Connect with us

PETROL

Nurten Öztürk, ‘OPET’in kusursuza yolculuğu’nu Brand Week’te anlattı


OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, Brandweek İstanbul’da “Zihinlerden Kalplere Sosyal Marka ‘Nasıl Olunur’?” başlıklı oturumda Gazeteci Nilay Örnek’in sorularını yanıtladı. Öztürk’ün, Opet’in 30’uncu yılında Mersin’de başlayan ve ‘Türkiye’nin Aşkla Bağlanılan Markası’na dönüşen yolculuğunu anlattığı söyleşinin, Brandweek’in en ilgi çekici oturumu olduğu aktarıldı. Konuşmasında Öztürk, yaşama dair deneyimlerini, altın öğütleri ile birlikte paylaştı.

OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, 7-11 Kasım tarihleri arasında Zorlu PSM’de gerçekleştirilen Brand Week İstanbul’a katıldı. Öztürk, “Zihinlerden Kalplere Sosyal Marka Nasıl Olunur?” oturumunda Gazeteci Nilay Örnek’in sorularını yanıtladı. OPET’in akaryakıt dağıtım sektöründe Öztürkler Limited Şirketi olarak çıktığı yolculukta, bugün Türkiye’nin en güçlü markaları arasında yer aldığını belirten Nurten Öztürk, “Benim gibi asıl mesleği öğretmenlik olan eşim OPET Yönetim Kurulu Kurucu Başkanı Fikret Öztürk’le bir hayal kurduk. Her şey hayallerle başlar ancak bu hayalleri gerçekleştirmek çok önemli bir emek, çaba ve zaman gerektirir. OPET işte böyle doğdu. Önce maden yağı ticaretine yöneldik. Kadınların akaryakıt sektöründe görülmesinin mümkün olmadığı dönemlerdi. Eşim “Kasanın yanında dursan yeterli’’ dese de ben bununla yetinmedim. İşin tüm zayıf noktalarını görerek onları tamamlamaya çalıştım” dedi.

Çevreye duyarlı bir insan olarak ilk işinin, madeni yağ tenekelerinin tozunu aldırmak olduğunu anlatan Öztürk, “İnsanların temiz olan madeni yağ tenekelerini tercih ettiklerini fark ettim. Başlangıçta madeni yağ dükkanına gelen müşteriler “Ne işi var bu kadının?” derken, zaman geçtikten sonra beni arar oldular. Ben olduğumda oradaki sıcaklığı fark ettiler. Bir süre sonra işimizi Mersin’den İstanbul’a taşıdık. İstanbul’a geldiğimizde baktık ki sektördeki beş akaryakıt şirketi var ve hepsi yabancı. Eşimle “Neden yüzde 100 yerli sermaye ile kurulmuş bir akaryakıt şirketi olmasın?” dedik. “Türkiye’de öyle bir şirket kuralım ve bu şirketi uluslararası yapalım” dedik. OPET böyle doğdu. 6 Aralık 1992’de de akaryakıt satışına başladı” diye konuştu.

