Connect with us

PETROL

Shell, dünyada enerji sektörünün en değerli markası seçildi


Uluslararası marka değerlendirme kurumu Brand Finance’in “Dünyanın En Değerli 500 Markası 2022” listesinde 28’inci sıradan 23’üncü sıraya yükselen Shell, 49.9 milyar dolarlık değeri ile bir kez daha dünya enerji sektörünün en değerli markası seçildiğini duyurdu.

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in her yıl dünyanın en değerli ve en güçlü markalarını ortaya koyan Brand Finance Global 500 araştırmasının 2022 sonuçları açıklandı. Dünyanın En Değerli 500 Markası listesinde geçen sene 28’inci sırada yer alan Shell, bu sene 5 basamak yükselerek 2022 listesinde 23’üncü sırada yer aldı.

“DÜNYADA ENERJİ SEKTÖRÜNÜN EN DEĞERLİ MARKASI OLMAYA DEVAM EDİYORUZ”

Shell Dünya Başkanı Ben van Beurden, Brand Finance tarafından dünya enerji sektörünün en değerli şirketi seçilmesi konusunda yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: “Dünyada enerji sektörünün en değerli markası olmaya devam ediyoruz. Yaklaşık 49,9 milyar dolar olan marka değerimiz,  100 yılı aşkın süredir tüm dünyada değerlerimizi, ürün ve hizmet kalitemizi temsil ediyor. Bu başarımızın arkasında çalışanlarımızın emeği, özverili çalışmaları yatıyor. Katkılarından dolayı tüm çalışanlarımıza teşekkür ediyorum.”

Dünyada 80’e yakın ülkede yaklaşık 86.000 çalışanıyla hizmet veren Shell, petrol, petrol ürünleri, doğal gaz, yeni enerjiler ve kimyasallar alanlarında verimli, sorumlu ve kârlı bir şekilde faaliyet gösterirken, küresel enerji ihtiyacının ekonomiye, çevreye ve toplumsal ihtiyaçlara duyarlı bir şekilde karşılanmasına katkı sağladığını ifade etti.

ENERJİ VERİMLİLİĞİ İÇİN KAPSAMLI ENERJİ DÖNÜŞÜM ATAĞI

Shell, tüm tesislerinde, istasyonlarında, ofislerinde enerji verimliliği sağlayan uygulamaları hayata geçirerek 2050 yılına kadar net sıfır emisyonla faaliyet gösteren bir şirket olmayı hedefliyor. Şirket, her yıl 1 milyar dolar ayırdığı AR-GE çalışmaları ile düşük karbonlu teknolojiler üretiyor, enerji verimliliği yüksek ve karbon oranı düşük ürünler geliştiriyor.

Dünyanın kullandığı enerjinin yaklaşık yüzde 3’ünü sağlayan bir şirket olduklarını belirten Shell, iklim değişikliğiyle mücadelede küresel çaptaki çalışmalara katkıda bulunmak amacıyla temiz enerjiye geçiş inisiyatifini başlattı. Daha fazla yenilenebilir enerji ürünü satarak enerji ürünlerinin net karbon ayak izini azaltmayı hedefleyen Shell, elektrikli araçlar için şarj istasyonları, hidrojen, güneş ve rüzgar enerjisiyle üretilen elektrik gibi daha düşük karbonlu enerjiler sağlıyor.

Akdeniz’deki tek gres ve en büyük madeni yağ üretim tesisi olan Derince’deki Madeni Yağ ve Gres Üretimi Tesisi için Shell, 2023’te “Enerji Yönetim Sistemi” sertifikası almak amacıyla da yürüttüğü çalışmalara hız kesmeden devam ettiğini de belirtti.

50 yıldan bu yana dünyada Sıvılaştırılmış Doğal Gaz (LNG) teknolojisi yaptığını belirten Şirket, sıvılaştırılmış doğal gazı denizde üretmek için dev bir yüzer tesis olan Prelude’ü inşa ettiğini belirtirken bunun, doğal gazın denizde üretilmesine, sıvılaştırılmasına, saklanmasına ve LNG taşıyıcılara yüklenmesine imkân veren, çığır açan bir teknoloji olduğunu ifade etti.

BRAND FİNANCE GLOBAL 500 İLE DÜNYANIN EN BÜYÜK 500 MARKASI BELİRLENİYOR

Her yıl yapılan Brand Finance Global 500 araştırması ile dünyanın en büyük 500 markası açıklanıyor. Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu, bu alanda faaliyet gösteren dünyanın en büyük üç marka ajansı arasında yer alıyor. Marka değeri bir markanın gelir, potansiyel gelir, itibar, prestij ve pazar değeri açısından ederi olarak tanımlanıyor.

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

PETROL

Shell’in kârı yüzde 28 azaldı


Küresel petrol şirketi Shell, 2025 yılı ilk çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını yayımladı. Buna göre Şirket bu dönemde 5,58 milyar dolar net kâr elde etti. Şirketin net kârı 2024’ün aynı dönemine göre yüzde 28 geriledi.

Öte yandan daha düşük amortisman ve daha düşük maliyetler Shell’in ilk çeyrekteki kazançlarını dengeledi.

BEKLENTİLERİN ÜZERİNDE KAR ELDE ETTİ

Piyasa beklentisi Shell’in bu dönemdeki kârının yaklaşık 4,96 milyar dolar olacağı yönündeydi. Böylece, Shell’in bu dönemdeki kârı beklentilerin yaklaşık yüzde 13 üzerinde gerçekleşti.

