Elektrikli Araçlar
Elektrikli Araç Sahiplerinin %22’si Elektrikli Otomobil Almanın Avantajlarını Bilmiyor
Elektrikli araç satın alımlarını artıran tüketici trendlerini belirlemek için 8 ülkede 1.900 otomotiv tüketicisini kapsayan dünya genelinde bir araştırma gerçekleştirildi. EMEA bölgesinde elektrikli araç satın alma tercihinde en önemli neden çevre bilinci olurken, Kuzey Amerika’daki tüketicilerin tercihinde yakıt tasarrufu büyük rol oynadı.
İlk kez elektrikli araç satın alanların %52’si, pandemi sürecinde yaptıkları aramalarda ulaştıkları bir markanın web sitesinde yer alan elektrikli araçların öneminin arttığı bilgisi satın alma kararlarını etkilediğini belirtti . Ek bir araştırma, otomobil satın almaya niyetlenenlerin %89’unun yaşanan çip krizinin farkında olduğunu ve bunun satın alma kararlarını etkilediğini ortaya koydu.
Dünya genelinde faaliyet gösteren Küresel Medya Platformu Teads, Kantar ile otomotiv sektöründe ortak yürüttüğü araştırmanın sonuçlarını yayınladı. Dünya genelinde gerçekleştirilen araştırma, yalnızca birkaç markanın elektrikli araçlarla (EV) hali hazırda güçlü bir ilişkiye sahip olduğunu ve katılımcıların neredeyse yüzde 40’ının elektrikli araçların tüm avantajlarından haberdar olmadıklarını, bu nedenle hala eğitime ihtiyaç duyduklarını ortaya koydu.
Tüketicilerle bağlantı kurmak ve tüketicileri elektrikli araçlar konusunda daha fazla eğitmek, elektrikli araçların geleceği için büyük önem taşıyor.
Teads platformunda, yaşanan çip sıkıntısının tüketicilerin satın alımları üzerindeki etkisine yönelik olarak otomobil satın almayı planlayanlar arasında yapılan ek anket çalışması, tedarik sorunlarının satın alma kararlarını ciddi şekilde etkilediğini ortaya koydu. Önümüzdeki altı ay ve iki yıl içinde otomobil satın almayı planlayan tüketicilerin yüzde 89’u yaşanan çip sıkıntısından haberdar. Avrupa’daki kullanıcıların yüzde 31’i yaşanan çip sıkıntısının otomobil satın alma planlarını etkileyeceğini belirtiyor. Yüzde 14’lük bir kesim ikinci el otomobile yöneleceğini, yüzde 9’luk bir kesim ise elinde otomobil mevcut olan markaları tercih edeceğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 5’i otomobil satın alma planlarını erteleyeceğini belirtiyor. Diğer taraftan tüketiciler daha fazla beklemeleri durumunda fiyatların azalacağını düşünüyor. Dünya genelinde tüketicilerin yüzde 31’i, Avrupa’daki tüketicilerin yüzde 34’ü otomobil alım planlarını ertelemeleri durumunda daha uygun fiyata otomobil alacaklarını düşünüyor.
Tüketiciler satın alma yolculuklarında dijitale daha fazla güveniyor
Otomotiv markaları açısından reklam söz konusu olduğunda geçmişten bugüne TV en baskın medya tercihi olmuştur. Ancak, Teads’in kısa süre önce yaptığı araştırma, tüketicilerin satın alma yolculuklarında giderek daha fazla dijitale güvendiğini gösteriyor. Elektrikli araç almak isteyenler arasında bu oran daha da fazla. Elektrikli araç alanların yarısı tüm satın alma süreçlerini çevrimiçi ortam üzerinden yürütmeyi (yakıt harcamalarını düşürmek için elektrikli araç satın alanların yüzde 35’i) tercih ederken, yüzde 74’ü COVID sonrasında bu alışkanlıklarını devam ettirecek. Tüketici yolculuğunda dijitalin önemi göz önüne alındığında, tüketicilerin çevrimiçi elektrikli araç yolculuklarını etkileyen çevrimiçi kanallara bakıldığında, haber sitelerinin sosyal medyadan 1,6 kat daha etkili olduğu ve tüketicilerin kısa, ilgili ve atlanabilir videolardan oluşan reklamlar görmek istedikleri en ilgi çekici noktalar arasında yer alıyor.
