Connect with us

Elektrikli Araçlar

Yeni Doblo Yine Doblo Elektriklendi

Sınıfının öncüsü olan Doblo; geniş iç hacmi ve fonksiyonel yapısını yeni nesliyle de korurken; hem ticaretin erbaplarına hem de geniş ailelere hitap etmeyi sürdürüyor. Bir önceki nesline göre yeni teknolojilerle donatılan Doblo, şık ve dinamik tasarımının yanında, güçlü motor seçenekleri, konforlu iç mekanı ve zengin güvenlik sistemleriyle de fark yaratıyor.  

Yeni Nesil Doblo, manuel şanzımanlı 100 HP gücünde 1,5 litrelik dizel motor seçeneği ve yine aynı motor seçeneğinde hem manuel hem de 8 ileri otomatik şanzımanlı 130 HP gücündeki iki motorla satışa sunuluyor. Yeni Nesil Doblo, Cargo ve Combi gövde tiplerinde; Easy, Urban, Premio Plus donanım seçenekleri ile Haziran ayından itibaren FIAT bayilerinden satın alınabilecek.

Yeni Nesil Doblo, ayrıca dizel motor seçeneklerine ilave olarak; tamamen elektrikli motora da sahip olacak. E-Doblo’nun ülkemizde 2023 yılının son çeyreğinde satışa sunulması planlanıyor.  

Dünya pazarlarına ihraç edilmek hedefiyle 2000 yılında Tofaş Fabrikası’nda üretilmeye başlanan ve Tofaş’ta üretildiği 23 yıl boyunca, pek çok başarıya imza atan FIAT Doblo’nun beşinci nesli ülkemizde satışa sunuldu. 

Yeni Nesil Fiat Doblo’nun tanıtıldığı basın etkinliğinde konuşan Marka Direktörü Altan Aytaç “FIAT Professional markası olarak 2022 yılını hafif ticari araçlar ürün gamımızı büyüterek kapatmıştık. Geçtiğimiz yıl 49 bin adet satış gerçekleştirdik ve hafif ticari araç pazarından yüzde 26 pay aldık. Doblo ve Fiorino’nun başarılı performansları sürdü, modellerimiz minivan segmentinin lideri oldular. Geçen yıl aralık ayında orta ticari araç segmentine Fiat Scudo ve Ulysse ile yeniden ve güçlü bir şekilde giriş yaptık ve hafif ticari araç pazarının farklı segmentlerindeki tüm müşteri ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunmaya başladık.” dedi.

Sözlerine 2023 Türkiye Toplam Otomotiv Pazarı’nın ilk 5 ayını değerlendirerek devam eden Altan Aytaç, FIAT markasının Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarının 5 yıldır lideri olduğunu hatırlattı. 2023 yılıın ilk 5 ayında, toplam pazarın 445 bin adet gerçekleştiğini ve FIAT’ın  85.249 adet ile  toplam pazardan %19,2 pazar pay aldığını söyledi.

Aytaç ayrıca markanın 59.465 binek otomobil satışı ve  %17,5 Pazar payına ulaştığına değindi.  FIAT Professional markasının ise  25.784 adetlik satış ile pazarda %24,6’lık pay sahibi olduğunu sözlerine ekledi. Egea’nın, lansmanından itibaren, yedi kez “Türkiye’nin En Çok Tercih Edilen Otomobili” olduğunu; Doblo ve Fiorino’nun minivan segmentinin liderliğini sürdürdüklerini belirtti.

Çeyrek Asırdır Segmentinin Sembolü

İlk nesli 2000 yılında pazara sunulan Doblo’nun, yıllar içerisinde çok önemli başarılara imza attığına değinen Aytaç “Doblo ile gurur duyuyoruz, 23 sene içerisinde Doblo ile çok önemli bir başarı hikayesi yarattık. Her birimizin onunla farklı anıları var. Milyonların yol arkadaşı olan Doblo’dan bugüne dek toplam 2,3 milyon adet üretildi ve dünyanın farklı yerlerinden müşterilerimizle buluştu. Doblomuz, “Avrupa’da Yılın Ticari Aracı” dahil, pek çok farklı ödülün de sahibi oldu. Ayrıca Doblo’nun üretiminden bu yana 1,7 milyon adedi ihraç edildi. Kısacası dünyanın dört bir yanındaki gururumuz oldu. Bu başarılar, hem FIAT markası hem de Tofaş açısından çok kıymetli” dedi.

Stellantis’in diğer markalarıyla ortak bir platformu paylaşarak; üretimi İspanya ve Portekiz’de devam eden Yeni Nesil Doblo’nun da Türk tüketicisinin beğenisini kazanacağını sözlerine ekleyen Altan Aytaç “Altı ay içerisinde 10 bin adet Doblo satışı gerçekleştirmeyi planlıyoruz. FIAT Professional markası, yeni Doblo’nun da satışa sunulmasıyla, güçlü ürün gamı ve yaygın bayi teşkilatlanmasıyla büyümeyi sürdürecek” diye konuştu.

