PETROL
Türk Telekom ve Petrol Ofisi Grubu’ndan akaryakıt sektörünün en büyük dijital dönüşüm hamlesi

Türkiye’nin enerji altyapı grubu Petrol Ofisi ile Türkiye’nin dijital dönüşümünün lideri Türk Telekom arasında “Geniş Alan İletişim Ağı” (SD-WAN) alanında dört yıldır devam eden stratejik iş birliğinde yeni bir döneme girildi. Petrol Ofisi Grubu’nun 81 ilde sayıları 2 bin 700’e varan akaryakıt istasyonunu kapsayan ve dünyanın en yaygın SD-WAN teknolojisi kullanımlarından birine imza atılan proje, sektörde de bir ilk olma özelliği taşıyor.
Türkiye akaryakıt ve toplam kimyasal pazarlarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, dijital dönüşümün lideri Türk Telekom ile gerçekleştirdiği iş birliğiyle, sektöründe bir ilke imza attı. Şirket, Türkiye genelindeki akaryakıt istasyonları ve yurt genelinde yayılan köy pompalarında satış, stok ve dolum verilerinin yönetimini daha güvenli ve kesintisiz hale getirmek amacıyla Türk Telekom ile sürdürdüğü kapsamlı iş birliğini genişletiyor. Bu iş birliği sayesinde Türk Telekom, Petrol Ofisi’nin akaryakıt otomasyon sistemlerinin dijital dönüşümünde sektöre referans teşkil eden “Geniş Alan İletişim Ağı” (SD-WAN) ve Lokal Network Altyapı kurulumunu hayata geçirerek 5 yıl daha altyapı yönetimini sağlayacak. Yeni anlaşma ile Petrol Ofisi Grubu’nun dört yıl önce sektörde bir ilke imza atarak yine Türk Telekom iş birliğiyle kullanmaya başladığı SD-WAN teknolojisi, geçtiğimiz günlerde devir süreci tamamlanan bp istasyonlarında ve hizmet noktalarında da kullanılacak.
Anlaşma hakkında açıklama yapan Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu, “Grubumuzun dijital dönüşüm hedeflerine ulaşmasında önemli bir kilometre taşı olan ve Türkiye genelinde enerji sektöründe iletişim otomasyon altyapısının, UTTS dâhil olmak üzere yenilikçi çözümlerle güçlendirilmesine katkı sunan bu önemli projeyi, dijitalleşmeyi bir kültür olarak gören ve ülkemizin dijital dönüşümünde hayati rol oynayan Türk Telekom ile hayata geçirmekten ötürü mutluyuz. bp satın alımı ile birlikte ülke genelinde 2 bin 700 adetlik bir istasyon ağına ulaşarak ülkenin enerji arzının güvenliği ve erişimindeki rolümüzü daha da perçinlediğimiz bir yaygınlığa eriştik. Türkiye’nin dört bir yanına ulaşan bu ağı güvenli, kesintisiz ve yüksek erişilebilirlik sağlayan bir iletişim altyapısı ile destekleyerek sektörde norm olacak bir standarda öncülük etmenin gurunu yaşıyoruz.” şeklinde konuştu.
Türk Telekom CEO’su Ümit Önal ise açıklamasında şunları söyledi: “Türk Telekom olarak, işletmelerin ve kurumların dijital dönüşüm yolculuklarında yanlarında olmaktan gurur duyuyoruz. Hayatın her alanına aktardığımız dijitalleşme vizyonumuz ile savunmadan sanayiye, finanstan enerjiye, eğitimden sağlığa ulaşımdan tarıma, sanattan spora pek çok sektörlerde dijitalleşmeyi sağlayan kilometre taşlarını oluşturmaya devam ediyoruz. Petrol Ofisi ile gerçekleştirdiğimiz bu iş birliği, SD-WAN teknolojimizle onların ağ yönetimini daha esnek, güvenilir ve merkezi hale getirerek, operasyonel verimliliklerini en üst düzeye çıkarmalarına olanak tanıyor. Geleceğin teknolojilerini bugünden hayata geçirerek, işletmelerin dijital dönüşüm süreçlerini desteklemeye ve en yeni teknolojilerle uçtan uca çözümler sunmaya devam edeceğiz.” dedi.
