Connect with us

Elektrikli Araçlar

Opel Ürün Gamı 2028 yılında Avrupa’daTamamen Elektrikli Olacak!

Ürettiği birbirinden iddialı modellerle otomotiv pazarının en dikkat çekici markalarından biri olan Opel, elektriklenme hareketini yeni bir boyuta taşıyor.   Bu kapsamda Opel, 2024 yılından itibaren tüm modellerinde elektrikli bir versiyon da sunmaya hazırlanıyor. Yeni Crossland modelini elektrikli bir versiyonla tanıtacak olan marka; batarya elektrik, şarj edilebilir hibrit ve hidrojen yakıt hücresi çözümlerine yakında 48V hibritleri de dahil etmeyi planlıyor. Opel, 2028 yılına kadar Avrupa’da tamamen elektrikli araçlar sunmayı hedefliyor.

Yenilikçi teknoloji ve üstün Alman mühendisliğini ulaşılabilir hale getiren Opel, sektörün değişimindeki öncü konumunu güçlendirmeye devam ediyor. Elektrikli otomobillere geçiş sürecindeki çalışmalarına hız veren marka, elektriklenme hareketini tüm ürün gamına yaymaya hazırlanıyor. Kısa bir süre önce “Şimşek” logosunu da elektriklendiren marka, 2024 yılında tüm modellerinde elektrikli versiyonlar sunmayı hedefliyor. Opel, 2028’e gelindiğinde de Avrupa’da sadece elektrikli otomobillerden oluşan bir ürün gamı sunmayı öngörüyor.

İlk adım Crossland ile atılacak!

Opel’in bu yeni hamlesindeki ilk adım, 2024’te yeni nesli tanıtılacak olan, markanın B-SUV segmentindeki başarılı oyuncusu Crossland ile olacak. 2024 Yılında piyasaya sunmaya hazırlandığı yüzde 100 elektrikli yeni Crossland modeli ile Opel, tamamen elektrikli bir marka olma yolunda önemli bir adım daha atmış olacak. Bu, şimşek logolu markanın ürün gamındaki her modelin önümüzdeki yılın başlarında batarya elektrikli bir versiyona sahip olması anlamına geliyor. Konu hakkında bilgi veren Opel CEO’su Florian Huettl, “Bir taraftan yeni Crossland ile elektrikli sürüş keyfini tüm ürün gamımızda sunarken, diğer taraftan müşterilerimize, modellerimizin her birinde emisyonsuz ulaşım seçeneği sunacağız” dedi.

Grandland da elektriklenecek!

Güncel haliyle tamamen elektrikli Opel modelleri zengin bir çeşitliliğe sahip. Markanın bu alandaki ürün gamı; Rocks Electric, Combo-e Life ve Zafira-e Life ile Corsa ve Mokka’nın tamamen elektrikli versiyonlarına kadar uzanıyor. Bu araçlara, siparişe açılan yeni Astra Elektrik de katıldı. Bu seriyi önümüzdeki sene kompakt SUV Grandland’ın tamamen elektrikli takipçisi izleyecek. Ayrıca Rocks Electric Kargo, Combo-e, Vivaro-e ve Movano-e’den oluşan hafif ticari araç ürün gamının batarya elektrikli versiyonları da mevcut. Opel’in elektrikli araç ürün gamı, tamamen elektrikli, yerel olarak emisyonsuz çözümler de içeriyor. Bunlara, Opel’in yeni alt markası GSe’nin dinamik üst modelleri de dahil. Astra GSe, Astra Sports Tourer GSe ve Grandland GSe, (WLTP’ye göre ortalama yakıt tüketimi: 1,2-1,1 lt/100 km, CO2 emisyonları 28-25 gr/km) 221 kW/300 HP maksimum güç ve 520 Nm maksimum tork sunuyor. Ayrıca, GSe versiyonları KONI FSD (Frequency Selective Damping) teknolojisine sahip özel yaylar ve amortisörler sayesinde yol tutuşu artırılarak virajlarda daha dengeli bir sürüş sağlanıyor.

