Connect with us

PETROL

OPET sponsorluğundaki Doğu-Batı Dostluk ve Barış Rallisi’nin Türkiye etabı başladı


OPET’in sponsorları arasında yer aldığı Europa-Orient/Doğu-Batı Dostluk ve Barış Rallisi, Doğu ile Batı’yı bu yıl 16. kez buluşturuyor. Organizasyonun Türkiye etabı; 10 ülkeden 15 takımın katılımı ile Sultanahmet meydanında düzenlenen törenin ardından, Kartal’da bulunan OPET istasyonundan uğurlandı.

OPET’in sponsorları arasında yer aldığı 16. Europa-Orient/Doğu-Batı Dostluk ve Barış Rallisi’nin Türkiye etabı, 12 Mayıs 2022 tarihinde başladı. Ülkemizin Avrupa Birliği (AB) vatandaşları nezdinde tanıtımına katkıda bulunmak üzere gerçekleştirilen organizasyonun Türkiye etabı için İstanbul Sultanahmet Meydanı’nda “Başlangıç Töreni” düzenlendi. Törene Dışişleri Bakan Yardımcısı ve AB Başkanı Büyükelçi Faruk Kaymakcı, İstanbul Valiliği Vali Yardımcısı Niyazi Erten, İstanbul Gençlik ve Spor İl Müdürü Prof. Dr. Burhanettin Hacıcaferoğlu, Doğu-Batı Dostluk ve Barış Rallisi Derneği Başkanı Nadir Serin, Europa-Orient Rally Derneği Başkanı Wilfred Gehr ve OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca katıldı. Törende ayrıca İstanbul’da bulunan Başkonsolosluk ve Uluslararası Kuruluş Temsilcileri ile Klasik Mercedes Benz Kulübünden temsilciler de yer aldı. Törenin ardından 10 ülkeden gelen 15 takım, 50 araç ve 100 yarışmacı, Kartal’da bulunan OPET Kareksan Petrol istasyonundan rotalarına uğurlandı.

“Türkiye’nin tanıtımı için önem taşıyor ”

OPET’e, katkılarından dolayı teşekkür plaketinin takdim edildiği törende konuşan OPET Genel Müdürü Cüneyt Ağca, spora çeşitli branşlarda uzun yıllardır destek verdiklerini belirtti. Ağca, “Bu yıl 16’ncısı gerçekleştirilen “Europa-Orient/Doğu-Batı Dostluk ve Barış Rallisi, sporun ve dostluğun gücünü bir kez daha kanıtlar nitelikte. Klasik bir spor organizasyonunun çok ötesinde olan Dostluk ve Barış Rallisi, ülkemizin Avrupa’da ve dünyada doğru bir şekilde tanıtımına büyük katkıda bulunuyor. Avrupa’nın dört bir yanından gelen katılımcılarımız birçok ilimizi ziyaret edecek ve güzergahları üzerindeki Opet istasyonlarında mola vererek fark yaratan hizmetlerimizi deneyimleyecek. Biz de öylesine anlamlı bir organizasyona destek vermekten mutluluk duyuyoruz” ifadelerini kullandı.

Avrupa, Balkanlar ve Türkiye olmak üzere üç etaptan oluşuyor

Europa-Orient/Doğu-Batı Dostluk ve Barış Rallisi, Avrupa Birliği İletişim Stratejisi (ABİS) çerçevesinde 2011 yılından beri AB Başkanlığı’nca destekleniyor. Hıza dayalı bir yarıştan ziyade bir macera rallisi olan ve Avrupa’nın önde gelen otomobil spor organizasyonlarından biri olarak değerlendirilen ralliye, değeri 1.100 avro’nun altında olan eski otomobiller katılıyor. Avrupa, Balkanlar ve Türkiye olmak üzere üç etaptan oluşan Ralli, 7 Mayıs 2022 tarihinde Almanya’nın Tübingen şehrinde başladı. Avrupa ve Balkanlar etabının ardından ekiplerin ilk buluşma noktası ise İstanbul oldu. Türkiye etabının ardından, İsrail ve Filistin güzergahına doğru devam edecek olan ralli, 30 Mayıs 2022 tarihinde Ürdün’de son bulacak.