Merkezi ağ mimarisi ile yüzde 100’e yakın erişilebilirlik
İstasyon ve terminal altyapısını tek bir merkezden yönetmeyi mümkün kılan, esneklik, ölçeklenebilirlik ve yüksek görünürlük sağlayan bir ağ mimarisi olan SD-WAN (Geniş Alan İletişim Ağı) teknolojisi Petrol Ofisi Grubu’nun Türkiye’nin 81 ilinde bulunan ve sayıları bp’nin de katılımıyla 2 bin 700’e varan akaryakıt istasyonunda kullanılabilir hale gelecek. Bu sayede istasyonlarda otomasyon sistemleri ile elde edilen verilerin Türk Telekom’un sağladığı uydu, GSM ve karasal hatlar üzerinden Petrol Ofisi veri merkezi ve Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’na (EPDK) anında iletilmesi sağlanacak. Petrol Ofisi Grubu’na geniş alan ağlarını merkezi bir yapıda yönetme imkânı sunan bu yenilikçi SD-WAN teknolojisi, yüzde 100’e yakın erişilebilirlik, esneklik ve ölçeklenebilirlik sağlıyor.
PETROL
Shell’in kârı yüzde 28 azaldı

Küresel petrol şirketi Shell, 2025 yılı ilk çeyreğine ilişkin finansal sonuçlarını yayımladı. Buna göre Şirket bu dönemde 5,58 milyar dolar net kâr elde etti. Şirketin net kârı 2024’ün aynı dönemine göre yüzde 28 geriledi.
Öte yandan daha düşük amortisman ve daha düşük maliyetler Shell’in ilk çeyrekteki kazançlarını dengeledi.
BEKLENTİLERİN ÜZERİNDE KAR ELDE ETTİ
Piyasa beklentisi Shell’in bu dönemdeki kârının yaklaşık 4,96 milyar dolar olacağı yönündeydi. Böylece, Shell’in bu dönemdeki kârı beklentilerin yaklaşık yüzde 13 üzerinde gerçekleşti.
HİSSE GERİ ALIMI YAPACAK
Shell, petrol fiyatlarındaki düşüşe rağmen gelecek üç ay için ek 3,5 milyar dolarlık hisse geri alımı yapacağını da açıkladı. Böylece şirket, art arda 14 çeyreklik en az 3 milyar dolarlık hisse alımı gerçekleştirecek.
PETROL
OPET’in dijital açık cüzdanı kolaylık ve kazanç sağlıyor

OPET, “Mobil Uygulaması”na açık dijital cüzdan “Opet Pay”i de ekledi. Böylece Opet Pay kullanıcıları ödemelerini erteleme ve yaptığı ödemelerden nakit iade kazanma imkânına sahip oluyor.
Lansmana özel Opet Pay’in “Yükle & Öde” seçeneğiyle yapılacak akaryakıt ödemelerinde, kredi kartı ile bakiye yükleyen kullanıcılar yüzde 3, havale ile yükleme yapanlar ise yüzde 5 nakit iade kazanıyor. Ayrıca “Şimdi Al, Sonra Öde” seçeneğiyle, kullanıcılar akaryakıt ödemelerini 30 gün boyunca vade farksız ve masrafsız olarak erteleme imkânından yararlanabiliyor.
GÜNLÜK YAŞAM KOLAYLAŞIYOR
Dijital cüzdan kullanılarak ödeme olanağı sunan Opet Pay, aynı zamanda mobil teknolojinin tüm imkânlarını kullanarak, anlık bilgilendirme, harcama takibi gibi özellikleriyle günlük yaşamı kolaylaştırıyor.
YENİ FONKSİYONLAR YOLDA
Opet Pay ile hesap oluşturan OPET müşterilerine ayrıca lansmana özel 500 TL’ye varan Yakıt Puan ve 150 TL değerinde Temizlik Puan hediye ediliyor. İlerleyen dönemlerde market ve yıkama ödemelerinin alınacağı bu bu sistemde “Arkadaşını Davet Et” fonksiyonun da yeni bir modül olarak kullanılması planlanıyor.
