PETROL
Nurten Öztürk, ‘OPET’in kusursuza yolculuğu’nu Brand Week’te anlattı
OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, Brandweek İstanbul’da “Zihinlerden Kalplere Sosyal Marka ‘Nasıl Olunur’?” başlıklı oturumda Gazeteci Nilay Örnek’in sorularını yanıtladı. Öztürk’ün, Opet’in 30’uncu yılında Mersin’de başlayan ve ‘Türkiye’nin Aşkla Bağlanılan Markası’na dönüşen yolculuğunu anlattığı söyleşinin, Brandweek’in en ilgi çekici oturumu olduğu aktarıldı. Konuşmasında Öztürk, yaşama dair deneyimlerini, altın öğütleri ile birlikte paylaştı.
OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, 7-11 Kasım tarihleri arasında Zorlu PSM’de gerçekleştirilen Brand Week İstanbul’a katıldı. Öztürk, “Zihinlerden Kalplere Sosyal Marka Nasıl Olunur?” oturumunda Gazeteci Nilay Örnek’in sorularını yanıtladı. OPET’in akaryakıt dağıtım sektöründe Öztürkler Limited Şirketi olarak çıktığı yolculukta, bugün Türkiye’nin en güçlü markaları arasında yer aldığını belirten Nurten Öztürk, “Benim gibi asıl mesleği öğretmenlik olan eşim OPET Yönetim Kurulu Kurucu Başkanı Fikret Öztürk’le bir hayal kurduk. Her şey hayallerle başlar ancak bu hayalleri gerçekleştirmek çok önemli bir emek, çaba ve zaman gerektirir. OPET işte böyle doğdu. Önce maden yağı ticaretine yöneldik. Kadınların akaryakıt sektöründe görülmesinin mümkün olmadığı dönemlerdi. Eşim “Kasanın yanında dursan yeterli’’ dese de ben bununla yetinmedim. İşin tüm zayıf noktalarını görerek onları tamamlamaya çalıştım” dedi.
Çevreye duyarlı bir insan olarak ilk işinin, madeni yağ tenekelerinin tozunu aldırmak olduğunu anlatan Öztürk, “İnsanların temiz olan madeni yağ tenekelerini tercih ettiklerini fark ettim. Başlangıçta madeni yağ dükkanına gelen müşteriler “Ne işi var bu kadının?” derken, zaman geçtikten sonra beni arar oldular. Ben olduğumda oradaki sıcaklığı fark ettiler. Bir süre sonra işimizi Mersin’den İstanbul’a taşıdık. İstanbul’a geldiğimizde baktık ki sektördeki beş akaryakıt şirketi var ve hepsi yabancı. Eşimle “Neden yüzde 100 yerli sermaye ile kurulmuş bir akaryakıt şirketi olmasın?” dedik. “Türkiye’de öyle bir şirket kuralım ve bu şirketi uluslararası yapalım” dedik. OPET böyle doğdu. 6 Aralık 1992’de de akaryakıt satışına başladı” diye konuştu.

SAĞLIKLI BİR TOPLUM İÇİN 22 YILDIR YOLLARDA
Nurten Öztürk, bilinçli toplum projeleriyle 20 milyondan fazla insanın hayatında değer yaratan OPET’in sosyal sorumluluk anlayışını ve ilk projesi Temiz Tuvalet Kampanyası’nın öyküsünü de “Zihinlerden Kalplere Sosyal Marka Nasıl Olunur?” oturumunda anlattı. Öztürk şöyle konuştu: “İşe başladığımız zamanlarda karayollarında gidilecek tuvalet yoktu. Tuvaletler istasyonlardan çok uzak ve girilemez haldeydi. Bir çözüm gerekiyordu. Temiz Tuvalet Kampanyası bu şekilde planlandı. Eşim “Sen başlatırsan, istasyon istasyon gezersen olur” dedi. “Müşteri kaybederiz” diyenler oldu. Ancak ben, “Bu proje olacak. Önce karayollarındaki istasyonlarımızdan başlayıp tüm Türkiye’ye yayacağız’’ dedim. “Tuvaletleri temizlersek yalnız kendimize değil toplumumuza da hizmet edeceğiz” diyerek yola çıktık ve 22 yıldır yollardayız. Uğramadığımız yerler, kurumlar kalmadı. Yurtdışına da gittik. Projemizin doruk noktası yakın zamanda lansmanını yaptığımız “Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar” oldu. Biz projeyi kalıcı olarak gelecek nesillere aktararak toplumun zihnine kazıyacağımızı düşünüyoruz. Temiz Tuvalet, o kadar başarılı oldu ki ilk yıl 25 bine yakın teşekkür aldım. 2004 yılında da uluslararası IPRA ödülü İngiltere’de verildi. “Dünya Tuvaletçiler Birliği’nin başkanlığını yapar mısınız?’’ dediler ve “Anladık ki bu problem insanlığın yaşamı boyunca var olacak bir problem ve siz bunu çözdünüz. Medeniyet simgesi olan tuvaletlere yönelik proje yaparak Türkiye’ye çağ atlattınız” diye eklediler. Bu proje, sadece hijyen sorununu değil başka sorunları da çözmemiz gerektiğini gösterdi. Şirketim de buna hazır ve arkamdaydı.”
