Connect with us

PETROL

‘Shell, 1923 yılında Cumhuriyet ile çıktığı yolda “Hep İleride” olmaya devam ediyor’


Shell, 1923 yılından bu yana Türkiye’de sektörde yerini korumaya devam ediyor. Bu kapsamda köklü tarihi ve değerleri ile ‘Shell Hep İleride’ marka yaklaşımında yeni bir iletişim kampanyasına imza attı.  Shell & Turcas CEO’su Emre Turanlı; “Shell olarak Türkiye’de faaliyetlerimizi yürütmeye başladığımız Cumhuriyetimizin kurulduğu 1923 yılından bu yana akaryakıt sektöründe birçok “ilk”e imza atarak “Hep İleride” olmanın getirdiği sorumluluğun bilinciyle ülkemizin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkı sağlamak için çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürüyoruz” dedi.

Bu yıl Türkiye’deki faaliyetlerinin 99. yılı olan Shell, çok yönlü bir enerji şirketi olarak sunduğu yeni ürün ve hizmetleriyle sektörün ve ülke ekonomisinin gelişimine katkı sağlamayı amaçlıyor. Şirket aynı zamanda sosyal yatırımlarıyla çevre, engelsiz yaşam, toplumsal cinsiyet eşitliği, inovasyon ve yol emniyeti gibi çok çeşitli alanlarda herkesin gelişme hakkına sahip çıkan projelere imza atıyor.

‘SOSYAL YATIRIM FAALİYETLERİMİZ İLE DOKUNDUĞUMUZ HAYATLARDA FARK YARATIYORUZ’

Sosyal alanlara yaptıkları yatırımlarla da toplumsal fayda sağladıklarına değinen Turanlı, “Birleşmiş Milletler’in 17 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’ndan 13’üne doğrudan, dolaylı olarak tamamını destekliyoruz. Sosyal yatırım faaliyetlerimiz ile dokunduğumuz hayatlarda fark, içinde bulunduğumuz toplumda  sürdürülebilir sosyal fayda yaratıyoruz. Toplum ve paydaşlarımız ile uzun vadeli güvene dayalı ilişkilere değer veriyor, onları her zaman için yakından dinliyoruz. Bu alanda; yol emniyeti, inovasyon, çevre, engelsiz yaşam ve istihdam programları alanlarına yaptığımız sosyal yatırımlarla toplumsal gelişimi ve ilerlemeyi destekliyoruz. Toplumsal cinsiyet eşitliği odak alanlarımızın başında geliyor. Türkiye’de yönetim kurulunda kadın liderlerimizin temsiliyeti %42, icra kurulumuzda %50. Toplam çalışanlarımız içinde kadın arkadaşlarımızın oranı ise %31. Sadece enerji sektörü için değil, tüm dünyada en çeşitli ve kapsayıcı şirket olmak küresel hedefimiz. Sektördeki ilk kadın istihdamı programı olan ‘Shell’de Kadın Enerjisi’ni başlattık ve sektörde itici güç haline geldik. Son 4 yılda 5.300 kadına istasyonlarımızda istihdam olanağı sağlayarak bu alanda dönüşüme liderlik ediyoruz.” dedi

‘99 YILLIK KÖKLÜ DENEYİMİMİZLE İLKLERİ HAYATA GEÇİRMEK İÇİN HİÇ DURMADAN ÇALIŞIYORUZ’

‘Hep İleride’ olmanın ancak kapsayıcı ve yenilikçi bir bakış açısıyla mümkün olduğuna ve bunun için çalışmalarını aralıksız sürdürdüklerine değinen Shell & Turcas CEO’su Emre Turanlı, “Kalite ve Güven denildiğinde sektörümüzde akla gelen ilk marka olmak gerçekten mutluluk verici. 1.100 istasyonumuzla  her gün 1 milyon misafirimize tüm Türkiye’de hizmet veriyor, yolculuklarının keyifli olması için her gün 15bin çalışma arkadaşımızla daha çok çalışıyoruz.Bu doğrultuda 1923 yılında Cumhuriyetimiz ile çıktığımız yolculuğumuzu 99 yıl boyunca birçok ilke imza atarak taçlandırdık. Tüm bayilerimizle inşa ettiğimiz güçlü bağlar sayesinde istasyonlarımız nesilden nesle aktarılıyor, yarattığımız sürdürülebilir iş modeli sektörümüze ilham oluyor. Daha pek çok yenilikçi çalışma ile köklü mirasımızın ve değerlerimizin bizlere verdiği sorumluluğu yerine getiriyor, ülkemizi gelişimi için çalışıyor ve Shell’i nice 100 yıllara taşımak gayesiyle yol alıyoruz. 99 yıllık köklü deneyimimizle ilkleri hayata geçirmek için hiç durmadan çalışıyoruz.” dedi.

