Connect with us

PETROL

Nurten Öztürk, ‘OPET’in kusursuza yolculuğu’nu Brand Week’te anlattı


OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, Brandweek İstanbul’da “Zihinlerden Kalplere Sosyal Marka ‘Nasıl Olunur’?” başlıklı oturumda Gazeteci Nilay Örnek’in sorularını yanıtladı. Öztürk’ün, Opet’in 30’uncu yılında Mersin’de başlayan ve ‘Türkiye’nin Aşkla Bağlanılan Markası’na dönüşen yolculuğunu anlattığı söyleşinin, Brandweek’in en ilgi çekici oturumu olduğu aktarıldı. Konuşmasında Öztürk, yaşama dair deneyimlerini, altın öğütleri ile birlikte paylaştı.

OPET Yönetim Kurulu Kurucu Üyesi Nurten Öztürk, 7-11 Kasım tarihleri arasında Zorlu PSM’de gerçekleştirilen Brand Week İstanbul’a katıldı. Öztürk, “Zihinlerden Kalplere Sosyal Marka Nasıl Olunur?” oturumunda Gazeteci Nilay Örnek’in sorularını yanıtladı. OPET’in akaryakıt dağıtım sektöründe Öztürkler Limited Şirketi olarak çıktığı yolculukta, bugün Türkiye’nin en güçlü markaları arasında yer aldığını belirten Nurten Öztürk, “Benim gibi asıl mesleği öğretmenlik olan eşim OPET Yönetim Kurulu Kurucu Başkanı Fikret Öztürk’le bir hayal kurduk. Her şey hayallerle başlar ancak bu hayalleri gerçekleştirmek çok önemli bir emek, çaba ve zaman gerektirir. OPET işte böyle doğdu. Önce maden yağı ticaretine yöneldik. Kadınların akaryakıt sektöründe görülmesinin mümkün olmadığı dönemlerdi. Eşim “Kasanın yanında dursan yeterli’’ dese de ben bununla yetinmedim. İşin tüm zayıf noktalarını görerek onları tamamlamaya çalıştım” dedi.

Çevreye duyarlı bir insan olarak ilk işinin, madeni yağ tenekelerinin tozunu aldırmak olduğunu anlatan Öztürk, “İnsanların temiz olan madeni yağ tenekelerini tercih ettiklerini fark ettim. Başlangıçta madeni yağ dükkanına gelen müşteriler “Ne işi var bu kadının?” derken, zaman geçtikten sonra beni arar oldular. Ben olduğumda oradaki sıcaklığı fark ettiler. Bir süre sonra işimizi Mersin’den İstanbul’a taşıdık. İstanbul’a geldiğimizde baktık ki sektördeki beş akaryakıt şirketi var ve hepsi yabancı. Eşimle “Neden yüzde 100 yerli sermaye ile kurulmuş bir akaryakıt şirketi olmasın?” dedik. “Türkiye’de öyle bir şirket kuralım ve bu şirketi uluslararası yapalım” dedik. OPET böyle doğdu. 6 Aralık 1992’de de akaryakıt satışına başladı” diye konuştu.

