERİ HAYATA GEÇİRMEK İÇİN HİÇ DURMADAN ÇALIŞIYORUZ’

‘Hep İleride’ olmanın ancak kapsayıcı ve yenilikçi bir bakış açısıyla mümkün olduğuna ve bunun için çalışmalarını aralıksız sürdürdüklerine değinen Shell & Turcas CEO’su Emre Turanlı, “Kalite ve Güven denildiğinde sektörümüzde akla gelen ilk marka olmak gerçekten mutluluk verici. 1.100 istasyonumuzla  her gün 1 milyon misafirimize tüm Türkiye’de hizmet veriyor, yolculuklarının keyifli olması için her gün 15bin çalışma arkadaşımızla daha çok çalışıyoruz.Bu doğrultuda 1923 yılında Cumhuriyetimiz ile çıktığımız yolculuğumuzu 99 yıl boyunca birçok ilke imza atarak taçlandırdık. Tüm bayilerimizle inşa ettiğimiz güçlü bağlar sayesinde istasyonlarımız nesilden nesle aktarılıyor, yarattığımız sürdürülebilir iş modeli sektörümüze ilham oluyor. Daha pek çok yenilikçi çalışma ile köklü mirasımızın ve değerlerimizin bizlere verdiği sorumluluğu yerine getiriyor, ülkemizi gelişimi için çalışıyor ve Shell’i nice 100 yıllara taşımak gayesiyle yol alıyoruz. 99 yıllık köklü deneyimimizle ilkleri hayata geçirmek için hiç durmadan çalışıyoruz.” dedi.

Shell’in yeni marka iletişimini değerlendiren başarılı oyuncu Engin Akyürek ise “Geçtiğimiz yıl Shell’in marka değerleri ve vizyonu çerçevesinde aynı zeminde buluşmuş ve büyük bir heyecanla ‘Shell Hep İleride’ iletişimine imza atmıştık. Shell’in değerlerinden beslenen samimi ve gerçek çalışmaları, sosyal alandaki yatırımları ve yeni nesil enerji dönüşümündeki rolüne duyduğum güvenle bir kez daha bu heyecana ortak oldum. İlk günden itibaren yol arkadaşım olarak gördüğüm bu iş birliğinde bugün aileden biri gibi hissediyorum. Shell’in birbirinden renkli üyeleriyle tanışmak ve onların hikayelerine ortak olmak da bu bağları derinleştirdi. İnanıyorum ki paylaşacağımız bu güzel anılar tüm Türkiye’ye de bu değerleri, samimiyeti ve güveni yaşatacak” dedi.

‘İLETİŞİM KAMPANYAMIZDA ‘SAMİMİYETİ VE GERÇEKLİĞİ’ ODAĞIMIZA ALDIK’

Markanın yeni iletişim kampanya stratejisinin detaylarını açıklayan Shell & Turcas Perakende Satışlar Pazarlama Direktörü Seher Poyrazoğlu Yavuz; “Shell & Turcas olarak, iletişim faaliyetlerimizde ‘Hep İleride’ yaklaşımımızın köklerine iniyoruz. Böylelikle sosyal, çevresel ve ekonomik gelişime yönelik kararlı çalışmalarla üstlendiğimiz rol ve sorumluluğa dikkat çekiyoruz. Biliyoruz ki ‘Hep İleride’ olmak demek, herkesi kapsamak demek ve biz de uzun yıllardır bu alanda ilham veren çalışmalar yürütüyoruz. Herkesin istasyonlarımızda ve hayatta eşit temsili için yenilikler ve girişimlere imza atıyoruz. Yeni dönemde değerlerimizden beslenen çabalarımızı odağa aldık ve tüm iletişim faaliyetlerimizde içimizden, samimi ve gerçek hikayelere yer verdik. Çünkü biliyoruz ki Shell ile yolu kesişen herkesin hikayesi bir diğerine ilham verecek nitelikte ve bu insan odaklı yaklaşım paylaşıldıkça çoğalacak. Bu doğrultuda  değerleri ve duruşuyla marka değerlerimizi başarıyla temsil eden marka elçimiz Engin Akyürek’le yeni bir iletişim kampanyasına imza attık. ‘Shell ile Hep İleride Olanların’ gerçek hikayelerini mercek altına aldık.” şeklinde konuştu.