“OPET’İ BİR OKUL OLARAK DÜŞÜNÜYORUZ”
Temiz Tuvalet Kampanyası’nın ardından Yeşil Yol ve Örnek Köy, Tarihe Saygı, Trafik Dedektifleri, Kadın Gücü ve İşimiz Temiz projelerine başladıklarını anlatan Nurten Öztürk, “Kadın Gücü projemizle kadın istihdamı sorununa yöneldik. Bugün 80 ilimizdeki istasyonlarda kadınlarımız çalışıyor, bundan çok büyük gurur duyuyoruz. TOBB Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı olarak aynı zamanda yine kadın, cinsiyet eşitliği ile ilgili problemleri çözecek hem de kadın istihdamını artıracak ciddi projeler üzerinde çalışıyoruz” dedi. OPET’in yıllardır sektörünün Türk toplumu tarafından en çok sevilen markası olduğuna dikkat çeken Nurten Öztürk, “Lovemark Araştırması’nda akaryakıt dağıtım kategorisinde şirketimiz her yıl lider oluyor. Bunun sebebi insanımızın bize olan güveni ve sevgisi. Biz aslında kusursuza yolculuk yapan bir şirketiz. Vizyonuna; ‘ülke yararına kurumsal sosyal sorumluluk projeleri yapan’ ifadesi koyan şirket sayısı azdır. Aynı zamanda da Türkiye’nin bir numaralı akaryakıt şirketi olmayı da hedef olarak koyduk. OPET’i bir okul olarak düşünüyoruz. Ticaretin içinde olmamıza rağmen öğretmenlikten hiçbir zaman kopmadık. Ben hep öğretmen kalmayı tercih ediyorum. Bu duygusal bağ da biz öğretmen kaldığımız sürece devam edecek” dedi.
“İNSANIMIZIN İHTİYACI OLAN ŞEY NEREDE İSE ORADA OLACAĞIZ”
Nurten Öztürk, 30 yaşında genç bir marka olan OPET’in bundan sonraki 30 yılı için; “İnsanımızın ihtiyacı olan şey nerede ise orada olacağız. Değişim kaçınılmaz. Değişime inanmamak yanlış. Teknoloji çok gelişti, değişti. Sürekli kendimizi geliştirmek çok değerli. Akaryakıt sektörünün geleceğiyle ilgili pek çok söylemler var. Bunların kısa süreli olduğunu düşünmüyoruz. Daha uzun yıllar ülkemize akaryakıt satarak hizmet vereceğiz. Ama aynı zamanda alternatif enerjilere de yatırım yaparak geleceğimizi zenginleştirmeye çalışıyoruz. İstasyonlarımızda başka iş alanları da açmak istiyoruz. Çünkü OPET görünenden çok daha fazlası” diye konuştu.
