PETROL
Shell:‘İstasyonlarımızdaki temizlik ve hijyen standartlarımızı dünyada ilk defa geliştirilen bir sistemle taçlandırdık’

Petroturk.com haberi: Shell&Turcas’ın 2013 yılında PCS Elektronik ile birlikte hayata geçirdiği, havadaki oksijeni ozona çevirerek hem hijyen hem de temizlik sağlayan Ozon sistemi hakkında merak edilen soruları Shell&Turcas Yatırımlar, Operasyon ve Yeni Enerjiler Direktörü Mehmet Ünal’a sorduk. Enerji Petrol Gaz’ın sorularını yanıtlayan Ünal; “Ozan sistemini şu anda tüm projelerimizde standart bir zorunluluk olarak uygulamaktayız” dedi.
“BU UYGULAMA İLE İSTASYON TUVALETLERİMİZDE 7/24 DEZENFEKSİYON SAĞLIYORUZ”
Öncelikle projeden ve projenin istasyonlara olan katkısından bahseder misiniz?
Shell, kültürü ve hedefleri doğrultusunda, tüm dünyada çalışanlarını her zaman en iyi müşteri deneyimini yaratma yönünde çalışmaya teşvik ediyor. Öne çıkan bu projemiz, misafirlerimize en iyi deneyimi yaşatma arzumuzun bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır. İstasyonlarımızda temizlik ve hijyen standartlarımızı en üst seviyeye çıkarmak için uyguladığımız tüm teknik iyileştirmeleri, dünyada ilk defa geliştirilen bir sistemle taçlandırdık. Endüstriyel olarak güçlü bir dezenfektan olduğunu bildiğimiz ozonu, insanların yaşadığı bir alanda uygulayabilmek büyük bir başarı olmuştur. Bu uygulama ile istasyon tuvaletlerimizde 7/24 dezenfeksiyon sağlıyoruz. Hem pandemi döneminde hem de günlük hayatımızda salgınlara yol açan bakteri ve virüslerle, etkinliği farklı kuruluşlarca kanıtlanmış Ozon sistemimiz ile mücadele etmekteyiz. 2013 senesinde başladığımız projemizi şu anda tüm projelerimizde standart bir zorunluluk olarak uygulamaktayız.
“PROJEYE DAİR YAPILAN ÇALIŞMALARIN ONAYLARINI YURTDIŞINDAKİ SAĞLIK BİRİMLERİMİZDEN DE ALDIK”
Ozonun etkinliğinden nasıl emin oldunuz?
Öncelikle PCS Elektronik’in bize sunduğu verileri inceledik. Sonrasında hem istasyonlarımızda hem de Shell Türkiye Genel Müdürlük binamızda yaptığımız uygulamaların sonuçlarını farklı laboratuvarlardan alarak detaylıca inceledik. Şirket doktorumuzun eşliğinde yaptığımız bu çalışmaları yurtdışındaki sağlık birimimizle de paylaştık ve onların da onaylarını aldık. Bizim kendi çalışmalarımızdan sonra, pandemi zamanında Cerrahpaşa Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Acıbadem Üniversitesi ve Uludağ Üniversitesi gibi Türkiye’nin önde gelen çeşitli kurumları da bizzat bizim kullandığımız cihazlarla testlerini gerçekleştirdiler ve hepsinden de benzer sonuçları alarak ozonun etkinliğini teyit etmiş olduk.
“YENİLİKÇİ YAKLAŞIMIMIZIN ÇEŞİTLİ SEKTÖRLERDEKİ BİRÇOK ŞİRKETE İLHAM VERMESİNİ UMUYORUZ”
Bu projenin globalde de örnekleri var mı?
Bizim uyguladığımız şekliyle globalde bir örneğine rastlamadık. Sadece araç dezenfeksiyonu için ozon sistemlerini kullanan çeşitli ülkelerin olduğunu biliyoruz. Umuyoruz ki bizim bu yenilikçi yaklaşımımız Shell Türkiye olarak sektörümüzde birçok alanda öncü olduğumuz gibi çeşitli sektörlerdeki birçok şirkete ilham verir. Böylece hem hijyen standartları en üst seviyeye ulaşarak insan sağlığı konusunda toplumumuzda bir farkındalık yaratmış oluruz hem de kullanımı yaygınlaşarak daha sağlıklı bir dünya için katkıda bulunmuş oluruz.
‘MİSAFİRLERİMİZİN İSTASYON TUVALETLERİMİZDE HİJYENLE İLGİLİ MEMNUNİYETİNİ DUYMAK BİZİM İÇİN MOTİVE EDİCİ’
Uygulama açısından şartıları ve eksileri neler?