Sektörümüzde her zaman bir adım önde olmayı, “İlk”leri gerçekleştirmeyi ve sektöre “yön vermeyi” ilke edinen bir marka olduklarına değinen Poyrazoğlu Yavuz; “Dünyanın ilk farklılaştırılmış yakıtı Shell V-Power ve ilk Sadakat Programı Shell Club Smart’tan, istasyonlarda ilk premium market konsepti Shell Select Market’e, ilk kadın istihdamını destekleyen Shell’de Kadın Enerjisi’nden çocuklar için özel olarak tasarlanmış ilk çocuk tuvaletine, engelli misafirlerimizin hayatını kolaylaştıran sektördeki ilk engelsiz hizmet alanından ilk taşıt tanıma sistemine, ilk kanopi uygulamasından, ilk market içi tuvalete, sektörümüzü geliştiren ve diğer oyuncular tarafından örnek alınan birçok ilk ve yeniliğe imza atmanın gururunu yaşıyoruz.

Yeni kampanyamızda da geçtiğimiz yıl başladığımız ve tarihin en yüksek pazar payına ulaşmamızda önemli katkısı olan  ‘Shell Hep İleride’ marka yaklaşımımızı bir adım daha öteye taşıdık ve yeni bir iletişim kampanyamız ile daha kapsayıcı hale getirdik. Tüm filmlerimizde içimizden, samimi ve gerçek hikayelere ve kişilere yer verirken, marka elçimiz Engin Akyürek de samimiyeti ile değerlerimizden beslenen hikayelerimizin aktarılmasında önemli bir rol üstlendi. ” dedi

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

PETROL

“Macerasever” Orkun Olgar, ELF’in yeni marka elçisi oldu  


Orkun Olgar’ın spor, macera ve motosiklet alanlarındaki uzmanlığı ile ELF’in dünya çapında tanınan efsanevi bir marka olmasına katkıda bulunan motor sporlarındaki deneyimi ve performans odaklı yaklaşımı bir araya gelerek, takipçilerine özgün içerikler sunacak.

Madeni yağ üretimi ve dağıtımında Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden TotalEnergies Turkey Pazarlama A.Ş., ikonik motor yağı markası ELF’in iletişim çalışmaları kapsamında deneyimli sporcu, iş insanı ve televizyon programcısı Orkun Olgar ile stratejik bir iş birliğine imza attı.

“ELF, Sadece Bir Motor Yağı Değil, Bir Tutku”

İş birliği hakkında konuşan Orkun Olgar, ELF markasının kendisi için özel anlamını şu sözlerle ifade etti:

“ELF, benim için sadece bir motor yağı markası değil; 45 yılı aşkın süredir motor sporlarının kalbinde atan bir tutku. Formula 1 ve Le Mans 24 Saat gibi dünyanın en prestijli yarışlarında kazanılan zaferler, Dakar Rallisinden motosiklet pistlerine kadar uzanan bu efsanevi miras, ELF’i gerçekten ikonik kılıyor. Macerasever programımda sürekli zorlu koşullarda test ettiğimiz araçlarımızda, performansın ve güvenilirliğin ne kadar kritik olduğunu biliyorum. Bu iş birliği ile ELF’in bu köklü motor sporları mirasını ve teknolojik üstünlüğünü daha geniş kitlelere ulaştırmayı hedefliyoruz.”

“DNA’sında performans var”

İki tutkulu markayı bir araya getirmenin mutluluğunu yaşadıklarını söyleyen TotalEnergies Türkiye Ticari Direktörü Mehmet Selçuk, ELF’in 50 yılı aşkın süredir dünya çapında motor yağlarında önemli bir oyuncu olduğunu vurgulayarak, “5 farklı segmentte 100’den fazla ürünü ile 100’ü aşkın ülkede bulunan ELF’in dünya çapında efsanevi bir marka olmasında, markanın özünü oluşturan tutku, teknolojik uzmanlık ve birinci sınıf ürün kültürü değerleri bulunuyor” dedi.

