Connect with us

Elektrikli Araçlar

MG, ilave gümrük vergisi gelince, Türkiye’de üretmeyi askıya aldı

Doğan Trend Otomotiv CEO’su Kağan Dağtekin, Türkiye distribütörlüğünü yaptıkları SAIC bünyesindeki MG’nin Türkiye’de fabrika kurma planının, Çin’den gelen araçlara getirilen yüzde 40 ilave gümrük vergisi nedeniyle askıya alındığını söyledi.

Çinli otomotiv devi SAIC’in bünyesindeki MG, yeni elektrikli aracı MG4 Electric’i Türkiye pazarına sundu. Doğan Trend Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü yaptığı MG’nin, Antalya’da düzenlenen lansmanında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Doğan Trend Otomotiv CEO’su Kağan Dağtekin, SAIC’in Türkiye’de MG üretmek konusunda yeşil ışık yaktığını, bu konuda görüşmelerin belli bir aşamaya geldiğini, ancak Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara mart ayında getirilen yüzde 40 ilave gümrük vergisinin, markanın Türkiye’deki yatırım planına darbe vurduğunu ifade etti.

SAIC, yıllık 7 milyon adet üretim kapasitesiyle dünyanın en büyük otomotiv şirketlerinden biri konumunda. 2007’de SAIC bünyesine dahil olan İngiliz kökenli otomotiv markası MG, 2019’da elektrikli otomobillerle Avrupa’ya yeniden giriş yapmıştı. MG, Türkiye’ye ise Doğan Trend Otomotiv distribütörlüğünde 2021’de geri dönmüştü. Türkiye elektrikli araç pazarına erken girmenin avantajını yaşayan MG, kısa sürede önemli bir pazar payı yakaladı, bu yılın ilk çeyreğinde de 6,5 kat büyüme sağladı. MG, Türkiye’de sadece elektrikli değil, benzinli araç da satıyor. Hızlı büyüme, markanın Türkiye’ye ilgisini de artırdı.

“Ek vergi yatırım iştahını kaçırdı”

Doğan Trend Otomotiv CEO’su Kağan Dağtekin, SAIC’in Avrupa’da daha rekabetçi olabilmek için bir MG fabrikası kurma planı olduğunu ve bunun için doğru lokasyon araştırması yaptığını belirtti. Dağtekin, “Biz son iki yıldır SAIC’in Türkiye’de MG araçları üretmesi için büyük mücadele verdik. Bu konuda ilgili bakanlığımız ve Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi ile görüştük. SAIC ile görüşmeler belli bir aşamaya geldi. Niyetimiz MG fabrika yatırımını Türkiye’ye getirip hem buradaki konumumuzu güçlendirmek hem de Avrupa için ihracat kapısını açmaktı. Bir yeşil ışık da almıştık. Ancak maalesef Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara getirilen yüzde 40 ilave gümrük vergisi nedeniyle bu çabamız bir darbe aldı. Ek vergi, markanın yatırım iştahını kaçırdı. Sadece ihracat yaparak kârlı olamazsınız, iç pazar da önemli. SAIC dünyaya üretim yapıyor. Sürekli vergi mevzuatı değişen, sürekli oyun kuralları değişen bir ülkede yatırım yapmayı kim ister? Biz yine de bu konudaki çalışmalarımızı sürdüreceğiz, elimizden geleni yapacağız” açıklamasını yaptı.

Diğer yandan, Togg’un elektrikli araç pazarının gelişimine önemli katkı sağladığını vurgulayan Dağtekin, ancak bu yerli otomobilin rekabette çok zorlanmaması için birtakım tedbirler alınmasının pazarın organik büyümesini engellediğini dile getirdi. Dağtekin, “Bu ek vergi gelmeseydi biz bugün çok daha farklı bir pazar konuşabilirdik. Avrupa’da MG’nin pazar payı yüzde 5,5’e çıktı. Türkiye’de de bunun altında kalmazdık” diye konuştu.

“İki farklı kur endişe yarattı”

Pazara yönelik beklentilerini de açıklayan Kağan Dağtekin, şu açıklamayı yaptı: “Sektör olarak hepimizin beklentisi seçime kadar temponun yüksek olacağı, seçimden sonra ise belirsizlik olacağı yönündeydi. Ancak Türkiye’deki cari açık ve Merkez Bankası’nın mevcut pozisyonu birazcık endişelerimizi artırmaya başladı. İki farklı kur oluşmaya başladı. Bu bir risk. Aradaki fark açıldıkça insanların kararları, yatırım tercihleri değişeceği için biz dolaylı olarak etkileniriz. Bunu gözlemleyeceğiz. Ama yine de Türkiye’de birikmiş ciddi bir talep olduğunu da unutmamak lazım. Araç bulunabilirse satışlar 900 bin adet seviyesinde gidebilir.”

