PETROL
Castrol’ün Yeni Pazarlama Direktörü Onur Dede

Dünyanın önde gelen madeni yağ markalarından Castrol’ün Ortadoğu, Türkiye ve Afrika (META) Pazarlama Direktörü olarak yeni görevine başlayan Onur Dede; Ortadoğu, Türkiye ve Afrika yönetim ekibinin yanı sıra Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya pazarlama liderlik ekibinde de yer alacak.
Kariyerine 2003 yılında bp’de başlayan Onur Dede, teknik belgeleme koordinatörü ve teknik destek uzmanı olarak görev aldı. İki yıl saha mühendisliği görevinde bulunduktan sonra ilk yöneticilik deneyimini 2007-2008 yıllarında İç ve Doğu Anadolu Bölgesi Satış Yöneticisi olarak edindi. Ardından Teknik Destek Yöneticisi olan Dede, bu dönemde aynı zamanda Castrol Türkiye’yi teknik uzman olarak sektörel etkinliklerde temsil etmeye başladı.
İlk global görevi Castrol Ticari Araç Yağları Global Marka Yöneticiliği
2011’de Ticari Araç Yağları Pazarlama Yöneticisi görevine atanan Onur Dede, bu görevinde B2C, B2B ve B2B2C alanlarında Türkiye’deki pazarlama çalışmalarını yönetti. Ardından da 2015 yılında Castrol Ticari Araç Yağları Global Marka Yöneticisi olarak ilk global görevine atanarak Castrol ticari araç yağlarını dünya genelinde tüm kanallarda ve ülkelerde global marka stratejisi doğrultusunda yönetti.
2017 yılına kadar sürdürdüğü Global Marka Yöneticiliği görevinden sonra Castrol TUCA Pazarlama Yöneticisi olan Dede, 2021 yılına kadar şirket stratejisi doğrultusunda tüm pazarlama programlarını etkin bir şekilde uygulayacak şekilde pazarlama ekibine liderlik etti. 2021 yılında Castrol EMEA Marka ve İletişim Yöneticisi olarak çalışmaya başladı. Bu görevinde de otomobil, motosiklet ve ticari araç yağlarının Avrupa’daki marka pazarlama planlarını geliştirdi. Nilay Tatlısöz’ün Castrol TUCA Genel Müdürü olmasının ardından da 2023 yılında Castrol Ortadoğu, Türkiye ve Afrika Pazarlama Direktörlüğü görevini devraldı.
Boğaziçi Üniversitesi Kimya Mühendisliği’nden mezun olan Dede, İngilizce ve Almanca biliyor. Ayrıca süreç mühendisliği alanında uzmanlık derecesi bulunuyor.
PETROL
Shell’in kârı yüzde 28 azaldı

Küresel petrol şirketi Shell, 2025 yılı ilk çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını yayımladı. Buna göre Şirket bu dönemde 5,58 milyar dolar net kâr elde etti. Şirketin net kârı 2024’ün aynı dönemine göre yüzde 28 geriledi.
Öte yandan daha düşük amortisman ve daha düşük maliyetler Shell’in ilk çeyrekteki kazançlarını dengeledi.
BEKLENTİLERİN ÜZERİNDE KAR ELDE ETTİ
Piyasa beklentisi Shell’in bu dönemdeki kârının yaklaşık 4,96 milyar dolar olacağı yönündeydi. Böylece, Shell’in bu dönemdeki kârı beklentilerin yaklaşık yüzde 13 üzerinde gerçekleşti.
HİSSE GERİ ALIMI YAPACAK
Shell, petrol fiyatlarındaki düşüşe rağmen gelecek üç ay için ek 3,5 milyar dolarlık hisse geri alımı yapacağını da açıkladı. Böylece şirket, art arda 14 çeyreklik en az 3 milyar dolarlık hisse alımı gerçekleştirecek.
PETROL
OPET’in dijital açık cüzdanı kolaylık ve kazanç sağlıyor