SAĞLIKLI BİR TOPLUM İÇİN 22 YILDIR YOLLARDA

Nurten Öztürk, bilinçli toplum projeleriyle 20 milyondan fazla insanın hayatında değer yaratan OPET’in sosyal sorumluluk anlayışını ve ilk projesi Temiz Tuvalet Kampanyası’nın öyküsünü de “Zihinlerden Kalplere Sosyal Marka Nasıl Olunur?” oturumunda anlattı. Öztürk şöyle konuştu: “İşe başladığımız zamanlarda karayollarında gidilecek tuvalet yoktu. Tuvaletler istasyonlardan çok uzak ve girilemez haldeydi. Bir çözüm gerekiyordu. Temiz Tuvalet Kampanyası bu şekilde planlandı. Eşim “Sen başlatırsan, istasyon istasyon gezersen olur” dedi. “Müşteri kaybederiz” diyenler oldu. Ancak ben, “Bu proje olacak. Önce karayollarındaki istasyonlarımızdan başlayıp tüm Türkiye’ye yayacağız’’ dedim. “Tuvaletleri temizlersek yalnız kendimize değil toplumumuza da hizmet edeceğiz” diyerek yola çıktık ve 22 yıldır yollardayız. Uğramadığımız yerler, kurumlar kalmadı. Yurtdışına da gittik. Projemizin doruk noktası yakın zamanda lansmanını yaptığımız “Tertemiz Yarınlar Okullardan Başlar” oldu. Biz projeyi kalıcı olarak gelecek nesillere aktararak toplumun zihnine kazıyacağımızı düşünüyoruz. Temiz Tuvalet, o kadar başarılı oldu ki ilk yıl 25 bine yakın teşekkür aldım. 2004 yılında da uluslararası IPRA ödülü İngiltere’de verildi. “Dünya Tuvaletçiler Birliği’nin başkanlığını yapar mısınız?’’ dediler ve “Anladık ki bu problem insanlığın yaşamı boyunca var olacak bir problem ve siz bunu çözdünüz. Medeniyet simgesi olan tuvaletlere yönelik proje yaparak Türkiye’ye çağ atlattınız” diye eklediler. Bu proje, sadece hijyen sorununu değil başka sorunları da çözmemiz gerektiğini gösterdi. Şirketim de buna hazır ve arkamdaydı.”

“OPET’İ BİR OKUL OLARAK DÜŞÜNÜYORUZ”

Temiz Tuvalet Kampanyası’nın ardından Yeşil Yol ve Örnek Köy, Tarihe Saygı, Trafik Dedektifleri, Kadın Gücü ve İşimiz Temiz projelerine başladıklarını anlatan Nurten Öztürk, “Kadın Gücü projemizle kadın istihdamı sorununa yöneldik.  Bugün 80 ilimizdeki istasyonlarda kadınlarımız çalışıyor, bundan çok büyük gurur duyuyoruz. TOBB Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı olarak aynı zamanda yine kadın, cinsiyet eşitliği ile ilgili problemleri çözecek hem de kadın istihdamını artıracak ciddi projeler üzerinde çalışıyoruz” dedi. OPET’in yıllardır sektörünün Türk toplumu tarafından en çok sevilen markası olduğuna dikkat çeken Nurten Öztürk, “Lovemark Araştırması’nda akaryakıt dağıtım kategorisinde şirketimiz her yıl lider oluyor. Bunun sebebi insanımızın bize olan güveni ve sevgisi. Biz aslında kusursuza yolculuk yapan bir şirketiz. Vizyonuna; ‘ülke yararına kurumsal sosyal sorumluluk projeleri yapan’ ifadesi koyan şirket sayısı azdır. Aynı zamanda da Türkiye’nin bir numaralı akaryakıt şirketi olmayı da hedef olarak koyduk. OPET’i bir okul olarak düşünüyoruz. Ticaretin içinde olmamıza rağmen öğretmenlikten hiçbir zaman kopmadık. Ben hep öğretmen kalmayı tercih ediyorum. Bu duygusal bağ da biz öğretmen kaldığımız sürece devam edecek” dedi.

“İNSANIMIZIN İHTİYACI OLAN ŞEY NEREDE İSE ORADA OLACAĞIZ”

Nurten Öztürk, 30 yaşında genç bir marka olan OPET’in bundan sonraki 30 yılı için; “İnsanımızın ihtiyacı olan şey nerede ise orada olacağız. Değişim kaçınılmaz. Değişime inanmamak yanlış. Teknoloji çok gelişti, değişti. Sürekli kendimizi geliştirmek çok değerli. Akaryakıt sektörünün geleceğiyle ilgili pek çok söylemler var. Bunların kısa süreli olduğunu düşünmüyoruz. Daha uzun yıllar ülkemize akaryakıt satarak hizmet vereceğiz. Ama aynı zamanda alternatif enerjilere de yatırım yaparak geleceğimizi zenginleştirmeye çalışıyoruz. İstasyonlarımızda başka iş alanları da açmak istiyoruz. Çünkü OPET görünenden çok daha fazlası” diye konuştu.

