Connect with us

PETROL

‘Shell, 1923 yılında Cumhuriyet ile çıktığı yolda “Hep İleride” olmaya devam ediyor’


Shell, 1923 yılından bu yana Türkiye’de sektörde yerini korumaya devam ediyor. Bu kapsamda köklü tarihi ve değerleri ile ‘Shell Hep İleride’ marka yaklaşımında yeni bir iletişim kampanyasına imza attı.  Shell & Turcas CEO’su Emre Turanlı; “Shell olarak Türkiye’de faaliyetlerimizi yürütmeye başladığımız Cumhuriyetimizin kurulduğu 1923 yılından bu yana akaryakıt sektöründe birçok “ilk”e imza atarak “Hep İleride” olmanın getirdiği sorumluluğun bilinciyle ülkemizin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkı sağlamak için çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürüyoruz” dedi.

Bu yıl Türkiye’deki faaliyetlerinin 99. yılı olan Shell, çok yönlü bir enerji şirketi olarak sunduğu yeni ürün ve hizmetleriyle sektörün ve ülke ekonomisinin gelişimine katkı sağlamayı amaçlıyor. Şirket aynı zamanda sosyal yatırımlarıyla çevre, engelsiz yaşam, toplumsal cinsiyet eşitliği, inovasyon ve yol emniyeti gibi çok çeşitli alanlarda herkesin gelişme hakkına sahip çıkan projelere imza atıyor.

‘SOSYAL YATIRIM FAALİYETLERİMİZ İLE DOKUNDUĞUMUZ HAYATLARDA FARK YARATIYORUZ’

Sosyal alanlara yaptıkları yatırımlarla da toplumsal fayda sağladıklarına değinen Turanlı, “Birleşmiş Milletler’in 17 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’ndan 13’üne doğrudan, dolaylı olarak tamamını destekliyoruz. Sosyal yatırım faaliyetlerimiz ile dokunduğumuz hayatlarda fark, içinde bulunduğumuz toplumda  sürdürülebilir sosyal fayda yaratıyoruz. Toplum ve paydaşlarımız ile uzun vadeli güvene dayalı ilişkilere değer veriyor, onları her zaman için yakından dinliyoruz. Bu alanda; yol emniyeti, inovasyon, çevre, engelsiz yaşam ve istihdam programları alanlarına yaptığımız sosyal yatırımlarla toplumsal gelişimi ve ilerlemeyi destekliyoruz. Toplumsal cinsiyet eşitliği odak alanlarımızın başında geliyor. Türkiye’de yönetim kurulunda kadın liderlerimizin temsiliyeti %42, icra kurulumuzda %50. Toplam çalışanlarımız içinde kadın arkadaşlarımızın oranı ise %31. Sadece enerji sektörü için değil, tüm dünyada en çeşitli ve kapsayıcı şirket olmak küresel hedefimiz. Sektördeki ilk kadın istihdamı programı olan ‘Shell’de Kadın Enerjisi’ni başlattık ve sektörde itici güç haline geldik. Son 4 yılda 5.300 kadına istasyonlarımızda istihdam olanağı sağlayarak bu alanda dönüşüme liderlik ediyoruz.” dedi

‘99 YILLIK KÖKLÜ DENEYİMİMİZLE İLKLERİ HAYATA GEÇİRMEK İÇİN HİÇ DURMADAN ÇALIŞIYORUZ’

‘Hep İleride’ olmanın ancak kapsayıcı ve yenilikçi bir bakış açısıyla mümkün olduğuna ve bunun için çalışmalarını aralıksız sürdürdüklerine değinen Shell & Turcas CEO’su Emre Turanlı, “Kalite ve Güven denildiğinde sektörümüzde akla gelen ilk marka olmak gerçekten mutluluk verici. 1.100 istasyonumuzla  her gün 1 milyon misafirimize tüm Türkiye’de hizmet veriyor, yolculuklarının keyifli olması için her gün 15bin çalışma arkadaşımızla daha çok çalışıyoruz.Bu doğrultuda 1923 yılında Cumhuriyetimiz ile çıktığımız yolculuğumuzu 99 yıl boyunca birçok ilke imza atarak taçlandırdık. Tüm bayilerimizle inşa ettiğimiz güçlü bağlar sayesinde istasyonlarımız nesilden nesle aktarılıyor, yarattığımız sürdürülebilir iş modeli sektörümüze ilham oluyor. Daha pek çok yenilikçi çalışma ile köklü mirasımızın ve değerlerimizin bizlere verdiği sorumluluğu yerine getiriyor, ülkemizi gelişimi için çalışıyor ve Shell’i nice 100 yıllara taşımak gayesiyle yol alıyoruz. 99 yıllık köklü deneyimimizle ilkleri hayata geçirmek için hiç durmadan çalışıyoruz.” dedi.