OPET, “Mobil Uygulaması”na açık dijital cüzdan “Opet Pay”i de ekledi. Böylece Opet Pay kullanıcıları ödemelerini erteleme ve yaptığı ödemelerden nakit iade kazanma imkânına sahip oluyor.
Lansmana özel Opet Pay’in “Yükle & Öde” seçeneğiyle yapılacak akaryakıt ödemelerinde, kredi kartı ile bakiye yükleyen kullanıcılar yüzde 3, havale ile yükleme yapanlar ise yüzde 5 nakit iade kazanıyor. Ayrıca “Şimdi Al, Sonra Öde” seçeneğiyle, kullanıcılar akaryakıt ödemelerini 30 gün boyunca vade farksız ve masrafsız olarak erteleme imkânından yararlanabiliyor.
GÜNLÜK YAŞAM KOLAYLAŞIYOR
Dijital cüzdan kullanılarak ödeme olanağı sunan Opet Pay, aynı zamanda mobil teknolojinin tüm imkânlarını kullanarak, anlık bilgilendirme, harcama takibi gibi özellikleriyle günlük yaşamı kolaylaştırıyor.
YENİ FONKSİYONLAR YOLDA
Opet Pay ile hesap oluşturan OPET müşterilerine ayrıca lansmana özel 500 TL’ye varan Yakıt Puan ve 150 TL değerinde Temizlik Puan hediye ediliyor. İlerleyen dönemlerde market ve yıkama ödemelerinin alınacağı bu bu sistemde “Arkadaşını Davet Et” fonksiyonun da yeni bir modül olarak kullanılması planlanıyor.
“İNOVATİF BİR SİSTEM”
Opet Mobil Uygulaması’nı değişen müşteri ihtiyaçlarına ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayarak sürekli güncellediklerini ifade eden OPET Genel Müdürü Özgür Kahramanzade, “Son olarak uygulamaya eklediğimiz Opet Pay; akaryakıt ödemelerini daha hızlı, daha güvenli ve daha kolay hale getiren bir dijital ödeme çözümü. Aynı zaman da dijital cüzdan ile ödeme yapmayı sağlayan ve sanki bir banka kartı gibi anlaşmalı tüm işyerlerinde geçerliliği olan inovatif bir sistem. Dijitalleşmenin hız kazandığı günümüzde kullanıcıların hız, güvenlik ve kolaylık beklentileri de her zamankinden daha önemli hale geldi. Bu doğrultuda geliştirilen Opet Pay, sadece bir ödeme aracı olmanın ötesine geçerek, kullanıcılarına zaman kazandıran, güven veren ve alışveriş alışkanlıklarını değiştiren bir deneyim sunuyor” diye konuştu.
PETROL
TotalEnergies İstasyonları’ndan “Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına destek

T.C. İçişleri Bakanlığı’nın motosiklet kazalarını önleme hedefiyle başlattığı “Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına desteğini açıklayan TotalEnergies İstasyonları, motosiklet sürücülerine özel olarak sunduğu avantajlarla plana katkı sağlamayı hedefliyor
TotalEnergies İstasyonları, motosiklet sürücülerinin güvenliğini artırmak ve kask kullanımını teşvik etmek amacıyla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından başlatılan “Bir Kural 1 Ömür” adlı eylem planına katıldı. Türkiye’nin 81 ilinde hizmet veren TotalEnergies İstasyonları, söz konusu plan kapsamında motosiklet sürücülerine özel avantajlar sunacak.
Beş kat yakıt puan kazanma imkânı
Eylem planına destek kapsamında TotalEnergies İstasyonları, Club TotalEnergies mobil uygulamasında motosiklet kullanıcılarını ayrı bir kategori altında tanımlayarak, platforma ilk kez üye olan motosiklet kullanıcılarına hoş geldin puanı hediye edecek. Motosiklet kullanıcılarına beş kat yakıt puan kazanma imkânı sunan TotalEnergies İstasyonları, farklı markalarla yaptığı iş birlikleri ile sigorta, lastik, bakım gibi hizmetlerden indirimli şekilde yararlanılmasına olanak tanıyacak.
“Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına yönelik farkındalığı artırmayı hedefleyen TotalEnergies İstasyonları, çeşitli iletişim çalışmaları da gerçekleştirecek. TotalEnergies İstasyonları, Club TotalEnergies uygulaması ve kurumsal web sitesinin yanı sıra istasyonlarındaki dijital ekranlarından bilgi ve farkındalık yaratmak amacıyla mesajlar yayınlayacak. TotalEnergies İstasyonları, iletişim izni veren motosiklet kullanıcısı Club TotalEnergies üyelerine farkındalığı artıran bildirimler de gönderecek.
-
ELEKTRİK1 hafta önce
Dicle Elektrik, kaçak elektriği tespit eden sayaç geliştirdi
-
ELEKTRİK1 hafta önce
Çamlıgöze ve Koyulhisar HES’in işletmesini Akkuş AŞ aldı
-
Yenilenebilir Enerji1 hafta önce
Galata Wind kurulu gücünü 348 MW’a yükseltti
-
ELEKTRİK1 hafta önce
Enerjisa’nın net kârı yüzde 169 arttı
-
Elektrikli Araçlar2 hafta önce
Elektrikli araç sayısındaki artışın fosil yakıt tüketimini yüzde 40 azaltması bekleniyor
-
PETROL1 hafta önce
Shell’in kârı yüzde 28 azaldı
-
ELEKTRİK1 hafta önce
EFG Elektrik, Ar-Ge Merkezi ünvanı kazandı
-
Elektrikli Araçlar2 hafta önce
T10X’te avantajlı fırsatlar mayıs ayında da sürüyor