Connect with us

Elektrikli Araçlar

Ford Pro Yeni E-Transit Courier’i İstanbul’da Tanıttı

Ford Pro, Ford Otosan tarafından geliştirilen tamamen elektrikli yeni ticari aracı E-Transit Courier’nin global lansmanını Ford Otosan’ın İstanbul’daki Ar&Ge Merkezi’nde gerçekleştirdi.

E-Transit Courier’in araç mimarisi müşteri araştırmaları ve görüşmeleri ile belirlenen ihtiyaç ve beklentilere göre geliştirildi ve Ford Otosan tasarımcıları ve mühendisleri tarafından “Tasarım Odaklı Düşünce” (Design Thinking) felsefesi ile müşterilere en uygun çözümleri sunmak üzere tasarlandı. Müşterilerin daha verimli çalışması için Ford Pro’nun yazılım ve bağlı hizmetler platformuna entegre, tamamen bağlantılı E-Transit Courier, mevcut modele göre yüzde 25 daha fazla yük hacmi ve daha fazla taşıma kapasitesi sunuyor.

Ford Pro Avrupa Genel Müdürü Hans Schep, “E-Transit Courier, üstün EV performansı, gelişmiş yük kapasitesi ve tam bağlantılı olması ile segmentini bir üst seviyeye taşıyor. Ford Pro’nun uzun süredir koruduğu pazar liderliği bize müşterilerin ihtiyaçlarına dair emsalsiz bir içgörü kazandırıyor. E-Transit Courier ile daha fazla bağlanabilirlik sayesinde müşterilerimizin kompakt vanlardan yüksek verimlilik elde etmelerine yardımcı olacağız” dedi.

Ford Otosan Genel Müdürü Güven Özyurt, “Üretim gücümüzün yanı sıra mühendislik ve tasarım yetkinliklerimizin son göstergesi E-Transit Courier ile Ford’un elektriklenme yolculuğundaki rolümüzü artırmaya devam ediyoruz. Hem elektrikli hem de içten yanmalı motor alternatifleriyle müşterilerimizle buluşturacağımız yeni Courier’in tasarımını Dunton ve Köln’deki Ford tasarım ekipleriyle geliştirmekten ve mühendisliğinin tüm sorumluluğunu almaktan büyük gurur duyuyoruz. Ford Otosan olarak bizi her daim geleceğe taşıyacak araçları geliştirmeye ve üretmeye devam edeceğiz” diye konuştu.

Tasarım ve mühendisliğine ek olarak üretimi de Ford Otosan tarafından Craiova fabrikasında gerçekleşecek olan E-Transit Courier’nin 2023 yılında benzinli ve dizel versiyonları, 2024 yılında da elektrikli versiyonu satışa sunulacak.

ford-e-transit-courier-06.jpgTamamen elektrikli verimlilik ve şarj çözümleri

E-Transit Courier’nin tamamen elektrikli güç aktarma organları, güçlü 100 kW motor ve tek pedallı sürüş kabiliyeti dahil olmak üzere müşterilere tavizsiz bir sürüş deneyimi sunmak üzere tasarlandı.

Ford Pro Şarj, şarj sürecini optimize etmeye yardımcı olan donanım kurulumu ve yönetim yazılımı da dahil olmak üzere ev, depo ve halka açık noktalarda şarj için çözüm sunuyor. Ford Pro Charging yazılımı aracılığıyla basitleştirilen faturalama ve yönetim süreçleri, işletmelerin iş araçlarını eve götürmelerini ve kamuya açık şarjı kolaylaştırmayı da destekliyor.

Evde 11 kW AC’lik akım ile 5,7 saatte şarj1 olması hedeflenen E-Transit Courier’in evde şarjı tercih eden müşteriler arasında popüler olması bekleniyor. Ayrıca geceleri daha uygun elektrik tarifesinden yararlanmak için SYNC ekranı veya şarj yazılımı kullanılarak şarj planlanması yapılabiliyor.

Halka açık yerlerde şarj için 100 kW’a kadar DC hızlı şarj özelliği ile aracın 10 dakika şarj1 edilmesi ile 87 km menzil eklemesi, 35 dakikadan kısa sürede ise yüzde 10 ila 80 arasında şarj olması ön görülüyor. Ayrıca E-Transit Courier halka açık şarj cihazlarını içermesi planlanan BlueOval Şarj Ağı ile birlikte geliyor.

