Connect with us

PETROL

SOCAR Türkiye, Kalite Yönetim Sistemi Standartları’nın tasarlanmasında aktif rol oynuyor

 Yönetim sistemleri standartları alanında “takip eden değil, tasarlayan” konumuna geçen SOCAR Türkiye, ISO’nun dünyada ilk kez oluşturmaya başladığı İnovasyon Yönetim Standardı’nın hazırlığında aktif rol aldı.

Türkiye’nin en büyük entegre endüstriyel holdingi ve doğrudan dış yatırımcısı SOCAR Türkiye, iş süreçleri ve kalite yönetimi sistemleri alanında standartların ötesine geçerek yeni standartlar tasarlamaya devam ediyor. İş Süreçleri ve Kalite Yönetim Sistemleri alanlarında vizyonlarını “Standartları takip eden değil, standartları tasarlayan ekip” olmak yönünde belirleyen SOCAR Türkiye, belirledikleri vizyon doğrultusunda ISO’nun dünyada ilk kez oluşturmaya başladığı İnovasyon Yönetim Standardı hazırlama çalışmalarında aktif rol aldı.

Standardın yayınlanmasının ardından Türk Standartları Enstitüsü (TSE) ile iş birliği yaparak SOCAR Türkiye Ar-Ge ve İnovasyon Şirketi’nde endüstride dünyada ilk ISO 56002 İnovasyon Belgelendirmesi’ni gerçekleştirdiklerini belirten SOCAR Türkiye Rafineri ve Petrokimya İş Birimi İş Mükemmelliği Başkan Yardımcısı İbrahim Kadıoğlu, “Sürdürülebilirlik stratejimiz doğrultusunda 2022 yılında, sürdürülebilir hammaddeler ve bu hammaddelerle üretilen ürünlerin tedarik zinciri boyunca şeffaf bir şekilde izlenebilirliğini ortaya koyan, paydaşlarımıza ürünlerin sürdürülebilirlik gereksinimlerini karşıladığını garanti eden bir sertifika olan ISCC (International Sustainability Carbon Certification) sertifikasını ilk kez aldık. Şirket varlıklarının maliyetlerini, risklerini, fırsat ve performanslarını doğru yaklaşım, planlama ve uygulamalar ile analiz edip onlardan maksimum fayda sağlamayı amaçlayan ISO 55001 Varlık Yönetim Sistemi’ni, Petkim ve STAR Rafineri kapsamında belgelendirdik. Bu derece büyük bir kapsamda Türkiye’de bir ilki daha gerçekleştirmiş olduk” dedi.

İş süreci yönetimi kurumun çevikliğine katkı sağlar

Kalite faaliyetleri kapsamında Türkiye’de birçok dernek, sivil toplum örgütü veya şirketlerle bilgi alışverişi gerçekleştirdiklerini belirten İbrahim Kadıoğlu, şunları söyledi: “Kalite Yönetim Sistemi Çalışmaları ile eş zamanlı iş süreç çalışmalarına da devam ediyoruz. Günümüzün değişken iş ortamı, yüksek etkili teknolojilerin artan karmaşıklığı ve yaygınlığı, kuruluşların işlerini yürütmesinde zorluklar oluşturuyor. Tüm sektörlerdeki ve coğrafyalardaki şirketler, bunları ele almak için İş Süreci Yönetimi’ne daha fazla odaklanıyor. İş süreçlerini modellemek; analiz etmek, ölçmek, iyileştirmek, optimize etmek, çevikliğini artırmak ve dijitalleştirmek için çeşitli yöntemlerin kullanıldığı stratejik bir yaklaşımdır. Ayrıca; analitik yaklaşım, sürekli izleme ve karar yönetimi ile hedeflenen iş sonuçlarına ulaşmak için kişileri, sistemleri, bilgi ve materyalleri koordine eden sistem bütünüdür. Birçok kuruluşta ‘iş akış şemalarının’ çizimi, iş süreçlerinin yönetimi olarak algılansa da aslında doğru bir yaklaşımı ifade etmiyor. Yalın, anlaşılabilir, kurum stratejisi ile uyumlu, uçtan uca tasarlanmış bir iş süreçleri yönetimi kurumun değişikliklere uyumunu, çevikliğini, katma değerli çıktılar elde edilmesini ve verimliliğini artırarak sürekli iyileştirmeye katkı sağlıyor.”