Yeni Doblo; Yine Doblo:

Fiat Doblo’nun beşinci neslinin de tıpkı kendinden önceki nesiller gibi; geniş aileler için ideal yol arkadaşı olmayı sürdürdüğünü söyleyen Pazarlama Müdürü Burak Umur Çelik ise “2023 Haziran ayında pazara sunduğumuz Fiat Doblo, ticaretin profesyonellerinden, geniş ailelere kadar tüm seyahatleri ve ihtiyaçları konforlu ve teknolojik bir hale getirerek beklentileri en üst düzeyde karşılayacak” dedi.

Çelik ayrıca “Doblo; şehir içinde konforlu, güvenli, yenilikçi çözümleri sayesinde ticaretin profesyonellerinin de tüm ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde yollarla buluşuyor. Fonksiyonellik, taşıma kapasitesi ve güvenlik açısından en üst seviyeyi sunuyor. Müşteri gereksiniminlerini maksimum seviyede karşılayacak şekilde tasarlanan Doblò’da ilk bakışta, aracın önüne konumlandırılan yeni FIAT logosu göze çarpıyor. Yine aracın ön tasarımında güçlü kaput çizgileri ve iki far arasında uzanan krom çıta diğer dikkat çeken tasarım unsurları olarak dikkat çekiyor. Yen Nesil Doblo’nun Türk tüketicisi tarafından sevileceğine inanıyoruz. Bundaki en önemli unsurlardan biri, marka olarak; Doblo kullanıcılarını çok iyi tanımamız ve bugüne kadar Doblo kullanan müşterilerimizin, yeni Doblo’ya karşı duydukları heyecan. FIAT markasının yaygın, deneyimli ve güçlü bayi & servis ağı, büyük bir ticari araç müşteri portföyüne sahip olmamız olacaktır. Bunun yanında, Yeni Doblo’da sunulan; üst düzey sürüş konforu sunan 8 ileri otomatik şanzıman seçeneğiyle de yeni bir müşteri portföyüne ulaşacağımıza inanıyoruz.”dedi.

Performans ve ekonomiyi birarada sunuyor

Yeni Nesil Doblo; 1,5 litrelik iki farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. Bunlardan ilki, 100 HP güç üreten ve 6 ileri manuel şamzıman ile kombinlenmiş dizel motor. İkinci motor seçeneğine ise 130 HP güce 6 ileri manuel şanzıman ve 8 ileri tam otomatik şanzımanlar eşlik ediyor. Üst seviyede konfor, performans ve ekonomi sunan yeni nesil Doblo’nun 100 HP’lik motoru 250 Nm tork üretirken; WLTP normlarına göre birleşik 5,6,-5,7 lt / 100 km aralığında yakıt tüketimi sunuyor. Yeni Nesil Doblo’nun 130 HP gücüdeki 1,5 litrelik dizel motoru ise 5,9-.6,0 lt / 100 km aralığında yakıt tüketimi sunuyor.

Yeni Nesil Doblo, renk seçenekleriyle de göz alıyor. Doblo; Akdeniz Mavi, Platin Gri, Buz Beyazı, İnci Siyahı ve Artense Gri renkleri ile FIAT showroomlarındaki yerini alıyor.

 Yeni Doblo Cargo: Ticaretin Profesyonellerine “Maksimum Alan”

Yeni Doblo, bir önceki neslinde olduğu gibi Cargo ve Combi gövde tipleriyle satışa sunuluyor.Doblo’nun ticaretin profesyonelleri için geliştirilen Cargo gövdesinde elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, karanlık sensörü yolcu tarafı sürgülü kapı, 180 derecelik, iki yana açılabilen camsız arka kapılar standart olarak sunuluyor. Tercihe göre; kullanıcılar sürücü tarafı sürgülü kapı ve camlı arka kapıları opsiyonel olarak satın alabiliyor.

Kullanım ve ihtiyaca göre; iki farklı şaşi uzunluğuyla (Standart ve Maxi) satın alınabilen Doblo Cargo versiyonlarının kabin içinde ise ergonomik tasarım unsurları göze çarpıyor. 5 inç dokunmatik multimedya ekranı, manuel klima, hız sabitleme ve sınırlandırma sistmeleri Doblo Cargo’da standart olarak sunuluyor. 1+1 oturma seçeneğine ek olarak opsiyonel olarak

alınabilen Modüler Kargo (Magic Cargo) seçeneğiyle de 2+1 oturma düzenine sahip olunabiliyor. Uzunluk ve ek hacim sağlaması itibari ile sınıfındaki en akıllı modülerlik çözümü Modüler Kargo (Magic Cargo), ara bölmenin sağ alt tarafındaki kapak sayesinde yükleri ön  kabine doğru uzatılabiliyor. Bu sayede 1.3 metrelik ek yükleme alanı uzunluğu kazanılmış oluyor. Magic Cargo’da fonksiyonel çözümlere ek olarak masaya dönüştürülebilen koltuk sırtlığı da bulunuyor.

Doblo Cargo kısa şaside 4403mm uzunluğa sahipken; Maxi seçeneğinde 4753mm uzunluğa kadar ulaşıyor. Yeni Doblo Cargo, yükleme alanıyla da fark yaratıyor. Modüler Kargo (Magic Cargo) özelliği sayesinde elde ettiği 0.5 m3’lük ek taşıma hacmiyle beraber; toplamda 4,4 m3’e kadar yükleme hacmi sunuyor. Doblo Cargo’nun 980 kg’a varan taşıma kapasitesi bulunuyor.