‘İNSANI İŞİMİZİN ÖZNESİNE KOYDUK, HİZMETİ İLKE EDİNDİK’
Nurten Öztürk, OPET’te her zaman en iyi işi yapmak ve fark yaratmak için çabaladıklarına değindi. Öztürk, “Bizim zamanımıza kadar akaryakıt istasyonları akaryakıt alınıp geçilip gidilen yerlerdi. Ama insana hizmet etmek lazım. Akaryakıtı kullanan araç ama aracı kullanan da insan. Biz insanı işimizin öznesine koyduk, hizmeti ilke edindik. Zaten bu ülkede kurulan akaryakıt dağıtım şirket olarak bu ülkeye borcumuz ve sorumluluğumuz olduğunu düşündüğümüz için ne gerekiyorsa yaptık. Bir taraftan ticari faaliyetlerimizi sürdürürken, insanlarımızla kucaklaşacağımız, onların bizi, bizim onları arayacağımız bir sistem geliştirdik. Böylece OPET büyüdü ve şu anda Türkiye’nin en büyük akaryakıt dağıtım şirketi. Bunu da yalnız yapmadık insanlarımızla beraber yaptık” ifadelerini kullandı.
PETROL
“Macerasever” Orkun Olgar, ELF’in yeni marka elçisi oldu
Orkun Olgar’ın spor, macera ve motosiklet alanlarındaki uzmanlığı ile ELF’in dünya çapında tanınan efsanevi bir marka olmasına katkıda bulunan motor sporlarındaki deneyimi ve performans odaklı yaklaşımı bir araya gelerek, takipçilerine özgün içerikler sunacak.
Madeni yağ üretimi ve dağıtımında Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden TotalEnergies Turkey Pazarlama A.Ş., ikonik motor yağı markası ELF’in iletişim çalışmaları kapsamında deneyimli sporcu, iş insanı ve televizyon programcısı Orkun Olgar ile stratejik bir iş birliğine imza attı.
“ELF, Sadece Bir Motor Yağı Değil, Bir Tutku”
İş birliği hakkında konuşan Orkun Olgar, ELF markasının kendisi için özel anlamını şu sözlerle ifade etti:
“ELF, benim için sadece bir motor yağı markası değil; 45 yılı aşkın süredir motor sporlarının kalbinde atan bir tutku. Formula 1 ve Le Mans 24 Saat gibi dünyanın en prestijli yarışlarında kazanılan zaferler, Dakar Rallisinden motosiklet pistlerine kadar uzanan bu efsanevi miras, ELF’i gerçekten ikonik kılıyor. Macerasever programımda sürekli zorlu koşullarda test ettiğimiz araçlarımızda, performansın ve güvenilirliğin ne kadar kritik olduğunu biliyorum. Bu iş birliği ile ELF’in bu köklü motor sporları mirasını ve teknolojik üstünlüğünü daha geniş kitlelere ulaştırmayı hedefliyoruz.”
“DNA’sında performans var”
İki tutkulu markayı bir araya getirmenin mutluluğunu yaşadıklarını söyleyen TotalEnergies Türkiye Ticari Direktörü Mehmet Selçuk, ELF’in 50 yılı aşkın süredir dünya çapında motor yağlarında önemli bir oyuncu olduğunu vurgulayarak, “5 farklı segmentte 100’den fazla ürünü ile 100’ü aşkın ülkede bulunan ELF’in dünya çapında efsanevi bir marka olmasında, markanın özünü oluşturan tutku, teknolojik uzmanlık ve birinci sınıf ürün kültürü değerleri bulunuyor” dedi.
Selçuk sözlerine şöyle devam etti: “Motor sporları alanındaki şampiyonluklarıyla bilinen ELF’in DNA’sında performans var. ELF motor yağları, motor performansını en üst düzeye çıkararak sürücülerin motor sporlarındaki adrenalini ve enerjiyi hissetmesini sağlar.”
Sporla iç içe bir hayat
Orkun Olgar, çok yönlü kariyeri ile dikkat çeken bir isim. Çocukluk yıllarından itibaren sporla iç içe büyüyen Olgar, 2 yaşında yüzme, 3 yaşında kayak sporuna başladı. Tenis kariyerinde Türkiye Milli Takımı’nda yer alan Olgar, Amerika’da University of Denver’da tam burslu olarak eğitim gördü ve NCAA liginde oynadı.