Beş veya daha fazla araca sahip olan müşteriler, Ford Pro E-Telematics’in kişiye özel özelliklerinden de yararlanabiliyor. Araç üretkenliği en üst düzeye çıkarmak için anlık verileri kullanıyor ve Ford Pro Şarj’ın etkili ve sezgisel kullanımını destekleyen özellikler de sunuyor.

“Tak ve Şarj Et” özelliği ile E-Transit Courier’nin BlueOval Şarj Ağı cihazları aracılığıyla rahat ve kolay şarj imkânı sunuyor ile şarj işlemi fişin takılması ile otomatik olarak başlıyor ve fişi çektikten sonra araç sahibine fatura ve şarj özeti gönderiliyor. İki şarj arasında daha fazla yol gidebilmesi için aracın “Intelligent Range” özelliği daha doğru menzil hesaplaması sunmak için veriler toplar.

ford-e-transit-courier-exterior-01.jpgMüşteri odaklı tasarım

E-Transit Courier’in tamamen yeni gövde tasarımı tüm boyutlarda daha fazla yük kapasitesi sunuyor. 1.220 mm’ye çıkarılan arka tekerlek arası genişlik sayesinde kompakt van ilk kez iki Euro paleti aynı anda taşıyabiliyor. 2,9 m3 toplam kargo hacmi ise bir önceki modele göre yüzde %25 daha fazla. Buna ek olarak aracın hacmi, 2.600 mm’den uzun kalas veya boru gibi nesneleri taşımasına imkân veren yeni yük geçişli bölme özelliği kullanılarak daha da artırılabiliyor. Tamamen elektrikli modelin azami taşıma kapasitesi2 700 kg, azami çekme ağırlığı ise 750 kg3.

E-Transit Courier, cesur, ayırt edici dış tasarımı ve kompakt van kullanıcılarının ihtiyaçlarına göre tasarlanmış geniş, pratik iç mekânı ile işletmelerin öne çıkmasına yardımcı oluyor. Tümüyle yenilenen modelde sürücünün diz mesafesini ve görüş alanını iyileştirmek için “köşeli yuvarlak” direksiyon simidi gibi benzersiz özelliklerin yanı sıra daha fazla depolama alanı sunan vites kolu, tuşlu kontak ve elektronik el freni gibi standart donanım özellikleri bulunuyor.

“Digiboard” gösterge panelinde Ford’un en yeni SYNC 4 sistemine sahip 12 inçlik dokunmatik orta ekran bulunuyor. İlerleyen dönemlerde Türkiye marketinde de yer alacak olan aboneliğe dayalı Bağlı Navigasyon trafik, park, şarj ve bölgeye özgü koşullarla ilgili güncellemelerle üretkenliği artırabiliyor ve sürücünün iş yükünü azaltabiliyor. Kablosuz Android Auto ve Apple CarPlay uyumluluğu ise standart4. Yenilikçi, sınıfında benzersiz “Office Pack” dizüstü bilgisayar kullanmayı, evrak doldurmayı veya kabinde mola vermeyi daha kolay ve rahat hale getirmek için katlanabilir düz bir çalışma yüzeyi ve aydınlatma içeriyor.

Sürücü ve yük güvenliği ise E-Transit Courier’in tasarımında en önemli konulardan. E-Transit Courier, standart olarak sunduğu kapsamlı gelişmiş sürücü destek sistemleri ile segmentte yeni bir mihenk taşını oluşturuyor5. Opsiyonel olarak sunulan Şerit Ortalama ve Dur & Kalk özellikli Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Çapraz Trafik Uyarısı özellikli Kör Nokta Bilgi Sistemi, Kavşak Asistanı ve Geri Fren Asistanı şehir içi sürüşlerde sürücünün daha rahat olmasını sağlıyor.