Bu sistem, hem uygulaması hem de işletilmesi çok kolay bir sistem. Havadaki oksijeni ozona çevirdiği için elektrikten başka bir sarfiyat veya malzeme ihtiyacı bulunmuyor. İlk kurulumdan sonra sadece yıllık olarak kalibrasyon yapılması gerekiyor. Bu işlem de basit bir kartuş değiştirme işlemi olduğu için servis ihtiyacı bile yok denebilir. Ayrıca, misafirlerimizden bu konuda oldukça geri bildirimler alıyoruz. Söz konusu sağlık olunca hassasiyet artıyor ve misafirlerimizin istasyon tuvaletlerimizde hijyenle ilgili memnuniyetini duymak bizim için motive edici ve itici bir güç olarak öne çıkıyor. Olumsuz olarak söyleyebileceğimiz bir yanı bulunmuyor ancak ozonun kendisine has ve klora benzeyen kokusu bazı kişiler tarafından tercih edilmeyebilir. Fakat ozonun faydaları öğrenildiğinde, olumsuz değerlendirilen bu yanı, misafirlerimiz tarafından oldukça olumlu yönde değişiyor.
‘EN BÜYÜK AMACIMIZ BU TEKNOLOJİNİN KAMUYA AÇIK TÜM ALANLARDA KULLANILIYOR OLMASINA VESİLE OLMAK’
Uzun vadede neler hedefleniyor?
Shell Türkiye olarak bu projeyle sektörümüzde öncü olmayı ve standartları yukarı taşımayı hedefliyoruz. Kendi istasyonlarımızda başardıklarımız, bizler için oldukça değerli bir adım. Basit ama etkin olan bu teknolojinin kamuya açık tüm alanlarda kullanılıyor olmasına vesile olmak en büyük amacımız. Umuyoruz ki bu uygulama, daha da yaygın hale gelecek. Shell Türkiye olarak temiz tuvaletlerimizde hijyeni en üst seviyede tutma hedefimize yönelik çalışmalarımız devam edecek. Misafirlerimizin ve toplumun sağlığı için istasyonlarımızda gösterdiğimiz hassasiyetimizi sürdüreceğiz.
PETROTURK.com
PETROL
İsveç rallisinin “en hızlı çaylağı” Team Petrol Ofisi pilotu Kerem Kazaz oldu

En genç ralli şampiyonumuz Kerem Kazaz, ilk kez yarıştığı FIA Gençler Dünya Ralli Şampiyonası’nda (JWRC) en iyi zamanı yapan ilk Türk pilot olurken, aynı zamanda şampiyonanın ‘en hızlı çaylak’ ünvanını kazandı.
Petrol Ofisi Grubu’nun ana sponsorluğunda Gençler Dünya Ralli Şampiyonası (JWRC) ile sezonu açan Kerem Kazaz, 13 – 16 Şubat tarihlerinde İsveç’te düzenlenen ilk rallisini tamamladı. 1.050 kilometrelik kar ve buzla kaplı zeminde 300 kilometreyi aşan özel etaplarda 4 gün boyunca mücadele eden Team Petrol Ofisi pilotu, ilk kez yarıştığı JWRC’nin 7. etabında gösterdiği performansla şampiyonadaki en iyi zamanı yapan ilk Türk pilotu oldu. 2 kez lastiği patlamasına rağmen 5. olarak finişe ulaşmayı başaran Kazaz, aynı zamanda şampiyonanın “en hızlı çaylağı” olarak adını tarihe yazdırdı.
Sırada Portekiz rallisi var
Bu yıl 12’ncisi düzenlenen ve toplam 5 yarıştan oluşan JWRC, 15 – 18 Mayıs Portekiz, 26 – 29 Haziran Yunanistan, 31 Temmuz – 3 Ağustos Finlandiya ve 16 – 19 Ekim Orta Avrupa rallileriyle tamamlanacak.
PETROL
GüzelEnerji, bayilerine dijital köprü ile bağlandı

Dijital dönüşümü iş süreçlerine entegre etmeye devam eden GüzelEnerji, Bayi İletişim Sistemi (BİS) uygulamasını hayata geçirdi. Geniş bir işlem yelpazesini tek bir platformda toplayan ve bayilerin günlük operasyonlarını daha hızlı, verimli ve kolay hale getiren BİS, bayilere anlık bildirimlerle ulaşarak dinamik bir yönetim yaklaşımı sunuyor.