‘İNSANI İŞİMİZİN ÖZNESİNE KOYDUK, HİZMETİ İLKE EDİNDİK’

Nurten Öztürk, OPET’te her zaman en iyi işi yapmak ve fark yaratmak için çabaladıklarına değindi. Öztürk, “Bizim zamanımıza kadar akaryakıt istasyonları akaryakıt alınıp geçilip gidilen yerlerdi. Ama insana hizmet etmek lazım. Akaryakıtı kullanan araç ama aracı kullanan da insan. Biz insanı işimizin öznesine koyduk, hizmeti ilke edindik. Zaten bu ülkede kurulan akaryakıt dağıtım şirket olarak bu ülkeye borcumuz ve sorumluluğumuz olduğunu düşündüğümüz için ne gerekiyorsa yaptık. Bir taraftan ticari faaliyetlerimizi sürdürürken, insanlarımızla kucaklaşacağımız, onların bizi, bizim onları arayacağımız bir sistem geliştirdik. Böylece OPET büyüdü ve şu anda Türkiye’nin en büyük akaryakıt dağıtım şirketi. Bunu da yalnız yapmadık insanlarımızla beraber yaptık” ifadelerini kullandı.

Tıkla Yorum Yap

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Doğalgaz

Doğal gaz kullanımında güvenli ısınma için 9 önemli adım


Soğuyan havalarla birlikte doğal gazın kullanımı artarken, güvenli doğal gaz kullanımı için kurallara uymak her zamankinden daha önemli hâle geliyor. Aksa Doğalgaz, bu hususta abonelerin dikkat etmesi gereken 9 önemli noktayı açıkladı. 

Kış aylarında doğal gazın güvenli kullanımı daha da önem kazanıyor. Soğuyan havalarla artan ısınma ihtiyacı, kombi ve doğal gazlı ısıtıcı kullanım sürelerinin uzaması, bacaların daha yoğun çalışması gibi etkenler, ekipmanların düzenli kontrol edilmesini ve bakım süreçlerinin kış öncesinde yapılmasını zorunlu kılıyor. Aksa Doğalgaz, içinde bulunduğumuz kış döneminde olası riskleri azaltmak ve doğal gazın her koşulda güvenle kullanılmasını sağlamak amacıyla abonelerin dikkat etmesi gereken 9 temel adımı paylaştı.

Onay almadan kullanılmamalı

Güvenlik risklerini önlemek ve herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmamak için doğal gazın kullanıma başlamadan önce dağıtım şirketi tarafından yapılan tüm kontrollerin eksiksiz tamamlanmalıdır. Doğal gaz, ilk gaz açma veya sözleşme yenileme süreçlerinin ardından yalnızca dağıtım şirketinin onayıyla kullanılmalı, yakıcı cihazlar ise yetkili servis kontrolü ile çalıştırılmalıdır.

Eskimiş bağlantı noktaları yenilenmeli

Yakıcı cihazların bağlantı noktalarındaki yıpranmış veya kullanım ömrünü tamamlamış ekipmanların sertifikalı firmalar tarafından kontrol edilmesi ve gerekli durumlarda bu parçaların değiştirilmesi sağlanmalıdır.

Bacalar dış ortama doğru sabitlenmiş olmalı

Yakıcı cihaz bacaları kesinlikle dış ortama kadar çıkarılmalı ve kapalı ortamda mutlaka menfez bulundurulmalıdır. Baca ek yerlerinin sızdırma yapmayacak şekilde duvara sabitlenerek monte edilmiş olmasına dikkat edilmelidir. Bunun yanı sıra kış aylarında baca borularının dışarıya çıkan bölümleri buz kütleleri ve dış etkenler nedeniyle yerinden çıkabilir veya zarar görebilir. Dolayısıyla bacaların iç ve dış dış ortamda kalan kısımları düzenli olarak kontrol edilmelidir.