Güçlü Şık ve Teknolojik: Doblo Combi

Yeni Doblo’nun Combi gövde seçeneği, şık görünümü, dinamik yapısı, geniş iç hacmi ve fonksiyonelliğiyle hem ticaret profesyonellerinin hem de ailelerin kullanımına uygun olarak tasarlandı. Kullanıcısına ve yolcularına; ferah ve konforlu bir yaşam alanı sunan Doblo Combi’nin kabin içinde; 8 inçlik dokunmatik ekran, navigasyon, anahtarsız çalıştırma, elektrikli park freni, otomatik klima, elektrikli arka camlar gibi özellikler bulunuyor. Kullanıcının geri manevralarını kolaylaştıran ve panaromik bir görüş sağlayan 180 derecelik geri görüş kamerası (Magic View) özellikle dik park noktalarından çıkarken fark yaratan bir donanım olarak öne çıkıyor.  Doblo Combi’de ayrıca panaromik cam tavan, ışıklandırma kemeri ve ek olarak 92 litrelik saklama alanı sunan “Magic Top” özelliği de bulunuyor.

Doblo Combi’nin şık görünümü, 16 inç siyah alaşım ve 17 inç alaşım jantlar ile tamamlanıyor. Doblo Combi’de yan kayar kapılar, karartılmış arka camlar, kendiliğinden katlanır yan aynalar, yukarı doğru açılan bagaj kapısı, açılabilir bagaj camı (Magic Window) da kullanıcının hayatını kolaylaştıran tasarım unsurları olarak öne çıkıyor.

En yeni teknoloilerle donatılan Doblo’da, elektrikli park freni, yokuş-kalkış destek sistemi, trafik işareti tanıma sistemi, uzun far asistanı, yarı otomatik park asistanı, kör nokta uyarı sistemi, ön çarpışma uyarı ve acil durum freni, şerit takip sistemi, yorgunluk uyarı asistanı gibi özellikler de  bulunuyor.

Doblo, birbirinden bağımsız, katlanabilen üçlü arka koltukları ve 775 ile 3000 litre arasında değişen bagaj hacmi ile geniş ve kolay yerleşim alanı sunuyor.

Easy, Urban ve Premio Plus donanım seviyeleriyle satın alınabilecek olan Yeni Nesil Fiat Doblo’nun Easy donanım seviyesinde; sürücü ve yolcu yan hava yastıkları, yağmur ve  karanlık sensörleri, hız sabitleme ve sınırlandırma, manuel klima, 5 inç dokunmatik ekran ve bağımsız katlanabilir arka koltuklar standart olarak yer alıyor. Orta donanım seviyesi olan Urban’da ise Easy’de sunulan özelliklere ek olarak; 16 inç alaşım jantlar, karartılmış ve elektrikli arka camlar, açılabilir bagaj camı (Magic Window) anahtarsız giriş ve çalıştırma, otomatik klima, uzun far asistanı ve 8 inç dokunmatik ekranlı multimedya sistemi bulunuyor.

Doblo’nun en üst donanım seviyesi olan Premio Plus’ta ise Urban’a ek olarak, 17 inç alaşım jantlar, ön park sensörleri, kör nokta uyarı sistemi, perde hava yastıkları, panaromik cam tavan (Magic Top), navigasyon, 180 derece geri görüş kamerası (Magic View) ve yarı otomatik park asistanı sunuluyor. Premio Plus’a ek olarak alınabilen Güvenlik Paketi’yle ise trafik işareti tanıma, şerit takip sistemi, ön çarpışma uyarısı ve acil durum freni ile yorgunluk uyarı asistanı donanıma ekleniyor.

Fiat Doblo, Cargo ve Combi gövde seçenekleriyle, Haziran ayında, FIAT bayilerindeki yerini alıyor. Doblo Cargo lansmana özel 509 bin 900 TL’den, Doblo Combi ise 644 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla sahiplerini bekliyor.

Doblo Elektriklendi

Yeni Doblo’nun elektrikli motorla donatılan versiyonu, yılın son çeyreğinde FIAT bayilerindeki yerini alacak. E-Doblò 100 kW elektromotor ve 50 kW/h batarya kapasitesi ile WLTP döngüsünde 280 km’nin üzerinde menzil sunuyor. 100 kW’a kadar Hızlı Şarj sayesinde, 30 dakikada yüzde 80 şarja ulaşırken, içten yanmalı motorlarla aynı CARGO boyutları ve özellikleri ile yollara çıkıyor. Dizel motor seçenekli versiyon ile aynı yükleme hacmine sahip olan E-Doblo, 800 KG’lik istihap haddi sunuyor. E-Doblo’nun ülkemizde 2023 yılının son çeyreğinde satışa sunulması planlanıyor.

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Elektrikli Araçlar

Dünyada elektrikli araç satışları Çin öncülüğünde bu yıl 17 milyona ulaşması bekleniyor

Dünyada elektrikli araç satışlarının bu yıl 17 milyona yaklaşacağı ve bunun yüzde 62’sini Çin’deki satışların oluşturacağı öngörülüyor. Bu rakam dünya genelindeki tüm araç satışlarının yaklaşık yüzde 19’una karşılık geliyor.

Temiz enerji dönüşümü ve bu alandaki teknolojilerin hızlanmasıyla, elektrikli araç satışlarında neredeyse her yıl çift haneli büyüme görülüyor.