Dijital dönüşüm çalışmalarını aralıksız sürdüren GüzelEnerji, Türkiye’nin 81 ilinde hizmet veren bayileri ile dijital bir köprü kurmasına olanak tanıyan Bayi İletişim Sistemi (BİS) uygulamasını devreye aldı. GüzelEnerji çatısı altında faaliyet gösteren TotalEnergies İstasyonları ve M Oil bayilerinin akaryakıt siparişlerinden mobil ödeme entegrasyonlarına, finansal raporlamalardan üniforma siparişlerine, Kalite Ligi skorlarından Hijyen Kalkanı takibine, destek taleplerinden duyuru yönetimine kadar geniş bir işlem yelpazesini tek bir platformda toplayan BİS, bayilerin günlük operasyonlarını daha hızlı, verimli ve kolay hale getiriyor.
ERP (kurumsal kaynak planlaması) ve CRM (müşteri ilişkileri yönetimi) gibi yazılım sistemleri ile tam entegrasyon sağlayan uygulama, bayi yönetimini ve istasyon operasyonlarını 360 derece kapsayan mobil bir ekosistem oluşturuyor. Kullanıcı dostu bir arayüze sahip olan BİS, güçlü altyapısı ve interaktif özellikleri sayesinde, bayi yöneticilerinin yanı sıra tüm çalışanlara ulaşarak dinamik ve etkili bir yönetim modeli sunuyor.
Zaman ve maliyetten tasarruf
GüzelEnerji’nin bayileri ile olan iş birliğini yeniden tanımlayan uygulama, anlık bildirimler, interaktif süreç yönetimi ve özelleştirilmiş raporlamalarla iş süreçlerini iyileştirirken, zaman ve maliyetten de tasarruf sağlıyor. Bayilerin ihtiyaçlarına öncelik verilerek tasarlanan uygulama, operasyonel verimliliği artırırken, müşteri memnuniyetini de en üst seviyeye taşıyor. Bayilerin ve GüzelEnerji’nin operasyonel etkinliğini artıran BİS, iletişimde ve verimlilikte de önemli bir artış sağlıyor.
PETROL
Shell’de yakıtlar TTS ile doluyor, filolar verimliliğe, misafirler lezzete doyuyor

Shell&Turcas akaryakıt istasyonları, 30 yıla yaklaşan Taşıt Tanıma Sistemi (TTS) tecrübesi ile firmaların akaryakıt alımları için hızlı, kolay ve güvenli bir filo yönetim sistemi sunuyor.
Filo yöneticileri Shell’in TTS portalı üzerinden araçlarının yakıt tüketimini kontrol altında tutma, Araç Takip Sistemi-Shell FiloPlatform ile akıllı, emniyetli ve verimli bir filo yönetimi ve Shell Kurumsal HGS’nin takibi kolay, rahat ve cezasız geçişlerinden toplu faturalamaya kadar birçok uygulamadan yararlanıyor.
Filo sürücüleri ise hızlı yakıt almanın yanı sıra misafir oldukları 81 ildeki 1000’i aşkın Shell Select Markette, temassız tuvaletler ve deli2go lezzetleri ile keyifli molalar verebiliyor.
Shell’in filo çözümleri kapsamındaki dijital çözümü Shell SmartPay ile cihaz montajı ya da karta ihtiyaç duymadan anında yakıt alabiliyor ve dizel şirket araçlarının AdBlue ihtiyaçlarını TTS üzerinden alarak, sonradan ödeme avantajı ve online raporlamadan faydalanabiliyor.
Shell, bir ilke imza atarak Türkiye’de geliştirip yine dünyada ilk kez Türkiye’de 1996 yılında devreye aldığı Taşıt Tanıma Sistemi (TTS) ile filo yönetimini her zamankinden daha kolay ve verimli hale getiriyor.
Yaklaşık 30 yıllık TTS tecrübesiyle Shell, akaryakıt alım süreçlerini hızlandırırken, filo yöneticilerine yakıt tüketimini kontrol etme, maliyetleri düşürme ve operasyonel verimliliği artırma gibi önemli avantajlar sunuyor.
TTS sayesinde filo sürücüleri, Shell istasyonlarına misafir olarak yakıt alımı için bekleme sürelerini minimize ederken, Shell Select marketlerdeki temazssız tuvaletlerde ihtiyaçlarını hijyen içinde karşılayabiliyorlar.
Ayrıca deli2go’nun lezzetli ve çeşitli ürünleriyle keyifli bir mola verebiliyor ve araç bakım hizmetlerinden hızlıca faydalanabiliyorlar. Bu da filo çalışanlarının memnuniyetini artırarak daha verimli bir çalışma ortamı sunuyor.
TTS, filo yöneticilerine benzersiz avantajlar sunuyor
Shell TTS, gelişmiş online platformuyla filo yöneticilerine yakıt tüketimini kontrol altına almada önemli bir güç sağlıyor. Bu sistem sayesinde filo yöneticileri, araç ve filo bazında detaylı yakıt tüketim raporlarını inceleyerek performans analizi yapabiliyor ve maliyetlerini optimize edebiliyor.
