Elektrikli Araçlar
OtoPriz Müşterilerine Her Alanda Kazandırıyor!
Türkiye’nin her bölgesinde hizmet veren, elektrikli araç dünyasının hızla büyüyen şarj istasyonu OtoPriz, avantajlı kampanyalarla müşteri memnuniyetini artırmaya devam ediyor. Tüm müşterilerine 1 aylık ücretsiz S Sport Plus keyfi sunan OtoPriz, 22 Kasım – 22 Aralık 2024 tarihleri arasında geçerli olan kampanyası ile spor sever müşterilerine EuroLeague, LaLiga, Serie A, NBA, UFC, MotoGP, FIBA, NFL gibi heyecan verici lig ve turnuvaları canlı ve özet olarak izleme imkanı sağlıyor.
Yüzde yüz yenilenebilir enerjiyle çalışan Otopriz şarj istasyonları, yeni kampanyasıyla elektrikli araç kullanıcılarına sunduğu avantajlarla sektörde fark yaratıyor. Yenilikçi şarj markası, daha önce Bankkart kullanıcılarına sunduğu avantajın ardından, şimdi de tüm müşterilerine spor keyfini canlı olarak yaşayabileceği bir kampanyaya imza atıyor. 22 Kasım – 22 Aralık 2024 tarihleri arasında geçerli olan kampanya ile tüm spor sever müşterilerine EuroLeague, LaLiga, Serie A, NBA, UFC, MotoGP, FIBA ve NFL serilerini canlı ve özet olarak izleme imkanı sunuluyor. OtoPriz, herhangi bir konum ya da cihaz fark etmeksizin çoklu ortamda kullanılabilecek kampanya kodu ile lig ve derbi heyecanını canlı olarak yaşatıyor.
Elektrikli araç kullanıcılarına keyifli bekleyiş fırsatı
Müşteri memnuniyetini ön planda tutarak sektördeki kalite tanımına farklı bir vizyon getiren yeniliklerin adresi OtoPriz, müşterilerine hızlı şarj imkanı sunarken kısa süreli bekleyişleri keyifli hale getiriyor. Elektrikli araç kullanıcıları, araçlarını şarj ederken telefon, tablet ve diğer elektronik cihazlardan kolaylıkla tüm spor müsabakalarını izleyebiliyor.
Kampanyadan faydalanmak için elektrikli araçları bir kere şarj etmek yeterli. Kullanıcılar, şarj işlemi sonrasında teslim edilen faturanın ‘notlar’ kısmında yer alan kampanya kodunu, www.ssportplus.com platformuna girerek bir ay boyunca ücretsiz üyelik hizmetinden yararlanabiliyor. OtoPriz, 22 Aralık 2024 tarihine kadar geçerli olan kampanyası ile tüm elektrikli araç kullanıcılarına ayrıcalık sunmaya ve temiz bir gelecek inşasına katkıda bulunmaya devam edecek. Kampanyanın detaylarına web sayfasında yer veren OtoPriz, elektrikli araç kullanıcılarını kolay ara yüze sahip https://otopriz.com.tr/ sayfasına davet ediyor.
Elektrikli Araçlar
Hızlı Şarj Hizmetinin Yanında 1 Aylık Ücretsiz S Sport Plus Keyfi
Türkiye’nin her bölgesinde hizmet veren, elektrikli araç dünyasının hızla büyüyen şarj istasyonu OtoPriz, avantajlı kampanyalarla müşteri memnuniyetini artırmaya devam ediyor. Tüm müşterilerine 1 aylık ücretsiz S Sport Plus keyfi sunan OtoPriz, 22 Kasım – 22 Aralık 2024 tarihleri arasında geçerli olan kampanyası ile spor sever müşterilerine EuroLeague, LaLiga, Serie A, NBA, UFC, MotoGP, FIBA, NFL gibi heyecan verici lig ve turnuvaları canlı ve özet olarak izleme imkanı sağlıyor.
