PETROL
Nurten Öztürk, ‘OPET’in kusursuza yolculuğu’nu Brand Week’te anlattı
OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, Brandweek İstanbul’da “Zihinlerden Kalplere Sosyal Marka ‘Nasıl Olunur’?” başlıklı oturumda Gazeteci Nilay Örnek’in sorularını yanıtladı. Öztürk’ün, Opet’in 30’uncu yılında Mersin’de başlayan ve ‘Türkiye’nin Aşkla Bağlanılan Markası’na dönüşen yolculuğunu anlattığı söyleşinin, Brandweek’in en ilgi çekici oturumu olduğu aktarıldı. Konuşmasında Öztürk, yaşama dair deneyimlerini, altın öğütleri ile birlikte paylaştı.
OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, 7-11 Kasım tarihleri arasında Zorlu PSM’de gerçekleştirilen Brand Week İstanbul’a katıldı. Öztürk, “Zihinlerden Kalplere Sosyal Marka Nasıl Olunur?” oturumunda Gazeteci Nilay Örnek’in sorularını yanıtladı. OPET’in akaryakıt dağıtım sektöründe Öztürkler Limited Şirketi olarak çıktığı yolculukta, bugün Türkiye’nin en güçlü markaları arasında yer aldığını belirten Nurten Öztürk, “Benim gibi asıl mesleği öğretmenlik olan eşim OPET Yönetim Kurulu Kurucu Başkanı Fikret Öztürk’le bir hayal kurduk. Her şey hayallerle başlar ancak bu hayalleri gerçekleştirmek çok önemli bir emek, çaba ve zaman gerektirir. OPET işte böyle doğdu. Önce maden yağı ticaretine yöneldik. Kadınların akaryakıt sektöründe görülmesinin mümkün olmadığı dönemlerdi. Eşim “Kasanın yanında dursan yeterli’’ dese de ben bununla yetinmedim. İşin tüm zayıf noktalarını görerek onları tamamlamaya çalıştım” dedi.
Çevreye duyarlı bir insan olarak ilk işinin, madeni yağ tenekelerinin tozunu aldırmak olduğunu anlatan Öztürk, “İnsanların temiz olan madeni yağ tenekelerini tercih ettiklerini fark ettim. Başlangıçta madeni yağ dükkanına gelen müşteriler “Ne işi var bu kadının?” derken, zaman geçtikten sonra beni arar oldular. Ben olduğumda oradaki sıcaklığı fark ettiler. Bir süre sonra işimizi Mersin’den İstanbul’a taşıdık. İstanbul’a geldiğimizde baktık ki sektördeki beş akaryakıt şirketi var ve hepsi yabancı. Eşimle “Neden yüzde 100 yerli sermaye ile kurulmuş bir akaryakıt şirketi olmasın?” dedik. “Türkiye’de öyle bir şirket kuralım ve bu şirketi uluslararası yapalım” dedik. OPET böyle doğdu. 6 Aralık 1992’de de akaryakıt satışına başladı” diye konuştu.