Satışların yüzde 50’sinin elektrikli olmasını hedefliyor

MG’nin yüzde 100 elektrikli yeni modeli MG4 Electric, Comfort ve Luxury olmak üzere iki farklı donanım seviyesi ile Türkiye yollarına çıktı. 969 bin TL’den başlayan Comfort versiyonu, 170 PS güç ve 350 km menzil; 1 milyon 269 bin TL’den başlayan Luxury versiyonu 204 PS güç ile 435 km menzil sunuyor. MG4 Electric şehir içinde 577 km varan menzil sunuyor. Çin’den ithal edilen araçlara getirilen ek vergi aracın fiyatını neredeyse 200-250 bin TL yukarı çekiyor. SAIC, rekabetçi bir fiyatla sunulması için Türkiye ekibini önemli bir destek vermiş.

Doğan Trend Otomotiv Genel Müdür Yardımcısı Tibet Soysal, ilk parti araçların henüz yoldayken satıldığını ifade ederken, hedeflerinin bu yıl 2 bin adet MG4 Electric, satışı yapmak olduğunu söyledi. Soysal, “Yeni ZS EV’den sonra MG4 Electric ile elektrikli ürün gamımızı genişletmekten heyecan duyuyoruz. Marka olarak ürün gamımız genişledikçe satışlarımızın yüzde 50’sini elektrikli araçların oluşturmasını hedefliyoruz” diye konuştu.

Elektrikli deniz bisikleti ve ticari araç yolda

Doğan Trend Otomotiv, elektrikli ağırlıklı ürün gamıyla mobilitenin tüm alanlarında varlık göstermeyi hedefliyor. Şirket, pazara elektrikli deniz bisikleti de sunacak. Aracın lansmanının haziran ayında yapılması planlanıyor. Kullanıcılar, deniz bisikleti ile örneğin, Bostancı’dan adalara deniz bisikletiyle geçebilecek. Grup ayrıca, SAIC’in elektrikli ticari aracı MAXUS’u Türkiye’ye getirmeye hazırlanıyor. Bu aracın duyurusunun da bir ay içerisinde yapılması hedefleniyor.

Aysel YÜCEL – EKONOMİ.COM

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Elektrikli Araçlar

Schneider Electric ve AVEVA, IN-CORE Systemes ile ortaklık kurarak, elektrikli araç (EV) batarya üretimindeki verimliliği artıracak.

Schneider Electric’ten yapılan açıklamaya göre, EV pazarı hızla büyümeye devam ederken, artan üretim, arıza modları ve süreç varyasyonu gibi yeni sorunlara yol açabiliyor ve bu da operasyonel, malzeme ve işçilik kayıplarına neden olabiliyor.

Bir EV batarya hücresinin üretilmesi için 1 kilowatt saat enerjiye karşılık 47 kilowatt saat enerji gerekirken, son yıllarda, EV batarya üretiminde malzemelerin yüzde 20’ye kadarının hurdaya ayrıldı.

Schneider Electric ve AVEVA, IN-CORE Systemes arasında yapılan ortakla, elektrot seviyesinden nihai hücre performansına kadar veri bağlantısı sağlayacak ve müşterilere süreçleri iyileştirmek için eksiksiz bir veri resmi sunacak.

Schneider Electric, AVEVA ve IN-CORE arasındaki ortaklık, elektrot seviyesinde veri izlenebilirliğini ele alarak üretim sürecine daha büyük veri bağlantısı getirecek.

IN-CORE İzlenebilirlik Çözümü, kritik parametreleri elektrot üretimi, nihai hücre ve paket performansına bağlamak için AVEVA Sistem Platformu ile çalışacak ve müşterilere doğru zamanda ve doğru formatta ilgili verileri sağlayarak eksiksiz bir veri resmi sunacak.

– “Bu ortaklık, EV pazarına yeni veri bağlantısı seviyeleri sağlayacak”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Schneider Electric Mobility Segment Başkanı Christel Galbrun, operasyonel zorlukların, EV batarya üretiminde başarının önündeki en büyük engel olduğunu belirtti.