Shell’in yeni marka iletişimini değerlendiren başarılı oyuncu Engin Akyürek ise “Geçtiğimiz yıl Shell’in marka değerleri ve vizyonu çerçevesinde aynı zeminde buluşmuş ve büyük bir heyecanla ‘Shell Hep İleride’ iletişimine imza atmıştık. Shell’in değerlerinden beslenen samimi ve gerçek çalışmaları, sosyal alandaki yatırımları ve yeni nesil enerji dönüşümündeki rolüne duyduğum güvenle bir kez daha bu heyecana ortak oldum. İlk günden itibaren yol arkadaşım olarak gördüğüm bu iş birliğinde bugün aileden biri gibi hissediyorum. Shell’in birbirinden renkli üyeleriyle tanışmak ve onların hikayelerine ortak olmak da bu bağları derinleştirdi. İnanıyorum ki paylaşacağımız bu güzel anılar tüm Türkiye’ye de bu değerleri, samimiyeti ve güveni yaşatacak” dedi.

‘İLETİŞİM KAMPANYAMIZDA ‘SAMİMİYETİ VE GERÇEKLİĞİ’ ODAĞIMIZA ALDIK’

Markanın yeni iletişim kampanya stratejisinin detaylarını açıklayan Shell & Turcas Perakende Satışlar Pazarlama Direktörü Seher Poyrazoğlu Yavuz; “Shell & Turcas olarak, iletişim faaliyetlerimizde ‘Hep İleride’ yaklaşımımızın köklerine iniyoruz. Böylelikle sosyal, çevresel ve ekonomik gelişime yönelik kararlı çalışmalarla üstlendiğimiz rol ve sorumluluğa dikkat çekiyoruz. Biliyoruz ki ‘Hep İleride’ olmak demek, herkesi kapsamak demek ve biz de uzun yıllardır bu alanda ilham veren çalışmalar yürütüyoruz. Herkesin istasyonlarımızda ve hayatta eşit temsili için yenilikler ve girişimlere imza atıyoruz. Yeni dönemde değerlerimizden beslenen çabalarımızı odağa aldık ve tüm iletişim faaliyetlerimizde içimizden, samimi ve gerçek hikayelere yer verdik. Çünkü biliyoruz ki Shell ile yolu kesişen herkesin hikayesi bir diğerine ilham verecek nitelikte ve bu insan odaklı yaklaşım paylaşıldıkça çoğalacak. Bu doğrultuda  değerleri ve duruşuyla marka değerlerimizi başarıyla temsil eden marka elçimiz Engin Akyürek’le yeni bir iletişim kampanyasına imza attık. ‘Shell ile Hep İleride Olanların’ gerçek hikayelerini mercek altına aldık.” şeklinde konuştu.

Sektörümüzde her zaman bir adım önde olmayı, “İlk”leri gerçekleştirmeyi ve sektöre “yön vermeyi” ilke edinen bir marka olduklarına değinen Poyrazoğlu Yavuz; “Dünyanın ilk farklılaştırılmış yakıtı Shell V-Power ve ilk Sadakat Programı Shell Club Smart’tan, istasyonlarda ilk premium market konsepti Shell Select Market’e, ilk kadın istihdamını destekleyen Shell’de Kadın Enerjisi’nden çocuklar için özel olarak tasarlanmış ilk çocuk tuvaletine, engelli misafirlerimizin hayatını kolaylaştıran sektördeki ilk engelsiz hizmet alanından ilk taşıt tanıma sistemine, ilk kanopi uygulamasından, ilk market içi tuvalete, sektörümüzü geliştiren ve diğer oyuncular tarafından örnek alınan birçok ilk ve yeniliğe imza atmanın gururunu yaşıyoruz.