26 adet yönetim sistemi sertifikası bulunuyor

Süreçlerin yaşayan bir sistem olması sebebiyle süreç değişikliklerinin yönetimi ve sürekli iyileştirme çalışmalarının devam ettiğini kaydeden Kadıoğlu, “Değer odaklı iş süreçleri yönetimi yaklaşımı ile stratejik değişiklikleri, iş süreçlerini etkileyen büyük projeleri, yeni geliştirilen işleri, süreçlerin işleyişini etkileyen darboğazların çözümü kaynaklı ihtiyaçları sürekli analiz ediyor ve süreç iyileştirme çalışmalarını yürütüyoruz. Kalite yönetim sistemlerimizin kapsam genişliği ve çeşitliliği ile ilgili sayılara değinirsem, mevcutta Petkim’de 8 adet, STAR Rafineri’de 7 adet ve SOCAR Depolama’da 4 adet farklı ISO Yönetim Sistemi Standardı uygulanıyor. Şirketlerimizde sürdürülen yönetim sistemi sertifikalarımızın sayısı, liman faaliyetlerimizin sistem sertifikaları ile birlikte 26’ya ulaştı. Bu sistemler; ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi, ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi, ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi, ISO 55001 Varlık Yönetim Sistemi, ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi, ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemleri” diye konuştu.

Sistem kontrolleri 98 farklı noktada yapılıyor

Faaliyetlerinin ilgili yönetim sistem standartlarına uygunluğunu her yıl gerçekleştirdikleri iç tetkiklerle doğruladıklarını ifade eden Kadıoğlu, bu yıl Rafineri ve Petrokimya İş Birimi’ndeki şirketlerde 98 farklı tetkik noktasında, farklı uzmanlıklara sahip 20 baş tetkikçi, 65 iç tetkikçiden oluşan 20 tetkik ekibi ile iç tetkikleri entegre olarak planladıklarını söyledi. Kadıoğlu, ayrıca iş biriminin tüm noktalarına temas eden bir uygunluk değerlendirme çalışması olmasının iyileştirme fırsatlarının tespit edilmesine zemin hazırladığını ve sürekli iyileştirmeye önemli bir girdi sağladığını belirtti.

 

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

PETROL

Aytemiz Vaay ile %4’e Varan Akaryakıt İndirimi

Aytemiz’in yenilikçi ve temassız yakıt alışverişi uygulaması Aytemiz Vaay, eylül ayı ile birlikte şehirlerde artan hareketliliği “Şehre Hoş Geldin” kampanyasıyla karşılıyor. Aytemiz Vaay kullanıcıları, 9-15 Eylül tarihleri arasında akaryakıt alışverişlerinden %4’e varan indirim kazanıyor.  

Aytemiz, müşteri odaklı dijital çözümü Aytemiz Vaay uygulaması ile eylül ayına özel bir kampanya sunuyor. 9-15 Eylül tarihleri arasında geçerli olan “Şehre Hoş Geldin” kampanyası kapsamında, Aytemiz Vaay kullanıcıları %4’e varan akaryakıt indirimden faydalanıyor.

Müşterilerine yüksek kalitede akaryakıt ürünlerini yenilikçi hizmetler ve yüksek müşteri memnuniyeti ile sunmaya odaklanan Aytemiz, mobil uygulaması Aytemiz Vaay ile akaryakıt alışverişlerini daha avantajlı hale getiriyor. Aytemiz, yaz tatilinin son bulması ve okulların açılmasıyla birlikte şehirlerde artan hareketliliği ‘Şehre Hoş Geldin’ kampanyasıyla karşılıyor. Kolaylık ve erişilebilirlik anlayışıyla hizmet sağlayan Aytemiz Vaay, ayrıca kullanıcılarına dönemsel olarak pek çok farklı kampanya ve fırsat da sunuyor.

Aytemiz Vaay sunduğu özelliklerle kullanıcılarına en yakın Aytemiz istasyonlarını kolayca bulma, akaryakıt dolumunu hızlı ve temassız bir şekilde gerçekleştirme ve bekleme sürelerini en aza indirme avantajlarını sunuyor. Bunların yanı sıra yolculukların vazgeçilmezi yeni nesil ON 7/24 Marketlerde geçerli kampanyalar ve farklı markalarla iş birliklerinden sağlanan avantajlar da kullanıcıları bekliyor.

9-15 Eylül tarihleri arasında geçerli olan “Şehre Hoş Geldin” kampanyasından ve daha pek çok fırsattan yararlanmak için Aytemiz Vaay uygulamasını AppStore, GooglePlay ve AppGallery üzerinden ücretsiz indirmek ve üye olmak yeterli.