Shell’in yeni marka iletişimini değerlendiren başarılı oyuncu Engin Akyürek ise “Geçtiğimiz yıl Shell’in marka değerleri ve vizyonu çerçevesinde aynı zeminde buluşmuş ve büyük bir heyecanla ‘Shell Hep İleride’ iletişimine imza atmıştık. Shell’in değerlerinden beslenen samimi ve gerçek çalışmaları, sosyal alandaki yatırımları ve yeni nesil enerji dönüşümündeki rolüne duyduğum güvenle bir kez daha bu heyecana ortak oldum. İlk günden itibaren yol arkadaşım olarak gördüğüm bu iş birliğinde bugün aileden biri gibi hissediyorum. Shell’in birbirinden renkli üyeleriyle tanışmak ve onların hikayelerine ortak olmak da bu bağları derinleştirdi. İnanıyorum ki paylaşacağımız bu güzel anılar tüm Türkiye’ye de bu değerleri, samimiyeti ve güveni yaşatacak” dedi.

‘İLETİŞİM KAMPANYAMIZDA ‘SAMİMİYETİ VE GERÇEKLİĞİ’ ODAĞIMIZA ALDIK’

Markanın yeni iletişim kampanya stratejisinin detaylarını açıklayan Shell & Turcas Perakende Satışlar Pazarlama Direktörü Seher Poyrazoğlu Yavuz; “Shell & Turcas olarak, iletişim faaliyetlerimizde ‘Hep İleride’ yaklaşımımızın köklerine iniyoruz. Böylelikle sosyal, çevresel ve ekonomik gelişime yönelik kararlı çalışmalarla üstlendiğimiz rol ve sorumluluğa dikkat çekiyoruz. Biliyoruz ki ‘Hep İleride’ olmak demek, herkesi kapsamak demek ve biz de uzun yıllardır bu alanda ilham veren çalışmalar yürütüyoruz. Herkesin istasyonlarımızda ve hayatta eşit temsili için yenilikler ve girişimlere imza atıyoruz. Yeni dönemde değerlerimizden beslenen çabalarımızı odağa aldık ve tüm iletişim faaliyetlerimizde içimizden, samimi ve gerçek hikayelere yer verdik. Çünkü biliyoruz ki Shell ile yolu kesişen herkesin hikayesi bir diğerine ilham verecek nitelikte ve bu insan odaklı yaklaşım paylaşıldıkça çoğalacak. Bu doğrultuda  değerleri ve duruşuyla marka değerlerimizi başarıyla temsil eden marka elçimiz Engin Akyürek’le yeni bir iletişim kampanyasına imza attık. ‘Shell ile Hep İleride Olanların’ gerçek hikayelerini mercek altına aldık.” şeklinde konuştu.

Sektörümüzde her zaman bir adım önde olmayı, “İlk”leri gerçekleştirmeyi ve sektöre “yön vermeyi” ilke edinen bir marka olduklarına değinen Poyrazoğlu Yavuz; “Dünyanın ilk farklılaştırılmış yakıtı Shell V-Power ve ilk Sadakat Programı Shell Club Smart’tan, istasyonlarda ilk premium market konsepti Shell Select Market’e, ilk kadın istihdamını destekleyen Shell’de Kadın Enerjisi’nden çocuklar için özel olarak tasarlanmış ilk çocuk tuvaletine, engelli misafirlerimizin hayatını kolaylaştıran sektördeki ilk engelsiz hizmet alanından ilk taşıt tanıma sistemine, ilk kanopi uygulamasından, ilk market içi tuvalete, sektörümüzü geliştiren ve diğer oyuncular tarafından örnek alınan birçok ilk ve yeniliğe imza atmanın gururunu yaşıyoruz.

Yeni kampanyamızda da geçtiğimiz yıl başladığımız ve tarihin en yüksek pazar payına ulaşmamızda önemli katkısı olan  ‘Shell Hep İleride’ marka yaklaşımımızı bir adım daha öteye taşıdık ve yeni bir iletişim kampanyamız ile daha kapsayıcı hale getirdik. Tüm filmlerimizde içimizden, samimi ve gerçek hikayelere ve kişilere yer verirken, marka elçimiz Engin Akyürek de samimiyeti ile değerlerimizden beslenen hikayelerimizin aktarılmasında önemli bir rol üstlendi. ” dedi

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

PETROL

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu


 Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol Ofisi Grubu’nun da sponsorluğunda başladı. “Geleceğin Enerjisi, Enerjinin Ekonomisi” temasıyla düzenlenen etkinlikte sektörün güncel sorunları, çözüm önerileri ve geleceğe yönelik stratejileri tartışılıyor.