Türkiye etabında 23 ilden geçilecek

Organizasyonun Avrupa ve Balkanlar güzergahı Almanya, Belçika, Avusturya, İtalya, Slovenya, Macaristan, Sırbistan, Romanya, Bulgaristan, Türkiye’den oluşuyor. Türkiye güzergahında; Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu, Karabük, Tosya – Kastamonu, Çankırı, Çorum, Ankara, Kırıkkale, Kırşehir, Aksaray, Nevşehir-Kapadokya,  Niğde, Gaziantep, Osmaniye, Adana, Mersin–Anamur, Alanya-Antalya’dan geçecek olan yarışmacılar; İsrail, Filistin ve Ürdün’den oluşan Ortadoğu güzergahı ile yarışmayı tamamlayacak.

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

PETROL

TotalEnergies İstasyonları ve M Oil’den yapay zekâ destekli Hijyen Kalkanı Projesi


Temizlik süreçlerini Hijyen Kalkanı Projesi ile dijitalleştiren TotalEnergies İstasyonları ve M Oil, proje ile hijyen standartlarının yanı sıra müşteri memnuniyetini de en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyor. Yapay zekâ destekli bir sistem ile temizlik süreçlerinin denetlendiği proje kapsamında, görevlerini başarıyla yerine getiren personeller de ödüllendiriliyor.

Güzel Enerji çatısı altında faaliyet gösteren TotalEnergies İstasyonları ve M Oil, hijyen standartlarını yeni bir boyuta taşımak amacıyla geliştirdiği Hijyen Kalkanı Projesi’ni hayata geçirdi. İstasyonlardaki temizlik süreçlerini dijitalleştiren proje ile hijyen standartlarının yanı sıra müşteri memnuniyetinin de en üst seviyeye çıkarılması hedefleniyor.

İstasyonlardaki tuvalet temizliğinin merkezi olarak planlandığı yenilikçi bir uygulama olan Hijyen Kalkanı Projesi, süreçlerin dijital olarak takip edilmesine olanak sağlıyor. Merkezi bir temizlik planı çerçevesinde belirli periyotlarla görev atamalarının yapıldığı projede, görevlerin tamamlanma süreci yapay zekâ destekli bir sistem ile denetleniyor.

Başarılı personeller ödüllendiriliyor

Temizlik öncesi ve sonrası fotoğrafları değerlendiren yapay zekâ destekli bir sistemi içeren Hijyen Kalkanı uygulaması ile temizlik kalitesi objektif bir şekilde ölçülüyor ve görevlerini başarıyla yerine getiren temizlik personeli ödüllendiriliyor. Aynı zamanda, her ayın sonunda kazandıkları puanlar karşılığında hediye alışveriş çeki verilen çalışanların motivasyonlarının artırılması da hedefleniyor

Continue Reading

PETROL

Küresel madeni yağ pazarının aralıksız lideri Shell 18. kez zirvede


 

Madeni yağ üretiminin bir kısmını Türkiye’de gerçekleştiren Shell, bir kez daha dünyanın lider madeni yağlar tedarikçisi seçilerek küresel şampiyonlukta 18 yılı devirdi.

Shell binek araç, ticari araç ve endüstriyel yağlar olmak üzere 3 ana kategoride de liderliğini sürdürdü.

Zirvede büyümeye devam eden şirketin başarısında premium ürün yatırımları ve yenilikçi çözümleri rol oynadı.

Shell küresel pazar araştırma ve danışmanlık şirketi Kline + Company’nin raporuna göre, üst üste 18. kez dünyanın bir numaralı madeni yağlar tedarikçisi oldu.

Kocaeli Derince’de kurulu Akdeniz’in tek gres ve en büyük madeni yağ tesisiyle global madeni yağ üretiminin bir kısmını da uzun yıllardır Türkiye’de gerçekleştiren Shell; binek araç, ticari araç ve endüstriyel yağlar olmak üzere raporda ele alınan 3 ana kategoride ve toplamda küresel sektör liderliğini sürdürdü.

Kline + Company’nin ‘Global Madeni Yağlar: Pazar Analizi ve Değerlendirme’ adlı raporu dünyanın önde gelen madeni yağlar pazarları, pazar segmentleri, ürün türleri ve formülasyonları kapsamında 2023 verilerine göre hazırlandı.