Aytemiz Vaay’a dair detaylı bilgi için: https://www.aytemiz.com.tr/vaay/vaay-nedir

Continue Reading

PETROL

Tüpraş Tüm Rafinerilerinde Randevu Sistemi ve Temassız Satış Uygulamasını Devreye Aldı

Dijital ve sürdürülebilir rafinaj faaliyetleri kapsamında müşterilerle temas ettiği tüm süreçlerinde uçtan uca dijital bir müşteri deneyimi tasarlayan Tüpraş, Kara Dolum Dijital Müşteri Deneyimi Projesi’ni başarıyla tamamladı. Türkiye’de sektöründe bir ilk olan projeyle;  müşterilerin sipariş açma aşamasından başlayarak tanker sürücülerinin sahadaki dolumu tamamlamasına kadar olan tüm süreç insan etkileşimi olmadan, plaka tanıma sistemleri ve dijital kiosklar aracılığıyla gerçekleştiriliyor. 

Türkiye’nin lider enerji şirketi Tüpraş, dijitalleşme ve müşteri deneyiminde öncü projelerle sektöründe fark yaratmaya devam ediyor. Kara Dolum Dijital Müşteri Deneyimi Projesi kapsamında Randevu Sistemi, Temassız Satış ve Sürücü Portalı olmak üzere üç başlık altında gerçekleştirilen çalışmaları, Haziran 2024 itibariyle tüm rafinerilerinde ve ürün gruplarında tamamlayan Tüpraş, dijital dönüşüm yolculuğunda önemli bir projeyi daha başarıyla hayata geçirdi.

Kara Dolum Temassız Satış Projesi, Randevu Sistemi, Müşteri Portalı ve Sürücü Portalı Mobil Uygulaması, kara tankerlerinin dolum alanına girişini düzenleyerek insan temasını azaltıyor. İşlemlerin sürücüler tarafından dijital kiosklar üzerinden gerçekleştirilmesiyle, beklemeleri de ortadan kaldırıyor. Randevu sistemi sayesinde saatler öncesinden rafineriye gelip beklemeye gerek kalmadığı için sürücülerin zamanını verimli kullanması sağlanıyor.

“Tüm ürün gruplarında dijital, güvenli, verimli ve sürdürülebilir müşteri uygulamalarını hayata geçiriyoruz”

“Enerjimiz Geleceğe” mottosuyla Türkiye’nin lider sanayi şirketi unvanını geleceğe taşımak için çalıştıklarını aktaran Tüpraş Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Atilla Ulusu, “Stratejik Dönüşüm Planımız ve 2050 Karbon Nötr hedefimiz çerçevesinde temiz enerji dönüşümü için çalışmalarımıza devam ederken, odak iş alanlarımızdan ‘Sürdürülebilir Rafinaj’ı da son teknolojiler ve dijitalleşme uygulamalarıyla daha verimli hale getirmeyi hedefliyoruz. Müşteri odaklı uygulamalarımız çerçevesinde, tüm ürün gruplarımızda ve rafinerilerimizde Randevu Sistemi uygulaması ve Temassız Satış çalışmalarını başarıyla tamamladık. Böylece müşteri ve sürücülerin dolum süreçlerini yüzde 100 dijitalleştirerek, rafinerilerin dolum otomasyon sistemlerini tamamen yeniledik ve mevcut operasyonlarımıza entegrasyonunu sağladık. Bu sayede dolum süreçleri daha güvenli, sürdürülebilir ve entegre bir yapıya kavuştu. Artık İzmit, İzmir, Batman ve Kırıkkale rafinerilerimizde, müşterilerin sipariş açma aşamasından başlayarak tanker sürücülerinin sahadaki dolumun tamamlanmasına kadar olan tüm süreç, insan etkileşimi olmadan, portal uygulamaları, plaka tanıma sistemleri ve dijital kiosklar aracılığıyla gerçekleştiriliyor” dedi.

Tüpraş’ın bu sayede operasyonel verimliliği artırarak müşteri memnuniyetini de yükselttiğini ifade eden Ulusu “Tüm ürün gruplarında dijital, güvenli, verimli ve sürdürülebilir müşteri uygulamalarını hayata geçiriyoruz. Müşteri odaklı dijitalleşme projelerimizde ‘Randevu sistemi uygulaması’ Tüpraş’ın ürün teslimatlarında, rafineri sahalarındaki yoğunluğu azaltıyor ve süreçlerimizi daha etkin ve verimli hale getiriyor.” dedi.