SAĞLIKLI BİR TOPLUM İÇİN 22 YILDIR YOLLARDA
Nurten Öztürk, bilinçli toplum projeleriyle 20 milyondan fazla insanın hayatında değer yaratan OPET’in sosyal sorumluluk anlayışını ve ilk projesi Temiz Tuvalet Kampanyası’nın öyküsünü de “Zihinlerden Kalplere Sosyal Marka Nasıl Olunur?” oturumunda anlattı. Öztürk şöyle konuştu: “İşe başladığımız zamanlarda karayollarında gidilecek tuvalet yoktu. Tuvaletler istasyonlardan çok uzak ve girilemez haldeydi. Bir çözüm gerekiyordu. Temiz Tuvalet Kampanyası bu şekilde planlandı. Eşim “Sen başlatırsan, istasyon istasyon gezersen olur” dedi. “Müşteri kaybederiz” diyenler oldu. Ancak ben, “Bu proje olacak. Önce karayollarındaki istasyonlarımızdan başlayıp tüm Türkiye’ye yayacağız’’ dedim. “Tuvaletleri temizlersek yalnız kendimize değil toplumumuza da hizmet edeceğiz” diyerek yola çıktık ve 22 yıldır yollardayız. Uğramadığımız yerler, kurumlar kalmadı. Yurtdışına da gittik. Projemizin doruk noktası yakın zamanda lansmanını yaptığımız “Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar” oldu. Biz projeyi kalıcı olarak gelecek nesillere aktararak toplumun zihnine kazıyacağımızı düşünüyoruz. Temiz Tuvalet, o kadar başarılı oldu ki ilk yıl 25 bine yakın teşekkür aldım. 2004 yılında da uluslararası IPRA ödülü İngiltere’de verildi. “Dünya Tuvaletçiler Birliği’nin başkanlığını yapar mısınız?’’ dediler ve “Anladık ki bu problem insanlığın yaşamı boyunca var olacak bir problem ve siz bunu çözdünüz. Medeniyet simgesi olan tuvaletlere yönelik proje yaparak Türkiye’ye çağ atlattınız” diye eklediler. Bu proje, sadece hijyen sorununu değil başka sorunları da çözmemiz gerektiğini gösterdi. Şirketim de buna hazır ve arkamdaydı.”
“OPET’İ BİR OKUL OLARAK DÜŞÜNÜYORUZ”
Temiz Tuvalet Kampanyası’nın ardından Yeşil Yol ve Örnek Köy, Tarihe Saygı, Trafik Dedektifleri, Kadın Gücü ve İşimiz Temiz projelerine başladıklarını anlatan Nurten Öztürk, “Kadın Gücü projemizle kadın istihdamı sorununa yöneldik. Bugün 80 ilimizdeki istasyonlarda kadınlarımız çalışıyor, bundan çok büyük gurur duyuyoruz. TOBB Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı olarak aynı zamanda yine kadın, cinsiyet eşitliği ile ilgili problemleri çözecek hem de kadın istihdamını artıracak ciddi projeler üzerinde çalışıyoruz” dedi. OPET’in yıllardır sektörünün Türk toplumu tarafından en çok sevilen markası olduğuna dikkat çeken Nurten Öztürk, “Lovemark Araştırması’nda akaryakıt dağıtım kategorisinde şirketimiz her yıl lider oluyor. Bunun sebebi insanımızın bize olan güveni ve sevgisi. Biz aslında kusursuza yolculuk yapan bir şirketiz. Vizyonuna; ‘ülke yararına kurumsal sosyal sorumluluk projeleri yapan’ ifadesi koyan şirket sayısı azdır. Aynı zamanda da Türkiye’nin bir numaralı akaryakıt şirketi olmayı da hedef olarak koyduk. OPET’i bir okul olarak düşünüyoruz. Ticaretin içinde olmamıza rağmen öğretmenlikten hiçbir zaman kopmadık. Ben hep öğretmen kalmayı tercih ediyorum. Bu duygusal bağ da biz öğretmen kaldığımız sürece devam edecek” dedi.
“İNSANIMIZIN İHTİYACI OLAN ŞEY NEREDE İSE ORADA OLACAĞIZ”
Nurten Öztürk, 30 yaşında genç bir marka olan OPET’in bundan sonraki 30 yılı için; “İnsanımızın ihtiyacı olan şey nerede ise orada olacağız. Değişim kaçınılmaz. Değişime inanmamak yanlış. Teknoloji çok gelişti, değişti. Sürekli kendimizi geliştirmek çok değerli. Akaryakıt sektörünün geleceğiyle ilgili pek çok söylemler var. Bunların kısa süreli olduğunu düşünmüyoruz. Daha uzun yıllar ülkemize akaryakıt satarak hizmet vereceğiz. Ama aynı zamanda alternatif enerjilere de yatırım yaparak geleceğimizi zenginleştirmeye çalışıyoruz. İstasyonlarımızda başka iş alanları da açmak istiyoruz. Çünkü OPET görünenden çok daha fazlası” diye konuştu.