“Öncü rolümüzü koruma hedefindeyiz”

 

Shell Madeni Yağlar Küresel Başkan Yardımcısı Jason Wong 18 yıllık aralıksız liderliğe ilişkin şu değerlendirmeleri yaptı:

“Madeni yağlar alanında dünya liderliğini aralıksız sürdürüyor olmamız, tüketicilere, ticari müşterilere ve endüstriyel kullanıcılara doğru madeni yağlar çözümleri sunma konusundaki kararlılığımızın en güçlü kanıtıdır.

Yenilikçi markamız, teknolojimiz ve insan kaynağımızla küresel çapta mobiliteyi desteklemekten gurur duyuyoruz. Önümüzdeki dönemde de geleceğin madeni yağlar ve sıvı çözümlerini sunarak bu öncü rolümüzü koruma hedefindeyiz” dedi.

Shell’in küresel liderliğinin arkasında, Shell Helix binek araç motor yağları, Shell Rimula kamyon ve ağır hizmet motor yağları, Shell Tellus ve Shell Gadus endüstriyel yağları ve gresleri gibi birçok pazarda tercih edilen premium ve farklılaştırılmış ürünlere yaptığı yatırımlar bulunuyor.

Batarya ile veri merkezi sıvılarında yarına bugünden hazır

Aynı zamanda 2019 yılında E-Fluids portföyünü tanıtan ilk markalardan biri olan Shell, bugün Shell E-Fluids ile elektrikli araçların verimliliğini, güvenliğini ve sürdürülebilirliğini artırıyor.

Bu ürünler, yalnızca elektrikli araçlar için değil, veri merkezleri ve Batarya Enerji Depolama Sistemleri (BESS) gibi alanlar için de yenilikçi çözümler sunuyor. Shell, bu kapsamda performans, verimlilik ve sürdürülebilirlik alanlarında sınırları zorlayan bir dizi daldırma soğutma sıvısı da geliştirdi.

Shell Madeni Yağlar, Shell’in 2050 yılına kadar net sıfır emisyonlu bir enerji şirketi olma hedefinin gerçekleşmesinde kritik bir rol oynuyor. Bu hedef doğrultusunda, Shell kendi operasyonlarından kaynaklanan karbon emisyonlarını azaltmanın yanı sıra müşterilerinin karbon ayak izlerini minimize etmelerine ve atıklarını azaltmalarına yardımcı oluyor.

Yakıt verimliliği ve motor ömrüne katkı sağlıyor

Bu doğrultuda Shell aynı zamanda sürdürülebilir ambalajlar ve döngüsel çözümler geliştirerek atıkları azaltıyor ve biyolojik olarak parçalanabilir ürünleriyle daha çevreci seçenekler sunuyor.

Shell’in gelişmiş düşük viskoziteli yağları, yakıt verimliliğini araçlarda %3’e[1], endüstriyel uygulamalarda da enerşi tasarrufunu %4’e[2] kadar artırabiliyor. Bu özellikler, motor ve makinelerin ömrünü uzatıyor ve aynı zamanda emisyonların azalmasına da katkı sağlıyor.

Kline + Company’nin raporuna göre, Shell 2023 yılında %11,6’lık küresel pazar payıyla liderliğini pekiştirdi. Shell Madeni Yağlar’ın küresel satışlarının segmentlere göre dağılımı ise %36 tüketici otomotiv, %33 endüstriyel ve %31 ticari otomotiv olarak gerçekleşti.

 

Continue Reading

PETROL

Türk Telekom ve Petrol Ofisi Grubu’ndan akaryakıt sektörünün en büyük dijital dönüşüm hamlesi


Türkiye’nin enerji altyapı grubu Petrol Ofisi ile Türkiye’nin dijital dönüşümünün lideri Türk Telekom arasında “Geniş Alan İletişim Ağı” (SD-WAN) alanında dört yıldır devam eden stratejik iş birliğinde yeni bir döneme girildi.  Petrol Ofisi Grubu’nun 81 ilde sayıları 2 bin 700’e varan akaryakıt istasyonunu kapsayan ve dünyanın en yaygın SD-WAN teknolojisi kullanımlarından birine imza atılan proje, sektörde de bir ilk olma özelliği taşıyor.