“bp satın alımını ülkemize olan koşulsuz şartsız inancımızla gerçekleştirdik”
Zirvenin açılışında konuşan Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu: “Türkiye, yakın coğrafyanın enerji geçişi gündeminde kritik rol oynuyor. Çeperimizde yaşanan jeopolitik riskler ve küresel enflasyonda yaşanan dalgalanmalar enerji güvenliği, erişilebilirliği ve sürdürülebilirliği eksenindeki önemimizi daha da artırdı. Sektör olarak bu gerçeğe sahip çıkarak birlikte yol almak öncelikli görevimiz. Kasım başında kapanışını gerçekleştirdiğimiz bp satın alımı bizim açımızdan bu misyonun önemli hamlelerinden biri. Bu sebeple işler biraz mutedil dalgalı olmaya başladığında hızla çıkışa doğru vaziyet alanlara inat, ülkemize olan koşulsuz şartsız inancımızla imza attığımız bu referans projeden ötürü kıvançlıyız.” dedi.

“Milli kalkınmayı destekliyor, ülkemizin enerji geçişi hedeflerine hizmet ediyoruz”
Abbasoğlu konuşmasına “bp satın alımından biyodizel yatırımlarımıza, havacılık, denizcilik ve madeni yağ operasyonlarımızdan terminal ve istasyon ağımıza kadar tüm kılcallarımızdaki büyüme adımlarımızda verime, ortak faydaya ve sürdürülebilir ekonomik büyümeye odaklanıyoruz. Altyapı ve üstyapı yatırımlarımızla Türkiye’nin enerji bağımsızlığı ve küresel enerji üssü olma misyonuna katkı sağlıyoruz. Amacımız; milli kalkınmayı desteklemek, ülkemizin enerji geçişi hedefleri için çalışmak ve sosyal yatırım anlayışıyla paydaşlarımızla birlikte yol aldığımız katma değeri yüksek yatırımları hızlandırarak ülkemize en iyi şekilde hizmet etmek” şeklinde devam etti.

Continue Reading

PETROL

OPET’ten çevre dostu akıllı istasyonlar


Akaryakıt dağıtım sektöründe faaliyetlerine devam eden OPET, sektöründe fark yaratan çalışmaları ile öne çıkmaya devam ediyor. OPET, Kuzey Marmara Otoyolu üzerinde acente modeliyle hizmet veren Çekmeköy Kuzey ve Kuzey Marmara Çevreyolu Poyraz Mevkii’nde, sürdürülebilirlik ve çevre dostu uygulamalarıyla sektöre örnek olacak karşılıklı iki istasyonunu İstanbul’a kazandırdı.

Enerji ihtiyacını  kurulan güneş enerji santrali (GES) ile karşılayan istasyonlar, enerji ve suyu verimli kullanan teknolojiye sahip. Akaryakıt dolumu esnasında havaya yayılan benzin buharının yüzde 95’ten fazlasını geri kazanan BGD (Buhar Geri Dönüşüm) sistemini de bünyesinde bulunduran istasyonlarda, satış binalarının tamamında akıllı, izlenebilir ve merkezi iklimlendirme sistemi mevcut. Bu konseptin devamı niteliğinde yine Çekmeköy’de ve Başakşehir’de olmak üzere 2 istasyonun daha inşaatı sürüyor.

İstasyonların, enerji ihtiyacını çatı şekline sahip bir dış mekân yapısı olan kanopinin üzerinde kurdukları GES’ten karşılayacağını ifade eden OPET Genel Müdürü Özgür Kahramanzade, “OPET olarak faaliyetlerimizi gerçekleştirirken yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanarak, ülkemizin ‘2053 Net Sıfır Emisyon’ hedefinin yanı sıra Koç Holding’in ‘2050 Karbon Nötr’ hedefine de hizmet ediyoruz. Bu amaçlar doğrultusunda projelendirdiğimiz istasyonlarımız sektörümüzde pek çok ‘ilk’e sahip” değerlendirmesinde bulundu.

“Elektrik enerjisi ihtiyacının tamamını kanopi üzerine kurulu GES ile karşılayan istasyonlarımız kendi kendine yetebiliyor” diyen Kahramanzade sözlerine şöyle devam etti: “Çekmeköy istasyonumuzda kanopi üzerine yerleştirilen 570 adet güneş paneli ile yıllık 330 bin kWh’nin üzerinde bir enerji üretimi elde etmeyi planlıyoruz. Kurulu gücü 228 kW olan bu paneller ülkemizde kanopi üzerine kurulan en yüksek kapasite ile de ayrı bir yere sahip. Yine istasyon başına yıllık 160 tondan fazla CO₂ salımına engel olacağını öngördüğümüz istasyonlarımızın ekonomik ömrü boyunca gerçekleştireceği elektrik üretimi ile çevreye katkısı, toplamda yaklaşık 20 bin yetişkin ağacın dikilmesinden doğan faydaya denk olacak.”