Yüzde yüz yenilenebilir enerjiyle çalışan Otopriz şarj istasyonları, yeni kampanyasıyla elektrikli araç kullanıcılarına sunduğu avantajlarla sektörde fark yaratıyor. Yenilikçi şarj markası, daha önce Bankkart kullanıcılarına sunduğu avantajın ardından, şimdi de tüm müşterilerine spor keyfini canlı olarak yaşayabileceği bir kampanyaya imza atıyor. 22 Kasım – 22 Aralık 2024 tarihleri arasında geçerli olan kampanya ile tüm spor sever müşterilerine EuroLeague, LaLiga, Serie A, NBA, UFC, MotoGP, FIBA ve NFL serilerini canlı ve özet olarak izleme imkanı sunuluyor. OtoPriz, herhangi bir konum ya da cihaz fark etmeksizin çoklu ortamda kullanılabilecek kampanya kodu ile lig ve derbi heyecanını canlı olarak yaşatıyor.
Elektrikli araç kullanıcılarına keyifli bekleyiş fırsatı
Müşteri memnuniyetini ön planda tutarak sektördeki kalite tanımına farklı bir vizyon getiren yeniliklerin adresi OtoPriz, müşterilerine hızlı şarj imkanı sunarken kısa süreli bekleyişleri keyifli hale getiriyor. Elektrikli araç kullanıcıları, araçlarını şarj ederken telefon, tablet ve diğer elektronik cihazlardan kolaylıkla tüm spor müsabakalarını izleyebiliyor.
Kampanyadan faydalanmak için elektrikli araçları bir kere şarj etmek yeterli. Kullanıcılar, şarj işlemi sonrasında teslim edilen faturanın ‘notlar’ kısmında yer alan kampanya kodunu, www.ssportplus.com platformuna girerek bir ay boyunca ücretsiz üyelik hizmetinden yararlanabiliyor. OtoPriz, 22 Aralık 2024 tarihine kadar geçerli olan kampanyası ile tüm elektrikli araç kullanıcılarına ayrıcalık sunmaya ve temiz bir gelecek inşasına katkıda bulunmaya devam edecek. Kampanyanın detaylarına web sayfasında yer veren OtoPriz, elektrikli araç kullanıcılarını kolay ara yüze sahip https://otopriz.com.tr/
ELEKTRİK
Otopriz, 250’yi aşan soket sayısı ile erişim ağını genişletmeye devam ediyor!
Eksim Holding çatısı altında yer alan Otopriz, Türkiye’nin her noktasında 250’yi aşan soket sayısı ile erişim ağını genişletmeye devam ediyor. Eksim olarak yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanarak gerçekleştirdikleri yatırımlar ile sürdürülebilir ve daha yeşil bir dünya için çalıştıklarını belirten Eksim Holding İş Geliştirme Başkanı Mutluhan Oruncak, “Türkiye’nin her köşesinde elektrikli araç kullanıcılarına 7/24 kesintisiz ve güvenli hizmet sunmayı amaçlayan yaygın ve yüksek hızlı şarj ağımızı devreye aldık. Hedefimiz, bu altyapıyla Türkiye genelinde elektrikli araç kullanımını daha erişilebilir hale getirmek ve üstün bir kullanıcı deneyimi sunarak sektörün lider operatörü olmak.” diye konuştu
Eksim Holding, enerji dağıtımı ve yenilenebilir enerji üretimi yatırımlarıyla Türkiye’nin yeşil enerji dönüşümünde öncü rol üstlenirken bu tecrübesini şimdi de elektrikli araç şarj istasyonu sektörüne taşıyor. Elektrikli araç ekosistemine güçlü bir giriş yapan Eksim’in yeni markası OtoPriz, Türkiye genelinde yüksek hızlı şarj çözümleri sunma hedefiyle erişim ağını hızla genişletmeye devam ediyor. Hakkâri’den Tekirdağ’a, ülkenin dört bir yanında kurduğu yüksek hızlı şarj istasyonlarında soket sayısı 250’yi aşan OtoPriz, bu alanda Türkiye’nin en büyük operatörü olmayı hedefliyor.