Uluslararası Enerji Ajansı’nın (IEA) Dünya Enerji Görünümü 2024 raporuna göre, bu yılın ilk yarsında dünyada 7 milyon elektrikli araç satıldı. Bu dönemdeki satışlar geçen yılın ilk yarısına göre yüzde 25 artış gösterdi. Çin, elektrikli araç satışlarındaki bu büyümenin yüzde 80’ini oluştururken, yılın ilk yarısındaki 7 milyon elektrikli araç satışının 4 milyonu da Çin’de kayıtlara geçti.

Ancak, Çin hariç tutulduğunda, dünyanın geri kalanında elektrikli araç satışlarındaki büyüme yüzde 10 seviyesinde kaldı. Avrupa Birliği’nde (AB) satışlar yatay seyrederken, ABD’de kademeli bir büyüme görüldü.

Küresel elektrikli araç satışlarının yıl sonu itibarıyla ise 17 milyona ulaşacağı ve elektrikli araçların toplam küresel otomobil filosundaki payının yıl sonunda yaklaşık yüzde 5’e yaklaşması bekleniyor.

Bu yılki 17 milyon elektrikli araç satışının 10 milyonunun ise Çin’de görüleceği tahmin ediliyor.

Elektrikli araç şarj altyapısı için yatırım ihtiyacı 1 trilyon doları bulabilir

Elektrikli araç satışlarında güçlü artışın sürmesiyle, 2030’da dünyada satılan neredeyse her iki araçtan birinin elektrikli olacağı öngörülüyor. IEA’in net sıfır emisyona uyumlu senaryosunda ise, 2030 itibarıyla elektrikli araçların toplam satışların üçte ikisini oluşturabileceği tahmin ediliyor. Elektrikli araçlarda bu büyümenin gerçekleşmesi halinde, artan talebi karşılayabilmek için bugünden 2030’a kadar elektrikli araç şarj altyapısına bir trilyon dolar yatırım yapılması gerekiyor.

İngiltere merkezli araştırma şirketi Rho Motion’un AA muhabiriyle paylaştığı öngörüsüne göre de elektrikli araç satışları bu yıl 16,8 milyona ulaşacak.

Bu satışların 10,5 milyonu Çin’de, 3,1 milyonu AB, Avrupa Serbest Ticaret Birliği (EFTA) ülkeleri ve Birleşik Krallık’ta, 1,8 milyonu ABD ve Kanada’da kayıtlara geçecek. Kalan yaklaşık 1,4 adet elektrikli araç ise dünyanın geri kalan bölgelerinde satılmış olacak.

Bu yıl sonunda dünyadaki elektrikli araç satışlarının 16,8 milyona ulaşmasıyla satışlar, 2023’e göre yüzde 22,7 büyüme gösterecek. Bu satış hacmi dünya genelindeki tüm araç satışlarının yaklaşık yüzde 19’una karşılık geliyor.

Küresel elektrikli araç satışlarının 2025’te ise bu yıla göre yüzde 22,2 artışla 20,5 milyona ulaşacağı öngörülüyor. Bu hacmin de yüzde 62’sini oluşturan 12,7 milyonunun Çin’de satılması bekleniyor.

AB, EFTA ve Birleşik Krallık’taki elektrikli araç satışlarının gelecek yıl toparlanma eğilimine girerek yüzde 20 büyüyeceği tahmin ediliyor.

Rho Motion, elektrikli araçların 2030’da dünyadaki tüm araç satışlarının yüzde 44’ünü oluşturacağını öngörüyor.

‘Avrupalı markalar Çinli tüketiciler için cazip değil’

Rho Motion Otomotiv Araştırma Lideri William Roberts, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, elektrikli araç satışlarındaki Çin liderliğinde bir büyüme görüldüğünün altını çizerek, bu yıl Çin’deki elektrik araç satışlarının 2023’e göre yüzde 30’un üzerinde artacağını belirtti.

Avrupa’da ise yatay bir eğilimin hakim olduğunu dile getiren Roberts, AB’de içten yanmalı motora sahip araçlara daha katı emisyon kuralları getirilmesini sağlayacak Euro 7 standartlarının 2025’te devreye gireceğini anımsattı.

Roberts, bu nedenle AB ülkelerinde bu yılki elektrikli araç talebinin gelecek yıla ertelenmiş olabileceğini söyledi.

AB’de uygulanacak yeni standartların elektrikli araç üreticilerini teşvik edeceğini kaydeden Roberts, Çin’deki güçlü büyümenin ise süreceğini belirterek, şunları kaydetti:

‘Elektrikli araç pazarında Avrupalı markaların teknolojisi ve araçları Çinli tüketiciler için o kadar cazip değil. Çinli markalar elektrikli araç sektöründe, daha önce içten yanmalı motor sektöründe olduklarından çok daha baskın bir pazar payına sahipler. Çin’de elektrikli araç talebi genel olarak çok olumlu bir tablo çiziyor ve bu araçların toplam satışlardaki payı artık yüzde 40-50 seviyesine geliyor. Bu durum, Çinli tüketicilerin tercih etmediği araçlar sunan Avrupalı markaların pazardan dışlanmasına da yol açıyor.’