İlk olarak İstanbul Çekmeköy’de hizmet vermeye başlayan yeni istasyonları ile sürdürülebilirlik alanındaki vizyonlarını ortaya koyduklarını kaydeden Kahramanzade, “Bu konsept kapsamında kendi kendine yetebilen bir tesis olarak hayata geçirdiğimiz ilk istasyonumuz Çekmeköy, inşaat aşamasının ardından LEED Platinum sertifikası almaya hak kazanarak, sektörde kendi kategorisinde bir ilk de imza attı. Çekmeköy İstasyonumuzda altyapı çalışmalarında yapay zekâ ve makine öğrenmesi ile belirlenmiş senaryolar ışığında algoritmik yöntemlerden faydalanılıyor” dedi.

İSTASYONLARDA NELER VAR?

Su tüketimi mahal bazlı bağımsız otomatik sayaç izleme sistemiyle takip edilirken geliştirilmiş arıtma sayesinde çıkan atıklar kontrollü bir şekilde atık su şebekesine gönderiliyor.

İstasyon sahası genelinde, yağmur suyunu toplama hatları ve 50’şer m³ yeraltı tankları konumlandırılarak, yağmur suyunun şehir şebeke suyu ile entegre değerlendirilmesi, su kaynaklarının verimli kullanılması ve su tüketiminde tasarruf edilmesi sağlanıyor. Bu kapsamda istasyonda saha sulama ve tuvalet rezervuarlarında kullanım sarfiyatının yüzde 10’u yağmur suyundan elde ediliyor.

Market satış ve kafe alanıyla ziyaretçilere daha geniş bir ürün yelpazesi sunulurken, akıllı, izlenebilir ve merkezi bir iklimlendirme sistemiyle de müşterilerin konforu ve sağlığı ön planda tutuluyor.

Fiyat panosuna yerleştirilmiş tam renkli yüksek çözünürlüklü dış ortam ekranları ile güncel kampanyalar, akaryakıt fiyatları, özel günlere dair mesajlar ve anlık trafik hava durumu gibi bilgilendirmeler yapılıyor.

İstasyon altyapı çalışmalarında yapay zekâ ve makine öğrenmesi ile belirlenmiş senaryolar ışığında algoritmik yöntemlerden faydalanılıyor.

Akaryakıt tesisatında yapılan iyileştirmeler ve akıllı dalgıç pompalar sayesinde, yakıt alan araçlara hızlı ve güvenli dolum imkânı sağlanıyor.

Yeşil alanlarda, bölgenin coğrafi yapısına uygun ve su gereksinimleri asgari düzeyde olan bitkilerin kullanılırken yeşil alanların sulaması için yağmur sensörleri ile desteklenen ve su tüketimini en aza indirgeyen yer altı damlama sisteminden faydalanılıyor.

Satış binasında hava kalitesinin kontrolü ve düzenlenmesi için CO₂ sensörleri ile desteklenen, akıllı, izlenebilir merkezi iklimlendirme sistemine sahip olan istasyonun işletmesinde kullanılan cihazlar merkezi bir otomasyon sistemine bağlı olup, izlenip raporlanabiliyor.

İstasyon binası ana taşıyıcıları üzerinde kurulu deprem sensörleri, tehlike anında merkezi otomasyon üzerinden gerekli önemlerinin alınmasını sağlıyor.

Continue Reading

PETROL

Petrol Ofisi Grubu bp’nin Türkiye’deki akaryakıt ve terminal operasyonlarının satın alımını tamamladı


Petrol Ofisi Grubu, bp’nin Türkiye’deki akaryakıt ve terminal operasyonlarını satın alma sürecini tamamladığını duyurdu. İşlem kapanışıyla birlikte bp’nin BP Turkey Refining Limited ve BP Petrolleri A.Ş.’deki hisseleri ile ATAŞ, Çekisan ve Ambarlı ortak girişim terminallerindeki payları Petrol Ofisi Grubu’na devredildi.

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu yeni dönem için heyecanlı olduklarını belirterek, “Cumhuriyetimizin yeni yüzyılını sektöre referans teşkil edecek ve Türkiye’nin enerji geçişindeki hedeflerine hizmet edecek bir işlemle karşılamaktan ötürü çok mutluyuz. Toplam deneyimin iki asra yaklaştığı eşsiz bir ekosisteme erişiyoruz. Bu bilinç ve sorumlulukla sürdürülebilir kalkınmaya yönelik yatırımlar yapmaya hız kesmeden devam edeceğiz.” şeklinde konuştu.

bp’nin Türkiye’deki akaryakıt operasyonlarının Petrol Ofisi Grubu’na satışının hisse alım sözleşmesi 14 Kasım 2023’te imzalanmış, Rekabet Kurumu onayı da 12 Eylül 2024’te verilmişti.

Continue Reading

En Çok Okunanlar