Hidrojene de yatırım sürüyor! 

Bir yandan elektrikli araç teknolojisi üzerinde çalışmalarını hızlandıran Opel, diğer taraftan da hidrojen yakıt hücreli ticari araçların geliştirilmesine öncülük etmeye devam ediyor. Bugün itibarıyla yollarda olan Vivaro-e HYDROGEN’i, 2024’te büyük bir yakıt hücreli ticari araç takip edecek. Bunun dışında 48V hibritler de gelecekte Opel elektrikli ürün gamına dahil olacak. Başlangıcı ise yeni Opel Corsa yapacak. Yeni araç 74 kW/100 HP ve 100 kW/136 HP’lik motorlar, yeni bir çift kavramalı otomatik şanzımanla yollara çıkacak. Yeni Corsa, yüksek verimliliğe sahip içten yanmalı motorların yanı sıra tamamen bataryalı elektrikliden hibrite kadar farklı güç-aktarma seçenekleri sunarak çok çeşitlilik sağlayacak. Opel, böylece henüz bu yılın sonuna kadar 15 elektrikli modeli sunabilme kapasitesine erişiyor olacak. Şimşek logolu marka, 2028 yılına kadar Avrupa’da tamamen elektrikli bir ürün portföyüne sahip olmayı da taahhüt ediyor.

 

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Elektrikli Araçlar

Schneider Electric ve AVEVA, IN-CORE Systemes ile ortaklık kurarak, elektrikli araç (EV) batarya üretimindeki verimliliği artıracak.

Schneider Electric’ten yapılan açıklamaya göre, EV pazarı hızla büyümeye devam ederken, artan üretim, arıza modları ve süreç varyasyonu gibi yeni sorunlara yol açabiliyor ve bu da operasyonel, malzeme ve işçilik kayıplarına neden olabiliyor.

Bir EV batarya hücresinin üretilmesi için 1 kilowatt saat enerjiye karşılık 47 kilowatt saat enerji gerekirken, son yıllarda, EV batarya üretiminde malzemelerin yüzde 20’ye kadarının hurdaya ayrıldı.

Schneider Electric ve AVEVA, IN-CORE Systemes arasında yapılan ortakla, elektrot seviyesinden nihai hücre performansına kadar veri bağlantısı sağlayacak ve müşterilere süreçleri iyileştirmek için eksiksiz bir veri resmi sunacak.

Schneider Electric, AVEVA ve IN-CORE arasındaki ortaklık, elektrot seviyesinde veri izlenebilirliğini ele alarak üretim sürecine daha büyük veri bağlantısı getirecek.

IN-CORE İzlenebilirlik Çözümü, kritik parametreleri elektrot üretimi, nihai hücre ve paket performansına bağlamak için AVEVA Sistem Platformu ile çalışacak ve müşterilere doğru zamanda ve doğru formatta ilgili verileri sağlayarak eksiksiz bir veri resmi sunacak.

– “Bu ortaklık, EV pazarına yeni veri bağlantısı seviyeleri sağlayacak”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Schneider Electric Mobility Segment Başkanı Christel Galbrun, operasyonel zorlukların, EV batarya üretiminde başarının önündeki en büyük engel olduğunu belirtti.

Galbrun, “Talep arttıkça, kaliteyi ve verimliliği artırmalı, varyasyonu ve hurdayı azaltmalıyız. IN-CORE ile olan bu ortaklık, EV pazarına yeni veri bağlantısı seviyeleri sağlayacak ve müşterilerin tüm süreçlerde eksiksiz bir veri mimarisi oluşturmasına yardımcı olacak.” ifadelerini kullandı.

IN-CORE Systemes Genel Müdürü Michel Popovic de Schneider Electric ile EV pazarındaki ana zorluklardan biri olan elektrot seviyesi veri bağlantısını ele almak için ortaklık yapmaktan memnuniyet duyduklarını belirterek “Birlikte, izlenebilirlik verilerini toplayabilir, değer zincirinin geri kalanıyla bağlantı kurabilir ve müşterilere anında değer katmak için bağlamlaştırabiliriz.” açıklamasında bulundu.