Elektrikli araç satın almayı planlayan tüketicilerin yüzde 90’ı, genel anlamda otomobil satın almayı planlayanların yüzde 85’i çevrimiçi reklamlarla eyleme geçtiğinden dijital reklamlar otomotiv pazarı açısından büyük önem taşıyor. Teads’in araştırması, bir tüketicinin çevrimiçi bir otomobil reklamı gördükten sonra yaptığı en olası eylemin (yüzde 40) bir otomotiv markasının web sitesini ziyaret etmek olduğunu, yüzde 21’inin de reklamı tıkladığını gösteriyor.
Markaların web siteleri de satın alma yolculuğunda önemli bir temas noktası olarak öne çıkıyor. EMEA bölgesindeki elektrikli araç satın almayı planlayanların yüzde 49’u araştırmalarına markanın web sitesini ziyaret ederek başlıyor. Bayiye gidenlerin oranı yalnızca yüzde 28. Markaların web siteleri aynı zamanda en etkili satın alma kararı kaynağı olarak öne çıkıyor. Elektrikli araç satın almayı planlayanların yüzde 80’i web sitelerinin nihai kararlarını etkilediğini belirtiyor.
Elektrikli araçlarla ilgilenen kullanıcılar son teknolojilere çok daha ilgililer
Elektrikli araçlarla ilgilenenlere otomotivden sonra en önemli iki içerik türü olan haber ve teknoloji kanalları dahil olmak üzere çeşitli bağlamlarla ulaşmak mümkün. Elektrikli araçlarla ilgilenen kullanıcılar (yüzde 76), standart fosil yakıtlı otomobil arayanlara (yüzde 56) kıyasla en son teknolojilere daha meraklı olduklarından elektrikli araç kampanyalarında teknolojiye yönelik kanallara daha yüksek oranda yer vermek büyük önem taşıyor.
Teads Insights International Başkan Yardımcısı Ioanna Stagia, “Araştırmamız, konu otomobil satın alma olduğunda tüketicilerin çevre bilincine sahip tutumlara doğru önemli oranda kaydıklarını gösteriyor. Araştırmamızın net olarak ortaya koyduğu en önemli nokta ise çevrimiçi kanalların farkındalıktan satın almaya kadar uzanan tüketici yolculuğunu yönlendirmede giderek daha önemli hale geldiği. Otomobil üreticilerinin yaşadıkları zor zamanlardan başarıyı en üst düzeye çıkarmaları için 2022 yılındaki kampanyalarını bu iki temel anlayış üzerine kurmaları ve planlamaları gerekiyor” diyor.
Teads Küresel Kıdemli Sektör Direktörü Henner Bloemer, “Marka itibarı elektrikli araç kullanıcıları açısından en önemli kilit noktalarından biri olduğundan markaların elektrikli araç profilini geliştirmek büyük önem taşıyor. Yeni rakiplerin girişiyle her geçen gün daha da gelişen bir pazarda büyümek için yerleşik markaların, yüzde 57’si elektrikli araç için daha fazla para ödemeye hazır son derece kârlı müşteriler için cazibelerini korumaları gerekiyor” diyor.