Türkiye akaryakıt ve toplam kimyasal pazarlarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, dijital dönüşümün lideri Türk Telekom ile gerçekleştirdiği iş birliğiyle, sektöründe bir ilke imza attı. Şirket, Türkiye genelindeki akaryakıt istasyonları ve yurt genelinde yayılan köy pompalarında satış, stok ve dolum verilerinin yönetimini daha güvenli ve kesintisiz hale getirmek amacıyla Türk Telekom ile sürdürdüğü kapsamlı iş birliğini genişletiyor. Bu iş birliği sayesinde Türk Telekom, Petrol Ofisi’nin akaryakıt otomasyon sistemlerinin dijital dönüşümünde sektöre referans teşkil eden “Geniş Alan İletişim Ağı” (SD-WAN) ve Lokal Network Altyapı kurulumunu hayata geçirerek 5 yıl daha altyapı yönetimini sağlayacak. Yeni anlaşma ile Petrol Ofisi Grubu’nun dört yıl önce sektörde bir ilke imza atarak yine Türk Telekom iş birliğiyle kullanmaya başladığı SD-WAN teknolojisi, geçtiğimiz günlerde devir süreci tamamlanan bp istasyonlarında ve hizmet noktalarında da kullanılacak.

Anlaşma hakkında açıklama yapan Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu, “Grubumuzun dijital dönüşüm hedeflerine ulaşmasında önemli bir kilometre taşı olan ve Türkiye genelinde enerji sektöründe iletişim otomasyon altyapısının, UTTS dâhil olmak üzere yenilikçi çözümlerle güçlendirilmesine katkı sunan bu önemli projeyi, dijitalleşmeyi bir kültür olarak gören ve ülkemizin dijital dönüşümünde hayati rol oynayan Türk Telekom ile hayata geçirmekten ötürü mutluyuz. bp satın alımı ile birlikte ülke genelinde 2 bin 700 adetlik bir istasyon ağına ulaşarak ülkenin enerji arzının güvenliği ve erişimindeki rolümüzü daha da perçinlediğimiz bir yaygınlığa eriştik. Türkiye’nin dört bir yanına ulaşan bu ağı güvenli, kesintisiz ve yüksek erişilebilirlik sağlayan bir iletişim altyapısı ile destekleyerek sektörde norm olacak bir standarda öncülük etmenin gurunu yaşıyoruz.” şeklinde konuştu.

Türk Telekom CEO’su Ümit Önal ise açıklamasında şunları söyledi: “Türk Telekom olarak, işletmelerin ve kurumların dijital dönüşüm yolculuklarında yanlarında olmaktan gurur duyuyoruz. Hayatın her alanına aktardığımız dijitalleşme vizyonumuz ile savunmadan sanayiye, finanstan enerjiye, eğitimden sağlığa ulaşımdan tarıma, sanattan spora pek çok sektörlerde dijitalleşmeyi sağlayan kilometre taşlarını oluşturmaya devam ediyoruz. Petrol Ofisi ile gerçekleştirdiğimiz bu iş birliği, SD-WAN teknolojimizle onların ağ yönetimini daha esnek, güvenilir ve merkezi hale getirerek, operasyonel verimliliklerini en üst düzeye çıkarmalarına olanak tanıyor. Geleceğin teknolojilerini bugünden hayata geçirerek, işletmelerin dijital dönüşüm süreçlerini desteklemeye ve en yeni teknolojilerle uçtan uca çözümler sunmaya devam edeceğiz.” dedi.

Merkezi ağ mimarisi ile yüzde 100’e yakın erişilebilirlik
İstasyon ve terminal altyapısını tek bir merkezden yönetmeyi mümkün kılan, esneklik, ölçeklenebilirlik ve yüksek görünürlük sağlayan bir ağ mimarisi olan SD-WAN (Geniş Alan İletişim Ağı) teknolojisi Petrol Ofisi Grubu’nun Türkiye’nin 81 ilinde bulunan ve sayıları bp’nin de katılımıyla 2 bin 700’e varan akaryakıt istasyonunda kullanılabilir hale gelecek. Bu sayede istasyonlarda otomasyon sistemleri ile elde edilen verilerin Türk Telekom’un sağladığı uydu, GSM ve karasal hatlar üzerinden Petrol Ofisi veri merkezi ve Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’na (EPDK) anında iletilmesi sağlanacak. Petrol Ofisi Grubu’na geniş alan ağlarını merkezi bir yapıda yönetme imkânı sunan bu yenilikçi SD-WAN teknolojisi, yüzde 100’e yakın erişilebilirlik, esneklik ve ölçeklenebilirlik sağlıyor.

Continue Reading

En Çok Okunanlar