‘İNSANI İŞİMİZİN ÖZNESİNE KOYDUK, HİZMETİ İLKE EDİNDİK’
Nurten Öztürk, OPET’te her zaman en iyi işi yapmak ve fark yaratmak için çabaladıklarına değindi. Öztürk, “Bizim zamanımıza kadar akaryakıt istasyonları akaryakıt alınıp geçilip gidilen yerlerdi. Ama insana hizmet etmek lazım. Akaryakıtı kullanan araç ama aracı kullanan da insan. Biz insanı işimizin öznesine koyduk, hizmeti ilke edindik. Zaten bu ülkede kurulan akaryakıt dağıtım şirket olarak bu ülkeye borcumuz ve sorumluluğumuz olduğunu düşündüğümüz için ne gerekiyorsa yaptık. Bir taraftan ticari faaliyetlerimizi sürdürürken, insanlarımızla kucaklaşacağımız, onların bizi, bizim onları arayacağımız bir sistem geliştirdik. Böylece OPET büyüdü ve şu anda Türkiye’nin en büyük akaryakıt dağıtım şirketi. Bunu da yalnız yapmadık insanlarımızla beraber yaptık” ifadelerini kullandı.
PETROL
Türk Telekom ve Petrol Ofisi Grubu’ndan akaryakıt sektörünün en büyük dijital dönüşüm hamlesi
Türkiye’nin enerji altyapı grubu Petrol Ofisi ile Türkiye’nin dijital dönüşümünün lideri Türk Telekom arasında “Geniş Alan İletişim Ağı” (SD-WAN) alanında dört yıldır devam eden stratejik iş birliğinde yeni bir döneme girildi. Petrol Ofisi Grubu’nun 81 ilde sayıları 2 bin 700’e varan akaryakıt istasyonunu kapsayan ve dünyanın en yaygın SD-WAN teknolojisi kullanımlarından birine imza atılan proje, sektörde de bir ilk olma özelliği taşıyor.
Türkiye akaryakıt ve toplam kimyasal pazarlarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, dijital dönüşümün lideri Türk Telekom ile gerçekleştirdiği iş birliğiyle, sektöründe bir ilke imza attı. Şirket, Türkiye genelindeki akaryakıt istasyonları ve yurt genelinde yayılan köy pompalarında satış, stok ve dolum verilerinin yönetimini daha güvenli ve kesintisiz hale getirmek amacıyla Türk Telekom ile sürdürdüğü kapsamlı iş birliğini genişletiyor. Bu iş birliği sayesinde Türk Telekom, Petrol Ofisi’nin akaryakıt otomasyon sistemlerinin dijital dönüşümünde sektöre referans teşkil eden “Geniş Alan İletişim Ağı” (SD-WAN) ve Lokal Network Altyapı kurulumunu hayata geçirerek 5 yıl daha altyapı yönetimini sağlayacak. Yeni anlaşma ile Petrol Ofisi Grubu’nun dört yıl önce sektörde bir ilke imza atarak yine Türk Telekom iş birliğiyle kullanmaya başladığı SD-WAN teknolojisi, geçtiğimiz günlerde devir süreci tamamlanan bp istasyonlarında ve hizmet noktalarında da kullanılacak.
Anlaşma hakkında açıklama yapan Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu, “Grubumuzun dijital dönüşüm hedeflerine ulaşmasında önemli bir kilometre taşı olan ve Türkiye genelinde enerji sektöründe iletişim otomasyon altyapısının, UTTS dâhil olmak üzere yenilikçi çözümlerle güçlendirilmesine katkı sunan bu önemli projeyi, dijitalleşmeyi bir kültür olarak gören ve ülkemizin dijital dönüşümünde hayati rol oynayan Türk Telekom ile hayata geçirmekten ötürü mutluyuz. bp satın alımı ile birlikte ülke genelinde 2 bin 700 adetlik bir istasyon ağına ulaşarak ülkenin enerji arzının güvenliği ve erişimindeki rolümüzü daha da perçinlediğimiz bir yaygınlığa eriştik. Türkiye’nin dört bir yanına ulaşan bu ağı güvenli, kesintisiz ve yüksek erişilebilirlik sağlayan bir iletişim altyapısı ile destekleyerek sektörde norm olacak bir standarda öncülük etmenin gurunu yaşıyoruz.” şeklinde konuştu.
