Connect with us

PETROL

Tüpraş Tüm Rafinerilerinde Randevu Sistemi ve Temassız Satış Uygulamasını Devreye Aldı


Dijital ve sürdürülebilir rafinaj faaliyetleri kapsamında müşterilerle temas ettiği tüm süreçlerinde uçtan uca dijital bir müşteri deneyimi tasarlayan Tüpraş, Kara Dolum Dijital Müşteri Deneyimi Projesi’ni başarıyla tamamladı. Türkiye’de sektöründe bir ilk olan projeyle;  müşterilerin sipariş açma aşamasından başlayarak tanker sürücülerinin sahadaki dolumu tamamlamasına kadar olan tüm süreç insan etkileşimi olmadan, plaka tanıma sistemleri ve dijital kiosklar aracılığıyla gerçekleştiriliyor. 

Türkiye’nin lider enerji şirketi Tüpraş, dijitalleşme ve müşteri deneyiminde öncü projelerle sektöründe fark yaratmaya devam ediyor. Kara Dolum Dijital Müşteri Deneyimi Projesi kapsamında Randevu Sistemi, Temassız Satış ve Sürücü Portalı olmak üzere üç başlık altında gerçekleştirilen çalışmaları, Haziran 2024 itibariyle tüm rafinerilerinde ve ürün gruplarında tamamlayan Tüpraş, dijital dönüşüm yolculuğunda önemli bir projeyi daha başarıyla hayata geçirdi.

Kara Dolum Temassız Satış Projesi, Randevu Sistemi, Müşteri Portalı ve Sürücü Portalı Mobil Uygulaması, kara tankerlerinin dolum alanına girişini düzenleyerek insan temasını azaltıyor. İşlemlerin sürücüler tarafından dijital kiosklar üzerinden gerçekleştirilmesiyle, beklemeleri de ortadan kaldırıyor. Randevu sistemi sayesinde saatler öncesinden rafineriye gelip beklemeye gerek kalmadığı için sürücülerin zamanını verimli kullanması sağlanıyor.

“Tüm ürün gruplarında dijital, güvenli, verimli ve sürdürülebilir müşteri uygulamalarını hayata geçiriyoruz”

“Enerjimiz Geleceğe” mottosuyla Türkiye’nin lider sanayi şirketi unvanını geleceğe taşımak için çalıştıklarını aktaran Tüpraş Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Atilla Ulusu, “Stratejik Dönüşüm Planımız ve 2050 Karbon Nötr hedefimiz çerçevesinde temiz enerji dönüşümü için çalışmalarımıza devam ederken, odak iş alanlarımızdan ‘Sürdürülebilir Rafinaj’ı da son teknolojiler ve dijitalleşme uygulamalarıyla daha verimli hale getirmeyi hedefliyoruz. Müşteri odaklı uygulamalarımız çerçevesinde, tüm ürün gruplarımızda ve rafinerilerimizde Randevu Sistemi uygulaması ve Temassız Satış çalışmalarını başarıyla tamamladık. Böylece müşteri ve sürücülerin dolum süreçlerini yüzde 100 dijitalleştirerek, rafinerilerin dolum otomasyon sistemlerini tamamen yeniledik ve mevcut operasyonlarımıza entegrasyonunu sağladık. Bu sayede dolum süreçleri daha güvenli, sürdürülebilir ve entegre bir yapıya kavuştu. Artık İzmit, İzmir, Batman ve Kırıkkale rafinerilerimizde, müşterilerin sipariş açma aşamasından başlayarak tanker sürücülerinin sahadaki dolumun tamamlanmasına kadar olan tüm süreç, insan etkileşimi olmadan, portal uygulamaları, plaka tanıma sistemleri ve dijital kiosklar aracılığıyla gerçekleştiriliyor” dedi.