Galbrun, “Talep arttıkça, kaliteyi ve verimliliği artırmalı, varyasyonu ve hurdayı azaltmalıyız. IN-CORE ile olan bu ortaklık, EV pazarına yeni veri bağlantısı seviyeleri sağlayacak ve müşterilerin tüm süreçlerde eksiksiz bir veri mimarisi oluşturmasına yardımcı olacak.” ifadelerini kullandı.

IN-CORE Systemes Genel Müdürü Michel Popovic de Schneider Electric ile EV pazarındaki ana zorluklardan biri olan elektrot seviyesi veri bağlantısını ele almak için ortaklık yapmaktan memnuniyet duyduklarını belirterek “Birlikte, izlenebilirlik verilerini toplayabilir, değer zincirinin geri kalanıyla bağlantı kurabilir ve müşterilere anında değer katmak için bağlamlaştırabiliriz.” açıklamasında bulundu.

Continue Reading

Elektrikli Araçlar

Ford Trucks, Avrupa’da büyümesini emin adımlarla sürdürüyor

Global büyümesini sürdüren Ford Trucks, Avrupa’nın kilit pazarlarından Hollanda’ya adım attı. Ford Trucks, F-MAX ve bağlanabilirlik teknolojisi ile öne çıkan yeni F-LINE serisi gibi ürünlerle Hollanda’nın geniş müşteri tabanına verimli ve teknolojik çözümler sunacak. 

Ağır ticari sektörünün global markası Ford Trucks, Avrupa’daki büyüme yolculuğuna Kuzey ülkelerine açılımda stratejik öneme sahip olan Hollanda ile devam ediyor. Hollanda pazarına giren Ford Trucks, Benelux bölgesindeki yapılanmasını tamamlamış oldu.

Geniş ürün portfolyosu ve yenilikçi teknolojileriyle Avrupa’dan yoğun talep gören Ford Trucks, Hollanda pazarında 65 yılı aşkın deneyimi bulunan F-Trucks Nederland ile iş birliği yapacak. Açılışı takiben 2024 yılı içerisinde en az 10 stratejik lokasyonda operasyonlarına başlayacak olan Ford Trucks, 2025 yılının sonuna kadar 15’i aşkın lokasyonda bayii ağını daha da güçlendirecek.

Ford Trucks, çekicisi F-MAX’in yanı sıra bağlanabilirlik teknolojisi ve gelişmiş güvenlik özellikleriyle öne çıkan yeni serisi F-LINE başta olmak üzere, F-Trucks Nederland’ın kapsamlı kamyon müşteri veri tabanının ihtiyacı olan verimli, teknolojik çözümleri sunacak.

F-Trucks Nederland ile iş birliği aynı zamanda Ford Trucks’ın sıfır emisyonlu taşımacılık yatırımları açısından da önem teşkil ediyor. Elektrikli araçlar bakımından yüksek potansiyele sahip olan Hollanda, Ford Trucks tarafından tasarlanıp 2025 itibarıyla seri üretimi gerçekleşecek ilk elektrikli kamyonun pazara sunulacağı öncül ülkelerden birisi olacak.

Emrah Duman: Müşterilerimizin operasyonlarını teknoloji ve verimlilikle desteklemeyi sürdüreceğiz

Ford Trucks Lideri Emrah Duman, “60 yılı aşkın süredir ağır ticari sektöründe ‘En verimli taşıma çözümleri ile değer yaratmak’ vizyonumuz doğrultusunda ilkleri başarmaya ve dünya çapında bir başarı öyküsü yazmaya devam ediyoruz. Global yapılanmamız kapsamında şimdi adım attığımız, Avrupa pazarının merkezi geçit görevini gören ve lojistik sektörü için ideal kesişim noktası olan Hollanda’da sektörün önde gelen, tecrübeli kuruluşlarından F-Trucks Nederland ile iş birliği yapmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Hollanda aynı zamanda dekarbonizasyon süreçlerinde öncü katkılar sunması ve elektrifikasyon dönüşümü açısından gelişmiş altyapıya sahip olması nedeniyle bizim için önemli bir ülke. Geleceğin taşımacılık çözümlerine öncülük eden bir marka olarak Hollanda pazarında da müşterilerimiz için değer yaratmayı, onların operasyonlarını teknoloji ve verimlilikle desteklemeyi sürdüreceğiz” dedi.