Roberts, ABD ve Kanada’da bazı markaların yeni model serilerini piyasaya sürmesiyle satışlarda biraz daha iyi bir büyüme beklediklerini dile getirdi.

ABD’de gelecek ay yapılacak başkanlık seçimlerine ilişkin bir senaryo analizi de yaptıklarını kaydeden Roberts, başkanlığın Cumhuriyetçi yönetime geçmesi halinde elektrikli araçlara yönelik mevcut politikaların sürme ihtimalinin azalabileceğini ve bu konuda büyük bir belirsizliğin söz konusu olduğunu anlattı.

Elektrikli araçlar satışlarını belirleyen iki büyük etken

Roberts, elektrikli araç satışlarının büyümesinde önemli olan faktörlere de değinerek, bunlardan ilkinin tüketicilerin satın alma eğilimi olduğunu söyledi.

Elektrikli araçların ekonomik olarak erişilebilir olmasının tüketici talebi için önemli olduğunu belirten Roberts, ‘Avrupa’da elektrikli araçların penetrasyonunun çok yüksek olduğu pazarlar görüyoruz. Örneğin Norveç gibi bir ülkede elektrikli araçların penetrasyon oranı yüzde 90’ı bulabiliyor ancak toplam satılan araç sayısı azalıyor. Bu da bize gösteriyor ki tüketiciler model çeşitliliğine bakıyor ve içten yanmalı motorlu araçlara geri dönmek yerine, elektrikli araçları beklemeyi tercih ediyor. Bu durum tüketici tarafında elektrikli araçlara geçiş ve bu dönüşümü gerçekleştirme isteğinin var olduğunu gösteriyor.’ değerlendirmesini yaptı.

Roberts, bir diğer önemli konunun ise şarj altyapısı olduğunu belirterek, hükümetler odaklarını altyapı kurulumunu desteklemeye kaydırmadıkça bu durumun bir zorluk olmaya devam edeceğini ve satışlara olumsuz yansıyacağını sözlerine ekledi.

AAv

Continue Reading

Elektrikli Araçlar

Yeni G-Serisi: Zamansız lüks tasarım ve benzersiz performans

Benzersiz tasarımı üstün performansla buluşturan Yeni Mercedes-AMG G 63 ve G 450d şimdi yollara çıkmaya hazır.Zamanın ötesine geçen kendine özgü iç ve dış mekân tasarım konsepti Daha az yakıt tüketimi daha yüksek performans

Mercedes-Benz’in yenilenen G-Serisi, sahip olduğu elektrikli tahrik aksamı, modern sürüş destek sistemleri, daha yüksek konfor ve gelişmiş dijitalleşme ile performansını artırırken tüm arazi koşullarının üstesinden gelmek için tasarlandı. 1979 yılında temelleri atıldığından bu yana ikonik görüntüsünü koruyan G-Serisi, şimdi G 450d ve AMG G 63 motor seçenekleri ile Türkiye’de de satışa sunuluyor.

Yeni G-Serisi, arazi araçları segmentinde standartları belirliyor

Birçok farklı testler sonucu geliştirilen merdiven tipi şasi konseptine dayalı öncü arazi aracı, üç mekanik diferansiyel kilidi ve LOW RANGE arazi tipi devir düşürme fonksiyonları ile rijit arka aks ve bağımsız ön süspansiyon sisteminin yanında, yerden yüksekliği ve süspansiyon özelliği yeni G-Serisi’nin arazideki hakimiyetinin temelinde yatıyor. Ayrıca sahip olduğu bazı özellikler de onu birçok konuda rakipsiz konuma yükseltiyor.

  • Azamide %100 tırmanma kapasitesi
  • Aracın yerden yüksekliği: Asgari 229 mm (dizel) ve 241 mm (benzin)
  • Azami geçilebilir su derinliği: 70 cm
  • 35°’ye kadar yan eğimler üzerinden geçerken dengeli sürüş
  • Yaklaşma ve uzaklaşma açıları: Önde 31° ve arkada 30° (römork bağlama demiri olmadan)

Yeni OFF-ROAD ekranı hem sürücü ekranında hem de merkezi medya ekranında arazide sürüşle ilgili verilere hakimiyet sunuyor.

Yeni G-Serisi şimdi daha çok yönlü

Yeni Mercedes-AMG G 63 yüksek performanslı arazi aracına ek olarak, yeni Mercedes-Benz G 450 d (kombine ağırlıklı enerji tüketimi: 10,0-8,7 l/100 km | kombine ağırlıklı karbon (CO₂) emisyonları: 261-227 g/km | CO2 sınıfı: G) [1] ile seçeneklerin kapsamı daha da genişletildi. Tüm motorlar artık tamamen elektrikli bir tahrik sistemine sahip. 48 volt mild hibrit motorlar, daha az yakıt tüketimiyle birlikte daha yüksek performans sunuyor.

Yeni G-Serisi, zamanın ötesine geçen ikonik görüntüsünü koruyor

Görünümünde yaklaşık 45 yıldır büyük bir değişiklik yapılmayan Mercedes-Benz G-Serisi’nin yeni modellerinin dış tasarımında da sadece küçük ölçekli değişiklikler yapıldı. Görünen değişiklikler arasında, daha önce kullanılan üç çıta yerine dört yatay çıta ile donatılan yeni radyatör ızgarası ve yeniden tasarlanan ön ve arka tamponlar bulunuyor.