Continue Reading

Elektrikli Araçlar

Ford Trucks, Avrupa’da büyümesini emin adımlarla sürdürüyor

Global büyümesini sürdüren Ford Trucks, Avrupa’nın kilit pazarlarından Hollanda’ya adım attı. Ford Trucks, F-MAX ve bağlanabilirlik teknolojisi ile öne çıkan yeni F-LINE serisi gibi ürünlerle Hollanda’nın geniş müşteri tabanına verimli ve teknolojik çözümler sunacak. 

Ağır ticari sektörünün global markası Ford Trucks, Avrupa’daki büyüme yolculuğuna Kuzey ülkelerine açılımda stratejik öneme sahip olan Hollanda ile devam ediyor. Hollanda pazarına giren Ford Trucks, Benelux bölgesindeki yapılanmasını tamamlamış oldu.

Geniş ürün portfolyosu ve yenilikçi teknolojileriyle Avrupa’dan yoğun talep gören Ford Trucks, Hollanda pazarında 65 yılı aşkın deneyimi bulunan F-Trucks Nederland ile iş birliği yapacak. Açılışı takiben 2024 yılı içerisinde en az 10 stratejik lokasyonda operasyonlarına başlayacak olan Ford Trucks, 2025 yılının sonuna kadar 15’i aşkın lokasyonda bayii ağını daha da güçlendirecek.

Ford Trucks, çekicisi F-MAX’in yanı sıra bağlanabilirlik teknolojisi ve gelişmiş güvenlik özellikleriyle öne çıkan yeni serisi F-LINE başta olmak üzere, F-Trucks Nederland’ın kapsamlı kamyon müşteri veri tabanının ihtiyacı olan verimli, teknolojik çözümleri sunacak.

F-Trucks Nederland ile iş birliği aynı zamanda Ford Trucks’ın sıfır emisyonlu taşımacılık yatırımları açısından da önem teşkil ediyor. Elektrikli araçlar bakımından yüksek potansiyele sahip olan Hollanda, Ford Trucks tarafından tasarlanıp 2025 itibarıyla seri üretimi gerçekleşecek ilk elektrikli kamyonun pazara sunulacağı öncül ülkelerden birisi olacak.

Emrah Duman: Müşterilerimizin operasyonlarını teknoloji ve verimlilikle desteklemeyi sürdüreceğiz

Ford Trucks Lideri Emrah Duman, “60 yılı aşkın süredir ağır ticari sektöründe ‘En verimli taşıma çözümleri ile değer yaratmak’ vizyonumuz doğrultusunda ilkleri başarmaya ve dünya çapında bir başarı öyküsü yazmaya devam ediyoruz. Global yapılanmamız kapsamında şimdi adım attığımız, Avrupa pazarının merkezi geçit görevini gören ve lojistik sektörü için ideal kesişim noktası olan Hollanda’da sektörün önde gelen, tecrübeli kuruluşlarından F-Trucks Nederland ile iş birliği yapmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Hollanda aynı zamanda dekarbonizasyon süreçlerinde öncü katkılar sunması ve elektrifikasyon dönüşümü açısından gelişmiş altyapıya sahip olması nedeniyle bizim için önemli bir ülke. Geleceğin taşımacılık çözümlerine öncülük eden bir marka olarak Hollanda pazarında da müşterilerimiz için değer yaratmayı, onların operasyonlarını teknoloji ve verimlilikle desteklemeyi sürdüreceğiz” dedi.

Ford Trucks Benelüks ve İskandinav Bölgesi Lideri Bahadır Koç, “Hollanda, Avrupa’daki büyüme planlarımızda önemli bir kilometre taşı. F-Trucks Nederland ile birlikte, Hollanda pazarında ve tüm Benelüks bölgesinde müşterilerimize yenilikçi ve verimli çözümler sunmaya devam edeceğiz. Bu iş birliği, müşteri odaklı yaklaşımımızı güçlendirerek taşımacılık sektöründeki konumumuzu daha da sağlamlaştıracaktır. Hedefimiz bölgede fark yaratan bir kamyon markası olmak” diye konuştu.