Spor kariyerinin ardından iş dünyasına atılan Orkun Olgar, günümüzde SPX (Sport Point Extreme) ve Olgar Şirketler Grubu’nun CEO’su olarak faaliyet gösteriyor. Aynı zamanda Skechers Türkiye’nin Yönetim Kurulu Üyesi ve Kurucu Ortağı olan Olgar, medya alanında da Bloomberg HT’de yayınlanan “Macerasever” programı ile tanınıyor.
ELF: Yılın Seçilmiş Ürünü
ELF markası, 2025 yılında binlerce tüketici oyuyla “Yılın Seçilmiş Ürünü” ödülünü kazandı. ELF Evolution serisi, üstün performanslı sentetik motor yağları ile binek ve ticari araçların motorları için tasarlanmış, yakıt ekonomisi sağlayan teknolojik çözümler sunuyor.
ELF’in ürün portföyü, ELF Evolution Full-Tech FE 5W-30 gibi sentetik motor yağlarından ELF Moto serisi motosiklet ürünlerine kadar geniş bir yelpazede hizmet veriyor. Marka, özellikle dizel motorlar için geliştirilen özel formülasyonları ile sektörde öncü konumda yer alıyor.
PETROL
AB, Rusya’dan fosil yakıt ithalatını hızla sonlandırmak istiyor
Avrupa Birliği (AB) Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, üye ülkelere Rusya’dan fosil yakıt ithalatını daha hızlı sonlandırmaya yönelik yasal düzenleme teklif edeceğini bildirdi.
Von der Leyen, ABD merkezli X şirketinin sosyal medya platformundan, Rusya’ya yönelik yaptırımlar ve fosil yakıt ithalatı hakkında açıklamada bulundu.
ABD Başkanı Donald Trump ile Rusya üzerindeki ekonomik baskıyı ek önlemlerle artırma konusunda olumlu bir telefon görüşmesi yaptığını belirten von der Leyen, “AB Komisyonu, kripto para birimlerini, bankaları ve enerjiyi hedef alan 19. yaptırım paketini yakında sunacak.” ifadesini kullandı.
Von der Leyen, Rusya’nın fosil yakıtlardan elde edilen gelirlerle ayakta durduğuna ve Ukrayna’ya saldırıları da bu şekilde finanse ettiğine dikkati çekerek, “AB Komisyonu, buna son vermek için Rus fosil yakıt ithalatının aşamalı olarak durdurulmasını hızlandırmayı teklif edecek.” değerlendirmesinde bulundu.
AB ülkeleri, Rusya’dan petrol ve doğal gaz alımının 2028 başında tamamen yasaklanması konusunda bir yasal düzenlemeyi müzakere ediyor.
Rusya-Ukrayna Savaşı öncesinde AB doğal gaz ithalatının yüzde 45’ini, petrol ithalatının da yüzde 25’ini Rusya’dan gerçekleştiriyordu. Bu oranlar savaşla birlikte hızla geriledi.
AB, savaş nedeniyle şimdiye kadar, Rusya’ya yönelik 18 yaptırım paketini hayata geçirdi.
Bu çerçevede Rusya’ya, ticaret, finans, petrol ve kömür de dahil enerji, sanayi, teknoloji, ulaşım, çift kullanımlı ve lüks ürünler ile altın ve elması da içeren geniş yelpazeye yayılmış kısıtlamalar uygulanıyor.
Deniz yoluyla taşınan ham petrol ile bazı petrol ürünlerinin Rusya’dan AB’ye gönderilmesine yönelik yasak, bazı Rus bankalarının uluslararası ödeme sistemi SWIFT’ten çıkarılması ve çok sayıda yayın kuruluşunun faaliyetlerinin askıya alınması yaptırımlar arasında bulunuyor.
PETROL
Brent petrolün varili 66,83 dolardan işlem görüyor
Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 66,83 dolardan alıcı buluyor. Dün 68 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 67,11 dolar seviyesinde tamamladı.
Brent petrolün varil fiyatı, bugün saat 09.10 itibarıyla yüzde 0,4 azalarak 66,83 dolar oldu. Aynı saatte Batı Teksas türü ham petrolün varili 63 dolardan işlem gördü.