Elektrikli Araçlar
Hızlı Şarj Hizmetinin Yanında 1 Aylık Ücretsiz S Sport Plus Keyfi
Türkiye’nin her bölgesinde hizmet veren, elektrikli araç dünyasının hızla büyüyen şarj istasyonu OtoPriz, avantajlı kampanyalarla müşteri memnuniyetini artırmaya devam ediyor. Tüm müşterilerine 1 aylık ücretsiz S Sport Plus keyfi sunan OtoPriz, 22 Kasım – 22 Aralık 2024 tarihleri arasında geçerli olan kampanyası ile spor sever müşterilerine EuroLeague, LaLiga, Serie A, NBA, UFC, MotoGP, FIBA, NFL gibi heyecan verici lig ve turnuvaları canlı ve özet olarak izleme imkanı sağlıyor.
Yüzde yüz yenilenebilir enerjiyle çalışan Otopriz şarj istasyonları, yeni kampanyasıyla elektrikli araç kullanıcılarına sunduğu avantajlarla sektörde fark yaratıyor. Yenilikçi şarj markası, daha önce Bankkart kullanıcılarına sunduğu avantajın ardından, şimdi de tüm müşterilerine spor keyfini canlı olarak yaşayabileceği bir kampanyaya imza atıyor. 22 Kasım – 22 Aralık 2024 tarihleri arasında geçerli olan kampanya ile tüm spor sever müşterilerine EuroLeague, LaLiga, Serie A, NBA, UFC, MotoGP, FIBA ve NFL serilerini canlı ve özet olarak izleme imkanı sunuluyor. OtoPriz, herhangi bir konum ya da cihaz fark etmeksizin çoklu ortamda kullanılabilecek kampanya kodu ile lig ve derbi heyecanını canlı olarak yaşatıyor.
Elektrikli araç kullanıcılarına keyifli bekleyiş fırsatı
Müşteri memnuniyetini ön planda tutarak sektördeki kalite tanımına farklı bir vizyon getiren yeniliklerin adresi OtoPriz, müşterilerine hızlı şarj imkanı sunarken kısa süreli bekleyişleri keyifli hale getiriyor. Elektrikli araç kullanıcıları, araçlarını şarj ederken telefon, tablet ve diğer elektronik cihazlardan kolaylıkla tüm spor müsabakalarını izleyebiliyor.
Kampanyadan faydalanmak için elektrikli araçları bir kere şarj etmek yeterli. Kullanıcılar, şarj işlemi sonrasında teslim edilen faturanın ‘notlar’ kısmında yer alan kampanya kodunu, www.ssportplus.com platformuna girerek bir ay boyunca ücretsiz üyelik hizmetinden yararlanabiliyor. OtoPriz, 22 Aralık 2024 tarihine kadar geçerli olan kampanyası ile tüm elektrikli araç kullanıcılarına ayrıcalık sunmaya ve temiz bir gelecek inşasına katkıda bulunmaya devam edecek. Kampanyanın detaylarına web sayfasında yer veren OtoPriz, elektrikli araç kullanıcılarını kolay ara yüze sahip https://otopriz.com.tr/
Elektrikli Araçlar
OtoPriz Müşterilerine Her Alanda Kazandırıyor!
Türkiye’nin her bölgesinde hizmet veren, elektrikli araç dünyasının hızla büyüyen şarj istasyonu OtoPriz, avantajlı kampanyalarla müşteri memnuniyetini artırmaya devam ediyor. Tüm müşterilerine 1 aylık ücretsiz S Sport Plus keyfi sunan OtoPriz, 22 Kasım – 22 Aralık 2024 tarihleri arasında geçerli olan kampanyası ile spor sever müşterilerine EuroLeague, LaLiga, Serie A, NBA, UFC, MotoGP, FIBA, NFL gibi heyecan verici lig ve turnuvaları canlı ve özet olarak izleme imkanı sağlıyor.