Yeni kampanyamızda da geçtiğimiz yıl başladığımız ve tarihin en yüksek pazar payına ulaşmamızda önemli katkısı olan  ‘Shell Hep İleride’ marka yaklaşımımızı bir adım daha öteye taşıdık ve yeni bir iletişim kampanyamız ile daha kapsayıcı hale getirdik. Tüm filmlerimizde içimizden, samimi ve gerçek hikayelere ve kişilere yer verirken, marka elçimiz Engin Akyürek de samimiyeti ile değerlerimizden beslenen hikayelerimizin aktarılmasında önemli bir rol üstlendi. ” dedi

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

PETROL

Petrol Ofisi Türkiye’nin en değerli akaryakıt markası


Petrol Ofisi Grubu, uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından yayımlanan Türkiye’nin en değerli markaları raporunda Türkiye’nin en değerli ilk 20 markası arasında yer alarak üst üste üçüncü kez akaryakıt sektörünün en değerli markası olarak gösterildi.

Dünyanın önde gelen bağımsız marka değerlendirme ve danışmanlık şirketi Brand Finance, TÜRKİYE 125 – Türkiye’nin En Değerli Markaları 2025 yılı raporunu açıkladı. Türkiye’nin enerji altyapı grubu Petrol Ofisi, sıralamada Türkiye’nin en değerli ilk 20 markası sıralamasında yer alan tek akaryakıt şirketi olarak sektörünün en değerli markası olmayı sürdürdü.

Sonuçlar hakkında değerlendirmede bulunan Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu; “Türkiye’nin en değerli ilk 20 markası arasında yer alarak bir kez daha sektörümüzün en değerlisi olmaktan gurur duyuyoruz. Bu performans uzun vadeli finansal stratejimizin ve ekosistem ekonomisine verdiğimiz özenin bir sonucu. bp satın alması ile hem akaryakıt hem de geniş perspektifte enerji sektörünün referans birleşmelerinden birine imza atmıştık. Bu önemli işlemin markamıza ve ekosistemimize kattığı değerin karşılığını görüyor olmak büyük mutluluk. Bu başarıda emeği geçen tüm ekibimize, iş ortaklarımıza ve bize güvenen milyonlarca müşterimize teşekkürlerimi sunuyorum. Sürdürülebilir büyümeye odaklı yerel ve bölgesel yatırımlarımıza kararlılıkla devam ediyoruz” şeklinde konuştu.

Continue Reading

Doğalgaz

EgeGaz, Dünya LNG Piyasasının Devlerini İzmir’de Bir Araya Getirdi


LNG piyasasında küresel ölçekte söz sahibi şirketlerin üyesi olduğu Uluslararası LNG İthalatçıları Birliği “GIIGNL”, teknik ve ticari çalışma gruplarının 2025 yılı ilk toplantılarını, 5 – 7 Mayıs tarihlerinde EgeGaz’ın ev sahipliğinde İzmir’de gerçekleştirdi.

GIIGNL’in üyeleri arasında yer alan ve Türkiye’nin en büyük gazlaştırma kapasitesi ile arz güvenliği ve çeşitliliğine önemli katkılar sağlayan EgeGaz Aliağa LNG Terminali, Akdeniz Bölgesi’nin önde gelen doğal gaz terminalleri arasında yer alıyor.

Türkiye’nin doğal gaz piyasasında her geçen gün artan ağırlığına ve enerji ticaret merkezi olma hedefine önemli katkı sağlaması beklenen organizasyon, Amerika, Asya ve Avrupa kıtalarından önde gelen şirketlerin 33 terminal ve ticaret direktörleri ile üst düzey temsilcilerinin katılımıyla gerçekleşti.

İki gün süren toplantılarda katılımcılar, teknik konularda bilgi ve en iyi uygulamaları paylaşırken, LNG ile ilgili piyasa dinamikleri ve düzenleyici hususlar konusunda da paylaşımlarda bulundular.

Program kapsamında, İzmir’in tarihi değerlerini tanıtan ve kültürel bir geziyi de içeren organizasyon, EgeGaz Aliağa LNG Terminali’ne düzenlenen teknik gezi ve gala yemeği ile sonlandı.