Fiyatların gerilemesinde, ABD Merkez Bankasının (Fed) bu yıl ilk kez faiz indirimine gitmesine karşın dünyanın en büyük petrol tüketicisi ABD’de yakıt talebine ilişkin endişeler etkili oldu.
Fed, çarşamba günü beklentiler doğrultusunda politika faizini 25 baz puan indirerek yüzde 4-4,25 aralığına çekti ve iş piyasasındaki zayıflık belirtilerine yanıt olarak daha fazla indirim yapılacağını belirtti.
Düşük faiz oranlarının petrol talebini artırarak fiyatlara destek vermesine karşın Fed’in son hamlesi sonrası piyasaların bu yıl iki ek faiz indirimini şimdiden fiyatladığına yönelik haber akışı bu yükselişi sınırladı.
Ayrıca, ABD’de petrol distilat stoklarının 1 milyon varillik artış beklentisine karşın 4 milyon varil yükselmesi de ülkede petrol talebine ilişkin endişeleri artırarak fiyatlar üzerinde baskı oluşturdu.
Bunun yanı sıra ABD Başkanı Donald Trump’ın yeni tarife çağrıları petrol fiyatları üzerinde etkili olmaya devam ediyor.
İngiltere ziyaretinin son gününde Fox News kanalına verdiği röportajda, Rusya-Ukrayna Savaşı’na ilişkin son gelişmeleri değerlendiren Trump, Rusya’dan en çok petrol ithal eden ülkenin Çin olduğunu belirterek Avrupa’nın “Çin’e yaptırım ya da tarife uygulaması” halinde “savaşın belki bitebileceğini” söyledi.
Trump, Avrupa ülkelerine Rusya’dan petrol almayı bırakmaları çağrısını da yineleyerek “Kazanmak istiyorsan Rusya’dan petrol almayı bırakmalısın.” değerlendirmesinde bulundu.
Trump, 15 Eylül’de yaptığı açıklamada, Avrupa ülkelerine “Rusya’dan petrol almayın” çağrısında bulunmuş, “(Rusya’ya) Uyguladıkları yaptırımlar yeterince sert değil. Ben yaptırım uygulamaya hazırım ama onlar da benim yaptığımla orantılı olarak yaptırımlarını sertleştirmek zorunda kalacaklar.” ifadelerini kullanmıştı.
Ayrıca Trump, ağustosta Hindistan’a uygulama kararı aldığı ek tarifelere de Yeni Delhi’nin Rusya’dan petrol almasını gerekçe göstermişti.
Söz konusu barış çabaları, arz endişelerini hafifleterek fiyatları aşağı yönlü etkilerken, tarife kararlarının da kısa vadede ekonomik büyümeyi yavaşlatabileceği ve enerji talebini baskılayabileceği öngörülüyor.
Brent petrolde teknik olarak 67,90 doların direnç, 61,50 doların destek bölgesi olarak izlenebileceği ifade ediliyor.
-
Yenilenebilir Enerji2 hafta önceEnerjisa Üretim ve vgbe energy’den Hidroelektrikte Dijitalleşme Zirvesi
-
Rüzgar Enerjisi3 hafta öncePOLAT ENERJİ, SOMA RES’TE TÜRKİYE’NİN İLK ENTEGRE ELEKTRİK DEPOLAMA SİSTEMİNİ DEVREYE ALDI
-
ELEKTRİK2 hafta önceAksa Enerji, 2028’de FAVÖK’ünü Üçe Katlamayı Hedefliyor
-
Sektörel1 hafta önceTürkiye ve BAE’den 1 Milyar Dolarlık Enerji Anlaşması
-
Yenilenebilir Enerji3 hafta önceFiba Yenilenebilir Enerji, hibrit santral yatırımlarıyla 2025 sonuna kadar kurulu gücünü 750 MW’a çıkarıyor
-
Güneş Enerjisi3 hafta önceEnerjisa Üretim’den Manisa Celal Bayar Üniversitesi’ne Temiz Enerji Desteği
-
Sektörel2 hafta önceEnerji Verimliliği Forum ve Fuarı 2025 Başarıyla Tamamlandı Sektör Buluşması Beklentileri Aştı
-
Sektörel1 hafta önce“Küllerinden Doğ Projesi” sektörde fark yaratıyor!