Türk Telekom CEO’su Ümit Önal ise açıklamasında şunları söyledi: “Türk Telekom olarak, işletmelerin ve kurumların dijital dönüşüm yolculuklarında yanlarında olmaktan gurur duyuyoruz. Hayatın her alanına aktardığımız dijitalleşme vizyonumuz ile savunmadan sanayiye, finanstan enerjiye, eğitimden sağlığa ulaşımdan tarıma, sanattan spora pek çok sektörlerde dijitalleşmeyi sağlayan kilometre taşlarını oluşturmaya devam ediyoruz. Petrol Ofisi ile gerçekleştirdiğimiz bu iş birliği, SD-WAN teknolojimizle onların ağ yönetimini daha esnek, güvenilir ve merkezi hale getirerek, operasyonel verimliliklerini en üst düzeye çıkarmalarına olanak tanıyor. Geleceğin teknolojilerini bugünden hayata geçirerek, işletmelerin dijital dönüşüm süreçlerini desteklemeye ve en yeni teknolojilerle uçtan uca çözümler sunmaya devam edeceğiz.” dedi.
Merkezi ağ mimarisi ile yüzde 100’e yakın erişilebilirlik
İstasyon ve terminal altyapısını tek bir merkezden yönetmeyi mümkün kılan, esneklik, ölçeklenebilirlik ve yüksek görünürlük sağlayan bir ağ mimarisi olan SD-WAN (Geniş Alan İletişim Ağı) teknolojisi Petrol Ofisi Grubu’nun Türkiye’nin 81 ilinde bulunan ve sayıları bp’nin de katılımıyla 2 bin 700’e varan akaryakıt istasyonunda kullanılabilir hale gelecek. Bu sayede istasyonlarda otomasyon sistemleri ile elde edilen verilerin Türk Telekom’un sağladığı uydu, GSM ve karasal hatlar üzerinden Petrol Ofisi veri merkezi ve Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’na (EPDK) anında iletilmesi sağlanacak. Petrol Ofisi Grubu’na geniş alan ağlarını merkezi bir yapıda yönetme imkânı sunan bu yenilikçi SD-WAN teknolojisi, yüzde 100’e yakın erişilebilirlik, esneklik ve ölçeklenebilirlik sağlıyor.
PETROL
UTTS (ULUSAL TAŞIT TANIMA SİSTEMİ) İÇİN SON BAŞVURU TARİHİ 31 OCAK 2025 OLDU
Ticari araç sahipleri dikkat! Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın uygulamaya koyduğu Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) için başvuru süresi uzatıldı. Akaryakıt işlemlerini güvenli, şeffaf ve kayıtlı hale getirmeyi hedefleyen bu sistemde başvuru süresi 31 Ocak 2025 tarihine kadar devam edecek. Cihaz montaj işlemleri için ise son tarih 30 Nisan 2025 olarak belirlendi.
Eren Teknik Otomotiv A.Ş., yakıt güvenliği ve filo yönetimi alanında sunduğu yenilikçi hizmetlerle sektörde fark yaratmaya devam ediyor. Uzun yıllara dayanan deneyimi ve geniş hizmet ağıyla, UTTS (Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi) sürecinde de ticari araç sahiplerine eksiksiz çözümler sunuyor. Ayrıca, Dünya markası Fuelguard ile işbirliği yaparak yakıt güvenliği alanında önemli başarılar elde etmiş ve UTTS sürecine farklı bir sinerji katmıştır.