OtoPriz’in elektrikli araç sektöründeki yenilikçi adımlarını değerlendiren Eksim Holding İş Geliştirme Başkanı Mutluhan Oruncak, “Türkiye’nin her köşesinde elektrikli araç kullanıcılarına 7/24 kesintisiz ve güvenli hizmet sunmayı amaçlayan yaygın ve yüksek hızlı şarj ağımızı devreye aldık. Hedefimiz, bu altyapıyla Türkiye genelinde elektrikli araç kullanımını daha erişilebilir hale getirmek ve üstün bir kullanıcı deneyimi sunarak sektörün lider operatörü olmak.” ifadelerini kullandı.
İstasyonların yüzde 95’inde hızlı şarj hizmeti
Eksim olarak yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanarak gerçekleştirdikleri yatırımlar ile sürdürülebilir ve daha yeşil bir dünya için çalıştıklarını belirten Mutluhan Oruncak, “Elektrikli araç hızlı şarj istasyonu markamız OtoPriz ile hem karbon salımının azaltılmasına hem de çevre bilincinin yaygınlaştırılmasına katkı sunmayı hedefliyoruz. Şu an 250 şarj soketinin bulunduğu bir altyapı kurmuş durumdayız ve bu altyapının yüzde 95’i yüksek hızlı şarj kapasitesine sahip.” bilgisini verdi. Yüksek hızlı ve çevre dostu şarj teknolojilerini ülke genelinde daha erişilebilir kılarak Türkiye’nin karbon net sıfır geleceğinde önemli bir rol üstlendiklerini dile getiren Oruncak, “Elektrikli araç kullanıcılarına en modern, çevre dostu ve yenilikçi şarj çözümlerini sunmaya kararlıyız.” açıklamasını yaptı.
Sektörde bir ilk: Mobil hızlı şarj istasyonu hizmeti
Elektrikli araç kullanıcılarının yolda kalma endişesini ortadan kaldıran ve sektörde ilk olma özelliği taşıyan OtoPriz Mobil Hızlı Şarj İstasyonu, İstanbul’daki müşterilerinin bulundukları lokasyonda hızlı ve pratik şarj hizmeti almasını sağlıyor.
7/24 müşteri desteği
OtoPriz mobil uygulaması, kullanıcılarına en yakın şarj istasyonuna yönlendirme seçeneği sunarken 7/24 müşteri desteği ve yenilikçi ürünleriyle ayrıcalıklı bir şarj deneyimi yaşatıyor. OtoPriz, sürekli kendini geliştiren bir anlayışla sadece bugünün değil, geleceğin de şarj deneyimini şekillendirmeyi hedefliyor.
Elektrikli Araçlar
Dünyada elektrikli araç satışları Çin öncülüğünde bu yıl 17 milyona ulaşması bekleniyor
Dünyada elektrikli araç satışlarının bu yıl 17 milyona yaklaşacağı ve bunun yüzde 62’sini Çin’deki satışların oluşturacağı öngörülüyor. Bu rakam dünya genelindeki tüm araç satışlarının yaklaşık yüzde 19’una karşılık geliyor.
Temiz enerji dönüşümü ve bu alandaki teknolojilerin hızlanmasıyla, elektrikli araç satışlarında neredeyse her yıl çift haneli büyüme görülüyor.
Uluslararası Enerji Ajansı’nın (IEA) Dünya Enerji Görünümü 2024 raporuna göre, bu yılın ilk yarsında dünyada 7 milyon elektrikli araç satıldı. Bu dönemdeki satışlar geçen yılın ilk yarısına göre yüzde 25 artış gösterdi. Çin, elektrikli araç satışlarındaki bu büyümenin yüzde 80’ini oluştururken, yılın ilk yarısındaki 7 milyon elektrikli araç satışının 4 milyonu da Çin’de kayıtlara geçti.