Yeni G-Serisi modellerinde, optimize edilmiş aerodinamik yapıya sahip 18 inç hafif alaşım jantlar standart sunulurken, 18-20 inç arasında farklı jant seçenekleri de mevcut. Arazideki performansı artırmak amacıyla PROFESSIONAL Dış Tasarım Paketi sunuluyor. Bu paket, taş savar ızgaralar, geniş çamurluklar ve 18 inç arazi lastiklerini içeriyor. EXCLUSIVE Dış Tasarım Paketi ise gümüş krom radyatör ızgarası, 19 inç mat siyah hafif alaşım jantları ve paslanmaz çelikten arka yükleme eşiği korumasını kapsıyor. Sunulan stiller içinde AMG Tasarım Konsepti ise sportif bir görünüm vadediyor. Ek olarak yeni G-Serisi’nin iç mekân özelliklerinde, MBUX bilgi-eğlence sistemi, Burmester® 3D surround ses sistemi gibi özellikler sunuluyor.

Yeni Mercedes-AMG G 63 elektrikli çekiş sistemi, yeni süspansiyon sistemi, sportif AMG tasarımı ve performansıyla öne çıkıyor

Yeni Mercedes-AMG G 63 (kombine ağırlıklı enerji tüketimi: 15,7–14,7 l/100 km | kombine ağırlıklı karbon (CO₂) emisyonları: 358–335 g/km | CO2 sınıfı: G) güçlü çekiş sistemi, yeni AMG ACTIVE RIDE CONTROL süspansiyon sistemi ve ayırt edici tasarım özellikleriyle, performans arazi araçları arasındaki benzersiz konumunu korumaya devam ediyor.

Elektrik destekli, AMG 4,0 litre, V8 biturbo motor

Yeni Mercedes-AMG G 63 Serisi’nin AMG 4,0 litre V8 biturbo motoru 430 kW (585 hp) güç çıkışı ve 850 Nm maksimum tork üretiyor. 48 voltluk elektrik teknolojisiyle birlikte sunulan entegre marş jeneratörü (ISG) yeni bir özellik olarak,15 kW (20 hp) ilave güç ve 200 Nm tork sağlıyor. Yeni Mercedes-AMG G 63, 0-100 km/s hıza sadece 4,4 saniyede ulaşırken bu dinamik çekiş gücü, 220 km/s azami hıza kadar devam ediyor. Opsiyonel olarak sunulan AMG Performans Paketi’yle, 240 km/s azami hız ve 4,3 saniyede 0-100 km/s hızlanma sağlanabiliyor.

AMG ACTIVE RIDE CONTROL süspansiyon sistemi

Yeni Mercedes-AMG G 63, aktif, hidrolik dengeleme ve adaptif ayarlanabilir amortisör sistemiyle donatılan AMG ACTIVE RIDE CONTROL süspansiyon sistemi ile üstün sürüş deneyimi sunuyor. Sistem, ayrı bir opsiyonel donanım olarak veya AMG Arazi (Offroad) Paketi PRO ve AMG Performans Paketi kapsamında sunuluyor.

AMG Offroad PRO Paketi kapsamında, arazide sürüş için iki ek sürüş modu sunuluyor. AMG Traction PRO, yol yüzeyine bağlı olarak, tekerleklere frenleme ve tork kontrolü sağlıyor. Araç Rock (Kayalık Zemin) ve Sand (Kum Zemin) sürüş programlarında ise maksimum çekiş gücü sağlıyor.

Hızlı vites değiştirme: AMG SPEEDSHIFT TCT 9G şanzıman

Standart AMG SPEEDSHIFT TCT 9G şanzıman, dinamik vites değiştirme özelliğiyle sportif sürücülerin beğenisini kazanıyor. Seçilen sürüş programına bağlı olarak, sportif ve hızlı veya konforlu ve neredeyse hiç fark edilmeyen bir şekilde vites değiştirmeye olanak sağlıyor. 9 ileri otomatik şanzıman sayesinde, motor genellikle en uygun devir aralığında bulunuyor.

DYNAMIC SELECT kapsamında sunulan ‘Kaygan Zemin’, ‘Comfort’, ‘Sport’, ‘Sport+’ ve ‘Kişisel’ olmak üzere 5 yol sürüş programıyla, verimli, konforlu veya son derece sportif arasından seçim yapılabiliyor.

Benzersiz görünüme sahip iç mekân ve dış mekân tasarım konsepti

Yeni Mercedes-AMG G 63 Serisi, dikkat çeken tasarım detaylarıyla benzersiz bir görünüm sunuyor. Özel olarak geliştirilen MANUFAKTUR mat hyper mavi gövde rengi ve AMG’ye özgü üç dikey kanatçıklı ön tampon öne çıkıyor. Adaptif MULTIBEAM LED ön farlar ise akıllı aydınlatma sistemleriyle yol durumuna göre aydınlatma sağlıyor ve yüksek performanslı LED farın yardımıyla, mevcut trafik durumuna yanıt veriyor. Dış mekânda AMG logolu siyah detaylar, gümüş fren kaliperleri ve 20 inçten başlayan hafif alaşımlı jantlar yer alıyor. İç tasarımda ise nappa deri kaplı AMG Performans direksiyon simidi ve sezgisel tuşlar, sürüş keyfini artıran unsurlar olarak öne çıkıyor.

