PETROL
OPET bir kez daha akaryakıt sektörünün ‘LOVEMARK’ı seçildi

OPET, Mediacat Dergisi’nin Ipsos iş birliği ile gerçekleştirdiği Lovemark Türkiye Araştırması 2022’de üst üste 7’nci kez akaryakıt sektörünün ‘Aşkla Bağlanılan Markası’ seçildi. OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca, “OPET, yalnızca işini iyi yaptığı için değil, işinin “yollarda görünenden daha fazlası” olduğunu bildiği için bugün Türkiye’nin en sevilen akaryakıt markası” dedi.
Müşterilerinin ihtiyaçlarını mükemmel bir şekilde karşılamak, bunu yaparken gelecek nesillere de çevresel, toplumsal ve sosyal anlamda daha yaşanabilir bir dünya bırakmak üzere çalıştığının altı çizilen OPET’in, Türk tüketicisinin kalbinin sahibi olmaya devam ettiği belirtildi. OPET, Lovemark Türkiye “Türkiye’nin Lovemark’ları 2022”de 7’nci kez üst üste akaryakıt sektörünün “aşkla bağlanılan markası” oldu. 10 Kasım tarihinde OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca, ödülü Brandweek İstanbul kapsamında düzenlenen törende Mediacat Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan ve Ipsos Ülke Hizmet Hattı Lideri Özge Sönmez’den aldı.

Mediacat önderliğinde Ipsos tarafından 15’inci kez gerçekleştirilen “Lovemark” araştırmasında bu yıl da markaların zihin payı, duygusal olarak yakınlık derecesi, beklenti ve ihtiyaçları karşılama düzeyi ile asla bırakılamayacak kadar sevilip sevilmediği dikkate alınarak hesaplama yapıldı.
“AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE İNSAN ODAKLI OLMAK BÜYÜK FARK YARATIYOR”
OPET, “Aklınıza ilk gelen markayı söyler misiniz?”, “Bu markayı kendinize ne derece yakın hissediyorsunuz?”, “Bu marka beklentilerinizi ve ihtiyaçlarınızı ne derece karşılıyor?”, “Bu marka ‘en sevdiğim, asla vazgeçemeyeceğim bir markadır’ ifadesine ne derece katılıyorsunuz?” sorularında sektörünün en yüksek puanını alan marka oldu. OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca konuyla ilgili değerlendirmesinde; “OPET insan odaklı bir marka. Akaryakıt sektöründe insan odaklı olmak büyük fark yaratıyor. Biz, istasyonlarımızı müşterilerin yolculukları sırasında soluklandığı, alışveriş yaptığı, araç içindeki yolcuların her türlü ihtiyaçlarını karşıladığı mekanlara dönüştürürken, sosyal sorumluluk alanında da kendimizi geliştirdik. Hatta bu alanda sektörümüze örnek olduk. 30 yaşında genç bir marka olan OPET, yalnızca işini iyi yaptığı için değil, işinin “yollarda görünenden daha fazlası” olduğunu bildiği için bugün Türkiye’nin en sevilen akaryakıt markası” ifadelerini kullandı.

“ÜLKEMİZE VE MÜŞTERİLERİMİZE GÖNÜLDEN BAĞLIYIZ”
OPET’in sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kurumsal vatandaşlık gibi kavramların önemini çok önceden fark ettiğine dikkat çeken Ağca, “Bu bilinçle bir akaryakıt markası olmanın ötesine geçerek, eğitime, sağlığa, çevreye ve tarihe sahip çıkan vizyoner bir markayız. Akaryakıt sektöründe bir perakendeci olarak müşteri alışkanlıkları ve ihtiyaçlarını iyi okuyor, önceden öngördüğümüz bir yetkinlikle ele alıyoruz. Müşteri daha düşünmeden, onun ihtiyaçlarını ona sunuyor veya hatırlatıyor, tercihi müşteriye bırakıyoruz. Dijital dönüşüme ve inovasyona yatırıma odaklanıyoruz. Bugüne kadar 20 milyonun üzerinde insanımızın hayatına değer kattığımız, uzun soluklu sosyal sorumluluk projelerimize devam ediyoruz. Ülkemize ve müşterilerimize gönülden bağlıyız. ‘Lovemark’ olarak kalplerde bir kez daha yer edinmek, işimize ve insanımıza olan sevgimizin yansıması. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da değer yaratmaya, fark yaratacak çalışmalara imza atmaya devam edeceğiz” diye konuştu.