Yetkisiz kişiler müdahale etmemeli

İlk gaz açma işleminden sonra onaylı tesisata müdahalede bulunulmamalı, tesisata veya yakıcı cihazlara sertifikalı tesisat firması dışında kimsenin müdahale etmesine izin verilmemelidir. Yapılması gereken her işlem öncesinde de dağıtım şirketine mutlaka bilgi verilmelidir. Sertifikalı firmaların yaptığı işlemlerin belgesi mutlaka alınmalıdır.

Bacalı cihazları doğru alanlarda kullanılmalı

Bacalı cihaz banyo, tuvalet veya yatak odası gibi alanlarda kesinlikle olmamalı, dağıtım şirketinin onayı olmadan cihaz yer değişikliği yapılmamalıdır. Bacalı cihazlarla birlikte karbonmonoksit algılama cihazı bulundurulmalı ve cihazın aktif olarak çalıştığı kontrol edilmelidir.

İzinsiz kazı çalışması yasak

Doğal gaz hattı bulunan bölgelerde izinsiz kazı yapmak yasaktır. Yapılacak kazı çalışmaları, başta can ve mal güvenliğini sağlamak ve herhangi bir hasara sebebiyet verilmemesi için Altyapı Koordinasyon Merkezi’nin (AYKOME) yönetmeliği kapsamında doğal gaz dağıtım şirketinin bilgisi ve izni dahilinde olmalıdır. Tüm altyapı çalışmalarının daha sağlıklı bir şekilde doğal gaz hattına hasar verilmeden yürütülebilmesi için öncesinde 444 4 187 numaralı Aksa Doğalgaz Çözüm Merkezi’ne bilgi verilmelidir. Doğal gaz hattı bulunan sokaklarda izinsiz kazı çalışması yapmak yasak olduğundan, şüpheli bir durum gördüğünüzde veya olası bir gaz kaçağı fark ettiğinizde 7 gün 24 saat hizmet veren 187 Doğal Gaz Acil Hattı’nı arayarak durumu hemen bildirin.

Periyodik bakım yaptırın

Cihazların periyodik bakımlarının ve bacaların kontrollerinin yetkili servisler tarafından düzenli olarak yapılması büyük önem taşımaktadır. Bu kontroller güvenli doğal gaz kullanımının temelini oluşturmakta, kombinin de ömrünü uzatarak verimi artırmaktadır.

Menfezleri kapatmayın

Verimli bir yanma ve ortamda olabilecek gazların tahliyesi için temiz hava girişini ve ortamın havalanmasını sağlayan menfezler kesinlikle kapatılmamalıdır.

Tesisatın topraklamasını kontrol ettirin

Doğal gaz tesisatının topraklaması her yıl düzenli olarak kontrol ettirilmelidir.

Continue Reading

PETROL

TANAP, Enerji Jeopolitiğini Yeniden Şekillendirdi


Trans Anadolu Doğal Gaz Boru Hattı Projesi’nin Avrupa bağlantısı, 30 Kasım 2019’da tarihi törenle açılmıştı. Azerbaycan’dan Avrupa’ya uzanan enerji koridoru, bölgenin tedarik güvenliğinde kilit rol oynuyor.

Enerjinin “İpek Yolu” olarak anılan Trans Anadolu Doğal Gaz Boru Hattı Projesi (TANAP), Avrupa’ya açıldığı 30 Kasım 2019 tarihinden günümüze bölgenin enerji akışında kilit rol oynamayı sürdürüyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev’in katılımıyla Edirne İpsala’daki MS4 Ölçüm İstasyonu’nda gerçekleştirilen açılış töreniyle Avrupa yolculuğuna başlayan proje, bugün Azerbaycan, Türkiye ve Avrupa Birliği’ni birbirine bağlayan kritik enerji koridoru olarak öne çıkıyor.

Güney Gaz Koridoru’nun en önemli halkasını oluşturan TANAP, Azerbaycan’ın Şah Deniz-2 sahasından çıkarılan doğal gazı 1.811 kilometrelik Anadolu güzergâhından geçirerek Türkiye-Yunanistan sınırında Trans Adriyatik Doğal Gaz Boru Hattı’na (TAP) teslim ediyor. Buradan hareketle gaz, Yunanistan, Arnavutluk ve İtalya üzerinden Avrupa pazarına ulaşıyor.