Teknik veriler

Mercedes-Benz G 450 d

Motor
Silindir/sıra düzeni 6/sıralı
Motor hacmi cm3 2.989
Nominal güç kW/hp 270 (+15) / 367 (+20)
Motor devri 1/dk. 4.000
Nominal tork Nm 750 (+200)
Motor devri 1/dk. 1.350–2.800
Güç aktarımı
Tahrik sistemi düzeni Sürekli dört tekerlekten çekiş
Dört tekerlekten çekiş sistemi tork dağıtımı ön/arka (%/%) 40/60
Şanzıman 9G-TRONIC
Dişli oranı
1./2./3./4./5./6./7. vites 5,354/3,243/2,252/1,636/1,211/1,000/0,865/0,717/0,601
Geri vites 4,798
Süspansiyon
Ön aks Bağımsız süspansiyonlu aks
Arka aks Rijit aks
Frenleme sistemi İki devreli hidrolik fren sistemi
Direksiyon Elektromekanik
Jantlar 7.5J18ET43
Lastikler 265/60R18
Boyutlar ve ağırlıklar
Aks mesafesi mm 2.890
Tekerlek izi genişliği ön/arka mm 1.638/1.638
Uzunluk/genişlik/yükseklik mm 4.825/1.931[2] /2.042[3]
Dönüş çapı m 13,6
Bagaj kapasitesi litre 640[4]
Tavan yük kapasitesi kg maks. 150
Geçerli AB mevzuatı uyarınca boş ağırlık kg 2.555
Taşıma kapasitesi kg 645
Brüt araç ağırlığı kg 3.200
Maksimum römork yük ağırlığı (frenli/frensiz) kg 3.500/750
Depo kapasitesi/depo türü litre 100/12
AdBlue® depo kapasitesi litre 31,6
Performans; yakıt tüketimi, karbon emisyonları
0-100 km/saat hızlanma saniye 5,8
Maksimum hız km/saat 210
Kombine ağırlıklı yakıt tüketimi[5] l/100 km 10,0–8,7
Kombine ağırlıklı karbon (CO2) emisyonları11 g/km 261–227
Emisyon standardı Euro 6e

 

Mercedes-AMG G 63

Motor
Silindir/sıra düzeni V8
Motor hacmi cm3 3.982
Nominal güç kW/hp 430 (+15) / 585 (+20)
Motor devri 1/dk. 6.000
Nominal tork Nm 850 (+200)
Motor devri 1/dk. 2.500–3.500
Sıkıştırma oranı 8,60 : 1
Karışım oluşturma Benzinli, doğrudan enjeksiyon
Güç aktarımı
Tahrik sistemi düzeni AMG Performans 4MATIC sürekli dört tekerlekten çekiş
Dört tekerlekten çekiş sistemi tork dağıtımı ön/arka (%/%) 40/60
Şanzıman AMG SPEEDSHIFT TCT 9G şanzıman
Dişli oranı
1./2./3./4./5./6./7. vites 5,354/3,243/2,252/1,636/1,211/1,000/0,865/0,717/0,601
Geri vites 4,798
Süspansiyon
Ön aks Bağımsız süspansiyonlu aks
Arka aks Rijit aks
Frenleme sistemi İki devreli hidrolik fren sistemi
Direksiyon Elektromekanik
Jantlar 9.5J20ET35
Lastikler 275/50R20
Boyutlar ve ağırlıklar
Aks mesafesi mm 2.890
Tekerlek izi genişliği ön/arka mm 1.650/1.654
Uzunluk/genişlik/yükseklik mm 4.873/1.984[6] /1.971[7]
Dönüş çapı m 13,43
Bagaj kapasitesi litre 640[8]
Tavan yük kapasitesi kg maks. 150
Geçerli AB mevzuatı uyarınca boş ağırlık kg 2.640
Taşıma kapasitesi kg 560
Brüt araç ağırlığı kg 3.200
Maksimum römork yük ağırlığı (frenli/frensiz) kg 3.500/750
Depo kapasitesi/depo türü litre 100/12
Performans; yakıt tüketimi, karbon emisyonları
0-100 km/saat hızlanma saniye 4,3[9]
Maksimum hız km/saat 220[10]
Kombine ağırlıklı yakıt tüketimi[11] l/100 km 15,7–14,7
Kombine ağırlıklı karbon (CO2) emisyonları g/km 358–335

[1] Burada sunulan değerler, öngörülen WLTP (Dünya Genelinde Standartlaştırılmış Hafif Yük Araçları Test Prosedürü) ölçüm prosedürüne dayalı olarak hesaplanmıştır. Binek araç yakıt tüketimi ve karbon (CO2) emisyonu değerleri, araç tarafından verimli yakıt kullanımıyla birlikte, ayrıca sürüş stiline ve teknik olmayan diğer faktörlere dayalıdır.