Eren Teknik Otomotiv A.Ş. CEO’su Mehmet Bulut: “Yakıt Güvenliğinde Öncü Çözümler Sunuyoruz”
Eren Teknik Otomotiv A.Ş. CEO’su Mehmet Bulut, UTTS (Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi)’nin yakıt güvenliği açısından sektöre sağladığı faydaları vurguladı ve şirketin bu alandaki öncü rolüne dikkat çekti:
“Eren Teknik Otomotiv A.Ş. olarak, yakıt güvenliği konusundaki uzmanlığımızı UTTS (Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi) sürecine entegre ederek müşterilerimize en yüksek standartlarda hizmet sunuyoruz. Yakıt güvenliğine olan katkılarımız, dünya çapında bir marka olan Fuelguard ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği ile güçlendi. Fuelguard ile sunduğumuz çözümler, kaçak ve usulsüz işlemleri önlerken, sektöre şeffaflık ve güvenlik kazandırıyor. Uzman ekiplerimiz ve yenilikçi teknolojilerimizle ticari araç sahiplerinin güvenilir bir çözüm ortağıyız.”
Yakıt Güvenliğini Sağlayan Doğru Cihaz ve Uzman Hizmet
Eren Teknik Otomotiv A.Ş., yakıt güvenliğini en üst düzeye çıkarmak için UTTS (Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi) cihaz montajında tüm marka ve model araç gruplarının tamamına uygun çözümler sunuyor. Yanlış cihaz seçiminin yakıt güvenliğini ve sistem işleyişini olumsuz etkileyebileceğini belirten Mehmet Bulut, şu uyarılarda bulundu:
“Tüm marka ve model araç gruplarının yakıt depolarına uygun cihazların seçimi, sistemin sağlıklı işleyişi ve yakıt güvenliği açısından kritik öneme sahip. Uzman ekiplerimiz, doğru cihaz seçimi ve montaj işlemleriyle müşterilerimize tam güvence sağlıyor. Montaj süresi araç başına yalnızca 15 dakika, bu da hem hız hem de verimlilik anlamına geliyor.”
Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi’nin Türkiye Geneli Yetkili Montaj Servis Ünvânına Sahibiz
Eren Teknik Otomotiv A.Ş., yakıt güvenliği alanındaki liderliği ve güçlü hizmet ağıyla Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) montajı konusunda Türkiye geneli yetkili montaj servis ünvanına sahiptir. Mobil ekipler, müşterilerinin bulunduğu yerde hızlı ve güvenilir montaj işlemi gerçekleştirerek sürecin kolay ve sorunsuz bir şekilde tamamlanmasını sağlıyor. CEO Mehmet Bulut, bu hizmetin avantajlarını şöyle açıkladı:
“Yakıt güvenliğini sağlamak ve sistemi hızlı bir şekilde devreye almak için mobil ekiplerimizle müşterilerimizin ayağına gidiyoruz. UTTS (Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi) sayesinde yakıt tüketim raporları, ikmal kontrolü ve filo yönetiminde sağlanan kolaylıklarla hem bireysel kullanıcıların hem de işletmelerin güvenliğini artırıyoruz. Aynı zamanda bu sistem, yakıt harcamalarında maliyet tasarrufu sağlayarak ekonomik fayda da sunuyor.”
Eren Teknik Otomotiv A.Ş. ile Güvenli ve Şeffaf Yakıt Yönetimi
Yakıt güvenliğinde uzun yıllardır lider olan Eren Teknik Otomotiv A.Ş., UTTS (Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi) sürecinde de bu uzmanlığını ortaya koyuyor. Şirket, Fuelguard ile yaptığı işbirliği sayesinde kaçak yakıt alımlarını önleyen teknolojiler ve kapsamlı çözümler sunuyor. Eren Teknik Otomotiv A.Ş., hem bireysel araç sahiplerinin hem de filoların ihtiyaçlarına yüksek güvenlikli çözümlerle yanıt veriyor.
Son Başvuru ve Montaj Tarihlerini Kaçırmayın!
Başvurular için son tarih 31 Ocak 2025 iken, cihaz montaj işlemleri için belirlenen son tarih 30 Nisan 2025. Eren Teknik Otomotiv A.Ş., müşterilerinin bu süreçte yakıt güvenliğini ve verimliliği artırmak için tüm olanaklarını seferber etmiş durumda.