Yüzde yüz yenilenebilir enerjiyle çalışan Otopriz şarj istasyonları, yeni kampanyasıyla elektrikli araç kullanıcılarına sunduğu avantajlarla sektörde fark yaratıyor. Yenilikçi şarj markası, daha önce Bankkart kullanıcılarına sunduğu avantajın ardından, şimdi de tüm müşterilerine spor keyfini canlı olarak yaşayabileceği bir kampanyaya imza atıyor. 22 Kasım – 22 Aralık 2024 tarihleri arasında geçerli olan kampanya ile tüm spor sever müşterilerine EuroLeague, LaLiga, Serie A, NBA, UFC, MotoGP, FIBA ve NFL serilerini canlı ve özet olarak izleme imkanı sunuluyor. OtoPriz, herhangi bir konum ya da cihaz fark etmeksizin çoklu ortamda kullanılabilecek kampanya kodu ile lig ve derbi heyecanını canlı olarak yaşatıyor.
Elektrikli araç kullanıcılarına keyifli bekleyiş fırsatı
Müşteri memnuniyetini ön planda tutarak sektördeki kalite tanımına farklı bir vizyon getiren yeniliklerin adresi OtoPriz, müşterilerine hızlı şarj imkanı sunarken kısa süreli bekleyişleri keyifli hale getiriyor. Elektrikli araç kullanıcıları, araçlarını şarj ederken telefon, tablet ve diğer elektronik cihazlardan kolaylıkla tüm spor müsabakalarını izleyebiliyor.
Kampanyadan faydalanmak için elektrikli araçları bir kere şarj etmek yeterli. Kullanıcılar, şarj işlemi sonrasında teslim edilen faturanın ‘notlar’ kısmında yer alan kampanya kodunu, www.ssportplus.com platformuna girerek bir ay boyunca ücretsiz üyelik hizmetinden yararlanabiliyor. OtoPriz, 22 Aralık 2024 tarihine kadar geçerli olan kampanyası ile tüm elektrikli araç kullanıcılarına ayrıcalık sunmaya ve temiz bir gelecek inşasına katkıda bulunmaya devam edecek. Kampanyanın detaylarına web sayfasında yer veren OtoPriz, elektrikli araç kullanıcılarını kolay ara yüze sahip https://otopriz.com.tr/ sayfasına davet ediyor.
ELEKTRİK
Otopriz, 250’yi aşan soket sayısı ile erişim ağını genişletmeye devam ediyor!
Eksim Holding çatısı altında yer alan Otopriz, Türkiye’nin her noktasında 250’yi aşan soket sayısı ile erişim ağını genişletmeye devam ediyor. Eksim olarak yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanarak gerçekleştirdikleri yatırımlar ile sürdürülebilir ve daha yeşil bir dünya için çalıştıklarını belirten Eksim Holding İş Geliştirme Başkanı Mutluhan Oruncak, “Türkiye’nin her köşesinde elektrikli araç kullanıcılarına 7/24 kesintisiz ve güvenli hizmet sunmayı amaçlayan yaygın ve yüksek hızlı şarj ağımızı devreye aldık. Hedefimiz, bu altyapıyla Türkiye genelinde elektrikli araç kullanımını daha erişilebilir hale getirmek ve üstün bir kullanıcı deneyimi sunarak sektörün lider operatörü olmak.” diye konuştu
Eksim Holding, enerji dağıtımı ve yenilenebilir enerji üretimi yatırımlarıyla Türkiye’nin yeşil enerji dönüşümünde öncü rol üstlenirken bu tecrübesini şimdi de elektrikli araç şarj istasyonu sektörüne taşıyor. Elektrikli araç ekosistemine güçlü bir giriş yapan Eksim’in yeni markası OtoPriz, Türkiye genelinde yüksek hızlı şarj çözümleri sunma hedefiyle erişim ağını hızla genişletmeye devam ediyor. Hakkâri’den Tekirdağ’a, ülkenin dört bir yanında kurduğu yüksek hızlı şarj istasyonlarında soket sayısı 250’yi aşan OtoPriz, bu alanda Türkiye’nin en büyük operatörü olmayı hedefliyor.