Tüpraş’ın bu sayede operasyonel verimliliği artırarak müşteri memnuniyetini de yükselttiğini ifade eden Ulusu “Tüm ürün gruplarında dijital, güvenli, verimli ve sürdürülebilir müşteri uygulamalarını hayata geçiriyoruz. Müşteri odaklı dijitalleşme projelerimizde ‘Randevu sistemi uygulaması’ Tüpraş’ın ürün teslimatlarında, rafineri sahalarındaki yoğunluğu azaltıyor ve süreçlerimizi daha etkin ve verimli hale getiriyor.” dedi.

“Rafinaj sektöründe bir ilk olma niteliği taşıyan Kara Dolum Temassız Satış Projesi önümüzdeki dönem vagon, boru hattı ve deniz dolum süreçlerine entegre edilecek”

 Ulusu, Tüpraş’ın uçtan uca dijital müşteri deneyimi adımlarının süreceğini de şu sözlerle ifade etti:  “Tüpraş Kara Dolum Dijital Müşteri Deneyimi Projesi ile tüm rafinerilerimizde standart bir satış-dolum yönetim sistemi oluşturarak 7/24 sürdürülebilir ve entegre bir altyapı sağladık. Kara Dolum Dijital Müşteri Deneyimi Projesi ile elde ettiğimiz başarı, gelecekte daha da ileriye gitmek için bizi motive ediyor. Rafinaj sektöründe bir ilk olma niteliği taşıyan Kara Dolum Temassız Satış Projesi’nin önümüzdeki dönem vagon, boru hattı ve deniz dolum süreçlerine entegre edilerek yaygınlaştırılması da planlanıyor.”

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

PETROL

Shell’in kârı yüzde 28 azaldı


Küresel petrol şirketi Shell, 2025 yılı ilk çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını yayımladı. Buna göre Şirket bu dönemde 5,58 milyar dolar net kâr elde etti. Şirketin net kârı 2024’ün aynı dönemine göre yüzde 28 geriledi.

Öte yandan daha düşük amortisman ve daha düşük maliyetler Shell’in ilk çeyrekteki kazançlarını dengeledi.

BEKLENTİLERİN ÜZERİNDE KAR ELDE ETTİ

Piyasa beklentisi Shell’in bu dönemdeki kârının yaklaşık 4,96 milyar dolar olacağı yönündeydi. Böylece, Shell’in bu dönemdeki kârı beklentilerin yaklaşık yüzde 13 üzerinde gerçekleşti.

HİSSE GERİ ALIMI YAPACAK

Shell, petrol fiyatlarındaki düşüşe rağmen gelecek üç ay için ek 3,5 milyar dolarlık hisse geri alımı yapacağını da açıkladı. Böylece şirket, art arda 14 çeyreklik en az 3 milyar dolarlık hisse alımı gerçekleştirecek.

Continue Reading

PETROL

OPET’in dijital açık cüzdanı kolaylık ve kazanç sağlıyor


OPET, “Mobil Uygulaması”na açık dijital cüzdan “Opet Pay”i de ekledi. Böylece Opet Pay kullanıcıları ödemelerini erteleme ve yaptığı ödemelerden nakit iade kazanma imkânına sahip oluyor.

Akaryakıt sektöründe dijital dönüşüm çalışmaları yürüten OPET, “Mobil Uygulaması”na açık dijital cüzdan “Opet Pay”i de ekledi. Opet Pay kullanıcıları “Şimdi Al Sonra Öde” seçeneğiyle ödemelerini erteleme imkânına sahip olurken, “Yükle&Öde” ile de yaptığı ödemelerden nakit iade kazanıyor.

Lansmana özel Opet Pay’in “Yükle & Öde” seçeneğiyle yapılacak akaryakıt ödemelerinde, kredi kartı ile bakiye yükleyen kullanıcılar yüzde 3, havale ile yükleme yapanlar ise yüzde 5 nakit iade kazanıyor. Ayrıca “Şimdi Al, Sonra Öde” seçeneğiyle, kullanıcılar akaryakıt ödemelerini 30 gün boyunca vade farksız ve masrafsız olarak erteleme imkânından yararlanabiliyor.