Avrupa’daki büyüme planlarına hız kesmeden devam eden Ford Trucks, bu yıl Kuzey Avrupa yayılım stratejisi için önemli adımlar atıyor. Hollanda pazarının ardından İsviçre’yi hedefleyen şirket, global operasyonlarını daha da genişletmek üzere çalışıyor.

Geleceğin taşımacılık çözümlerine öncülük eden Ford Trucks, mühendislik ve Ar-Ge uzmanlığıyla yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler geliştiriyor. İklim değişikliğinin etkilerini azaltmak amacıyla 2040 yılına kadar ağır ticari araç üretiminde sıfır emisyona ulaşmayı taahhüt eden şirket, öncelikli odak noktası olan elektrifikasyonun yanı sıra hidrojen motoru konusundaki çalışmalarını da sürdürüyor.

Continue Reading

Elektrikli Araçlar

Çin’de elektrikli araçlara şarj kolaylığı

Çin’de elektrikli araçların akülerini yalnızca 80 saniyede değiştirmelerine olanak tanıyan ilk akıllı bölgenin kurulumu tamamlandı. 

Çin’in ilk elektrikli araç (EV) şarj ve batarya değiştirme akıllı bölgesi Jiangsu Eyaletinde kuruldu. Akıllı bölge EV şarjı için gereken bekleme süresini kısaltacak.

Çin’de yeni enerjili olarak bilinen elektrikli, hibrit ve hidrojen yakıtlı araç (NEV’ler) sayısı son yıllarda artmaya devam etti ve kullanımdaki NEV’ler 2023 sonu itibarıyla 20,41 milyona yükseldi. Çin, artan elektrikli otomobil kullanımını karşılamak için ülkenin NEV şarj tesisleri ağını geliştirmeye ve genişletmeye devam ediyor. Çin Ulusal Enerji İdaresi’ne göre, 2023’te yıllık yüzde 65 büyüyerek geçen yılın sonunda neredeyse 8,6 milyona ulaştı.

Bu çerçevede elektrikli araç şarjı için gereken bekleme süresini kısaltmak amacıyla Çin’de ilk akıllı elektrikli araç (EV) şarj ve pil değiştirme gösteri bölgesi kuruldu. Çin’in Suzhou, Wuxi ve Changzhou şehirlerinde yaklaşık 500 kilometrekarelik bir alanı kapsayan bölge, State Grid Jiangsu Electric Power’a göre yaklaşık 1,300 şarj ünitesiyle 500 binden fazla yeni enerjili araç (NEV) sürücüsüne hizmet vermesi bekleniyor.

80 SANİYEDE EV ŞARJ AKÜLERİ DEĞİŞEBİLECEK

Araçların akülerini yalnızca 80 saniyede değiştirmelerine olanak tanıyan bölge, Wuxi’den başlayarak tüm yerlere de kurulacak. Daha önce EV sürücüleri sıklıkla yakındaki şarj istasyonlarını aramak zorunda kalıyordu. Yeni bölge, şarj tesislerinin uygun zamanları ve yerleri de dahil olmak üzere sürücülerin en hızlı ve en ekonomik şarj çözümlerini bulmasına yardımcı olmak için akıllı algoritmalar kullanıyor.

BEKLEME SÜRESİ YARI YARIYA AZALACAK

State Grid Jiangsu Electric Power’ın elektrik enerjisi araştırma enstitüsünde direktör olarak çalışan Yuan Xiaodong, akıllı bölgenin şarj için gereken ortalama aylık bekleme süresini yaklaşık yüzde 50 oranında azaltmasının beklendiğini söyledi. Yuan, gösteri bölgesi modelinin, Yangtze Nehri Deltası bölgesindeki NEV endüstrisinin geliştirilmesini teşvik etmek amacıyla komşu Shanghai’ye kadar genişletilebileceğini söyledi.

Continue Reading

En Çok Okunanlar