Her E-Transit Courier’de standart olarak bulunan yerleşik modem sayesinde, Ford Pro ekosistemi ile her zaman açık bağlantı ve bayi ziyareti gerektirmeden aracın kapasitesini zaman içinde geliştirebilen kablosuz yazılım güncellemeleri sağlanıyor.

ford-e-transit-courier-interior-01.jpgGeliştirilmiş güvenlik ve sahip olma maliyeti

Yerleşik modemi etkinleştirdikten sonra sürücüler, ilerleyen dönemlerde Ford Pro Yazılımı aracılığıyla olası çarpışmalar ve hırsızlık olayları için gelişmiş araç güvenliği uyarılarından yararlanabilecekler. Filo Çalıştırma Engelleme özelliği sayesinde, filo yöneticileri, çalışma saatleri dışında hırsızlığı veya yetkisiz kullanımı önlemek amacıyla E-Transit Courier’i uzaktan etkinleştirebilecek ve devre dışı bırakabilecekler.

Ford Pro, araç güvenlik uzmanı TVL ile iş birliği içinde E-Transit Courier için fabrikada takılan kilit paketleri sunuyor. Bu güvenlik paketleri araca zorla girme gibi saldırılara karşı ikincil kanca kilitlerinin aktive olması ve sürücünün iş yükünü azaltmak ve teslimatları daha hızlı yapabilmek için kayar yan kapıların otomatik kapanma ve kilitleme özelliğini de içeriyor.

Ford Pro Service, E-Transit Courier’in planda olmayan bakım maliyetlerinin dizel motorlu modellere kıyasla en az yüzde 35 daha düşük olmasını bekliyor. Tümüyle yenilenen van, genişleyen Mobil Servis kapasitesi, benzersiz bağlı çalışma süresi sistemi ve Avrupa’nın en büyük özel ticari araç bayi ağını içeren Transit ailesinin geri kalanıyla aynı kapsamlı Ford Pro Servis ağı tarafından destekleniyor.

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Elektrikli Araçlar

Schneider Electric ve AVEVA, IN-CORE Systemes ile ortaklık kurarak, elektrikli araç (EV) batarya üretimindeki verimliliği artıracak.

Schneider Electric’ten yapılan açıklamaya göre, EV pazarı hızla büyümeye devam ederken, artan üretim, arıza modları ve süreç varyasyonu gibi yeni sorunlara yol açabiliyor ve bu da operasyonel, malzeme ve işçilik kayıplarına neden olabiliyor.

Bir EV batarya hücresinin üretilmesi için 1 kilowatt saat enerjiye karşılık 47 kilowatt saat enerji gerekirken, son yıllarda, EV batarya üretiminde malzemelerin yüzde 20’ye kadarının hurdaya ayrıldı.

Schneider Electric ve AVEVA, IN-CORE Systemes arasında yapılan ortakla, elektrot seviyesinden nihai hücre performansına kadar veri bağlantısı sağlayacak ve müşterilere süreçleri iyileştirmek için eksiksiz bir veri resmi sunacak.

Schneider Electric, AVEVA ve IN-CORE arasındaki ortaklık, elektrot seviyesinde veri izlenebilirliğini ele alarak üretim sürecine daha büyük veri bağlantısı getirecek.

IN-CORE İzlenebilirlik Çözümü, kritik parametreleri elektrot üretimi, nihai hücre ve paket performansına bağlamak için AVEVA Sistem Platformu ile çalışacak ve müşterilere doğru zamanda ve doğru formatta ilgili verileri sağlayarak eksiksiz bir veri resmi sunacak.

– “Bu ortaklık, EV pazarına yeni veri bağlantısı seviyeleri sağlayacak”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Schneider Electric Mobility Segment Başkanı Christel Galbrun, operasyonel zorlukların, EV batarya üretiminde başarının önündeki en büyük engel olduğunu belirtti.

Galbrun, “Talep arttıkça, kaliteyi ve verimliliği artırmalı, varyasyonu ve hurdayı azaltmalıyız. IN-CORE ile olan bu ortaklık, EV pazarına yeni veri bağlantısı seviyeleri sağlayacak ve müşterilerin tüm süreçlerde eksiksiz bir veri mimarisi oluşturmasına yardımcı olacak.” ifadelerini kullandı.