‘OPET’İN ÇALIŞMALARI DÜNYA TARAFINDAN TAKDİR GÖRÜYOR’
30’uncu yılını kutlayan OPET’in, dünyanın önde gelen iş ödülleri programlarından aldığı ödüllerle adını dünyanın en iyileri arasına adını yazdırdığı ifade edildi. OPET, Uluslararası Stevie Ödülleri’nde 20, Globee Ödülleri’nde ise 21 ödüle birden layık görüldü. “Yılın Şirketi”, “Avrupa’nın En İyi Sosyal Sorumluluk Programı”, “Enerji Sektöründe En Yenilikçi Şirket” gibi ödüllerin sahibi olan OPET için jüri üyeleri tarafından “Türkiye’de akaryakıt sektörünün dönüşümüne öncülük ediyor” yorumunda bulunuldu. Sosyal sorumluluk projelerinin lideri, OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk; ‘Yılın Sosyal Değişim Yaratıcısı’, ‘İş Dünyasında Yılın Başarılı Kadın Rol Modeli’, ‘Yılın Vizyoner Kadın Lideri’, ‘Yılın Kadını’, ‘Yaşam Boyu Başarı Ödülü’ ve ‘Enerjide Yılın Yöneticisi’ başlıklarında ödül kazanırken Öztürk, aynı zamanda Stevie International Business Awards’da ‘Yaşam Boyu Başarı Ödülü’ne layık görülen ilk Türk oldu. OPET, bu yıl yurt içi ve yurt dışı ödül platformlarından 75 ödül aldı.
PETROL
Petrol Ofisi Türkiye’nin en değerli akaryakıt markası

Petrol Ofisi Grubu, uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından yayımlanan Türkiye’nin en değerli markaları raporunda Türkiye’nin en değerli ilk 20 markası arasında yer alarak üst üste üçüncü kez akaryakıt sektörünün en değerli markası olarak gösterildi.
Dünyanın önde gelen bağımsız marka değerlendirme ve danışmanlık şirketi Brand Finance, TÜRKİYE 125 – Türkiye’nin En Değerli Markaları 2025 yılı raporunu açıkladı. Türkiye’nin enerji altyapı grubu Petrol Ofisi, sıralamada Türkiye’nin en değerli ilk 20 markası sıralamasında yer alan tek akaryakıt şirketi olarak sektörünün en değerli markası olmayı sürdürdü.
Sonuçlar hakkında değerlendirmede bulunan Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu; “Türkiye’nin en değerli ilk 20 markası arasında yer alarak bir kez daha sektörümüzün en değerlisi olmaktan gurur duyuyoruz. Bu performans uzun vadeli finansal stratejimizin ve ekosistem ekonomisine verdiğimiz özenin bir sonucu. bp satın alması ile hem akaryakıt hem de geniş perspektifte enerji sektörünün referans birleşmelerinden birine imza atmıştık. Bu önemli işlemin markamıza ve ekosistemimize kattığı değerin karşılığını görüyor olmak büyük mutluluk. Bu başarıda emeği geçen tüm ekibimize, iş ortaklarımıza ve bize güvenen milyonlarca müşterimize teşekkürlerimi sunuyorum. Sürdürülebilir büyümeye odaklı yerel ve bölgesel yatırımlarımıza kararlılıkla devam ediyoruz” şeklinde konuştu.
Doğalgaz
EgeGaz, Dünya LNG Piyasasının Devlerini İzmir’de Bir Araya Getirdi

LNG piyasasında küresel ölçekte söz sahibi şirketlerin üyesi olduğu Uluslararası LNG İthalatçıları Birliği “GIIGNL”, teknik ve ticari çalışma gruplarının 2025 yılı ilk toplantılarını, 5 – 7 Mayıs tarihlerinde EgeGaz’ın ev sahipliğinde İzmir’de gerçekleştirdi.
GIIGNL’in üyeleri arasında yer alan ve Türkiye’nin en büyük gazlaştırma kapasitesi ile arz güvenliği ve çeşitliliğine önemli katkılar sağlayan EgeGaz Aliağa LNG Terminali, Akdeniz Bölgesi’nin önde gelen doğal gaz terminalleri arasında yer alıyor.
Türkiye’nin doğal gaz piyasasında her geçen gün artan ağırlığına ve enerji ticaret merkezi olma hedefine önemli katkı sağlaması beklenen organizasyon, Amerika, Asya ve Avrupa kıtalarından önde gelen şirketlerin 33 terminal ve ticaret direktörleri ile üst düzey temsilcilerinin katılımıyla gerçekleşti.
İki gün süren toplantılarda katılımcılar, teknik konularda bilgi ve en iyi uygulamaları paylaşırken, LNG ile ilgili piyasa dinamikleri ve düzenleyici hususlar konusunda da paylaşımlarda bulundular.
Program kapsamında, İzmir’in tarihi değerlerini tanıtan ve kültürel bir geziyi de içeren organizasyon, EgeGaz Aliağa LNG Terminali’ne düzenlenen teknik gezi ve gala yemeği ile sonlandı.
EgeGaz A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Akbal, dünyanın lider enerji şirketlerine Türkiye piyasasını yerinde inceleme ve yakından tanıma fırsatı sunan bu değerli organizasyona ev sahipliği yapmanın verdiği gururu sektör ile paylaşmaktan mutluluk duyduğunu dile getirdi. Sürdürülebilir büyüme için iyi bir fırsat olması temennisinde bulunan Akbal, gala yemeği sonrasında katılımcılara ve GIIGNL Yönetimine teşekkürlerini iletti.
PETROL
Tüpraş’a 7 Uluslararası Bankadan 500 milyon Dolarlık 5 yıl vadeli Sürdürülebilirlik Bağlantılı Sendikasyon Kredisi