Ancak, Çin hariç tutulduğunda, dünyanın geri kalanında elektrikli araç satışlarındaki büyüme yüzde 10 seviyesinde kaldı. Avrupa Birliği’nde (AB) satışlar yatay seyrederken, ABD’de kademeli bir büyüme görüldü.
Küresel elektrikli araç satışlarının yıl sonu itibarıyla ise 17 milyona ulaşacağı ve elektrikli araçların toplam küresel otomobil filosundaki payının yıl sonunda yaklaşık yüzde 5’e yaklaşması bekleniyor.
Bu yılki 17 milyon elektrikli araç satışının 10 milyonunun ise Çin’de görüleceği tahmin ediliyor.
Elektrikli araç şarj altyapısı için yatırım ihtiyacı 1 trilyon doları bulabilir
Elektrikli araç satışlarında güçlü artışın sürmesiyle, 2030’da dünyada satılan neredeyse her iki araçtan birinin elektrikli olacağı öngörülüyor. IEA’in net sıfır emisyona uyumlu senaryosunda ise, 2030 itibarıyla elektrikli araçların toplam satışların üçte ikisini oluşturabileceği tahmin ediliyor. Elektrikli araçlarda bu büyümenin gerçekleşmesi halinde, artan talebi karşılayabilmek için bugünden 2030’a kadar elektrikli araç şarj altyapısına bir trilyon dolar yatırım yapılması gerekiyor.
İngiltere merkezli araştırma şirketi Rho Motion’un AA muhabiriyle paylaştığı öngörüsüne göre de elektrikli araç satışları bu yıl 16,8 milyona ulaşacak.
Bu satışların 10,5 milyonu Çin’de, 3,1 milyonu AB, Avrupa Serbest Ticaret Birliği (EFTA) ülkeleri ve Birleşik Krallık’ta, 1,8 milyonu ABD ve Kanada’da kayıtlara geçecek. Kalan yaklaşık 1,4 adet elektrikli araç ise dünyanın geri kalan bölgelerinde satılmış olacak.
Bu yıl sonunda dünyadaki elektrikli araç satışlarının 16,8 milyona ulaşmasıyla satışlar, 2023’e göre yüzde 22,7 büyüme gösterecek. Bu satış hacmi dünya genelindeki tüm araç satışlarının yaklaşık yüzde 19’una karşılık geliyor.
Küresel elektrikli araç satışlarının 2025’te ise bu yıla göre yüzde 22,2 artışla 20,5 milyona ulaşacağı öngörülüyor. Bu hacmin de yüzde 62’sini oluşturan 12,7 milyonunun Çin’de satılması bekleniyor.
AB, EFTA ve Birleşik Krallık’taki elektrikli araç satışlarının gelecek yıl toparlanma eğilimine girerek yüzde 20 büyüyeceği tahmin ediliyor.
Rho Motion, elektrikli araçların 2030’da dünyadaki tüm araç satışlarının yüzde 44’ünü oluşturacağını öngörüyor.
‘Avrupalı markalar Çinli tüketiciler için cazip değil’
Rho Motion Otomotiv Araştırma Lideri William Roberts, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, elektrikli araç satışlarındaki Çin liderliğinde bir büyüme görüldüğünün altını çizerek, bu yıl Çin’deki elektrik araç satışlarının 2023’e göre yüzde 30’un üzerinde artacağını belirtti.
Avrupa’da ise yatay bir eğilimin hakim olduğunu dile getiren Roberts, AB’de içten yanmalı motora sahip araçlara daha katı emisyon kuralları getirilmesini sağlayacak Euro 7 standartlarının 2025’te devreye gireceğini anımsattı.
Roberts, bu nedenle AB ülkelerinde bu yılki elektrikli araç talebinin gelecek yıla ertelenmiş olabileceğini söyledi.