SAĞLIKLI BİR TOPLUM İÇİN 22 YILDIR YOLLARDA

Nurten Öztürk, bilinçli toplum projeleriyle 20 milyondan fazla insanın hayatında değer yaratan OPET’in sosyal sorumluluk anlayışını ve ilk projesi Temiz Tuvalet Kampanyası’nın öyküsünü de “Zihinlerden Kalplere Sosyal Marka Nasıl Olunur?” oturumunda anlattı. Öztürk şöyle konuştu: “İşe başladığımız zamanlarda karayollarında gidilecek tuvalet yoktu. Tuvaletler istasyonlardan çok uzak ve girilemez haldeydi. Bir çözüm gerekiyordu. Temiz Tuvalet Kampanyası bu şekilde planlandı. Eşim “Sen başlatırsan, istasyon istasyon gezersen olur” dedi. “Müşteri kaybederiz” diyenler oldu. Ancak ben, “Bu proje olacak. Önce karayollarındaki istasyonlarımızdan başlayıp tüm Türkiye’ye yayacağız’’ dedim. “Tuvaletleri temizlersek yalnız kendimize değil toplumumuza da hizmet edeceğiz” diyerek yola çıktık ve 22 yıldır yollardayız. Uğramadığımız yerler, kurumlar kalmadı. Yurtdışına da gittik. Projemizin doruk noktası yakın zamanda lansmanını yaptığımız “Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar” oldu. Biz projeyi kalıcı olarak gelecek nesillere aktararak toplumun zihnine kazıyacağımızı düşünüyoruz. Temiz Tuvalet, o kadar başarılı oldu ki ilk yıl 25 bine yakın teşekkür aldım. 2004 yılında da uluslararası IPRA ödülü İngiltere’de verildi. “Dünya Tuvaletçiler Birliği’nin başkanlığını yapar mısınız?’’ dediler ve “Anladık ki bu problem insanlığın yaşamı boyunca var olacak bir problem ve siz bunu çözdünüz. Medeniyet simgesi olan tuvaletlere yönelik proje yaparak Türkiye’ye çağ atlattınız” diye eklediler. Bu proje, sadece hijyen sorununu değil başka sorunları da çözmemiz gerektiğini gösterdi. Şirketim de buna hazır ve arkamdaydı.”

“OPET’İ BİR OKUL OLARAK DÜŞÜNÜYORUZ”

Temiz Tuvalet Kampanyası’nın ardından Yeşil Yol ve Örnek Köy, Tarihe Saygı, Trafik Dedektifleri, Kadın Gücü ve İşimiz Temiz projelerine başladıklarını anlatan Nurten Öztürk, “Kadın Gücü projemizle kadın istihdamı sorununa yöneldik.  Bugün 80 ilimizdeki istasyonlarda kadınlarımız çalışıyor, bundan çok büyük gurur duyuyoruz. TOBB Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı olarak aynı zamanda yine kadın, cinsiyet eşitliği ile ilgili problemleri çözecek hem de kadın istihdamını artıracak ciddi projeler üzerinde çalışıyoruz” dedi. OPET’in yıllardır sektörünün Türk toplumu tarafından en çok sevilen markası olduğuna dikkat çeken Nurten Öztürk, “Lovemark Araştırması’nda akaryakıt dağıtım kategorisinde şirketimiz her yıl lider oluyor. Bunun sebebi insanımızın bize olan güveni ve sevgisi. Biz aslında kusursuza yolculuk yapan bir şirketiz. Vizyonuna; ‘ülke yararına kurumsal sosyal sorumluluk projeleri yapan’ ifadesi koyan şirket sayısı azdır. Aynı zamanda da Türkiye’nin bir numaralı akaryakıt şirketi olmayı da hedef olarak koyduk. OPET’i bir okul olarak düşünüyoruz. Ticaretin içinde olmamıza rağmen öğretmenlikten hiçbir zaman kopmadık. Ben hep öğretmen kalmayı tercih ediyorum. Bu duygusal bağ da biz öğretmen kaldığımız sürece devam edecek” dedi.

“İNSANIMIZIN İHTİYACI OLAN ŞEY NEREDE İSE ORADA OLACAĞIZ”

Nurten Öztürk, 30 yaşında genç bir marka olan OPET’in bundan sonraki 30 yılı için; “İnsanımızın ihtiyacı olan şey nerede ise orada olacağız. Değişim kaçınılmaz. Değişime inanmamak yanlış. Teknoloji çok gelişti, değişti. Sürekli kendimizi geliştirmek çok değerli. Akaryakıt sektörünün geleceğiyle ilgili pek çok söylemler var. Bunların kısa süreli olduğunu düşünmüyoruz. Daha uzun yıllar ülkemize akaryakıt satarak hizmet vereceğiz. Ama aynı zamanda alternatif enerjilere de yatırım yaparak geleceğimizi zenginleştirmeye çalışıyoruz. İstasyonlarımızda başka iş alanları da açmak istiyoruz. Çünkü OPET görünenden çok daha fazlası” diye konuştu.