Ford Trucks Benelüks ve İskandinav Bölgesi Lideri Bahadır Koç, “Hollanda, Avrupa’daki büyüme planlarımızda önemli bir kilometre taşı. F-Trucks Nederland ile birlikte, Hollanda pazarında ve tüm Benelüks bölgesinde müşterilerimize yenilikçi ve verimli çözümler sunmaya devam edeceğiz. Bu iş birliği, müşteri odaklı yaklaşımımızı güçlendirerek taşımacılık sektöründeki konumumuzu daha da sağlamlaştıracaktır. Hedefimiz bölgede fark yaratan bir kamyon markası olmak” diye konuştu.

Avrupa’daki büyüme planlarına hız kesmeden devam eden Ford Trucks, bu yıl Kuzey Avrupa yayılım stratejisi için önemli adımlar atıyor. Hollanda pazarının ardından İsviçre’yi hedefleyen şirket, global operasyonlarını daha da genişletmek üzere çalışıyor.

Geleceğin taşımacılık çözümlerine öncülük eden Ford Trucks, mühendislik ve Ar-Ge uzmanlığıyla yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler geliştiriyor. İklim değişikliğinin etkilerini azaltmak amacıyla 2040 yılına kadar ağır ticari araç üretiminde sıfır emisyona ulaşmayı taahhüt eden şirket, öncelikli odak noktası olan elektrifikasyonun yanı sıra hidrojen motoru konusundaki çalışmalarını da sürdürüyor.

Continue Reading

Elektrikli Araçlar

Çin’de elektrikli araçlara şarj kolaylığı

Çin’de elektrikli araçların akülerini yalnızca 80 saniyede değiştirmelerine olanak tanıyan ilk akıllı bölgenin kurulumu tamamlandı. 

Çin’in ilk elektrikli araç (EV) şarj ve batarya değiştirme akıllı bölgesi Jiangsu Eyaletinde kuruldu. Akıllı bölge EV şarjı için gereken bekleme süresini kısaltacak.

Çin’de yeni enerjili olarak bilinen elektrikli, hibrit ve hidrojen yakıtlı araç (NEV’ler) sayısı son yıllarda artmaya devam etti ve kullanımdaki NEV’ler 2023 sonu itibarıyla 20,41 milyona yükseldi. Çin, artan elektrikli otomobil kullanımını karşılamak için ülkenin NEV şarj tesisleri ağını geliştirmeye ve genişletmeye devam ediyor. Çin Ulusal Enerji İdaresi’ne göre, 2023’te yıllık yüzde 65 büyüyerek geçen yılın sonunda neredeyse 8,6 milyona ulaştı.

Bu çerçevede elektrikli araç şarjı için gereken bekleme süresini kısaltmak amacıyla Çin’de ilk akıllı elektrikli araç (EV) şarj ve pil değiştirme gösteri bölgesi kuruldu. Çin’in Suzhou, Wuxi ve Changzhou şehirlerinde yaklaşık 500 kilometrekarelik bir alanı kapsayan bölge, State Grid Jiangsu Electric Power’a göre yaklaşık 1,300 şarj ünitesiyle 500 binden fazla yeni enerjili araç (NEV) sürücüsüne hizmet vermesi bekleniyor.

80 SANİYEDE EV ŞARJ AKÜLERİ DEĞİŞEBİLECEK

Araçların akülerini yalnızca 80 saniyede değiştirmelerine olanak tanıyan bölge, Wuxi’den başlayarak tüm yerlere de kurulacak. Daha önce EV sürücüleri sıklıkla yakındaki şarj istasyonlarını aramak zorunda kalıyordu. Yeni bölge, şarj tesislerinin uygun zamanları ve yerleri de dahil olmak üzere sürücülerin en hızlı ve en ekonomik şarj çözümlerini bulmasına yardımcı olmak için akıllı algoritmalar kullanıyor.

BEKLEME SÜRESİ YARI YARIYA AZALACAK

State Grid Jiangsu Electric Power’ın elektrik enerjisi araştırma enstitüsünde direktör olarak çalışan Yuan Xiaodong, akıllı bölgenin şarj için gereken ortalama aylık bekleme süresini yaklaşık yüzde 50 oranında azaltmasının beklendiğini söyledi. Yuan, gösteri bölgesi modelinin, Yangtze Nehri Deltası bölgesindeki NEV endüstrisinin geliştirilmesini teşvik etmek amacıyla komşu Shanghai’ye kadar genişletilebileceğini söyledi.

Continue Reading

En Çok Okunanlar