Selçuk sözlerine şöyle devam etti: “Motor sporları alanındaki şampiyonluklarıyla bilinen ELF’in DNA’sında performans var. ELF motor yağları, motor performansını en üst düzeye çıkararak sürücülerin motor sporlarındaki adrenalini ve enerjiyi hissetmesini sağlar.”

Sporla iç içe bir hayat

Orkun Olgar, çok yönlü kariyeri ile dikkat çeken bir isim. Çocukluk yıllarından itibaren sporla iç içe büyüyen Olgar, 2 yaşında yüzme, 3 yaşında kayak sporuna başladı. Tenis kariyerinde Türkiye Milli Takımı’nda yer alan Olgar, Amerika’da University of Denver’da tam burslu olarak eğitim gördü ve NCAA liginde oynadı.

Spor kariyerinin ardından iş dünyasına atılan Orkun Olgar, günümüzde SPX (Sport Point Extreme) ve Olgar Şirketler Grubu’nun CEO’su olarak faaliyet gösteriyor. Aynı zamanda Skechers Türkiye’nin Yönetim Kurulu Üyesi ve Kurucu Ortağı olan Olgar, medya alanında da Bloomberg HT’de yayınlanan “Macerasever” programı ile tanınıyor.

ELF: Yılın Seçilmiş Ürünü

ELF markası, 2025 yılında binlerce tüketici oyuyla “Yılın Seçilmiş Ürünü” ödülünü kazandı. ELF Evolution serisi, üstün performanslı sentetik motor yağları ile binek ve ticari araçların motorları için tasarlanmış, yakıt ekonomisi sağlayan teknolojik çözümler sunuyor.

ELF’in ürün portföyü, ELF Evolution Full-Tech FE 5W-30 gibi sentetik motor yağlarından ELF Moto serisi motosiklet ürünlerine kadar geniş bir yelpazede hizmet veriyor. Marka, özellikle dizel motorlar için geliştirilen özel formülasyonları ile sektörde öncü konumda yer alıyor.

Continue Reading

PETROL

AB, Rusya’dan fosil yakıt ithalatını hızla sonlandırmak istiyor


Avrupa Birliği (AB) Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, üye ülkelere Rusya’dan fosil yakıt ithalatını daha hızlı sonlandırmaya yönelik yasal düzenleme teklif edeceğini bildirdi.

Von der Leyen, ABD merkezli X şirketinin sosyal medya platformundan, Rusya’ya yönelik yaptırımlar ve fosil yakıt ithalatı hakkında açıklamada bulundu.

ABD Başkanı Donald Trump ile Rusya üzerindeki ekonomik baskıyı ek önlemlerle artırma konusunda olumlu bir telefon görüşmesi yaptığını belirten von der Leyen, “AB Komisyonu, kripto para birimlerini, bankaları ve enerjiyi hedef alan 19. yaptırım paketini yakında sunacak.” ifadesini kullandı.

Von der Leyen, Rusya’nın fosil yakıtlardan elde edilen gelirlerle ayakta durduğuna ve Ukrayna’ya saldırıları da bu şekilde finanse ettiğine dikkati çekerek, “AB Komisyonu, buna son vermek için Rus fosil yakıt ithalatının aşamalı olarak durdurulmasını hızlandırmayı teklif edecek.” değerlendirmesinde bulundu.

AB ülkeleri, Rusya’dan petrol ve doğal gaz alımının 2028 başında tamamen yasaklanması konusunda bir yasal düzenlemeyi müzakere ediyor.

Rusya-Ukrayna Savaşı öncesinde AB doğal gaz ithalatının yüzde 45’ini, petrol ithalatının da yüzde 25’ini Rusya’dan gerçekleştiriyordu. Bu oranlar savaşla birlikte hızla geriledi.

AB, savaş nedeniyle şimdiye kadar, Rusya’ya yönelik 18 yaptırım paketini hayata geçirdi.