Daha Fazla Bilgi İçin:
Yakıt güvenliği ve UTTS (Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi) hakkında detaylı bilgi almak için Eren Teknik Otomotiv A.Ş. ile iletişime geçin. Güvenli, şeffaf ve kayıtlı bir sistem için Eren Teknik Otomotiv A.Ş.’ye güvenin!
PETROL
Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu
Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol Ofisi Grubu’nun da sponsorluğunda başladı. “Geleceğin Enerjisi, Enerjinin Ekonomisi” temasıyla düzenlenen etkinlikte sektörün güncel sorunları, çözüm önerileri ve geleceğe yönelik stratejileri tartışılıyor.
“bp satın alımını ülkemize olan koşulsuz şartsız inancımızla gerçekleştirdik”
Zirvenin açılışında konuşan Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu: “Türkiye, yakın coğrafyanın enerji geçişi gündeminde kritik rol oynuyor. Çeperimizde yaşanan jeopolitik riskler ve küresel enflasyonda yaşanan dalgalanmalar enerji güvenliği, erişilebilirliği ve sürdürülebilirliği eksenindeki önemimizi daha da artırdı. Sektör olarak bu gerçeğe sahip çıkarak birlikte yol almak öncelikli görevimiz. Kasım başında kapanışını gerçekleştirdiğimiz bp satın alımı bizim açımızdan bu misyonun önemli hamlelerinden biri. Bu sebeple işler biraz mutedil dalgalı olmaya başladığında hızla çıkışa doğru vaziyet alanlara inat, ülkemize olan koşulsuz şartsız inancımızla imza attığımız bu referans projeden ötürü kıvançlıyız.” dedi.
“Milli kalkınmayı destekliyor, ülkemizin enerji geçişi hedeflerine hizmet ediyoruz”
Abbasoğlu konuşmasına “bp satın alımından biyodizel yatırımlarımıza, havacılık, denizcilik ve madeni yağ operasyonlarımızdan terminal ve istasyon ağımıza kadar tüm kılcallarımızdaki büyüme adımlarımızda verime, ortak faydaya ve sürdürülebilir ekonomik büyümeye odaklanıyoruz. Altyapı ve üstyapı yatırımlarımızla Türkiye’nin enerji bağımsızlığı ve küresel enerji üssü olma misyonuna katkı sağlıyoruz. Amacımız; milli kalkınmayı desteklemek, ülkemizin enerji geçişi hedefleri için çalışmak ve sosyal yatırım anlayışıyla paydaşlarımızla birlikte yol aldığımız katma değeri yüksek yatırımları hızlandırarak ülkemize en iyi şekilde hizmet etmek” şeklinde devam etti.
-
Sektörel3 hafta önce
Aramco, Horse Powertrain Limited’ın %10 hissesini satın alma işlemini tamamladı
-
ELEKTRİK3 hafta önce
Enerji Dönüşümünde Önemli İş Birliği
-
Yenilenebilir Enerji3 hafta önce
Arkın Akbay: Küresel Enerji Talebi 2050’ye Kadar Yüzde 18 Artacak!
-
Yenilenebilir Enerji4 hafta önce
GENSED, Eskişehir’de “Güneş Enerjisi ve Enerji Depolama Semineri” düzenledi
-
Yenilenebilir Enerji3 hafta önce
TÜRKİYE’DE ENERJİ VERİMLİLİĞİNE VE YÖNETİMİNE EN FAZLA HARCAMA YAPAN SANAYİCİ VE İHRACATÇI FİRMALAR ARAŞTIRMASI SONUÇLANDI
-
Yenilenebilir Enerji4 hafta önce
Yeni yapılacak kamu binalarına “yeşil sertifika” zorunluluğu getiriliyor
-
Elektrikli Araçlar4 hafta önce
OtoPriz Müşterilerine Her Alanda Kazandırıyor!
-
Doğalgaz4 hafta önce
Socar, Türkiye doğal gaz dağıtım şirketini satacak