Ayrıca, Shell TTS portalı üzerinden 7/24 araçlarını takip etmeleri, limit belirlemeleri ve yakıt alımını anlık olarak kontrol etmeleri de mümkün oluyor. Ay içerisinde düzenlenen toplu faturalar sayesinde muhasebe süreçleri de sadeleştirilerek zaman tasarrufu sağlanıyor.
Tüm bu özellikler, filo yöneticilerinin operasyonel verimliliği artırmalarına ve iş süreçlerini kolaylaştırmalarına yardımcı oluyor.
“Çalışan memnuniyetinde ve verimlilikte artış sağlıyoruz”
Shell & Turcas CEO’su Emre Turanlı, Shell TTS ve sundukları diğer hizmetlerin yarattığı sinerjiyi şu sözlerle ifade ediyor:
“Shell olarak, sadece akaryakıt sağlayan bir şirket olmanın ötesine geçmeyi başardığımıza inanıyorum. Taşıt Tanıma Sistemimiz ve istasyonlarımızda sunduğumuz market, yiyecek-içecek ve araç bakım hizmetleri ile filo yöneticilerine ve sürücülere bütüncül bir deneyim sunuyoruz.
TTS sayesinde filo yöneticileri, yakıt tüketimini daha etkin bir şekilde yönetebilme, maliyetlerini düşürme ve operasyonel verimliliklerini artırma imkanlarına kavuşurken; sürücülerimiz ise zamandan tasarruf ederek aynı zamanda ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri ve keyifli bir mola verebilecekleri bir ortama kavuşuyorlar. Bu da çalışan memnuniyetini ve verimliliğini artırıyor.”
Shell, Araçtan İnmeye Gerek Olmasa da İnmek için Hep İyi Bir Sebep Sunuyor “
Öte yandan Shell, filo çözümlerinin ve sunduğu hizmetlerin avantajlarını “İnsanların Shell’i” iletişim stratejisiyle yine dikkat çekici bir şekilde vurguluyor.
Farklı beklentilerle istasyona gelen insanların ihtiyaçlarına sunduğu çözümlere odaklanmaya devam eden markanın yeni reklam kampanyası, Taşıt Tanıma Sistemi’nin sağladığı “araçtan inmeden ödeme” kolaylığını mizahi bir dille ele alırken, Shell Select ve deli2go gibi hizmetlerle “inmek için iyi bir sebep” yarattığının altını çiziyor.
Engin Akyürek’in rol aldığı filmde, TTS ile hızlı ve pratik bir şekilde yakıt alan bir sürücü, aynı zamanda kahvesinden de vazgeçmek istemiyor ve Shell Select’ten kahve almak için kendini ilginç bir mücadelenin içinde buluyor.
“İşi için yolda olan, buraya gelince inmek için hep iyi bir sebep bulan insanların Shell’i. Hep ileride.” sözleriyle, Shell’in sadece bir akaryakıt istasyonu olmanın ötesinde, işi için yolda olan insanların da tüm ihtiyaçlarına cevap veren bir mola noktası olduğu vurgulanıyor. İşte tam da bu farklı ihtiyaçları ve çözümleri göstermek ve bireysel hikayelerimizin aslında ne kadar kapsayıcı olduğunu görmek, İnsanların Shell’i platformunun gerçek gücünü de ortaya koyuyor.
-
PETROL2 hafta önce
TotalEnergies İstasyonları ve M Oil’den yapay zekâ destekli Hijyen Kalkanı Projesi
-
Yenilenebilir Enerji4 hafta önce
Uluslararası Temiz Enerji Günü
-
Yenilenebilir Enerji4 hafta önce
Milpes’ten tasarımı ve yazılımı yerli invertör
-
Güneş Enerjisi4 hafta önce
Kalen, Gaziantep’te 100 MW’lık Ata-2 depolamalı GES kuracak
-
ELEKTRİK4 hafta önce
Avrupa Birliği’nin (AB) elektrik üretiminde güneş enerjisinin payı 2024’te ilk kez kömürü geride bıraktı.
-
Sektörel2 hafta önce
Zorlu Enerji, sürdürülebilirlik performansıyla dünyada dördüncü oldu
-
Yenilenebilir Enerji2 hafta önce
“Yenilenebilir hidrojen, öncelikle karbonsuzlaşması zor sanayi ve ulaştırma sektörlerinde yaygınlaşacak”
-
Yenilenebilir Enerji2 hafta önce
Polat Enerji ve T Dinamik, Geycek Santralleri İçin 13,4 MWh Enerji Depolama Sistemi Kuruyor