IN-CORE Systemes Genel Müdürü Michel Popovic de Schneider Electric ile EV pazarındaki ana zorluklardan biri olan elektrot seviyesi veri bağlantısını ele almak için ortaklık yapmaktan memnuniyet duyduklarını belirterek “Birlikte, izlenebilirlik verilerini toplayabilir, değer zincirinin geri kalanıyla bağlantı kurabilir ve müşterilere anında değer katmak için bağlamlaştırabiliriz.” açıklamasında bulundu.

Continue Reading

Elektrikli Araçlar

Ford Trucks, Avrupa’da büyümesini emin adımlarla sürdürüyor

Global büyümesini sürdüren Ford Trucks, Avrupa’nın kilit pazarlarından Hollanda’ya adım attı. Ford Trucks, F-MAX ve bağlanabilirlik teknolojisi ile öne çıkan yeni F-LINE serisi gibi ürünlerle Hollanda’nın geniş müşteri tabanına verimli ve teknolojik çözümler sunacak. 

Ağır ticari sektörünün global markası Ford Trucks, Avrupa’daki büyüme yolculuğuna Kuzey ülkelerine açılımda stratejik öneme sahip olan Hollanda ile devam ediyor. Hollanda pazarına giren Ford Trucks, Benelux bölgesindeki yapılanmasını tamamlamış oldu.

Geniş ürün portfolyosu ve yenilikçi teknolojileriyle Avrupa’dan yoğun talep gören Ford Trucks, Hollanda pazarında 65 yılı aşkın deneyimi bulunan F-Trucks Nederland ile iş birliği yapacak. Açılışı takiben 2024 yılı içerisinde en az 10 stratejik lokasyonda operasyonlarına başlayacak olan Ford Trucks, 2025 yılının sonuna kadar 15’i aşkın lokasyonda bayii ağını daha da güçlendirecek.

Ford Trucks, çekicisi F-MAX’in yanı sıra bağlanabilirlik teknolojisi ve gelişmiş güvenlik özellikleriyle öne çıkan yeni serisi F-LINE başta olmak üzere, F-Trucks Nederland’ın kapsamlı kamyon müşteri veri tabanının ihtiyacı olan verimli, teknolojik çözümleri sunacak.

F-Trucks Nederland ile iş birliği aynı zamanda Ford Trucks’ın sıfır emisyonlu taşımacılık yatırımları açısından da önem teşkil ediyor. Elektrikli araçlar bakımından yüksek potansiyele sahip olan Hollanda, Ford Trucks tarafından tasarlanıp 2025 itibarıyla seri üretimi gerçekleşecek ilk elektrikli kamyonun pazara sunulacağı öncül ülkelerden birisi olacak.

Emrah Duman: Müşterilerimizin operasyonlarını teknoloji ve verimlilikle desteklemeyi sürdüreceğiz

Ford Trucks Lideri Emrah Duman, “60 yılı aşkın süredir ağır ticari sektöründe ‘En verimli taşıma çözümleri ile değer yaratmak’ vizyonumuz doğrultusunda ilkleri başarmaya ve dünya çapında bir başarı öyküsü yazmaya devam ediyoruz. Global yapılanmamız kapsamında şimdi adım attığımız, Avrupa pazarının merkezi geçit görevini gören ve lojistik sektörü için ideal kesişim noktası olan Hollanda’da sektörün önde gelen, tecrübeli kuruluşlarından F-Trucks Nederland ile iş birliği yapmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Hollanda aynı zamanda dekarbonizasyon süreçlerinde öncü katkılar sunması ve elektrifikasyon dönüşümü açısından gelişmiş altyapıya sahip olması nedeniyle bizim için önemli bir ülke. Geleceğin taşımacılık çözümlerine öncülük eden bir marka olarak Hollanda pazarında da müşterilerimiz için değer yaratmayı, onların operasyonlarını teknoloji ve verimlilikle desteklemeyi sürdüreceğiz” dedi.

Ford Trucks Benelüks ve İskandinav Bölgesi Lideri Bahadır Koç, “Hollanda, Avrupa’daki büyüme planlarımızda önemli bir kilometre taşı. F-Trucks Nederland ile birlikte, Hollanda pazarında ve tüm Benelüks bölgesinde müşterilerimize yenilikçi ve verimli çözümler sunmaya devam edeceğiz. Bu iş birliği, müşteri odaklı yaklaşımımızı güçlendirerek taşımacılık sektöründeki konumumuzu daha da sağlamlaştıracaktır. Hedefimiz bölgede fark yaratan bir kamyon markası olmak” diye konuştu.