20 İL VE 600 KÖYDEN GEÇEN ENERJİ KORİDORU

Ardahan Posof’tan başlayarak Edirne’ye uzanan boru hattı, Kars, Erzurum, Erzincan, Bayburt, Gümüşhane, Giresun, Sivas, Yozgat, Kırşehir, Kırıkkale, Ankara, Eskişehir, Bilecik, Kütahya, Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Tekirdağ olmak üzere toplam 20 ilden, 67 ilçe ve 600 köyden geçiyor. Proje hem kaynak hem de güzergâh çeşitliliği sağlayarak Avrupa’nın enerji tedarikini güçlendiriyor.

16 YENİ TÜR BİLİM DÜNYASINA KAZANDIRILDI

TANAP, enerji altyapısının yanı sıra çevre ve biyoçeşitlilik alanında da önemli çalışmalara imza attı. Türkiye’de ilk kez 500 metrelik güzergâh koridorunda EUNIS Seviye 3 habitat haritaları hazırlanarak geniş bir veri tabanı oluşturuldu. Yapılan kapsamlı çalışmalar sonucunda daha önce bilinmeyen 9 böcek ve 7 bitki türü olmak üzere toplam 16 yeni canlı türü bilim dünyasına kazandırıldı.

Projenin güzergâhında yapılan ağaçlandırma çalışmaları ile orman ve step habitatlarında hayata geçirilen biyoçeşitlilik dengeleme çalışmaları, geçilen habitat alanlarına pozitif katkı sağladı. TANAP, bu çalışmaları nedeniyle sürdürülebilirlik kategorisinde birçok ödüle layık görüldü.

TANAP’ın çevresel etki değerlendirmesi ve temel tasarım sürecinde yürütülen arkeolojik ve kültürel miras alanlarının tespitine yönelik saha çalışmaları neticesinde, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulları envanterlerinde daha önce kayıtlı olmayan 106 yeni alan tespit edildi ve bu alanlar ilgili Koruma Kurullarınca tescil edilerek koruma altına alındı.

BİNDEN FAZLA ARKEOLOJİK ESER KÜLTÜR ENVANTERİNE KATILDI

Projenin inşaat sürecinde gerçekleştirilen kurtarma kazıları kapsamında, toplam 48 adet arkeolojik alan ve yaklaşık 1.000 adet arkeolojik eser Türkiye kültür envanterine kazandırıldı. Özellikle boru hattı güzergâhının 335. kilometresinde rastlantısal olarak tespit edilen Alaybeyi Arkeolojik Alanı, Karaz Kültürünü de içeren çok katmanlı yapısıyla bölge arkeolojisinin tarihini yeniden yazacak bulgularla karşımıza çıktı. TÜBİTAK laboratuvarlarında yapılan karbon analizi sonuçlarına göre Alaybeyi’nde en eski yerleşimin M.Ö. 4720-4553 tarihlerine kadar uzandığı belirlendi.

1.000’İN ÜZERİNDE SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ

TANAP, sadece enerji taşımakla yetinmeyip geçtiği bölgelerde sosyal ve ekonomik kalkınmaya da önemli katkılar sundu. Proje kapsamında hayata geçirilen Sosyal ve Çevresel Yatırım Programları (SEİP) ile boru hattının geçtiği 20 il, 67 ilçe ve 600 köyde eğitimden altyapıya, sağlıktan çevreye kadar geniş bir yelpazede toplam 1.000’in üzerinde proje desteklendi.

Continue Reading

PETROL

“Macerasever” Orkun Olgar, ELF’in yeni marka elçisi oldu  


Orkun Olgar’ın spor, macera ve motosiklet alanlarındaki uzmanlığı ile ELF’in dünya çapında tanınan efsanevi bir marka olmasına katkıda bulunan motor sporlarındaki deneyimi ve performans odaklı yaklaşımı bir araya gelerek, takipçilerine özgün içerikler sunacak.