Bu çerçevede Rusya’ya, ticaret, finans, petrol ve kömür de dahil enerji, sanayi, teknoloji, ulaşım, çift kullanımlı ve lüks ürünler ile altın ve elması da içeren geniş yelpazeye yayılmış kısıtlamalar uygulanıyor.

Deniz yoluyla taşınan ham petrol ile bazı petrol ürünlerinin Rusya’dan AB’ye gönderilmesine yönelik yasak, bazı Rus bankalarının uluslararası ödeme sistemi SWIFT’ten çıkarılması ve çok sayıda yayın kuruluşunun faaliyetlerinin askıya alınması yaptırımlar arasında bulunuyor.

Continue Reading

PETROL

Brent petrolün varili 66,83 dolardan işlem görüyor


Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 66,83 dolardan alıcı buluyor. Dün 68 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 67,11 dolar seviyesinde tamamladı.

Brent petrolün varil fiyatı, bugün saat 09.10 itibarıyla yüzde 0,4 azalarak 66,83 dolar oldu. Aynı saatte Batı Teksas türü ham petrolün varili 63 dolardan işlem gördü.

Fiyatların gerilemesinde, ABD Merkez Bankasının (Fed) bu yıl ilk kez faiz indirimine gitmesine karşın dünyanın en büyük petrol tüketicisi ABD’de yakıt talebine ilişkin endişeler etkili oldu.

Fed, çarşamba günü beklentiler doğrultusunda politika faizini 25 baz puan indirerek yüzde 4-4,25 aralığına çekti ve iş piyasasındaki zayıflık belirtilerine yanıt olarak daha fazla indirim yapılacağını belirtti.

Düşük faiz oranlarının petrol talebini artırarak fiyatlara destek vermesine karşın Fed’in son hamlesi sonrası piyasaların bu yıl iki ek faiz indirimini şimdiden fiyatladığına yönelik haber akışı bu yükselişi sınırladı.

Ayrıca, ABD’de petrol distilat stoklarının 1 milyon varillik artış beklentisine karşın 4 milyon varil yükselmesi de ülkede petrol talebine ilişkin endişeleri artırarak fiyatlar üzerinde baskı oluşturdu.

Bunun yanı sıra ABD Başkanı Donald Trump’ın yeni tarife çağrıları petrol fiyatları üzerinde etkili olmaya devam ediyor.

İngiltere ziyaretinin son gününde Fox News kanalına verdiği röportajda, Rusya-Ukrayna Savaşı’na ilişkin son gelişmeleri değerlendiren Trump, Rusya’dan en çok petrol ithal eden ülkenin Çin olduğunu belirterek Avrupa’nın “Çin’e yaptırım ya da tarife uygulaması” halinde “savaşın belki bitebileceğini” söyledi.

Trump, Avrupa ülkelerine Rusya’dan petrol almayı bırakmaları çağrısını da yineleyerek “Kazanmak istiyorsan Rusya’dan petrol almayı bırakmalısın.” değerlendirmesinde bulundu.

Trump, 15 Eylül’de yaptığı açıklamada, Avrupa ülkelerine “Rusya’dan petrol almayın” çağrısında bulunmuş, “(Rusya’ya) Uyguladıkları yaptırımlar yeterince sert değil. Ben yaptırım uygulamaya hazırım ama onlar da benim yaptığımla orantılı olarak yaptırımlarını sertleştirmek zorunda kalacaklar.” ifadelerini kullanmıştı.

Ayrıca Trump, ağustosta Hindistan’a uygulama kararı aldığı ek tarifelere de Yeni Delhi’nin Rusya’dan petrol almasını gerekçe göstermişti.

Söz konusu barış çabaları, arz endişelerini hafifleterek fiyatları aşağı yönlü etkilerken, tarife kararlarının da kısa vadede ekonomik büyümeyi yavaşlatabileceği ve enerji talebini baskılayabileceği öngörülüyor.

Brent petrolde teknik olarak 67,90 doların direnç, 61,50 doların destek bölgesi olarak izlenebileceği ifade ediliyor.

Continue Reading

En Çok Okunanlar