HİSSE GERİ ALIMI YAPACAK

Shell, petrol fiyatlarındaki düşüşe rağmen gelecek üç ay için ek 3,5 milyar dolarlık hisse geri alımı yapacağını da açıkladı. Böylece şirket, art arda 14 çeyreklik en az 3 milyar dolarlık hisse alımı gerçekleştirecek.

Continue Reading

PETROL

OPET’in dijital açık cüzdanı kolaylık ve kazanç sağlıyor


OPET, “Mobil Uygulaması”na açık dijital cüzdan “Opet Pay”i de ekledi. Böylece Opet Pay kullanıcıları ödemelerini erteleme ve yaptığı ödemelerden nakit iade kazanma imkânına sahip oluyor.

Akaryakıt sektöründe dijital dönüşüm çalışmaları yürüten OPET, “Mobil Uygulaması”na açık dijital cüzdan “Opet Pay”i de ekledi. Opet Pay kullanıcıları “Şimdi Al Sonra Öde” seçeneğiyle ödemelerini erteleme imkânına sahip olurken, “Yükle&Öde” ile de yaptığı ödemelerden nakit iade kazanıyor.

Lansmana özel Opet Pay’in “Yükle & Öde” seçeneğiyle yapılacak akaryakıt ödemelerinde, kredi kartı ile bakiye yükleyen kullanıcılar yüzde 3, havale ile yükleme yapanlar ise yüzde 5 nakit iade kazanıyor. Ayrıca “Şimdi Al, Sonra Öde” seçeneğiyle, kullanıcılar akaryakıt ödemelerini 30 gün boyunca vade farksız ve masrafsız olarak erteleme imkânından yararlanabiliyor.

GÜNLÜK YAŞAM KOLAYLAŞIYOR

Dijital cüzdan kullanılarak ödeme olanağı sunan Opet Pay, aynı zamanda mobil teknolojinin tüm imkânlarını kullanarak, anlık bilgilendirme, harcama takibi gibi özellikleriyle günlük yaşamı kolaylaştırıyor.

YENİ FONKSİYONLAR YOLDA

Opet Pay ile hesap oluşturan OPET müşterilerine ayrıca lansmana özel 500 TL’ye varan Yakıt Puan ve  150 TL değerinde Temizlik Puan hediye ediliyor. İlerleyen dönemlerde market ve yıkama ödemelerinin alınacağı bu bu sistemde “Arkadaşını Davet Et” fonksiyonun da yeni bir modül olarak kullanılması planlanıyor.

“İNOVATİF BİR SİSTEM”

Opet Mobil Uygulaması’nı değişen müşteri ihtiyaçlarına ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayarak sürekli güncellediklerini ifade eden OPET Genel Müdürü Özgür Kahramanzade, “Son olarak uygulamaya eklediğimiz Opet Pay; akaryakıt ödemelerini daha hızlı, daha güvenli ve daha kolay hale getiren bir dijital ödeme çözümü. Aynı zaman da dijital cüzdan ile ödeme yapmayı sağlayan ve sanki bir banka kartı gibi anlaşmalı tüm işyerlerinde geçerliliği olan inovatif bir sistem. Dijitalleşmenin hız kazandığı günümüzde kullanıcıların hız, güvenlik ve kolaylık beklentileri de her zamankinden daha önemli hale geldi. Bu doğrultuda geliştirilen Opet Pay, sadece bir ödeme aracı olmanın ötesine geçerek, kullanıcılarına zaman kazandıran, güven veren ve alışveriş alışkanlıklarını değiştiren bir deneyim sunuyor” diye konuştu.

Continue Reading

PETROL

TotalEnergies İstasyonları’ndan “Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına destek


T.C. İçişleri Bakanlığı’nın motosiklet kazalarını önleme hedefiyle başlattığı “Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına desteğini açıklayan TotalEnergies İstasyonları, motosiklet sürücülerine özel olarak sunduğu avantajlarla plana katkı sağlamayı hedefliyor

TotalEnergies İstasyonları, motosiklet sürücülerinin güvenliğini artırmak ve kask kullanımını teşvik etmek amacıyla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından başlatılan “Bir Kural 1 Ömür” adlı eylem planına katıldı.  Türkiye’nin 81 ilinde hizmet veren TotalEnergies İstasyonları, söz konusu plan kapsamında motosiklet sürücülerine özel avantajlar sunacak.

Beş kat yakıt puan kazanma imkânı

Eylem planına destek kapsamında TotalEnergies İstasyonları, Club TotalEnergies mobil uygulamasında motosiklet kullanıcılarını ayrı bir kategori altında tanımlayarak, platforma ilk kez üye olan motosiklet kullanıcılarına hoş geldin puanı hediye edecek. Motosiklet kullanıcılarına beş kat yakıt puan kazanma imkânı sunan TotalEnergies İstasyonları, farklı markalarla yaptığı iş birlikleri ile sigorta, lastik, bakım gibi hizmetlerden indirimli şekilde yararlanılmasına olanak tanıyacak.

“Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına yönelik farkındalığı artırmayı hedefleyen TotalEnergies İstasyonları, çeşitli iletişim çalışmaları da gerçekleştirecek. TotalEnergies İstasyonları, Club TotalEnergies uygulaması ve kurumsal web sitesinin yanı sıra istasyonlarındaki dijital ekranlarından bilgi ve farkındalık yaratmak amacıyla mesajlar yayınlayacak. TotalEnergies İstasyonları, iletişim izni veren motosiklet kullanıcısı Club TotalEnergies üyelerine farkındalığı artıran bildirimler de gönderecek.

Continue Reading

En Çok Okunanlar