GÜNLÜK YAŞAM KOLAYLAŞIYOR

Dijital cüzdan kullanılarak ödeme olanağı sunan Opet Pay, aynı zamanda mobil teknolojinin tüm imkânlarını kullanarak, anlık bilgilendirme, harcama takibi gibi özellikleriyle günlük yaşamı kolaylaştırıyor.

YENİ FONKSİYONLAR YOLDA

Opet Pay ile hesap oluşturan OPET müşterilerine ayrıca lansmana özel 500 TL’ye varan Yakıt Puan ve  150 TL değerinde Temizlik Puan hediye ediliyor. İlerleyen dönemlerde market ve yıkama ödemelerinin alınacağı bu bu sistemde “Arkadaşını Davet Et” fonksiyonun da yeni bir modül olarak kullanılması planlanıyor.

“İNOVATİF BİR SİSTEM”

Opet Mobil Uygulaması’nı değişen müşteri ihtiyaçlarına ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayarak sürekli güncellediklerini ifade eden OPET Genel Müdürü Özgür Kahramanzade, “Son olarak uygulamaya eklediğimiz Opet Pay; akaryakıt ödemelerini daha hızlı, daha güvenli ve daha kolay hale getiren bir dijital ödeme çözümü. Aynı zaman da dijital cüzdan ile ödeme yapmayı sağlayan ve sanki bir banka kartı gibi anlaşmalı tüm işyerlerinde geçerliliği olan inovatif bir sistem. Dijitalleşmenin hız kazandığı günümüzde kullanıcıların hız, güvenlik ve kolaylık beklentileri de her zamankinden daha önemli hale geldi. Bu doğrultuda geliştirilen Opet Pay, sadece bir ödeme aracı olmanın ötesine geçerek, kullanıcılarına zaman kazandıran, güven veren ve alışveriş alışkanlıklarını değiştiren bir deneyim sunuyor” diye konuştu.

Continue Reading

PETROL

TotalEnergies İstasyonları’ndan “Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına destek


T.C. İçişleri Bakanlığı’nın motosiklet kazalarını önleme hedefiyle başlattığı “Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına desteğini açıklayan TotalEnergies İstasyonları, motosiklet sürücülerine özel olarak sunduğu avantajlarla plana katkı sağlamayı hedefliyor

TotalEnergies İstasyonları, motosiklet sürücülerinin güvenliğini artırmak ve kask kullanımını teşvik etmek amacıyla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından başlatılan “Bir Kural 1 Ömür” adlı eylem planına katıldı.  Türkiye’nin 81 ilinde hizmet veren TotalEnergies İstasyonları, söz konusu plan kapsamında motosiklet sürücülerine özel avantajlar sunacak.

Beş kat yakıt puan kazanma imkânı

Eylem planına destek kapsamında TotalEnergies İstasyonları, Club TotalEnergies mobil uygulamasında motosiklet kullanıcılarını ayrı bir kategori altında tanımlayarak, platforma ilk kez üye olan motosiklet kullanıcılarına hoş geldin puanı hediye edecek. Motosiklet kullanıcılarına beş kat yakıt puan kazanma imkânı sunan TotalEnergies İstasyonları, farklı markalarla yaptığı iş birlikleri ile sigorta, lastik, bakım gibi hizmetlerden indirimli şekilde yararlanılmasına olanak tanıyacak.

“Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına yönelik farkındalığı artırmayı hedefleyen TotalEnergies İstasyonları, çeşitli iletişim çalışmaları da gerçekleştirecek. TotalEnergies İstasyonları, Club TotalEnergies uygulaması ve kurumsal web sitesinin yanı sıra istasyonlarındaki dijital ekranlarından bilgi ve farkındalık yaratmak amacıyla mesajlar yayınlayacak. TotalEnergies İstasyonları, iletişim izni veren motosiklet kullanıcısı Club TotalEnergies üyelerine farkındalığı artıran bildirimler de gönderecek.

Continue Reading

En Çok Okunanlar