Madeni yağ üretimi ve dağıtımında Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden TotalEnergies Turkey Pazarlama A.Ş., ikonik motor yağı markası ELF’in iletişim çalışmaları kapsamında deneyimli sporcu, iş insanı ve televizyon programcısı Orkun Olgar ile stratejik bir iş birliğine imza attı.

“ELF, Sadece Bir Motor Yağı Değil, Bir Tutku”

İş birliği hakkında konuşan Orkun Olgar, ELF markasının kendisi için özel anlamını şu sözlerle ifade etti:

“ELF, benim için sadece bir motor yağı markası değil; 45 yılı aşkın süredir motor sporlarının kalbinde atan bir tutku. Formula 1 ve Le Mans 24 Saat gibi dünyanın en prestijli yarışlarında kazanılan zaferler, Dakar Rallisinden motosiklet pistlerine kadar uzanan bu efsanevi miras, ELF’i gerçekten ikonik kılıyor. Macerasever programımda sürekli zorlu koşullarda test ettiğimiz araçlarımızda, performansın ve güvenilirliğin ne kadar kritik olduğunu biliyorum. Bu iş birliği ile ELF’in bu köklü motor sporları mirasını ve teknolojik üstünlüğünü daha geniş kitlelere ulaştırmayı hedefliyoruz.”

“DNA’sında performans var”

İki tutkulu markayı bir araya getirmenin mutluluğunu yaşadıklarını söyleyen TotalEnergies Türkiye Ticari Direktörü Mehmet Selçuk, ELF’in 50 yılı aşkın süredir dünya çapında motor yağlarında önemli bir oyuncu olduğunu vurgulayarak, “5 farklı segmentte 100’den fazla ürünü ile 100’ü aşkın ülkede bulunan ELF’in dünya çapında efsanevi bir marka olmasında, markanın özünü oluşturan tutku, teknolojik uzmanlık ve birinci sınıf ürün kültürü değerleri bulunuyor” dedi.

Selçuk sözlerine şöyle devam etti: “Motor sporları alanındaki şampiyonluklarıyla bilinen ELF’in DNA’sında performans var. ELF motor yağları, motor performansını en üst düzeye çıkararak sürücülerin motor sporlarındaki adrenalini ve enerjiyi hissetmesini sağlar.”

Sporla iç içe bir hayat

Orkun Olgar, çok yönlü kariyeri ile dikkat çeken bir isim. Çocukluk yıllarından itibaren sporla iç içe büyüyen Olgar, 2 yaşında yüzme, 3 yaşında kayak sporuna başladı. Tenis kariyerinde Türkiye Milli Takımı’nda yer alan Olgar, Amerika’da University of Denver’da tam burslu olarak eğitim gördü ve NCAA liginde oynadı.

Spor kariyerinin ardından iş dünyasına atılan Orkun Olgar, günümüzde SPX (Sport Point Extreme) ve Olgar Şirketler Grubu’nun CEO’su olarak faaliyet gösteriyor. Aynı zamanda Skechers Türkiye’nin Yönetim Kurulu Üyesi ve Kurucu Ortağı olan Olgar, medya alanında da Bloomberg HT’de yayınlanan “Macerasever” programı ile tanınıyor.

ELF: Yılın Seçilmiş Ürünü

ELF markası, 2025 yılında binlerce tüketici oyuyla “Yılın Seçilmiş Ürünü” ödülünü kazandı. ELF Evolution serisi, üstün performanslı sentetik motor yağları ile binek ve ticari araçların motorları için tasarlanmış, yakıt ekonomisi sağlayan teknolojik çözümler sunuyor.

ELF’in ürün portföyü, ELF Evolution Full-Tech FE 5W-30 gibi sentetik motor yağlarından ELF Moto serisi motosiklet ürünlerine kadar geniş bir yelpazede hizmet veriyor. Marka, özellikle dizel motorlar için geliştirilen özel formülasyonları ile sektörde öncü konumda yer alıyor.

Continue Reading

En Çok Okunanlar