Türkiye’nin en büyük sanayi ve lider enerji şirketi olan Tüpraş, 7 uluslararası bankanın katıldığı yılın en önemli finansman işlemlerinden biriyle, 2,5 yılı ana para ödemesiz, 5 yıl vadeli 500 milyon dolar tutarında sendikasyon kredisi temin etti. Tüpraş, güçlü operasyonel performansı, disiplinli bilanço yönetimi, ülke notu üzerinde yer alan kredi derecelendirme notuyla sendikasyon kredisini komisyonlar dahil SOFR + %2,25 toplam maliyetle sağladı. Zorlu küresel koşullara rağmen, söz konusu kredi; çeşitli uluslararası finansal kurumlardan oluşan sendikasyon grubu, rekabetçi maliyet avantajı ve uzun vade yapısı ile öne çıkıyor.
Sürdürülebilirlik Bağlantılı olarak yapılandırılan kredinin, Tüpraş’ın sera gazı emisyonlarının azaltılması ve AB Taksonomisi ile uyumlu sürdürülebilirlik yatırımlarının finansmanında kullanılması hedefleniyor.
İşlem öncesi çeşitli finans merkezlerinde yapılan görüşmeler neticesinde şirket, Bank of America Europe DAC (Koordinatör, Yetkilendirilmiş Lider Düzenleyici, Dokümantasyon Temsilcisi), ING Bank N.V. (Koordinatör, Yetkilendirilmiş Lider Düzenleyici), MUFG Bank Ltd. (Sürdürülebilirlik Koordinatörü, Lider Düzenleyici), First Abu Dhabi Bank PJSC (Sürdürülebilirlik Koordinatörü, Yetkilendirilmiş Lider Düzenleyici, Temsilci), Emirates NBD Capital Limited (Yetkilendirilmiş Lider Düzenleyici), Société Générale (Lider Düzenleyici) ve Citibank, N.A. ADGM Branch’ın (Lider Düzenleyici) katılımıyla güçlü bir sendikasyon kurdu.
Mevcut ekonomik koşullarda kredinin sağlanmasının önemini vurgulayan Tüpraş Mali İşler Genel Müdür Yardımcısı Doğan Korkmaz, “Aldığımız kredi Avrupa’nın önde gelen rafinaj şirketlerinden olan Tüpraş’ın uluslararası finans çevreleri nezdinde güçlü konumunu net bir biçimde gösteriyor. Global ve bölgesel çalkantıların tereddütlere yol açabildiği dönemlerde dahi güçlü finansal politikaları olan ve disiplinli bilanço yönetimleri ile öne çıkan firmalar olumlu ayrışabiliyor.
2050 yılında karbon nötr lider enerji şirketi olma hedefiyle Stratejik Dönüşüm Planımız doğrultusunda ilerlerken, aynı zamanda fonlama portföyümüzün çeşitliliğini korumaya büyük önem veriyoruz. Ülkemizin potansiyeline ve sektörümüzün geleceğine duyduğumuz güvenle, sürdürülebilirlik hedeflerimize ulaşmak için 2035 yılına kadar 8,25 milyar ABD doları yatırım yapacağız” dedi.
Borsa İstanbul’da en fazla yatırımcıya sahip ve son üç yılda en fazla temettü dağıtan şirket olduklarını söyleyen Doğan Korkmaz, “Tüpraş’ın yarattığı katma değere odaklanarak, paydaşlarımızın güven ve desteğiyle geleceğe yönelik sağlam adımlar atmaya özen gösteriyoruz. Bu anlayışla, disiplinli ve etkin finansman politikalarımızla güçlü bilançomuzun devamlılığını sağlayarak, sürdürülebilirlik yatırımlarımızı da kararlılıkla hayata geçirmeye devam edeceğiz” dedi.