AB’de uygulanacak yeni standartların elektrikli araç üreticilerini teşvik edeceğini kaydeden Roberts, Çin’deki güçlü büyümenin ise süreceğini belirterek, şunları kaydetti:
‘Elektrikli araç pazarında Avrupalı markaların teknolojisi ve araçları Çinli tüketiciler için o kadar cazip değil. Çinli markalar elektrikli araç sektöründe, daha önce içten yanmalı motor sektöründe olduklarından çok daha baskın bir pazar payına sahipler. Çin’de elektrikli araç talebi genel olarak çok olumlu bir tablo çiziyor ve bu araçların toplam satışlardaki payı artık yüzde 40-50 seviyesine geliyor. Bu durum, Çinli tüketicilerin tercih etmediği araçlar sunan Avrupalı markaların pazardan dışlanmasına da yol açıyor.’
Roberts, ABD ve Kanada’da bazı markaların yeni model serilerini piyasaya sürmesiyle satışlarda biraz daha iyi bir büyüme beklediklerini dile getirdi.
ABD’de gelecek ay yapılacak başkanlık seçimlerine ilişkin bir senaryo analizi de yaptıklarını kaydeden Roberts, başkanlığın Cumhuriyetçi yönetime geçmesi halinde elektrikli araçlara yönelik mevcut politikaların sürme ihtimalinin azalabileceğini ve bu konuda büyük bir belirsizliğin söz konusu olduğunu anlattı.
Elektrikli araçlar satışlarını belirleyen iki büyük etken
Roberts, elektrikli araç satışlarının büyümesinde önemli olan faktörlere de değinerek, bunlardan ilkinin tüketicilerin satın alma eğilimi olduğunu söyledi.
Elektrikli araçların ekonomik olarak erişilebilir olmasının tüketici talebi için önemli olduğunu belirten Roberts, ‘Avrupa’da elektrikli araçların penetrasyonunun çok yüksek olduğu pazarlar görüyoruz. Örneğin Norveç gibi bir ülkede elektrikli araçların penetrasyon oranı yüzde 90’ı bulabiliyor ancak toplam satılan araç sayısı azalıyor. Bu da bize gösteriyor ki tüketiciler model çeşitliliğine bakıyor ve içten yanmalı motorlu araçlara geri dönmek yerine, elektrikli araçları beklemeyi tercih ediyor. Bu durum tüketici tarafında elektrikli araçlara geçiş ve bu dönüşümü gerçekleştirme isteğinin var olduğunu gösteriyor.’ değerlendirmesini yaptı.
Roberts, bir diğer önemli konunun ise şarj altyapısı olduğunu belirterek, hükümetler odaklarını altyapı kurulumunu desteklemeye kaydırmadıkça bu durumun bir zorluk olmaya devam edeceğini ve satışlara olumsuz yansıyacağını sözlerine ekledi.
AAv
-
Sektörel1 hafta önce
Aramco, Horse Powertrain Limited’ın %10 hissesini satın alma işlemini tamamladı
-
ELEKTRİK2 hafta önce
Enerji Dönüşümünde Önemli İş Birliği
-
Yenilenebilir Enerji1 hafta önce
Arkın Akbay: Küresel Enerji Talebi 2050’ye Kadar Yüzde 18 Artacak!
-
Güneş Enerjisi3 hafta önce
HT Solar ve Fenerbahçe, Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin İş Birliğine Devam Ediyor
-
Doğalgaz2 hafta önce
Socar, Türkiye doğal gaz dağıtım şirketini satacak
-
Yenilenebilir Enerji3 hafta önce
TİKAV ve Akfen Yenilenebilir Enerji’nin Kadınların Güçlenmesi İçin Kırsal Bölgelere Uzanan Farkındalık Projesi ‘Dijitaldeki Ayak İzimiz’ Tamamlandı
-
Yenilenebilir Enerji3 hafta önce
GENSED, Eskişehir’de “Güneş Enerjisi ve Enerji Depolama Semineri” düzenledi
-
Yenilenebilir Enerji1 hafta önce
TÜRKİYE’DE ENERJİ VERİMLİLİĞİNE VE YÖNETİMİNE EN FAZLA HARCAMA YAPAN SANAYİCİ VE İHRACATÇI FİRMALAR ARAŞTIRMASI SONUÇLANDI