‘İNSANI İŞİMİZİN ÖZNESİNE KOYDUK, HİZMETİ İLKE EDİNDİK’

Nurten Öztürk, OPET’te her zaman en iyi işi yapmak ve fark yaratmak için çabaladıklarına değindi. Öztürk, “Bizim zamanımıza kadar akaryakıt istasyonları akaryakıt alınıp geçilip gidilen yerlerdi. Ama insana hizmet etmek lazım. Akaryakıtı kullanan araç ama aracı kullanan da insan. Biz insanı işimizin öznesine koyduk, hizmeti ilke edindik. Zaten bu ülkede kurulan akaryakıt dağıtım şirket olarak bu ülkeye borcumuz ve sorumluluğumuz olduğunu düşündüğümüz için ne gerekiyorsa yaptık. Bir taraftan ticari faaliyetlerimizi sürdürürken, insanlarımızla kucaklaşacağımız, onların bizi, bizim onları arayacağımız bir sistem geliştirdik. Böylece OPET büyüdü ve şu anda Türkiye’nin en büyük akaryakıt dağıtım şirketi. Bunu da yalnız yapmadık insanlarımızla beraber yaptık” ifadelerini kullandı.

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

PETROL

TotalEnergies İstasyonları’ndan “Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına destek


T.C. İçişleri Bakanlığı’nın motosiklet kazalarını önleme hedefiyle başlattığı “Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına desteğini açıklayan TotalEnergies İstasyonları, motosiklet sürücülerine özel olarak sunduğu avantajlarla plana katkı sağlamayı hedefliyor

TotalEnergies İstasyonları, motosiklet sürücülerinin güvenliğini artırmak ve kask kullanımını teşvik etmek amacıyla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından başlatılan “Bir Kural 1 Ömür” adlı eylem planına katıldı.  Türkiye’nin 81 ilinde hizmet veren TotalEnergies İstasyonları, söz konusu plan kapsamında motosiklet sürücülerine özel avantajlar sunacak.

Beş kat yakıt puan kazanma imkânı

Eylem planına destek kapsamında TotalEnergies İstasyonları, Club TotalEnergies mobil uygulamasında motosiklet kullanıcılarını ayrı bir kategori altında tanımlayarak, platforma ilk kez üye olan motosiklet kullanıcılarına hoş geldin puanı hediye edecek. Motosiklet kullanıcılarına beş kat yakıt puan kazanma imkânı sunan TotalEnergies İstasyonları, farklı markalarla yaptığı iş birlikleri ile sigorta, lastik, bakım gibi hizmetlerden indirimli şekilde yararlanılmasına olanak tanıyacak.

“Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına yönelik farkındalığı artırmayı hedefleyen TotalEnergies İstasyonları, çeşitli iletişim çalışmaları da gerçekleştirecek. TotalEnergies İstasyonları, Club TotalEnergies uygulaması ve kurumsal web sitesinin yanı sıra istasyonlarındaki dijital ekranlarından bilgi ve farkındalık yaratmak amacıyla mesajlar yayınlayacak. TotalEnergies İstasyonları, iletişim izni veren motosiklet kullanıcısı Club TotalEnergies üyelerine farkındalığı artıran bildirimler de gönderecek.

Continue Reading

PETROL

BP Petrolleri A.Ş.’nin Petrol Ofisi Grubu ile birleşme işlemleri resmen tamamlandı


28 Şubat 2025 tarihinde İstanbul Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından tescil edilen birleşme ile BP Petrolleri A.Ş.’nin tüm hak ve yükümlülükleri Petrol Ofisi’ne devredildi.

BP Petrolleri A.Ş.’nin (BP), Petrol Ofisi A.Ş. çatısı altında birleşme işlemi 28 Şubat 2025 tarihinde resmen tamamlandı. Bu kapsamda, DAĞ/471-7/10208 numaralı Petrol Piyasası Dağıtıcı Lisansı sahibi Petrol Ofisi A.Ş., yüzde 100 oranında hissedarı olduğu DAĞ/471-143/10338 numaralı Petrol Piyasası Dağıtıcı Lisansı sahibi BP ile Türk Ticaret Kanunu’nun 155 ve ilgili maddeleri çerçevesinde kolaylaştırılmış birleşme usulüyle birleşti. 1282 sayılı Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi’nde ilan edilen tescil işlemi ile birlikte BP, tüzel kişiliğini sona erdirerek tasfiyesiz infisah etti ve tüm hak ve yükümlülükleri külli halefiyet yoluyla Petrol Ofisi A.Ş.’ye devredildi.