Avrupa’daki büyüme planlarına hız kesmeden devam eden Ford Trucks, bu yıl Kuzey Avrupa yayılım stratejisi için önemli adımlar atıyor. Hollanda pazarının ardından İsviçre’yi hedefleyen şirket, global operasyonlarını daha da genişletmek üzere çalışıyor.

Geleceğin taşımacılık çözümlerine öncülük eden Ford Trucks, mühendislik ve Ar-Ge uzmanlığıyla yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler geliştiriyor. İklim değişikliğinin etkilerini azaltmak amacıyla 2040 yılına kadar ağır ticari araç üretiminde sıfır emisyona ulaşmayı taahhüt eden şirket, öncelikli odak noktası olan elektrifikasyonun yanı sıra hidrojen motoru konusundaki çalışmalarını da sürdürüyor.

Continue Reading

Elektrikli Araçlar

Çin’de elektrikli araçlara şarj kolaylığı

Çin’de elektrikli araçların akülerini yalnızca 80 saniyede değiştirmelerine olanak tanıyan ilk akıllı bölgenin kurulumu tamamlandı. 

Çin’in ilk elektrikli araç (EV) şarj ve batarya değiştirme akıllı bölgesi Jiangsu Eyaletinde kuruldu. Akıllı bölge EV şarjı için gereken bekleme süresini kısaltacak.

Çin’de yeni enerjili olarak bilinen elektrikli, hibrit ve hidrojen yakıtlı araç (NEV’ler) sayısı son yıllarda artmaya devam etti ve kullanımdaki NEV’ler 2023 sonu itibarıyla 20,41 milyona yükseldi. Çin, artan elektrikli otomobil kullanımını karşılamak için ülkenin NEV şarj tesisleri ağını geliştirmeye ve genişletmeye devam ediyor. Çin Ulusal Enerji İdaresi’ne göre, 2023’te yıllık yüzde 65 büyüyerek geçen yılın sonunda neredeyse 8,6 milyona ulaştı.

Bu çerçevede elektrikli araç şarjı için gereken bekleme süresini kısaltmak amacıyla Çin’de ilk akıllı elektrikli araç (EV) şarj ve pil değiştirme gösteri bölgesi kuruldu. Çin’in Suzhou, Wuxi ve Changzhou şehirlerinde yaklaşık 500 kilometrekarelik bir alanı kapsayan bölge, State Grid Jiangsu Electric Power’a göre yaklaşık 1,300 şarj ünitesiyle 500 binden fazla yeni enerjili araç (NEV) sürücüsüne hizmet vermesi bekleniyor.

80 SANİYEDE EV ŞARJ AKÜLERİ DEĞİŞEBİLECEK

Araçların akülerini yalnızca 80 saniyede değiştirmelerine olanak tanıyan bölge, Wuxi’den başlayarak tüm yerlere de kurulacak. Daha önce EV sürücüleri sıklıkla yakındaki şarj istasyonlarını aramak zorunda kalıyordu. Yeni bölge, şarj tesislerinin uygun zamanları ve yerleri de dahil olmak üzere sürücülerin en hızlı ve en ekonomik şarj çözümlerini bulmasına yardımcı olmak için akıllı algoritmalar kullanıyor.

BEKLEME SÜRESİ YARI YARIYA AZALACAK

State Grid Jiangsu Electric Power’ın elektrik enerjisi araştırma enstitüsünde direktör olarak çalışan Yuan Xiaodong, akıllı bölgenin şarj için gereken ortalama aylık bekleme süresini yaklaşık yüzde 50 oranında azaltmasının beklendiğini söyledi. Yuan, gösteri bölgesi modelinin, Yangtze Nehri Deltası bölgesindeki NEV endüstrisinin geliştirilmesini teşvik etmek amacıyla komşu Shanghai’ye kadar genişletilebileceğini söyledi.

Continue Reading

En Çok Okunanlar