OtoPriz’in elektrikli araç sektöründeki yenilikçi adımlarını değerlendiren Eksim Holding İş Geliştirme Başkanı Mutluhan Oruncak, “Türkiye’nin her köşesinde elektrikli araç kullanıcılarına 7/24 kesintisiz ve güvenli hizmet sunmayı amaçlayan yaygın ve yüksek hızlı şarj ağımızı devreye aldık. Hedefimiz, bu altyapıyla Türkiye genelinde elektrikli araç kullanımını daha erişilebilir hale getirmek ve üstün bir kullanıcı deneyimi sunarak sektörün lider operatörü olmak.” ifadelerini kullandı.
İstasyonların yüzde 95’inde hızlı şarj hizmeti
Eksim olarak yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanarak gerçekleştirdikleri yatırımlar ile sürdürülebilir ve daha yeşil bir dünya için çalıştıklarını belirten Mutluhan Oruncak, “Elektrikli araç hızlı şarj istasyonu markamız OtoPriz ile hem karbon salımının azaltılmasına hem de çevre bilincinin yaygınlaştırılmasına katkı sunmayı hedefliyoruz. Şu an 250 şarj soketinin bulunduğu bir altyapı kurmuş durumdayız ve bu altyapının yüzde 95’i yüksek hızlı şarj kapasitesine sahip.” bilgisini verdi. Yüksek hızlı ve çevre dostu şarj teknolojilerini ülke genelinde daha erişilebilir kılarak Türkiye’nin karbon net sıfır geleceğinde önemli bir rol üstlendiklerini dile getiren Oruncak, “Elektrikli araç kullanıcılarına en modern, çevre dostu ve yenilikçi şarj çözümlerini sunmaya kararlıyız.” açıklamasını yaptı.
Sektörde bir ilk: Mobil hızlı şarj istasyonu hizmeti
Elektrikli araç kullanıcılarının yolda kalma endişesini ortadan kaldıran ve sektörde ilk olma özelliği taşıyan OtoPriz Mobil Hızlı Şarj İstasyonu, İstanbul’daki müşterilerinin bulundukları lokasyonda hızlı ve pratik şarj hizmeti almasını sağlıyor.
7/24 müşteri desteği
OtoPriz mobil uygulaması, kullanıcılarına en yakın şarj istasyonuna yönlendirme seçeneği sunarken 7/24 müşteri desteği ve yenilikçi ürünleriyle ayrıcalıklı bir şarj deneyimi yaşatıyor. OtoPriz, sürekli kendini geliştiren bir anlayışla sadece bugünün değil, geleceğin de şarj deneyimini şekillendirmeyi hedefliyor.
-
Sektörel3 hafta önce
Aramco, Horse Powertrain Limited’ın %10 hissesini satın alma işlemini tamamladı
-
ELEKTRİK3 hafta önce
Enerji Dönüşümünde Önemli İş Birliği
-
Yenilenebilir Enerji3 hafta önce
Arkın Akbay: Küresel Enerji Talebi 2050’ye Kadar Yüzde 18 Artacak!
-
Yenilenebilir Enerji3 hafta önce
TÜRKİYE’DE ENERJİ VERİMLİLİĞİNE VE YÖNETİMİNE EN FAZLA HARCAMA YAPAN SANAYİCİ VE İHRACATÇI FİRMALAR ARAŞTIRMASI SONUÇLANDI
-
Yenilenebilir Enerji4 hafta önce
Yeni yapılacak kamu binalarına “yeşil sertifika” zorunluluğu getiriliyor
-
Doğalgaz4 hafta önce
Socar, Türkiye doğal gaz dağıtım şirketini satacak
-
Yenilenebilir Enerji4 hafta önce
GENSED, Eskişehir’de “Güneş Enerjisi ve Enerji Depolama Semineri” düzenledi
-
Yenilenebilir Enerji4 hafta önce
TİKAV ve Akfen Yenilenebilir Enerji’nin Kadınların Güçlenmesi İçin Kırsal Bölgelere Uzanan Farkındalık Projesi ‘Dijitaldeki Ayak İzimiz’ Tamamlandı