EgeGaz A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Akbal, dünyanın lider enerji şirketlerine Türkiye piyasasını yerinde inceleme ve yakından tanıma fırsatı sunan bu değerli organizasyona ev sahipliği yapmanın verdiği gururu sektör ile paylaşmaktan mutluluk duyduğunu dile getirdi. Sürdürülebilir büyüme için iyi bir fırsat olması temennisinde bulunan Akbal, gala yemeği sonrasında katılımcılara ve GIIGNL Yönetimine teşekkürlerini iletti.

Continue Reading

PETROL

Tüpraş’a 7 Uluslararası Bankadan 500 milyon Dolarlık 5 yıl vadeli Sürdürülebilirlik Bağlantılı Sendikasyon Kredisi


Türkiye’nin en büyük sanayi ve lider enerji şirketi olan Tüpraş, 7 uluslararası bankanın katıldığı yılın en önemli finansman işlemlerinden biriyle, 2,5 yılı ana para ödemesiz, 5 yıl vadeli 500 milyon dolar tutarında sendikasyon kredisi temin etti.  Tüpraş, güçlü operasyonel performansı, disiplinli bilanço yönetimi, ülke notu üzerinde yer alan kredi derecelendirme notuyla sendikasyon kredisini komisyonlar dahil SOFR + %2,25 toplam maliyetle sağladı. Zorlu küresel koşullara rağmen, söz konusu kredi; çeşitli uluslararası finansal kurumlardan oluşan sendikasyon grubu, rekabetçi maliyet avantajı ve uzun vade yapısı ile öne çıkıyor.

Sürdürülebilirlik Bağlantılı olarak yapılandırılan kredinin, Tüpraş’ın sera gazı emisyonlarının azaltılması ve AB Taksonomisi ile uyumlu sürdürülebilirlik yatırımlarının finansmanında kullanılması hedefleniyor.

İşlem öncesi çeşitli finans merkezlerinde yapılan görüşmeler neticesinde şirket, Bank of America Europe DAC (Koordinatör, Yetkilendirilmiş Lider Düzenleyici, Dokümantasyon Temsilcisi), ING Bank N.V. (Koordinatör, Yetkilendirilmiş Lider Düzenleyici), MUFG Bank Ltd. (Sürdürülebilirlik Koordinatörü, Lider Düzenleyici), First Abu Dhabi Bank PJSC (Sürdürülebilirlik Koordinatörü, Yetkilendirilmiş Lider Düzenleyici, Temsilci), Emirates NBD Capital Limited (Yetkilendirilmiş Lider Düzenleyici), Société Générale (Lider Düzenleyici) ve Citibank, N.A. ADGM Branch’ın (Lider Düzenleyici) katılımıyla güçlü bir sendikasyon kurdu.

Mevcut ekonomik koşullarda kredinin sağlanmasının önemini vurgulayan Tüpraş Mali İşler Genel Müdür Yardımcısı Doğan Korkmaz, “Aldığımız kredi Avrupa’nın önde gelen rafinaj şirketlerinden olan Tüpraş’ın uluslararası finans çevreleri nezdinde güçlü konumunu net bir biçimde gösteriyor. Global ve bölgesel çalkantıların tereddütlere yol açabildiği dönemlerde dahi güçlü finansal politikaları olan ve disiplinli bilanço yönetimleri ile öne çıkan firmalar olumlu ayrışabiliyor.

2050 yılında karbon nötr lider enerji şirketi olma hedefiyle Stratejik Dönüşüm Planımız doğrultusunda ilerlerken, aynı zamanda fonlama portföyümüzün çeşitliliğini korumaya büyük önem veriyoruz. Ülkemizin potansiyeline ve sektörümüzün geleceğine duyduğumuz güvenle, sürdürülebilirlik hedeflerimize ulaşmak için 2035 yılına kadar 8,25 milyar ABD doları yatırım yapacağız” dedi.

Borsa İstanbul’da en fazla yatırımcıya sahip ve son üç yılda en fazla temettü dağıtan şirket olduklarını söyleyen Doğan Korkmaz, “Tüpraş’ın yarattığı katma değere odaklanarak, paydaşlarımızın güven ve desteğiyle geleceğe yönelik sağlam adımlar atmaya özen gösteriyoruz. Bu anlayışla, disiplinli ve etkin finansman politikalarımızla güçlü bilançomuzun devamlılığını sağlayarak, sürdürülebilirlik yatırımlarımızı da kararlılıkla hayata geçirmeye devam edeceğiz” dedi.

Continue Reading

En Çok Okunanlar