 

[2] Dış dikiz aynaları hariç

[3] Tavan rafı dahil

[4] Arka koltuk arkasında açık bagaj bölmesi

[5] Burada sunulan değerler, öngörülen WLTP (Dünya Genelinde Standartlaştırılmış Hafif Yük Araçları Test Prosedürü) ölçüm prosedürüne dayalı olarak hesaplanmıştır. Binek araç yakıt tüketimi ve karbon (CO2) emisyonu değerleri, araç tarafından verimli yakıt kullanımıyla birlikte, ayrıca sürüş stiline ve teknik olmayan diğer faktörlere dayalıdır.

[6] Dış dikiz aynaları hariç

[7] Tavan rafı hariç

[8] Arka koltuk arkasında açık bagaj bölmesi

[9] AMG Performans paketiyle birlikte

[10] Elektronik olarak sınırlandırılmış, opsiyonel olarak maksimum hız 240 km/saate yükseltilebilir (sadece AMG Performans paketiyle birlikte)

[11] Burada sunulan değerler, öngörülen WLTP (Dünya Genelinde Standartlaştırılmış Hafif Yük Araçları Test Prosedürü) ölçüm prosedürüne dayalı olarak hesaplanmıştır. Binek araç yakıt tüketimi ve karbon (CO2) emisyonu değerleri, araç tarafından verimli yakıt kullanımıyla birlikte, ayrıca sürüş stiline ve teknik olmayan diğer faktörlere dayalıdır.

Continue Reading

ELEKTRİK

Up Bilişim Enerji ile mobilite hizmet sağlayıcı DKV Mobility güçlerini birleştirdi

İştiraki olduğu United Payment’ın üstün teknolojik altyapısı sayesinde akaryakıt ve elektrikli şarj istasyonları alanındaki hizmetlerini finansal yönetim çözümleriyle birleştiren Up Bilişim Enerji, karayolu ödemeleri ve çözümleri konusunda şirketten şirkete hizmet veren Avrupa’nın lider mobilite platformu DKV Mobility ile iş birliği yaptı. İki şirket, Türkiye’deki akaryakıt ağını genişletmek için birlikte çalışacak. 

Türkiye’nin lider fintek şirketi United Payment’ın iştiraki Up Bilişim Enerji, akaryakıt ve lojistik sektöründeki mobilite hizmetlerini daha da genişletmek amacıyla mobilite hizmet sağlayıcı DKV Mobility ile anlaşma imzaladı. Türkiye dışında yaklaşık 68.000 akaryakıt istasyonu ve 832.000 elektrikli şarj ağı ile binlerce firmaya ve milyonlarca araca akaryakıt ve elektrikli şarj hizmeti veren DKV Mobility, mobilite alanında Up Bilişim Enerji ile iş birliği yaptı. İş birliği ile Up Bilişim Enerji, DKV MOBILITY kullanıcılarına birçok avantaj sunacak. Buna göre; DKV Mobility’nin Türkiye’de hizmet verdiği istasyonlarda, kullanıcılar için indirim ve vade kolaylığı gibi fırsatlar sunulacak.

Yakıt yönetimi ve temassız ödeme 

 2021 yılında kurulan Up Bilişim Enerji, kurumsal akaryakıt satışları başta olmak üzere mobilite ürünlerine ihtiyaç duyan şirketlerin filo yönetim sistemleri için finansal ve teknolojik çözümler üretmektedir. Yakıt tüketimlerini mobil uygulama üzerinden anlık olarak takip etmeyi mümkün kılan Up Bilişim Enerji, firmalara özel ödeme planları ve indirimler sunarken, akaryakıt alımlarında ‘Temassız’ olarak araçtan inmeden ödeme kolaylığı sağlıyor. Ayrıca uygulama içerisinde yer alan cüzdan sayesinde ödeme yapılmak istenen kartlar uygulama içerisinde tanımlanarak ödemelerin hızlı ve rahat bir şekilde tamamlanması sağlanıyor. Up Bilişim Enerji, b2b çözümler ve teknolojik altyapı hizmetleri de sunmaktadır.

Elektrikli araçlara özel çözümlerini ve mobilite hizmetlerini genişletecek

90 yıllık geçmişe sahip Avrupa’da pek çok ülkede ofisi bulunan köklü bir Alman şirketi olan DKV Mobility, yakıt ve elektrikli şarj ikmal hizmetlerinin yanı sıra birçok ülkede kesintisiz yol geçiş ücretleri, tamir ve bakım hizmetleri, otopark ve yıkama gibi birçok mobilite hizmeti sunuyor. Up Bilişim Enerji, DKV Mobility ile ilk etapta şu ki; satın alma, finans, teknoloji ve yeni pazarlar konusunda iş birliği yapacak. İş birliği sayesinde yaygın bir istasyon ağı ile yurt dışından ülkemize gelen araçlara akaryakıt ikmali sağlanacak. DKV Mobility müşterileri, Up Bilişim Enerji iş birliği ile DKV Mobility’nin Türkiye sınırları içerisinde global olarak 832.000 adet elektrikli araç şarj ağını genişletme rolünü üstlenerek lojistik firmalarının elektrikli kamyon ve çekici kullanmasının önünü açmayı da hedefliyor. Ayrıca Up Enerji mobil cüzdan kullanıcıları yurt dışına çıktıklarında DKV Mobility’nin 68.000 akaryakıt ağını ve 832.000 (Tesla dahil) ağını başka hiçbir mobil uygulama kullanmadan kullanabilecekler.

Continue Reading

En Çok Okunanlar