“Rafinaj sektöründe bir ilk olma niteliği taşıyan Kara Dolum Temassız Satış Projesi önümüzdeki dönem vagon, boru hattı ve deniz dolum süreçlerine entegre edilecek”

 Ulusu, Tüpraş’ın uçtan uca dijital müşteri deneyimi adımlarının süreceğini de şu sözlerle ifade etti:  “Tüpraş Kara Dolum Dijital Müşteri Deneyimi Projesi ile tüm rafinerilerimizde standart bir satış-dolum yönetim sistemi oluşturarak 7/24 sürdürülebilir ve entegre bir altyapı sağladık. Kara Dolum Dijital Müşteri Deneyimi Projesi ile elde ettiğimiz başarı, gelecekte daha da ileriye gitmek için bizi motive ediyor. Rafinaj sektöründe bir ilk olma niteliği taşıyan Kara Dolum Temassız Satış Projesi’nin önümüzdeki dönem vagon, boru hattı ve deniz dolum süreçlerine entegre edilerek yaygınlaştırılması da planlanıyor.”

Continue Reading

PETROL

SOCAR Energy School’da Üçüncü Dönem Başlıyor

SOCAR Türkiye ve Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi (EDU) iş birliği ile hayata geçirilen SOCAR Energy School’un üçüncü dönemi başlıyor.  Enerji alanında uzmanlaşmak isteyen katılımcıların başvurabileceği programın başvuruları 12 Ekim’de sona erecek. 

Türkiye’nin en büyük doğrudan dış yatırımcısı ve en büyük entegre endüstri grubu SOCAR Türkiye’nin, Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi (EDU) iş birliğiyle ilkini 2022 yılında düzenlediği SOCAR Energy School sertifika programının üçüncüsü başlıyor. SOCAR Energy School sertifika programında, küresel ve bölgesel enerji konuları, Türkiye ve Azerbaycan’ın enerji stratejileri, enerjide yeni trendler ele alınacak ve Kasım ayında Azerbaycan’da gerçekleşmesi planlanan Birleşmiş Milletler İklim Zirvesi COP29’da yer alacak başlıklar değerlendirilecek.

Program, enerji alanında uzmanlaşmak isteyen kamu ve özel sektör yöneticilerini, akademisyenleri, medya mensuplarını, uluslararası düzeyde politika yapıcıları ve enerji uzmanlarını bir araya getirmeyi amaçlıyor. Enerjinin her alanında kapsamlı ve geniş bakış açısına sahip olma, küresel ve bölgesel enerji konularını çok yönlü değerlendirebilme fırsatı sunan sertifika programında alanında uzman eğitmenler ve dünyaca ünlü konuşmacılar, enerjinin farklı alanlarındaki bilgi ve deneyimlerini paylaşıyor.

2022 yılından bu yana 1400 kişinin üzerinde başvuru alan SOCAR Energy School sertifika programına, titizlikle yapılan değerlendirmeler sonucunda toplam 130 katılımcı kabul edildi.

Yeni dönem de ücretsiz

Üçüncü döneminde de ücretsiz gerçekleştirilecek olan SOCAR Energy School sertifika programına bu yıl 65 katılımcı kabul edilecek. Programa 12 Ekim 2024 Cumartesi gününe kadar www.socarenergyschool.com/en ve www.socarenergyschool.com adreslerinden başvuru yapılabilecek. Başvuruların değerlendirilmesi ve katılımcıların belirlenmesinin ardından eğitimler 30 Kasım’da başlayacak ve 10 Şubat 2025 tarihinde sona erecek. Programın açılış töreni ve ilk dersi, SOCAR Türkiye’nin Aliağa’daki üretim tesislerinde fiziki olarak yapılacak. Enerji alanında dünyaca ünlü uzmanların, ulusal ve uluslararası üniversitelerden öğretim üyelerinin vereceği eğitimler ise çevrimiçi platformdan takip edilecek.

Araştırma desteğine başvuru fırsatı

Sertifika programını başarıyla tamamlayan katılımcılar, enerji alanında yürüttükleri araştırmaları ile SOCAR Energy School Araştırma Destek Programı’na da aday olabilecek.

SOCAR Energy School sertifika programı, üçüncü döneminde ayrıca sosyal etkinlikler ve özel projelerle zenginleştirilerek katılımcıların bu özel ağ vasıtasıyla birbirleriyle iletişimini sürdürmesine ve iletişimin farklı platformlara taşınmasına imkan sağlayacak.

Continue Reading

En Çok Okunanlar