“İNOVATİF BİR SİSTEM”
Opet Mobil Uygulaması’nı değişen müşteri ihtiyaçlarına ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayarak sürekli güncellediklerini ifade eden OPET Genel Müdürü Özgür Kahramanzade, “Son olarak uygulamaya eklediğimiz Opet Pay; akaryakıt ödemelerini daha hızlı, daha güvenli ve daha kolay hale getiren bir dijital ödeme çözümü. Aynı zaman da dijital cüzdan ile ödeme yapmayı sağlayan ve sanki bir banka kartı gibi anlaşmalı tüm işyerlerinde geçerliliği olan inovatif bir sistem. Dijitalleşmenin hız kazandığı günümüzde kullanıcıların hız, güvenlik ve kolaylık beklentileri de her zamankinden daha önemli hale geldi. Bu doğrultuda geliştirilen Opet Pay, sadece bir ödeme aracı olmanın ötesine geçerek, kullanıcılarına zaman kazandıran, güven veren ve alışveriş alışkanlıklarını değiştiren bir deneyim sunuyor” diye konuştu.
PETROL
TotalEnergies İstasyonları’ndan “Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına destek

T.C. İçişleri Bakanlığı’nın motosiklet kazalarını önleme hedefiyle başlattığı “Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına desteğini açıklayan TotalEnergies İstasyonları, motosiklet sürücülerine özel olarak sunduğu avantajlarla plana katkı sağlamayı hedefliyor
TotalEnergies İstasyonları, motosiklet sürücülerinin güvenliğini artırmak ve kask kullanımını teşvik etmek amacıyla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından başlatılan “Bir Kural 1 Ömür” adlı eylem planına katıldı. Türkiye’nin 81 ilinde hizmet veren TotalEnergies İstasyonları, söz konusu plan kapsamında motosiklet sürücülerine özel avantajlar sunacak.
Beş kat yakıt puan kazanma imkânı
Eylem planına destek kapsamında TotalEnergies İstasyonları, Club TotalEnergies mobil uygulamasında motosiklet kullanıcılarını ayrı bir kategori altında tanımlayarak, platforma ilk kez üye olan motosiklet kullanıcılarına hoş geldin puanı hediye edecek. Motosiklet kullanıcılarına beş kat yakıt puan kazanma imkânı sunan TotalEnergies İstasyonları, farklı markalarla yaptığı iş birlikleri ile sigorta, lastik, bakım gibi hizmetlerden indirimli şekilde yararlanılmasına olanak tanıyacak.
“Bir Kural, 1 Ömür” eylem planına yönelik farkındalığı artırmayı hedefleyen TotalEnergies İstasyonları, çeşitli iletişim çalışmaları da gerçekleştirecek. TotalEnergies İstasyonları, Club TotalEnergies uygulaması ve kurumsal web sitesinin yanı sıra istasyonlarındaki dijital ekranlarından bilgi ve farkındalık yaratmak amacıyla mesajlar yayınlayacak. TotalEnergies İstasyonları, iletişim izni veren motosiklet kullanıcısı Club TotalEnergies üyelerine farkındalığı artıran bildirimler de gönderecek.
-
ELEKTRİK1 hafta önce
Dicle Elektrik, kaçak elektriği tespit eden sayaç geliştirdi
-
Yenilenebilir Enerji1 hafta önce
Galata Wind kurulu gücünü 348 MW’a yükseltti
-
ELEKTRİK1 hafta önce
Çamlıgöze ve Koyulhisar HES’in işletmesini Akkuş AŞ aldı
-
ELEKTRİK1 hafta önce
Enerjisa’nın net kârı yüzde 169 arttı
-
Elektrikli Araçlar2 hafta önce
Elektrikli araç sayısındaki artışın fosil yakıt tüketimini yüzde 40 azaltması bekleniyor
-
PETROL1 hafta önce
Shell’in kârı yüzde 28 azaldı
-
ELEKTRİK1 hafta önce
EFG Elektrik, Ar-Ge Merkezi ünvanı kazandı
-
Elektrikli Araçlar2 hafta önce
T10X’te avantajlı fırsatlar mayıs ayında da sürüyor