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu, “BP’nin Petrol Ofisi Grubu’na katılması hem bizim hem de sektör için yeni bir dönemin başlangıcı. Ülke genelindeki 9 terminalimizin ikmal ve tedarik gücüyle beslenen 2.700’e yakın istasyonumuzla hem tüketicimize hem de bayilerimize katma değer sağlarken Türkiye’nin enerji güvenliği stratejilerine de fayda yaratacak projelerimizi artırarak sürdüreceğiz. Sektörümüze örnek teşkil eden bu birleşmenin tamamlanmasında emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarımıza, iş ortaklarımıza ve düzenleyici kurumlara teşekkür ediyorum.” şeklinde konuştu.

İstasyon dönüşümleri sürüyor
BP’nin dağıtıcısı olduğu akaryakıt bayileri, 1 Mart 2025 itibariyle faaliyetlerine Petrol Ofisi dağıtıcı lisansı altında devam ediyor. Bu çerçevede “bp” markası ve “Petrol Ofisi” markası altında hizmet veren istasyonlardan akaryakıt alımı aynı şekilde sürdürülüyor. Hâlihazırda “bp” markası ile faaliyet gösteren perakende akaryakıt istasyonlarının marka dönüşüm süreci 1 Kasım 2026 tarihine kadar tamamlanmış olacak.

Continue Reading

PETROL

Shell, Madeni Yağlar Stratejilerini Türkiye’deki Distribütörleriyle Paylaştı  


Shell & Turcas Madeni Yağlar ekibi Antalya’da düzenlenen Shell Champions Club etkinliğinde, Türkiye’nin dört bir yanından gelen ve indirekt satışlarından sorumlu madeni yağlar distribütörleriyle yıllık stratejilerini paylaştı.

Küresel pazar araştırma ve danışmanlık şirketi Kline + Company’nin raporuna göre, üst üste 18’inci kez dünyanın bir numaralı madeni yağlar tedarikçisi olan Shell, Türkiye’de Shell & Turcas Madeni Yağlar ekibi olarak distribütörleriyle bir araya geldi.

Etkinliğe katılan 250 katılımcıyla, 2025 yılı ve sonrası için yeni iş birliği fırsatları, inovatif fikirler ve uygulanabilir projeler tartışılarak somut aksiyon planları oluşturuldu.

Türkiye Madeni Yağlar İndirekt Satışlar Müdürü Emre Şuyalçınkaya’nın sunumuyla başlayan etkinliğin ilk gününde, 2025 stratejileri, pazarlama planları ve teknik eğitimler katılımcılarla paylaşıldı. Yeni ürünler, teknik onay mekanizmaları ve Shell’in teknoloji faaliyetleri hakkında detaylı bilgiler aktarılırken, pazarlama seansında global örnekler ve sektörel gelişmeler ele alındı. Ayrıca katılımcılar, Shell’in dijital araçları konusunda da kapsamlı eğitimler alarak bilgi ve yetkinliklerini artırma fırsatı buldu.

İkinci gün ise İş Sağlığı, Emniyet ve Çevre (İSEÇ) seansında satış ekiplerinin günlük hayatta karşılaştığı İSEÇ riskleri ve Shell’in Hayat Kurtaran Kuralları ele alınırken, Etik ve Uyum seansında güncel uygulamalar ve kanuni gereklilikler değerlendirildi. Ayrıca, Shell’in Derince’de yer alan Madeni Yağ ve Gres Üretim Tesisi’ndeki üretim süreçleri hakkında da bilgi verildi.

Saffet Üçüncü deneyimlerini paylaştı

Etkinliğin dikkat çeken anlarından biri, sektörün deneyimli ismi Saffet Üçüncü’nün de konuk olduğu, küresel gelişmeler ve Shell’in teknoloji alanındaki yenilikçi yaklaşımını anlattığı ilham verici konuşması oldu. Günün sonunda düzenlenen egzersiz seansıyla da katılımcılar hem zihinsel hem de fiziksel olarak yenilenme fırsatı buldu.

Continue Reading

En Çok Okunanlar